Do wygody łatwo się przyzwyczaić ale niech nikt nie szuka na siłę "przewagi czasowej" używania di2 względem linek, a już na pewno nie na amatorskim poziomie
Nowości Rowerowe
#1603
Napisano 10 październik 2021 - 17:22
Ja patrzę pod kątem właśnie sprzętu na 105tce i tu Scott Addict, Cube Agree, Orbea Orca są w granicach 11-12tys co wydaje się w obecnej sytuacji całkiem niezłą cena.Odpowiednik Speca 15k, czyli w tym konkretnym przypadku Orbea faktycznie wychodzi taniej, bo osprzęt porównywalny (Spec ma karbonowy wideł, Orbea alu-karbon). Ja z kolei porównywałem ostatnio jeden z modeli MTB i tam Spec o dziwo wychodził lepiej. Dlatego uogólniając dla mnie to są marki z podobnej półki.
Orca jest nawet dostępna od ręki na centrum rowerowym.
#1604
Napisano 10 październik 2021 - 20:16
- Łatwość regulacji,
- brak konieczności trymowania,
- dużo płynniejsze wrzucanie biegów z przodu,
- ergonomia klamko manetki,
- praktycznie zero konieczności serwisowania (wymiany linek czy pancerzy),
- co za tym idzie, mniej kabli na kierownicy,
- możliwość montażu "sprint shifterów".
Pewnie znalazłoby się coś więcej, ale Di2 w szosie naprawdę robi robotę. Wiem, że nie kupie kolejnego roweru szosowego bez Di2.
A w MTB, no cóż jeżdżę na mechanice, i czasami chciałbym jednak elektrykę. Aczkolwiek nie używałem więc ciężko porównać.
- bzx i Bzyk lubią to
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#1605
Napisano 10 październik 2021 - 20:43
Ja nie mówię o zahaczeniu o coś kablem, tylko o normalnym użytkowaniu. Kabel się nie wypnie, a linka się urwie.
Spoko, jak w aucie miałem manuala, to też nigdy nie widziałem potrzeby zmiany na automat, bo fajnie się jeździło
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wypnie się. Dość typowe jest wypinanie się wtyczek z klamkomanetek. Wymieniałem też klientom przerwane kable od przedniej i tylnej przerzutki. Nie jest to częste ale zdarza się.
#1607
Napisano 11 październik 2021 - 08:28
Dość oczywista sprawa, tylko ta cena. Skąd elektryka taka droga? Płacimy za patenty?- Łatwość regulacji,
- brak konieczności trymowania,
- dużo płynniejsze wrzucanie biegów z przodu,
- ergonomia klamko manetki,
- praktycznie zero konieczności serwisowania (wymiany linek czy pancerzy),
- co za tym idzie, mniej kabli na kierownicy,
- możliwość montażu "sprint shifterów".
Pewnie znalazłoby się coś więcej, ale Di2 w szosie naprawdę robi robotę. Wiem, że nie kupie kolejnego roweru szosowego bez Di2.
A w MTB, no cóż jeżdżę na mechanice, i czasami chciałbym jednak elektrykę. Aczkolwiek nie używałem więc ciężko porównać.
#1608
Napisano 11 październik 2021 - 08:50
A co za różnica, skąd cena? Jest oferta, a Ty płacisz albo nie
Albo odpowiadając inaczej: Shimano nalicza taką cenę, bo może
- Tomo lubi to
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1612
Napisano 11 październik 2021 - 14:14
Tarmac SL7 generalnie nie jest sztywny, jest youtuber który, wykonuje pomiary sztywności gołą ręką .
też to widziałem, durianrider lol haha
ale z tą sztywnością - zakładając, że tam nie było jakiegoś fake - to rzeczywiscie jakiś joke, sam sprawdziłem swojego Rbx i też jakoś super szału nie ma
#1613
Napisano 11 październik 2021 - 14:42
Dobrze rozumiem, że wyśmiałeś youtubera, po czym teraz wyśmiewasz produkt w oparciu o tę samą metodę?
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1614
Napisano 11 październik 2021 - 15:24
Już raz robili taką akcje z Specem Allez Sprint. O ile dobrze pamiętam wymieniali widelec na Tarmac-owy model bo seryjny im się rozpadał.Śmiesznie że będzie recall Tarmaców SL7, bo jest zje*** konstrukcja sterów i osłabiają rurę sterową XDD
Bzyk gotowy do oddania roweru?
Teraz zbierają owoc ten sam co Canyon. Inżynier mówi, że pełna integracja osłabia ramę.
Designe inżynier mówi, że wszystko ma być zintegrowane i pochowane wszędzie gdzie się da a nawet głębiej.
Klient mówi, że chce tarcze, aero, hiper lekkie i mega sztywne, i ładne i zintegrowane i elektryczne i magiczne.
Księgowy mówi, że ma być tanio.
Sprzedawca mówi, co klient chce usłyszeć.
Klient mówi pięknie aż to wszystko kiedyś nie pęknie
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
- mikroos lubi to
#1616
Napisano 11 październik 2021 - 15:41
też to widziałem, durianrider lol haha
ale z tą sztywnością - zakładając, że tam nie było jakiegoś fake - to rzeczywiscie jakiś joke, sam sprawdziłem swojego Rbx i też jakoś super szału nie ma
Coś w tym jest bot, teraz macałem swojego gravela Meridy i nie da się nawet w 1% tak ugiąć jak te Tarmaki. Nie chce mi się koła ściągać aby weryfikować tył ale tak jak wspomniałem GIANTA TCR miałem problem zgiąć stając nogami na trójkącie.
#1618
Napisano 11 październik 2021 - 16:00
Co wam się tam gnie? Widełki przy zdjętym kole? Szprychy też się gną jak się koło rozplecie
https://youtu.be/NcItbp1npww?t=376
#1619
Napisano 11 październik 2021 - 16:12
Pod względem tego czy taki test czegokolwiek dowodzi w kontekście właściwości roweru, jego cech i przydatności do eksploatacji mam ogromne wątpliwości. Ale dla zabawy sprawdziłem mojego TCR2021 i się nie ugina.
Może w założeniu inżyniera akurat w tym miejscu SL7 właśnie miał się uginać. Rower trzeba chyba omawiać jako całość i wziąć pod rozwagę wzajemne odniesienie wielu punktów konstrukcyjnych, a nie, że na osiemnastym centymetrze dolnej rury da się nacisnąć paluchem. Kilka wyścigów SL7 wygrał, w tym dwa razy mistrzostwa świata i się nie rozsypał, ani nie pływał pod nogami jakby był z gumy. Żeby nie było, nie uważam też, że gdyby Alaphilippe jechał na czymkolwiek innym, to by nie wygrał, ale SL7 raczej egzamin zdał. Po prostu działa jak należy, jak inne rowery.
- Born Ready lubi to