Skocz do zawartości


Zaplatanie kol


422 odpowiedzi w tym temacie

#341 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 26 maj 2014 - 20:05

Uczyłem się zaplatać od Sheldona. Jest tam wszystko pokazane krok po kroku, na rysunkach.

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#342 Gosc_zz.mi_*

Gosc_zz.mi_*
  • Gość

Napisano 22 wrzesień 2014 - 12:51

Mam problem/pytanie odnośnie smarowania gwintów- koła 3-4 letnie, szprychy cieniowane do 1,5mm, nyple alu. 5 miesięcy temu miałem już problem z centrowaniem (zapieczone szprychy)- pomogło moczenie w oleju i rozruszanie nypli. Teraz chciałem jeszcze raz sprawdzić- i powtórka.... szprychy się kręcą razem z nyplem. Co ew. zrobić aby uniknąć takiej sytuacji? Boję się że jak to zostawie to centrowanie w przyszłym roku tylko na nowych szprychcach będzie możliwe. Rozkręcić i składać na smarze? Wazelinie? Smar miedziany? Czy nowe nyple?

#343 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8618 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 22 wrzesień 2014 - 12:57

Klej do szprych. CN Spoke robi tani i dobry, zawsze możesz też użyć nypli fabrycznie klejonych (np. DT ProLock)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#344 el35

el35
  • Użytkownik
  • 12 postów

Napisano 17 grudzień 2014 - 00:59

Żeby nie zakładać nowego wątku zapytam, czy ma ktoś zaplecione słoneczko na piaście shimano np. HB-A410 (rsx) Hb-A550(rx100) lub HB-RM50 (exage) z lat 90-tych. Korpusy te piasty mają takie same wiec ich wytrzymałość będzie podobna. Testował ktoś ile wytrzyma taka piasta w takim splocie? Koło składam do roweru żony, raczej nie będzie ostro go tyrała.


#345 Roger

Roger
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • SkądWrocław

Napisano 13 listopad 2015 - 13:21

Możecie polecić serwis we Wrocławiu, który profesjonalnie zaplecie karbonowe koło, doradzi w doborze szprych itp?

 

 



#346 qzn

qzn
  • Użytkownik
  • 534 postów
  • SkądWrocław

Napisano 13 listopad 2015 - 15:25

Jawor rower serwis. 11/10.



#347 Roger

Roger
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • SkądWrocław

Napisano 13 listopad 2015 - 19:13

Jawor rower serwis. 11/10.

 

Dzięki!



#348 bartosz_pzn

bartosz_pzn
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 29 grudzień 2015 - 14:46

Witam! Szybkie pytanie. Potrzebuję wycentrować moje koła. Potrzebowałbym też uciąć rurę sterową. Zna ktoś dobry, sprawdzony serwis w normalnych pieniądzach w Poznaniu?

#349 Kuba

Kuba
  • Użytkownik
  • 70 postów
  • SkądPoznań

Napisano 29 grudzień 2015 - 22:51

bikepark?



#350 bartosz_pzn

bartosz_pzn
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 29 grudzień 2015 - 23:40

Akurat tutaj byłem i bikeparku na św, Wojciecha najgorszemu wrogowi bym nie polecił. Nieprzyjemny sprzedawca, który sprzedaje byle tylko sprzedać(potrzebowałem hamulce do niestandardowej ramy- sprzedawca zapewniał, że te, co sprzedaje, na pewno będą pasować bo już je stosował), Oczywiście hamulce nie pasowały. Z kolei raz na serwis oddałem klasyczną ramę, żeby zamontowali suport. Jak zobaczyłem przy odbiorze jak to wygląda, to się przeżegnałem. Zamontowany suport z za długą osią wytłumaczyli tekstem: ten model wymusza stosowanie takiego suportu.... Byłem u nich trzy razy i nigdy więcej.



#351 olek123

olek123
  • Użytkownik
  • 284 postów
  • SkądTarnów

Napisano 03 czerwiec 2016 - 21:42

Na ile krzyży najlepiej będzie zapleść koła na obręczach Kinlin XR30 (28H przód, 32H tył), szprychach cieniowanych do 1,8 oraz piastach Powertap?

 

W oryginale (na Mavic Open Pro) było 3 krzyże przód, tył. Zastanawiam się czy można zapleść na  krzyże bez utraty sztywności/właściwości kół?

 

 



#352 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 czerwiec 2016 - 17:59

Na ile krzyży najlepiej będzie zapleść koła na obręczach Kinlin XR30 (28H przód, 32H tył), szprychach cieniowanych do 1,8 oraz piastach Powertap?

 

W oryginale (na Mavic Open Pro) było 3 krzyże przód, tył. Zastanawiam się czy można zapleść na  krzyże bez utraty sztywności/właściwości kół?

IMO: Przód radialnie - najlepiej na aero, tył: radialnie/3x. Aero - jak puszczą piasty; jakie masz?



#353 glomo

glomo
  • Użytkownik
  • 187 postów

Napisano 07 lipiec 2016 - 10:26

Szukam jakiegoś małego serwisu/osoby w Warszawie, która naprawdę profesjonalnie zaplecie mi koło szosowe. Najlepiej, jakby to nie był jakiś duży serwis, chcę wiedzieć kto konkretnie zaplata koła, a nie że jest 5 pracowników różnych do tego. 

 

Kogoś konkretnego polecacie? Jakość najważniejsza.



#354 qzn

qzn
  • Użytkownik
  • 534 postów
  • SkądWrocław

Napisano 07 lipiec 2016 - 10:36

Dokładnie to czego szukasz to Usługi Rowerowe i @dandyhorse (https://www.facebook...dandyhorsestore). Wiesz kto, wiesz jak, wiesz, że dobrze.



#355 glomo

glomo
  • Użytkownik
  • 187 postów

Napisano 07 lipiec 2016 - 16:04

Klej do szprych. CN Spoke robi tani i dobry, zawsze możesz też użyć nypli fabrycznie klejonych (np. DT ProLock)

 

Masz może porównanie z jakimś loctite? Co lepiej zastosować przy zaplataniu koła (gdy zależy mi przede wszystkim na tym, by złożone koło nie ulegało łatwo zdecentrowaniu).

 

I jeszcze jedno - po jakim czasie kleje te ulegają 'utwardzeniu' tj. czy jeśli nałożę je na nypel przy zaplataniu koła i potem będę zaplatał przez powiedzmy 30 min a następnie przez koleją godzinę centrował to czy można to swobodnie robić, a klej skutecznie zastygnie potem?



#356 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8618 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 07 lipiec 2016 - 16:49

Nie zaplatam kół osobiście, więc bazuję na opiniach współpracujących ze mną serwisów. Ale opinie są zasadniczo bardzo dobre.

 

Kleje tego typu nie są klejami w klasycznym tego słowa znaczeniu, tzn. nie stygną na amen, a poruszenie nyplem nie powoduje bezpowrotnej utraty połączenia. W praktyce bliżej im do lepików - wypełniają wolną przestrzeń w gwincie i stabilizują go, ale umożliwiają później korektę zaplotu bez całkowitego zerwania połączenia. Mało tego - nawet po kilku miesiącach możesz skorygować naprężenie szprych, a "klej" będzie nadal działał.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#357 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 lipiec 2016 - 17:56

Odnośnie klejów stosowanych do połączeń nypel-szprycha... Dedykowane np. DT są drogie i trudno dostępne. Z łatwiej dostępnych można wybrać coś słabo wiążącego Loctite, a najtańsza znana mi opcja to K2 W222. Słabo wiążący do połączeń regulowalnych o małej średnicy OIDP <6 mm, czyli do szprych jak znalazł. IMO: aplikacja powinna następować nie przed zaplotem, a po, i to nie od razu a po pierwszych poprawkach, od strony końca szprychy. Ale to tylko moje zdanie; nie jestem łilbilderem, więc z profesjonalistami - jeśli mają inne zdanie - nie będę się kłócił. Mnie ta metoda pasuje.



#358 Shmitt

Shmitt
  • Użytkownik
  • 119 postów

Napisano 07 lipiec 2016 - 18:33

.... nie jestem łilbilderem, ....
 

Czym albo kim? Nie rozumiem używania obcych słów,kiedy polskie wystarczają



#359 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 lipiec 2016 - 19:41

Czym albo kim?

 

Kołodziejem.


  • Siara_iwj i mikroos lubią to

#360 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8618 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 07 lipiec 2016 - 19:58

No dobra, łilbilder mnie też lekko zraził, ale kołodziej jest po prostu boski <3


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź