byłem naocznym świadkiem takiej wpadki - ustawka, niezasygnalizowanie dziury z przodu, kolega co jechał na tublesach miał pecha i z całym impetem wbił się w podłużną szczelinę długą na kilkadziesiąt cm, o szerokości kilku cm, tak akurat żeby wbić się oponą, przód i tył rozerwany, mleko się leje, zalało napęd i tyle. Telefon do kochanki po transport i po przejażdżce

Codzienny Komentarz Wyścigów Uci
#641
Napisano 05 luty 2021 - 21:03
#643
Napisano 05 luty 2021 - 23:01
Na szytce plusem jest, że nawet na flaku pojedziesz. Na P-R to robi różnicę, bo po praktycznie każdym sektorze brukowym stoją pomocnicy z zapasowymi kołami. Na dętce/tubeless idziesz z buta lub czekasz na samochód i możesz mieć po wyścigu.
Trochę nie rozumiem sytuacji powyżej. Tubeless przecież nie zastępuje zabierania zapasowej dętki, a tym bardziej nie powoduje, że takiej dętki w razie awarii nie można założyć.
#645
Napisano 06 luty 2021 - 07:37
Na szytce plusem jest, że nawet na flaku pojedziesz. Na P-R to robi różnicę, bo po praktycznie każdym sektorze brukowym stoją pomocnicy z zapasowymi kołami. Na dętce/tubeless idziesz z buta lub czekasz na samochód i możesz mieć po wyścigu.
Trochę nie rozumiem sytuacji powyżej. Tubeless przecież nie zastępuje zabierania zapasowej dętki, a tym bardziej nie powoduje, że takiej dętki w razie awarii nie można założyć.
Z zapasową dętką przy TL jest jeden poważny problem. Potrzebujesz jej tak „często”, że jak już naprawdę musisz jej użyć to jest uszkodzona od samego wożenia

- sirkozi lubi to
#646
Napisano 06 luty 2021 - 08:36
Ja przetestowałam i do założenia swoich potrzebuję łyżki i solidnej trytytki. Nie są to jakoś wymagające narzędzia, więc jestem spokojny.
Problemy te peletonu nie dotyczą.

Aha, co do jazdy na kapciu to wydaje mi się, że na TL też jest to awaryjnie możliwe w przypadku obręczy z "hakiem".
#647
Napisano 06 luty 2021 - 09:44
Zaraz tu będzie sprzątane bo odbiegliśmy od tematu......Potwierdzę to co już wyżej napisane. Z doświadczenia, również własnego, wiem, że na szytce dojedziesz, jeśli musisz, nawet z wielką dziurą. Na TL raczej niekoniecznie. Przełaj też nie bez powodu jeżdżą na szytkach. Dlatego dość zastanawiające jest decyzja o próbowaniu w warunkach wyścigowych TL, kiedy ma się szytkę. Może budżetowo to wychodzi taniej? Szytka jednak jest droższa od opony porównywalnej klasy.
#648
Napisano 06 luty 2021 - 09:48
byłem naocznym świadkiem takiej wpadki - ustawka, niezasygnalizowanie dziury z przodu, kolega co jechał na tublesach miał pecha i z całym impetem wbił się w podłużną szczelinę długą na kilkadziesiąt cm, o szerokości kilku cm, tak akurat żeby wbić się oponą, przód i tył rozerwany, mleko się leje, zalało napęd i tyle. Telefon do kochanki po transport i po przejażdżce
Byłem naocznym świadkiem kilku takich akcji i umierały na takich dziurach i szytki i opony z dętką, więc ten przykład chyba niczego nie wyjaśnia.
#649
Napisano 06 luty 2021 - 09:54
Zaraz tu będzie sprzątane
bo odbiegliśmy od tematu......Potwierdzę to co już wyżej napisane. Z doświadczenia, również własnego, wiem, że na szytce dojedziesz, jeśli musisz, nawet z wielką dziurą. Na TL raczej niekoniecznie. Przełaj też nie bez powodu jeżdżą na szytkach. Dlatego dość zastanawiające jest decyzja o próbowaniu w warunkach wyścigowych TL, kiedy ma się szytkę. Może budżetowo to wychodzi taniej? Szytka jednak jest droższa od opony porównywalnej klasy.
Dla prosów koszty nie mają znaczenia. Opona ma dwie zalety: mniejsza szansa na przebicie i marginalnie mniejsze opory toczenia.
#650
Napisano 06 luty 2021 - 10:28
Tu chodzi tylko o biznes. Sponsor ciśnie i tyle. Sprzedadzą nowe koła na TLR i opony. Ale jakoś nie widzę przewagi tego rozwiązania nad szytkami. Rozumiem że turysta może teoretycznie włożyć dętkę awaryjne ale na wyścigu?

#651
Napisano 06 luty 2021 - 10:37
Nieprawda, że chodzi tylko o hajs. Tony Martin już dawno temu jeździł TT na oponce, na początku clincher, teraz tubeless. Chyba mu nie zarzucisz, że robił to dla kasy? Gość jest jednym z najbardziej znanych przykładów szukania najlepszych możliwych rozwiązań sprzętowych.
#652
Napisano 06 luty 2021 - 10:59
Dla kowalskiego, sytuacja w której rozwalił opone tubeless tak, że mleko nie uszczelnia to koniec jazdy, tak samo jakby miał w tym momencie szytki.
Ciężko mi uwierzyć jak na flaku ktoś jedzie chociażby 10-20km, ryzykując uszkodzenie obręczy.
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#653
Napisano 06 luty 2021 - 10:59
Dla kowalskiego, sytuacja w której rozwalił opone tubeless tak, że mleko nie uszczelnia to koniec jazdy, tak samo jakby miał w tym momencie szytki.
Ciężko mi uwierzyć jak na flaku ktoś jedzie chociażby 10-20km, ryzykując uszkodzenie obręczy.
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#654
Napisano 06 luty 2021 - 11:19
Nieprawda, że chodzi tylko o hajs. Tony Martin już dawno temu jeździł TT na oponce, na początku clincher, teraz tubeless. Chyba mu nie zarzucisz, że robił to dla kasy? Gość jest jednym z najbardziej znanych przykładów szukania najlepszych możliwych rozwiązań sprzętowych.
No raczej nie jest. Kask do jady na czas zawsze od sponsora, a nie dostosowany do pozycji, pozycji też po dziś dzień nie zmodernizował. On to miał moc, ale rozwiązania do dupy. Tony był nośnikiem reklamowym propagandy Speca.

#655
Gosc_Kuba__H_*
Napisano 06 luty 2021 - 13:07
Nie musisz jej rozumiecNa szytce plusem jest, że nawet na flaku pojedziesz. Na P-R to robi różnicę, bo po praktycznie każdym sektorze brukowym stoją pomocnicy z zapasowymi kołami. Na dętce/tubeless idziesz z buta lub czekasz na samochód i możesz mieć po wyścigu.
Trochę nie rozumiem sytuacji powyżej. Tubeless przecież nie zastępuje zabierania zapasowej dętki, a tym bardziej nie powoduje, że takiej dętki w razie awarii nie można założyć.



Wysłane z mojego M2007J20CG przy użyciu Tapatalka
#656
Napisano 06 luty 2021 - 13:15
Chyba do tego tematu pasuje ta wiadomość: https://cyclingtips....the-super-tuck/
- sirkozi lubi to
#657
Napisano 06 luty 2021 - 16:37
https://www.cyclingn...-on-super-tuck/
Czy ktoś kiedykolwiek uległ wypadkowi że względu na tę pozycję podczas jazdy? Szczerze nie widziałem.
Dodaj odpowiedź
