Skocz do zawartości


Zdjęcie

Nowości Rowerowe


2380 odpowiedzi w tym temacie

#1681 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1224 postów

Napisano 14 październik 2021 - 07:19

Z pewnością jest jakaś skala, która definiuje co idzie do naprawy, a co do "śmietnika".
Przecież w każdej branży ma to miejsce. No może poza wysoce restrykcyjnymi jak awiacja, że każdą śrubę bada się pod rentgenem. ;)

#1682 mataman

mataman
  • Użytkownik
  • 394 postów

Napisano 14 październik 2021 - 07:46

Największą zaletą produkcji seryjnej jest powtarzalna i przewidywalna jakość produktu.

Tak przewidywalna jak w Tarmacu SL7?

Nowa podkładka stosowana w naprawieniu problemu może przetrzeć przewody hydrauliczne, bo ewidentnie jest tam spore tarcie. Od 4:10



https://youtu.be/_pPR8iQyOyM

#1683 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1106 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 14 październik 2021 - 08:18

Co do tych uginających się ram to sprawdziłem, żadna się nie ugina poza Roubaix  i SL7 w wersjach S-WORKS i to dość dużych rozmiarach. 54 SL7 zwykła i SL6 nie do ugięcia na 2 palce. Diverge też mało się ugina. Merida Silex jest na pewno sztywniejsza od Diverga i SL7 ale nie ma aż takie tragedii jak na filmach DR.

 

Moja Merida Reacto 6000 edycja 2018 - boczne ścianki dolnej rury dają się ugiąć. Dużo czy nie, rzecz gustu, ale daje się zauważyć.


Trzepak 

"MAMIL"


#1684 Łukasz L

Łukasz L
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 14 październik 2021 - 08:19

Wrzucam rozmowę z Marcinem Lirskim (Cyklon.eu) na temat właśnie jakości ram karbonowych wszelakich producentów. Warto posłuchać a wnioski niech wyciąga każdy sam :)

 

Cała rozmowa od ~33min, a o ramach zaczyna się w 53min.


  • dywyn lubi to

#1685 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8606 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 14 październik 2021 - 08:24

Tak przewidywalna jak w Tarmacu SL7?

Wbrew pozorom TAK!

 

Zwróć uwagę, że nie napisałem "produkcja seryjna zapewnia wysoką jakość", tylko "produkcja seryjna zapewnia PRZEWIDYWALNĄ jakość" (także w tym negatywnym sensie).

 

Właśnie produkcji seryjnej zawdzięczasz fakt, że po 10 wpadkach wiesz (a nie tylko zgadujesz), że z dużym prawdopodobieństwem problem potwórzy się także w innych egzemplarzach (a także możesz zacząć dociekać, czy problem dotyczy metody produkcji, wady projektu, wady materiału czy czegoś jeszcze innego). Pomyśl, jak trudno byłoby przewidzieć podobny problem przy produkcji rzemieślniczej!


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1686 mataman

mataman
  • Użytkownik
  • 394 postów

Napisano 14 październik 2021 - 08:27

Stawiam, że przy rzemieślniczej było by mniej takich problemów

#1687 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2877 postów

Napisano 14 październik 2021 - 08:48

No na pewno. Będąc zdanym na umiejętności jednej osoby o wątpliwym doświadczeniu, która w razie wtopy i tak się nie przyzna, tylko zażartuje, żeś doświadczony rajder a i tereny pewnie trudne były, by finalnie naprawić za "pół ceny".



#1688 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8606 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 14 październik 2021 - 08:56

Stawiam, że przy rzemieślniczej było by mniej takich problemów

A rama ważyłaby 1,5 kg lub kosztowałaby 3x tyle przy niepewnym poziomie jakości :) a do tego wszystkiego kosztowałaby 3x tyle, bo "paaanie, to ręczna robota jest!".


  • lupus, artho i Invincible. lubią to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1689 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1429 postów

Napisano 14 październik 2021 - 10:06

Marcinem Lirskim (Cyklon.eu)

Świetny gość. Miałem przyjemność współpracy i polecam tę firmę w razie problemów. 



#1690 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 705 postów

Napisano 14 październik 2021 - 10:22

Świetna ta rozmowa z Pod Nominał Cast  :excl:



#1691 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1384 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 14 październik 2021 - 10:50

Świetna ta rozmowa z Pod Nominał Cast :excl:

I właśnie tam Król Karbonu wspominał o tym co widział kiedy przed malowaniem ramy premium czyścił ją z lakieru.
Producent ma w to wbite. Udowodnij, że to wina ramy po wypadku. Że w transporcie nie była puknięta czy podczas montażu w sklepie nieprawidłowo zmontowana. Powodzenia.
Druga sprawa to dokładność wykonania ram która jak na produkt za nawet 50-80 tyś złotych jest tragicznie niska.
To, że u jednego łożyska suportu wytrzymują lata a u innego padają po sezonie często jest sprawą precyzji wykonania mufy i osi pracy łożysk.
Czemu Trek miał takie problemy z łożyskami suportu/mufami? Bo bardziej opłacało im się wymieniać ramy tam gdzie był problem zauważalny niż wszystkie, które wychodziły raz lepiej raz gorzej. A może pod słabą nogą mocno mufa się nie poluzuje a łożyska mocnych obciążeń nie wezmą na siebie.
Mają rację fachowcy od Speca czy od Cervelo. Lepiej wypuścić trochę bubla bo patrząc nawet u nas na forum na statystycznego fana lajkry.
Topowy sprzęt, premium i wymiana co dwa lata w zdecydowanej większości użytkują ludzie, którym do osiągów Pro nawet chwilowych brakuje więcej niż sporo. Co ryzykuje producent? W zasadzie nic. Jeden na 1000 nowych rowerów trafi do kolesia, który się ściga. Jak będzie miał pecha to rama mu trachnie albo łożyska szybciej się posypią. Się wymieni albo i nie.


Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
  • mikroos i Argi lubią to

#1692 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 postów

Napisano 14 październik 2021 - 11:30

Karbonowe ramy mtb krossa są ręcznie "układane" i to w PL. Czy są 3 razy droższe?

#1693 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3215 postów
  • SkądPoznań

Napisano 14 październik 2021 - 11:37

Karbonowe ramy mtb krossa są ręcznie "układane" i to w PL. Czy są 3 razy droższe?

Tylko część.

 

Od dawna wiadomo że, ludzie wolą zapłacić mega marżę, wysłuchać pięknego bełkotu marketingowego, a jak zacznie wychodzić że to jednak niedorobiony bubel, wymienia się im "rower" na nowy. Wtedy czują się zadbani.

Potęgą w tym są marki amerykańskie gdyż mają największe zaplecze rodzimego rynku (331mln przyzwoicie zarabiających rodaków, gdzie nasz Kross ma 38mln biedniejszych klientów) . Żadna marka europejska nie ma takiej premii, to i nie może sobie pozwolić na aż takie szaleństwa. 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#1694 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3215 postów
  • SkądPoznań

Napisano 14 październik 2021 - 11:37

Dubel

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#1695 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8606 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 14 październik 2021 - 11:39

Karbonowe ramy mtb krossa są ręcznie "układane" i to w PL. Czy są 3 razy droższe?

A jaki dokładnie ma to związek z kontrolą jakości? I tym bardziej: skąd założenie, że koszt produkcji oraz cena końcowa są ze sobą ściśle powiązane? Jakość produkcji u Treka jest tu najlepszym kontrprzykładem :D
 
W najprostszym scenariuszu można przyjąć, że Krossowi zależy na przekonaniu konsumentów do lokalnej produkcji i dlatego w pilotażowym okresie produkuje po głodowych stawkach. W tym przypadku minimalny zysk dziś może być świadomą decyzją, dzięki której zysk w dłuższej perspektywie będzie większy.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1696 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3183 postów

Napisano 06 listopad 2021 - 17:40

Nowy Giant Revolt ze zmienioną geometrią (dłuższa górna rura, krótszy mostek) i systemem Flip Chip:

https://www.giant-bi...advanced-0-2022

 

Zastanawiam się jak Giant to wymyślił, że (przynajmniej wg opisu) pasuje zarówno sztyca D-Fuse o nietypowym kształcie jak i okrągła 30,9 mm.



#1697 hi_im_krzysiu

hi_im_krzysiu
  • Użytkownik
  • 122 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 06 listopad 2021 - 17:59



Zastanawiam się jak Giant to wymyślił, że (przynajmniej wg opisu) pasuje zarówno sztyca D-Fuse o nietypowyn kształcie jak i okrągła 30,9 mm.

https://youtu.be/IPHoeJyj8Jg
  • Dari lubi to

#1698 Radko

Radko
  • Użytkownik
  • 53 postów

Napisano 07 listopad 2021 - 08:19

Myślę ze w większości przypadków koszt produkcji ramy jest niższy niż koszt naprawy.

Tak sie troszkę wymądrze bo ostatnio obejrzałem film o włoskiej marce rowerowej która znacząco obniży koszt produkcji ram rowerowych w europie!. Zwykła rama karbonowa 50h pracy chińczyka, włosi 4h.
Naprawiać ramę chyba warto szczególnie jeśli porządna.

 



#1699 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3183 postów

Napisano 12 listopad 2021 - 13:05

Nowa Orbea Terra: https://www.orbea.co.../road/terra/cat



#1700 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 18 listopad 2021 - 17:07

Nowy Speed Concept. 
Nawet ładny jak na kozę. Ale ceny średnie. 

 

https://www.trekbike.../speed-concept/


  • artho lubi to



Dodaj odpowiedź