Zaplatanie kol
#342 Gosc_zz.mi_*
Posted 22 September 2014 - 12:51
#343
Posted 22 September 2014 - 12:57
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#344
Posted 17 December 2014 - 00:59
#350
Posted 29 December 2015 - 23:40
Akurat tutaj byłem i bikeparku na św, Wojciecha najgorszemu wrogowi bym nie polecił. Nieprzyjemny sprzedawca, który sprzedaje byle tylko sprzedać(potrzebowałem hamulce do niestandardowej ramy- sprzedawca zapewniał, że te, co sprzedaje, na pewno będą pasować bo już je stosował), Oczywiście hamulce nie pasowały. Z kolei raz na serwis oddałem klasyczną ramę, żeby zamontowali suport. Jak zobaczyłem przy odbiorze jak to wygląda, to się przeżegnałem. Zamontowany suport z za długą osią wytłumaczyli tekstem: ten model wymusza stosowanie takiego suportu.... Byłem u nich trzy razy i nigdy więcej.
#351
Posted 03 June 2016 - 21:42
Na ile krzyży najlepiej będzie zapleść koła na obręczach Kinlin XR30 (28H przód, 32H tył), szprychach cieniowanych do 1,8 oraz piastach Powertap?
W oryginale (na Mavic Open Pro) było 3 krzyże przód, tył. Zastanawiam się czy można zapleść na krzyże bez utraty sztywności/właściwości kół?
#352
Posted 04 June 2016 - 17:59
Na ile krzyży najlepiej będzie zapleść koła na obręczach Kinlin XR30 (28H przód, 32H tył), szprychach cieniowanych do 1,8 oraz piastach Powertap?
W oryginale (na Mavic Open Pro) było 3 krzyże przód, tył. Zastanawiam się czy można zapleść na krzyże bez utraty sztywności/właściwości kół?
IMO: Przód radialnie - najlepiej na aero, tył: radialnie/3x. Aero - jak puszczą piasty; jakie masz?
#353
Posted 07 July 2016 - 10:26
Szukam jakiegoś małego serwisu/osoby w Warszawie, która naprawdę profesjonalnie zaplecie mi koło szosowe. Najlepiej, jakby to nie był jakiś duży serwis, chcę wiedzieć kto konkretnie zaplata koła, a nie że jest 5 pracowników różnych do tego.
Kogoś konkretnego polecacie? Jakość najważniejsza.
#354
Posted 07 July 2016 - 10:36
Dokładnie to czego szukasz to Usługi Rowerowe i @dandyhorse (https://www.facebook...dandyhorsestore). Wiesz kto, wiesz jak, wiesz, że dobrze.
#355
Posted 07 July 2016 - 16:04
Klej do szprych. CN Spoke robi tani i dobry, zawsze możesz też użyć nypli fabrycznie klejonych (np. DT ProLock)
Masz może porównanie z jakimś loctite? Co lepiej zastosować przy zaplataniu koła (gdy zależy mi przede wszystkim na tym, by złożone koło nie ulegało łatwo zdecentrowaniu).
I jeszcze jedno - po jakim czasie kleje te ulegają 'utwardzeniu' tj. czy jeśli nałożę je na nypel przy zaplataniu koła i potem będę zaplatał przez powiedzmy 30 min a następnie przez koleją godzinę centrował to czy można to swobodnie robić, a klej skutecznie zastygnie potem?
#356
Posted 07 July 2016 - 16:49
Nie zaplatam kół osobiście, więc bazuję na opiniach współpracujących ze mną serwisów. Ale opinie są zasadniczo bardzo dobre.
Kleje tego typu nie są klejami w klasycznym tego słowa znaczeniu, tzn. nie stygną na amen, a poruszenie nyplem nie powoduje bezpowrotnej utraty połączenia. W praktyce bliżej im do lepików - wypełniają wolną przestrzeń w gwincie i stabilizują go, ale umożliwiają później korektę zaplotu bez całkowitego zerwania połączenia. Mało tego - nawet po kilku miesiącach możesz skorygować naprężenie szprych, a "klej" będzie nadal działał.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#357
Posted 07 July 2016 - 17:56
Odnośnie klejów stosowanych do połączeń nypel-szprycha... Dedykowane np. DT są drogie i trudno dostępne. Z łatwiej dostępnych można wybrać coś słabo wiążącego Loctite, a najtańsza znana mi opcja to K2 W222. Słabo wiążący do połączeń regulowalnych o małej średnicy OIDP <6 mm, czyli do szprych jak znalazł. IMO: aplikacja powinna następować nie przed zaplotem, a po, i to nie od razu a po pierwszych poprawkach, od strony końca szprychy. Ale to tylko moje zdanie; nie jestem łilbilderem, więc z profesjonalistami - jeśli mają inne zdanie - nie będę się kłócił. Mnie ta metoda pasuje.
#360
Posted 07 July 2016 - 19:58
No dobra, łilbilder mnie też lekko zraził, ale kołodziej jest po prostu boski <3
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?