Skocz do zawartości


Zdjęcie

Nowości Rowerowe


2382 odpowiedzi w tym temacie

#1661 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1152 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 12 październik 2021 - 13:55

Tak samo jak kiedyś, że Tribana nigdy w AB nie będzie. A jak nadeszła pandemia to kolana zgięło i wjechały Tribany + . +



#1662 Inoodles

Inoodles
  • Użytkownik
  • 63 postów

Napisano 12 październik 2021 - 15:54

Gdzie w PL można w ogóle kupić Fuji?



#1663 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 12 październik 2021 - 16:04

Ja kupiłem u dystrybutora Canondale we Wro :D 

Rower natrzepał już lekko 30 tys. km i prócz urwanych tylnych linek przerzutki nigdy nic się nie stało. Świetny sprzęt! 



#1664 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 październik 2021 - 18:34

ale oni mieli Fuji przecież, pamiętam parę lat temu jak zaczynałem przygodę z szosą i szukałem pierwszej kolarki, polecali mi Fuji właśnie



#1665 knt

knt
  • Użytkownik
  • 51 postów

Napisano 13 październik 2021 - 07:21

Gdzie w PL można w ogóle kupić Fuji?

 

Np. w Lublinie sklep na M, ja kupiłem w Gołkowicach(koło granicy z Czechami).



#1666 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1027 postów

Napisano 13 październik 2021 - 07:37

Np. w Lublinie sklep na M, 

Ja swojego Fuji kupiłem w tym samym sklepie z tym, że w oddziale w Kielcach. Z roweru byłem bardzo zadowolony do momentu pęknięcia ramy i nie uznania gwarancji, także ja z tą marką raczej nie chcę mieć już nic wspólnego. Za to ten sklep na M  ;) oceniam na duży PLUS.



#1667 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3185 postów

Napisano 13 październik 2021 - 08:10

Z tego co pamiętam, kolega KMQ pisał, że jemu również pękła rama Fuji.



#1668 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 239 postów

Napisano 13 październik 2021 - 15:05

Co do tych uginających się ram to sprawdziłem, żadna się nie ugina poza Roubaix  i SL7 w wersjach S-WORKS i to dość dużych rozmiarach. 54 SL7 zwykła i SL6 nie do ugięcia na 2 palce. Diverge też mało się ugina. Merida Silex jest na pewno sztywniejsza od Diverga i SL7 ale nie ma aż takie tragedii jak na filmach DR.



#1669 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 13 październik 2021 - 15:55

I co z tego, że się ugina? Jakie to ma przełożenie na sztywność ramy tam gdzie jest ona pożądana? Emonda SLR sprzed dobrych kilku lat uginała się na górnej rurze jak aluminiowa puszka.



#1670 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 13 październik 2021 - 16:50

Jak co z tego? Można siać panikę w internecie :) 

Wczoraj dzwoniłem do sklepu, gdzie kupowałem Tarmaca. Czekają na ekspander i robimy podmiankę :D



#1671 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 październik 2021 - 17:18

działa? to zostaw :P



#1672 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 postów

Napisano 13 październik 2021 - 18:46

Z tego co pamiętam, kolega KMQ pisał, że jemu również pękła rama Fuji.


Tak bylo, najpierw probowali naprawic, a w koncu dali nowa rame

#1673 Inoodles

Inoodles
  • Użytkownik
  • 63 postów

Napisano 13 październik 2021 - 18:55

Co to znaczy naprawić pękniętą karbo ramę? żywicą kleili? No chyba że to alu było.



#1674 mataman

mataman
  • Użytkownik
  • 394 postów

Napisano 13 październik 2021 - 20:52

Karbon można naprawić, Alu to już gorzej.

#1675 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 postów

Napisano 13 październik 2021 - 21:16

Karbon to przecież plecionka z włókna maczana w utwardzanym temperaturowo kompozycie. Da sie sporo uszkodzen naprawić.

#1676 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2241 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 październik 2021 - 06:26

Pewnie że da się naprawić, i to duże uszkodzenia. Tylko czy producent w takie coś się bawi? Myślę że rama trafia na „węglowy” złom i klient dostaje nowy egzemplarz.

Z drugiej strony w karbonowych ramach dosyć pieczołowicie układają wykroje włókna, jak to ma się potem do takiej „łaty” z naprawy - trudno powiedzieć. Pewnie ten kawałek może być nawet mocniejszy niż oryginał w tym miejscu, ale wpływ na ramę jako całość pozostaje nieznany.

#1677 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1384 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 14 październik 2021 - 06:44

Pewnie że da się naprawić, i to duże uszkodzenia. Tylko czy producent w takie coś się bawi? Myślę że rama trafia na „węglowy” złom i klient dostaje nowy egzemplarz.

Z drugiej strony w karbonowych ramach dosyć pieczołowicie układają wykroje włókna, jak to ma się potem do takiej „łaty” z naprawy - trudno powiedzieć. Pewnie ten kawałek może być nawet mocniejszy niż oryginał w tym miejscu, ale wpływ na ramę jako całość pozostaje nieznany.

Zapytaj kogoś, kto naprawia/maluje ramy czy producenci bawią się w takie coś. Okaże się, że tak. I to Ci najwięksi. Z formy często wychodzi produkt, który idealny nie jest.
Producent wydając taki rower podszpachlowany, podklejony czy w inny sposób podpudrowany nie traci nic. I taka rama by poszła na śmietnik i tak.
Jak Ci pęknie to taki Trek daje Ci life time gwarancję i wymienia po 10 latach od zakupu na nową.
Ty uważasz, że jeździsz na rowerze najlepszej marki na świecie, bo po tylu latach pierwszemu właścicielowi wymienili ramę na nową. Pieśń pochwalną po Facebooku i instagramie sklep załatwiający gwarancje niesie.
Przykładowy Trek mógł być ramę w plecy na etapie kontroli jakości ale dzięki geniuszowi mają zadowolonego klienta, reklamę w cenie skasowanej (teoretycznie) ramy.
A klient zapłacił za 6 ram kupując jedną bo przecież marka premium to swoje zapłacił za renomę. I za ramę dla Nibalego i Ministry kolarstwa Jednej na 100 bo takich ram produkują tysiące, a poprawiają setki.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
  • B00mer lubi to

#1678 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 885 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 14 październik 2021 - 06:47

Myślę ze w większości przypadków koszt produkcji ramy jest niższy niż koszt naprawy.


  • Marcin321 lubi to

#1679 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2241 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 październik 2021 - 07:05

Myślę ze w większości przypadków koszt produkcji ramy jest niższy niż koszt naprawy.


Też tak sądzę, samo odtworzenie grafik po naprawie to już sporo pracy. Co innego poszpachlować gołą ramę na etapie produkcji jak coś tam z formy nie wyszło jak trzeba, a co innego łatać połamaną ramę.

No ale to gdybanie.

#1680 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 14 październik 2021 - 07:14

Przede wszystkim nikt nie weźmie na siebie odpowiedzialności za taką połataną sztukę.

 

Największą zaletą produkcji seryjnej jest powtarzalna i przewidywalna jakość produktu. Indywidualne naprawianie całkowicie niweczy ten efekt i daje produkt o całkowicie nieprzewidywalnych właściwościach.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź