Jump to content


Photo

Nowości Rowerowe


2380 replies to this topic

#1601 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 posts

Posted 10 October 2021 - 15:00

Do wygody łatwo się przyzwyczaić ale niech nikt nie szuka na siłę "przewagi czasowej" używania di2 względem linek, a już na pewno nie na amatorskim poziomie



#1602 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 10 October 2021 - 16:59

Ale di2 nie kupuje sie dla przewagi czasowej tylko dla przyjemnosci klikania
  • Bzyk and lukaszzsch like this

#1603 mataman

mataman
  • Użytkownik
  • 394 posts

Posted 10 October 2021 - 17:22

Odpowiednik Speca 15k, czyli w tym konkretnym przypadku Orbea faktycznie wychodzi taniej, bo osprzęt porównywalny (Spec ma karbonowy wideł, Orbea alu-karbon). Ja z kolei porównywałem ostatnio jeden z modeli MTB i tam Spec o dziwo wychodził lepiej. Dlatego uogólniając dla mnie to są marki z podobnej półki.

Ja patrzę pod kątem właśnie sprzętu na 105tce i tu Scott Addict, Cube Agree, Orbea Orca są w granicach 11-12tys co wydaje się w obecnej sytuacji całkiem niezłą cena.

Orca jest nawet dostępna od ręki na centrum rowerowym.

#1604 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 882 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 10 October 2021 - 20:16

- Łatwość regulacji,
- brak konieczności trymowania,

- dużo płynniejsze wrzucanie biegów z przodu,

- ergonomia klamko manetki,

- praktycznie zero konieczności serwisowania (wymiany linek czy pancerzy),

- co za tym idzie, mniej kabli na kierownicy,

- możliwość montażu "sprint shifterów".

 

Pewnie znalazłoby się coś więcej, ale Di2 w szosie naprawdę robi robotę. Wiem, że nie kupie kolejnego roweru szosowego bez Di2.

 

A w MTB, no cóż jeżdżę na mechanice, i czasami chciałbym jednak elektrykę. Aczkolwiek nie używałem więc ciężko porównać.


  • bzx and Bzyk like this

#1605 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3,724 posts

Posted 10 October 2021 - 20:43

Ja nie mówię o zahaczeniu o coś kablem, tylko o normalnym użytkowaniu. Kabel się nie wypnie, a linka się urwie.

Spoko, jak w aucie miałem manuala, to też nigdy nie widziałem potrzeby zmiany na automat, bo fajnie się jeździło ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Wypnie się. Dość typowe jest wypinanie się wtyczek z klamkomanetek. Wymieniałem też klientom przerwane kable od przedniej i tylnej przerzutki. Nie jest to częste ale zdarza się.

#1606 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 10 October 2021 - 23:47

Ja po tygodniu singli na Glacensis na mechanicznym xt mialem juz solidnie obtarte paluchy od manetki. Jesli bede kupowal kolejne mtb to z axs.

#1607 Tomo

Tomo
  • Użytkownik
  • 315 posts

Posted 11 October 2021 - 08:28

- Łatwość regulacji,
- brak konieczności trymowania,
- dużo płynniejsze wrzucanie biegów z przodu,
- ergonomia klamko manetki,
- praktycznie zero konieczności serwisowania (wymiany linek czy pancerzy),
- co za tym idzie, mniej kabli na kierownicy,
- możliwość montażu "sprint shifterów".

Pewnie znalazłoby się coś więcej, ale Di2 w szosie naprawdę robi robotę. Wiem, że nie kupie kolejnego roweru szosowego bez Di2.

A w MTB, no cóż jeżdżę na mechanice, i czasami chciałbym jednak elektrykę. Aczkolwiek nie używałem więc ciężko porównać.

Dość oczywista sprawa, tylko ta cena. Skąd elektryka taka droga? Płacimy za patenty?

#1608 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,606 posts
  • SkądSzczecin

Posted 11 October 2021 - 08:50

A co za różnica, skąd cena? Jest oferta, a Ty płacisz albo nie :)

 

Albo odpowiadając inaczej: Shimano nalicza taką cenę, bo może :)


  • Tomo likes this

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1609 Tomo

Tomo
  • Użytkownik
  • 315 posts

Posted 11 October 2021 - 09:29

No niestety, a my swoimi zakupami tylko potwierdzamy, że ustalili dobrą cenę  :D



#1610 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1,152 posts
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Posted 11 October 2021 - 11:37

Śmiesznie że będzie recall Tarmaców SL7, bo jest zje*** konstrukcja sterów i osłabiają rurę sterową XDD

 

Bzyk gotowy do oddania roweru?



#1611 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 11 October 2021 - 13:12

Jutro ma być oficjalne info Speca. Jakby u mnie miało być coś osłabione, to już na pewno by to wyszło . Ale niech wymieniają jak trza.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#1612 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 11 October 2021 - 14:14

Tarmac SL7 generalnie nie jest sztywny, jest youtuber który, wykonuje pomiary sztywności gołą ręką :D

też to widziałem, durianrider lol haha

ale z tą sztywnością - zakładając, że tam nie było jakiegoś fake - to rzeczywiscie jakiś joke, sam sprawdziłem swojego Rbx i też jakoś super szału nie ma :D



#1613 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,606 posts
  • SkądSzczecin

Posted 11 October 2021 - 14:42

Dobrze rozumiem, że wyśmiałeś youtubera, po czym teraz wyśmiewasz produkt w oparciu o tę samą metodę?


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1614 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1,384 posts
  • SkądSzczecinek

Posted 11 October 2021 - 15:24

Śmiesznie że będzie recall Tarmaców SL7, bo jest zje*** konstrukcja sterów i osłabiają rurę sterową XDD

Bzyk gotowy do oddania roweru?

Już raz robili taką akcje z Specem Allez Sprint. O ile dobrze pamiętam wymieniali widelec na Tarmac-owy model bo seryjny im się rozpadał.
Teraz zbierają owoc ten sam co Canyon. Inżynier mówi, że pełna integracja osłabia ramę.
Designe inżynier mówi, że wszystko ma być zintegrowane i pochowane wszędzie gdzie się da a nawet głębiej.
Klient mówi, że chce tarcze, aero, hiper lekkie i mega sztywne, i ładne i zintegrowane i elektryczne i magiczne.
Księgowy mówi, że ma być tanio.
Sprzedawca mówi, co klient chce usłyszeć.
Klient mówi pięknie aż to wszystko kiedyś nie pęknie


Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
  • mikroos likes this

#1615 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,973 posts
  • SkądWrocław

Posted 11 October 2021 - 15:34

A ile ich faktycznie pęknie w całej Europie? Strzelam, że jeden albo zero ;) No ale teraz to już na pięciu forach zostanie napisane, że "podobno pękają" więc w odbierze to od zeszłego piątku w samej Polsce już z 10 pękło. 



#1616 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 225 posts

Posted 11 October 2021 - 15:41

też to widziałem, durianrider lol haha

ale z tą sztywnością - zakładając, że tam nie było jakiegoś fake - to rzeczywiscie jakiś joke, sam sprawdziłem swojego Rbx i też jakoś super szału nie ma :D

Coś w tym jest bot, teraz macałem swojego gravela Meridy i  nie da się nawet w 1% tak ugiąć jak te Tarmaki. Nie chce mi się koła ściągać aby weryfikować tył ale tak jak wspomniałem GIANTA TCR miałem problem zgiąć stając nogami na trójkącie.



#1617 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,238 posts
  • SkądWarszawa

Posted 11 October 2021 - 15:51

Co wam się tam gnie? Widełki przy zdjętym kole? Szprychy też się gną jak się koło rozplecie ;)

#1618 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 posts

Posted 11 October 2021 - 16:00

Co wam się tam gnie? Widełki przy zdjętym kole? Szprychy też się gną jak się koło rozplecie ;)

https://youtu.be/NcItbp1npww?t=376



#1619 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,973 posts
  • SkądWrocław

Posted 11 October 2021 - 16:12

Pod względem tego czy taki test czegokolwiek dowodzi w kontekście właściwości roweru, jego cech i przydatności do eksploatacji mam ogromne wątpliwości. Ale dla zabawy sprawdziłem mojego TCR2021 i się nie ugina. 

 

Może w założeniu inżyniera akurat w tym miejscu SL7 właśnie miał się uginać. Rower trzeba chyba omawiać jako całość i wziąć pod rozwagę wzajemne odniesienie wielu punktów konstrukcyjnych, a nie, że na osiemnastym centymetrze dolnej rury da się nacisnąć paluchem. Kilka wyścigów SL7 wygrał, w tym dwa razy mistrzostwa świata i się nie rozsypał, ani nie pływał pod nogami jakby był z gumy. Żeby nie było, nie uważam też, że gdyby Alaphilippe jechał na czymkolwiek innym, to by nie wygrał, ale SL7 raczej egzamin zdał. Po prostu działa jak należy, jak inne rowery. 


  • Born Ready likes this

#1620 Inoodles

Inoodles
  • Użytkownik
  • 63 posts

Posted 11 October 2021 - 16:27

A to nie ma innej różnicy między S-Works a Specem niż tylko waga? Zawsze się zastanawiałem czym różnią się te ramy prócz ceny i wagi właśnie.





Reply to this topic