Skocz do zawartości


Zdjęcie

Nowości Rowerowe


2382 odpowiedzi w tym temacie

#921 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 luty 2021 - 13:27

półoficjalne wieści o Dura-Ace 9200. Półoficjalne, bo z oficjalnej prezentacji, ale z drugiej ręki :)

 

Grupa będzie miała bezprzewodowe manetki i obie przerzutki podłączone kablami do wspólnej baterii.

 

12 biegów z maksymalną kasetą 11-34T. Brak wieści o hamulcach obręczowych lub o grupie mechanicznej, ale  jednocześnie brak jednoznacznego zaprzeczenia.

 

Poza tym generalnie nuda :P W zasadzie nic nowego, jak zawsze jakieś drobne udoskonalenia, ale wygląda na to, że bez szału. Kolorystyka zbliżona do R9100.

 

Dostępność: najprawdopodobniej ok. połowy 2022 OEM (!!!), dopiero potem rynek konsumencki.

 

 

Czyli bardzo mówiąc delikatnie, IMHO szału nie ma.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#922 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 26 luty 2021 - 13:33

Może mi ktoś wytłumaczyć sens bezprzewodowych manetek i przerzutek połączonych przewodem od baterii ?



#923 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2879 postów

Napisano 26 luty 2021 - 13:36

Hmm, jednak liczyłem na system wymiennych baterii jak w przerzutkach SRAMa. Jakby nie patrzeć SRAM fajnie to pomyślał. Ok ok, do klamek idzie po przewodziku mniej, no ale i tak zostaje hydrauliczny... no i ciągniemy po przewodzie między przerzutkami. Niespecjalnie to pomyślane :huh:. Może ja po prostu chcę spróbować SRAMa...?

 

Przesunięcie premiery względem (zgadywanej) 2021 pewnie nieco związane z koronką, teraz ciekawe czy Ultegra i 105 też 2023-2024.

Generalnie jeszcze poczekamy i to długo na to wygląda.



#924 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 luty 2021 - 13:46

Może mi ktoś wytłumaczyć sens bezprzewodowych manetek i przerzutek połączonych przewodem od baterii ?

Logika była najprawdopodobniej taka: łatwiejszy montaż, brak przewlekania przez całą ramę oraz aero.

 

A przewodowa komunikacja między przerzutkami, aby zapobiec montowaniu baterii bezpośrednio do przerzutki, co

 

1) naruszałoby patent SRAM-a

2) chroni baterię przed urwaniem w razie upadku

3) poprawia estetykę samych przerzutek

4) ułatwia komunikację pomiędzy "mózgiem" a przerzutkami, która jest znacznie bardziej skomplikowana niż między "mózgiem" a manetkami


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#925 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2879 postów

Napisano 26 luty 2021 - 13:52

Plus taki, że może będzie można liczyć na kompatybilność ze starszymi bateriami, zawsze coś.



#926 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1035 postów
  • SkądStargard

Napisano 26 luty 2021 - 14:34

Ciekawe, czy kaseta 12s będzie kompatybilna z dotychczas stosowanymi bębenkami 11s? Ewentualnie, czy w przypadku piast DT Swiss wystarczy wymienić sam bębenek?



#927 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2879 postów

Napisano 26 luty 2021 - 14:39

Zgadywałbym, że podobnie jak z Shimano MTB?



#928 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1035 postów
  • SkądStargard

Napisano 26 luty 2021 - 14:41

To zupełnie nie mój obszar stąd nie mam pojęcia jak to jest z Shimano MTB.

EDIT: już doczytałem. Być może wystarczy sama wymiana bębenka. Już chyba zaczynam oszczędzać na półbezprzewodowe Shimano  ;)


  • artho lubi to

#929 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 luty 2021 - 15:48

Na razie w kwestii bębenka nic nie wiadomo. Na pewno kaset 10T szosowych nie będzie, ale nie wiadomo, czy oznacza to pozostanie przy HyperGlide. Być może będzie MicroSpline i po prostu większa koronka.

 

Akurat o piasty DT jestem spokojny - ten producent zawsze jako pierwszy ma osprzęt do wszystkich nowych standardów.


  • Marcin321 i artho lubią to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#930 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 luty 2021 - 16:12

To niewiele nowego, bo już czytałem gdzieś o tym parę miesięcy temu - bezp.manetki i przerzutki kablami z baterią. W sumie odpadają 3 kable z manetek i może jeszcze jakiż z junction boxa. Zawsze to plus.

 

na razie nie widać powodu na zmianę, się obaczy jak wyjdzie



#931 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 luty 2021 - 16:21

na razie nie widać powodu na zmianę, się obaczy jak wyjdzie

Celem producentów nie jest i od lat nie było zadowalanie konsumentów z rynku AM. Kasę robi się w OEM-ach.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#932 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 luty 2021 - 16:30

wiem, ale ja myślę jako konsument a nie jako producent :) oni mają swoje cele, ja mam swoje :D



#933 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2241 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 luty 2021 - 18:27

Na razie w kwestii bębenka nic nie wiadomo. Na pewno kaset 10T szosowych nie będzie, ale nie wiadomo, czy oznacza to pozostanie przy HyperGlide. Być może będzie MicroSpline i po prostu większa koronka.

Akurat o piasty DT jestem spokojny - ten producent zawsze jako pierwszy ma osprzęt do wszystkich nowych standardów.


Liczę że w takim razie zostanie HG. Daje to szansę że pozostanie też standard tylnej osi 142mm. Czyli przesiadka na 12 rzędów będzie raczej mało kłopotliwa, koła i rama bez zmian :)

#934 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2879 postów

Napisano 26 luty 2021 - 19:25

Tak czy tak to jakoś za 4-5 lat, chyba nie ma co się ekscytować już, ewidentnie nowe Di2 to nie rewolucja :P



#935 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1152 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 26 luty 2021 - 20:48

Mi tam te kable z Di2 obecnej nie przeszkadzają wcale. Tego się nie serwisuje przecież w zasadzie ;-] Sram jest wygodny dla mechaników którzy rowery składają, ale dla przeciętnego użytkownika.. oprócz tego bajeru ze zmienianiem baterii. No ale mi przez rok Di2 ani razu się nie rozładowała na tyle bym miał problem ze zmianą biegów. Bolt przypomina o baterii w Di2 więc ciężko zapomnieć.



#936 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2879 postów

Napisano 26 luty 2021 - 20:57

Obecnie (tzn. od kilku lat już) SRAM to też kasety 12-rzędowe, więc przewagą nie był tylko brak kabli (tzn. zostaje oczywiście hydraulika przód i tył).



#937 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 27 luty 2021 - 12:29

półoficjalne wieści o Dura-Ace 9200. Półoficjalne, bo z oficjalnej prezentacji, ale z drugiej ręki :)

 

Grupa będzie miała bezprzewodowe manetki i obie przerzutki podłączone kablami do wspólnej baterii.

 

A słychać coś o nowych elektronicznych grupach MTB i gravel? W szosie zaproponowane rozwiązanie ma wg mnie spory sens. Natomiast jeśli tak samo miałoby być w napędach 1x to jest to porażka.

 

Wypływały zgłoszenia patentowe Campy z bateriami w przerzutkach, więc to chyba nie jest tak, że Sram ma opatentowane to rozwiązanie.



#938 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 27 luty 2021 - 15:06

O grupach MTB na razie ptaszki nie ćwierkają.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#939 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 luty 2021 - 18:53

patent na baterie w przerzutkach, no kaman..

 

patent może dotyczyć konkretnego rozwiązania, projektu, kształtu, mechanizmu działania, a nie tego żeby baterię można wsadzić w przerzutkę :D pod pojęciem patent rozumiem to, że po prostu Shimano nie może zrobić takiego samego kształtu przerzutki, takiego samego dizajnu, sposobu sterowania, mocowania i kształtu baterii itp. Sama idea bezprzewodowej zmiany jak rozumiem nie jest opatentowana :) a gdyby się okazało że tak jest to równie dobrze ktoś mógłby pilot zdalnego sterowania opatentować.



#940 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2879 postów

Napisano 27 luty 2021 - 19:14

cauchy oczywiście z założenia patenty jakiś sens mają, ale to, co w praktyce zostało opatentowane niejednokrotnie może przerażać. Dla przykładu proponuję poguglać ile to bodajże zarabia Microsoft od każdego sprzedanego telefonu z Androidem itd. :P

 

Pilot od TV (bo zgaduję, że miałeś na myśli pilot od TV w ostatnim zdaniu) to ma setki patentów, historycznie wypada zacząć od Tesli i roku 1898:

https://patents.goog...patent/US613809

 

Następnie tutaj mamy nieco bardziej współczesną bazę:

https://patents.goog...atent/US8525786

 

oraz jedną z setek patentowanych funkcjonalności czyli wakeup ze standby-a:

https://patents.goog...ent/EP0974945A2

 

Co nie oznacza, że po pierwsze:

1. Za wszystko się komuś płaci.

2. Że nie ma możliwości zrobienia rozwiązania nieraz podobnego jednocześnie nie naruszając czyjegoś patentu.

 

Pierwszy lepszy przykład, który mi przychodzi na myśli z "Giving back" światu to oczywiście Toyota i ich technologia hybryd, która to bardzo szybko została udostępniona światu aby i on mógł z owej korzystać. Warto tutaj przypomnieć, że pierwszy współczesny, komercyjny samochód hybrydowy miał premierę w 1997 roku.





Dodaj odpowiedź