Nowości Rowerowe
#1682
Posted 14 October 2021 - 07:46
Tak przewidywalna jak w Tarmacu SL7?Największą zaletą produkcji seryjnej jest powtarzalna i przewidywalna jakość produktu.
Nowa podkładka stosowana w naprawieniu problemu może przetrzeć przewody hydrauliczne, bo ewidentnie jest tam spore tarcie. Od 4:10
https://youtu.be/_pPR8iQyOyM
#1683
Posted 14 October 2021 - 08:18
Co do tych uginających się ram to sprawdziłem, żadna się nie ugina poza Roubaix i SL7 w wersjach S-WORKS i to dość dużych rozmiarach. 54 SL7 zwykła i SL6 nie do ugięcia na 2 palce. Diverge też mało się ugina. Merida Silex jest na pewno sztywniejsza od Diverga i SL7 ale nie ma aż takie tragedii jak na filmach DR.
Moja Merida Reacto 6000 edycja 2018 - boczne ścianki dolnej rury dają się ugiąć. Dużo czy nie, rzecz gustu, ale daje się zauważyć.
"MAMIL"
#1685
Posted 14 October 2021 - 08:24
Tak przewidywalna jak w Tarmacu SL7?
Wbrew pozorom TAK!
Zwróć uwagę, że nie napisałem "produkcja seryjna zapewnia wysoką jakość", tylko "produkcja seryjna zapewnia PRZEWIDYWALNĄ jakość" (także w tym negatywnym sensie).
Właśnie produkcji seryjnej zawdzięczasz fakt, że po 10 wpadkach wiesz (a nie tylko zgadujesz), że z dużym prawdopodobieństwem problem potwórzy się także w innych egzemplarzach (a także możesz zacząć dociekać, czy problem dotyczy metody produkcji, wady projektu, wady materiału czy czegoś jeszcze innego). Pomyśl, jak trudno byłoby przewidzieć podobny problem przy produkcji rzemieślniczej!
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1688
Posted 14 October 2021 - 08:56
Stawiam, że przy rzemieślniczej było by mniej takich problemów
A rama ważyłaby 1,5 kg lub kosztowałaby 3x tyle przy niepewnym poziomie jakości a do tego wszystkiego kosztowałaby 3x tyle, bo "paaanie, to ręczna robota jest!".
- lupus, artho and Invincible. like this
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1691
Posted 14 October 2021 - 10:50
I właśnie tam Król Karbonu wspominał o tym co widział kiedy przed malowaniem ramy premium czyścił ją z lakieru.Świetna ta rozmowa z Pod Nominał Cast
Producent ma w to wbite. Udowodnij, że to wina ramy po wypadku. Że w transporcie nie była puknięta czy podczas montażu w sklepie nieprawidłowo zmontowana. Powodzenia.
Druga sprawa to dokładność wykonania ram która jak na produkt za nawet 50-80 tyś złotych jest tragicznie niska.
To, że u jednego łożyska suportu wytrzymują lata a u innego padają po sezonie często jest sprawą precyzji wykonania mufy i osi pracy łożysk.
Czemu Trek miał takie problemy z łożyskami suportu/mufami? Bo bardziej opłacało im się wymieniać ramy tam gdzie był problem zauważalny niż wszystkie, które wychodziły raz lepiej raz gorzej. A może pod słabą nogą mocno mufa się nie poluzuje a łożyska mocnych obciążeń nie wezmą na siebie.
Mają rację fachowcy od Speca czy od Cervelo. Lepiej wypuścić trochę bubla bo patrząc nawet u nas na forum na statystycznego fana lajkry.
Topowy sprzęt, premium i wymiana co dwa lata w zdecydowanej większości użytkują ludzie, którym do osiągów Pro nawet chwilowych brakuje więcej niż sporo. Co ryzykuje producent? W zasadzie nic. Jeden na 1000 nowych rowerów trafi do kolesia, który się ściga. Jak będzie miał pecha to rama mu trachnie albo łożyska szybciej się posypią. Się wymieni albo i nie.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
- mikroos and Argi like this
#1693
Posted 14 October 2021 - 11:37
Karbonowe ramy mtb krossa są ręcznie "układane" i to w PL. Czy są 3 razy droższe?
Tylko część.
Od dawna wiadomo że, ludzie wolą zapłacić mega marżę, wysłuchać pięknego bełkotu marketingowego, a jak zacznie wychodzić że to jednak niedorobiony bubel, wymienia się im "rower" na nowy. Wtedy czują się zadbani.
Potęgą w tym są marki amerykańskie gdyż mają największe zaplecze rodzimego rynku (331mln przyzwoicie zarabiających rodaków, gdzie nasz Kross ma 38mln biedniejszych klientów) . Żadna marka europejska nie ma takiej premii, to i nie może sobie pozwolić na aż takie szaleństwa.
#1695
Posted 14 October 2021 - 11:39
A jaki dokładnie ma to związek z kontrolą jakości? I tym bardziej: skąd założenie, że koszt produkcji oraz cena końcowa są ze sobą ściśle powiązane? Jakość produkcji u Treka jest tu najlepszym kontrprzykłademKarbonowe ramy mtb krossa są ręcznie "układane" i to w PL. Czy są 3 razy droższe?
W najprostszym scenariuszu można przyjąć, że Krossowi zależy na przekonaniu konsumentów do lokalnej produkcji i dlatego w pilotażowym okresie produkuje po głodowych stawkach. W tym przypadku minimalny zysk dziś może być świadomą decyzją, dzięki której zysk w dłuższej perspektywie będzie większy.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1696
Posted 06 November 2021 - 17:40
Nowy Giant Revolt ze zmienioną geometrią (dłuższa górna rura, krótszy mostek) i systemem Flip Chip:
https://www.giant-bi...advanced-0-2022
Zastanawiam się jak Giant to wymyślił, że (przynajmniej wg opisu) pasuje zarówno sztyca D-Fuse o nietypowym kształcie jak i okrągła 30,9 mm.
#1697
Posted 06 November 2021 - 17:59
https://youtu.be/IPHoeJyj8JgZastanawiam się jak Giant to wymyślił, że (przynajmniej wg opisu) pasuje zarówno sztyca D-Fuse o nietypowyn kształcie jak i okrągła 30,9 mm.
- Dari likes this
#1698
Posted 07 November 2021 - 08:19
Myślę ze w większości przypadków koszt produkcji ramy jest niższy niż koszt naprawy.
Tak sie troszkę wymądrze bo ostatnio obejrzałem film o włoskiej marce rowerowej która znacząco obniży koszt produkcji ram rowerowych w europie!. Zwykła rama karbonowa 50h pracy chińczyka, włosi 4h.
Naprawiać ramę chyba warto szczególnie jeśli porządna.
#1700
Posted 18 November 2021 - 17:07
Nowy Speed Concept.
Nawet ładny jak na kozę. Ale ceny średnie.
https://www.trekbike.../speed-concept/
- artho likes this