Skocz do zawartości


Zdjęcie

Trek Sl 6 Czy Tcr?


24 odpowiedzi w tym temacie

#21 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 868 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 08 styczeń 2021 - 10:28

Kurde, gdyby Giant wsadził do TCR'a już w tym roku rozwiązanie jak chociażby ukryte kable jak zrobiło to Merdia w Reacto, to wygraliby dużą część rynku. Ogólnie wtedy dla mnie TCR to byłby wybór z automatu.

 

Warto powiedzieć, bo niektórzy może nie wiedzą, ale Giant też ma dożywotnią gwarancje na ramę (i 10 lat na widelec). Aczkolwiek powłoka lakiernicza juz ma chyba 2-3 lata gwarancji więc obstawiam, że proces gwarancyjny nie jest tak dobry jak w treku - ale to tylko domysły.

 

Osobiście mam Gianta, ale MTB, i to świetny rower. Miałem speca, canyona, i szczerze powiedziawszy Giant z uwzględnieniem swojej polityki cenowej, wypada naprawdę świetnie.

 

Jeśli nie przeszkadza Ci wygląd linek, to bierz Gianta. Poprowadzenie linek w ten sposób zapewnia super pracę przerzutki, bo pancerze są poprowadzone bez większych zgięć. W dodatku wymiana to prosta sprawa. Kable mają niewielki wpływ na same osiągi roweru, a skoro jeździsz po górach, to kupno fajnego i lekkiego stożka 40-50mm całkowicie odmieni charakterystykę i wygląd roweru, tym samym zostawiając Emondę daleko w tyle.

 

Ja niestety, już obecnie nie kupiłbym roweru z linkami na wierzchu, bo po prostu podoba mi się czysty look, mimo ze wiem ze nie ma to większego znaczenia. Tak jak koledzy wspomnieli, rower musi wyglądać, wtedy chcesz na nim jeździć.

 

PS. Ale nie wybrałbym Emondy, chociażby z powodu na absurdalną cenę do tego co dostajesz.

PS2. Po prostu mi się średnio podoba :)


  • Born Ready lubi to

#22 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1963 postów
  • SkądWrocław

Napisano 08 styczeń 2021 - 10:44

Mała poprawka - on porównuje TCR-a 2 (na prawie kompletnej 105) do Emondy SL 6 (na kompletnej Ultegrze). Prawdopodobnie dlatego, że takie akurat w jego rozmiarze są w okolicznym sklepie. Rabat 13500zł z 15000zł za SL6 jest przyjemny, ja tyle nie dostałem. Gdyby chciał porównywać 1:1 to musiałby do SL5, który waży 9.2kg i jest na kompletnej 105tce, ale kosztuje bazowo tylko 12k. Natomiast niestety do ładnego malowania z SL5 powsadzali mostek, kierę, siodełko ważące tyle co w modelach za 3000-4000zł i to jest średni deal :(. Jak to Pan mnie w sklepie przekonywał, że nie warto z SL5 upgrade-u robić sama nasadka sztycy karbonowa to będzie 800zł no a z uwagi pomysłu na tą sztycę jest się tutaj nieco akurat przywiązanym do Bontragera.

 

Racja! Sorry, pogubiłem się z oznaczeniami. Czyli Emonda to wyposażeniowo znacznie lepszy rower. I moim zdaniem warto dołożyć, jeżeli budżet na to pozwala.

 

Ta Emonda wychodzi w super cenie, bo TCR z tej samej półki sprzętowej to Advanced Pro Team https://www.giant-bi...d-pro-team-disc, który kosztuje teraz już 17999 zł. Cena poszła w górę o 1 k chyba wczoraj-przedwczoraj - czyli nie kłamali mnie w salonie, że Giant też podniesie ceny od 2021. Moim zdaniem nie ma na niego szans za 13500 zł. Już przed podwyżką ciężko byłoby o takiej cenie rozmawiać. 

 

Tyle, że tutaj Giant w cenie ma: spoko koła, takie same mam u siebie, pomiar mocy, fajną wagę (7,4 kg).

 

Jakby co, jest dostępny we Wrocławiu w rozmiarze M od ręki. 

 

O i to jest sedno sprawy - bo nawet gdy bierzesz na raty to te kolejne miesiące i tak kosztują. A pamiętaj, że nigdy nie jest tak, że kupujesz rower i to koniec wydatków. Nawet podstawowy fitting może być czasem drogi w wymianach. Same inwestycje na start to dobre kilka stówek, wiadomo można pojeździć chwilę na stockowych oponach ale pewnie szybko wsadzisz lepsze bądź po prostu swoje preferowane. Jakieś lżejsze dętki, lekkie bidony, może nowe oświetlenie.. ;).

 

Nic więcej do dodania. Trzeba mieć te kilka stówek w zapasie. Sam już na start muszę kupić nową kierownicę ;) 



#23 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2827 postów

Napisano 08 styczeń 2021 - 11:05

Racja! Sorry, pogubiłem się z oznaczeniami. Czyli Emonda to wyposażeniowo znacznie lepszy rower. I moim zdaniem warto dołożyć, jeżeli budżet na to pozwala.

Tak, byłem przekonany, że wezmę pięknego niebieskiego SL5 na 105-tce mimo wagi 9.2kg.. ale jak przeanalizowałem komponenty to wyszło, że SL6 ma... WSZYSTKIE komponenty inne i już 8.2kg. Praktycznie tylko rama jest ta sama.

 

Ta Emonda wychodzi w super cenie, bo TCR z tej samej półki sprzętowej to Advanced Pro Team https://www.giant-bi...d-pro-team-disc, który kosztuje teraz już 17999 zł. Cena poszła w górę o 1 k chyba wczoraj-przedwczoraj - czyli nie kłamali mnie w salonie, że Giant też podniesie ceny od 2021. Moim zdaniem nie ma na niego szans za 13500 zł. Już przed podwyżką ciężko byłoby o takiej cenie rozmawiać.

 

Jeszcze jest TCR Advaned 1 Disc za bazowo 12299zł ( https://www.giant-bi...advanced-1-disc), też na Ultegrze. No i on bazowo wychodzi jednak 2700zł taniej niż Emonda SL6, a wagowo w sumie tak samo jak Emonda SL6, podają 8.19kg.

 

Tyle, że tutaj Giant w cenie ma: spoko koła, takie same mam u siebie, pomiar mocy, fajną wagę (7,4 kg). Jakby co, jest dostępny we Wrocławiu w rozmiarze M od ręki.

Ano właśnie i on jest czymś bardzo przyjemnym cenowo pomiędzy SL6 Pro a SL7 ale nawet bliżej w sumie SL7 ;)

 

Co z drugiej strony nie zmienia faktu, że tak tego taniego TCR-a jak i Emondę z czasem można sobie i odchudzać i modyfikować praktycznie w nieskończoność. Przy konkretnych inwestycjach i jeden i drugi rower zbliżysz do 7kg. Rama i jedna i druga jest super.

 

Ja niestety, już obecnie nie kupiłbym roweru z linkami na wierzchu, bo po prostu podoba mi się czysty look, mimo ze wiem ze nie ma to większego znaczenia. Tak jak koledzy wspomnieli, rower musi wyglądać, wtedy chcesz na nim jeździć.

 

Natomiast trzeba przyznać, że ten TCR i tak pod kątem transportowym ma dość poukrywane ;). Czyli transport takim linkom też już bardzo nie zagrozi. Najgorzej to z linkami na wierzchu pod ramą :P.
 



#24 matomi

matomi
  • Użytkownik
  • 46 postów

Napisano 25 styczeń 2021 - 18:53

Wiem, bo kupiłem nową Emondę dwa miesiące temu.

 

Canyona możesz zamówić plus minus na początek sezonu ale nie wiem jak tam wygląda opcja ratalna. A byłby dobrym wyborem :(

 

Zapisywałeś się i czekałeś, czy trafiłeś na dostępną?

 

Ja się czaję na Emondę SL6 Pro.



#25 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2827 postów

Napisano 25 styczeń 2021 - 19:10

Zapisywałeś się i czekałeś, czy trafiłeś na dostępną?

 

Ja się czaję na Emondę SL6 Pro.

Wziąłem dostępną i myślę, że dobrze zrobiłem bo:

  1. Bazowa cena poszła w górę o 1500zł, SL6 Pro bodajże o 2000zł w górę.
  2. Terminy na zapis to w październiku był czerwiec i wtedy może wskoczyć potencjalnie rok modelowy 2022 i kompletnie zmienić się kolor oraz nieco komponenty (np.: przysłaliby żółty gdy zamawiałeś szary).
  3. Trek-owi ostatnio zdarzyło się z powodów wiadomych odwołać niektóre zamówienia. Gdy termin im z czerwca/września 2021 przeskoczył na luty-marzec 2022 anulowali zamówienie. Nie wiem czy dotyczy to szos, może nie.

Zachęcam Cię do zakupu w sklepie wybierając z tego co jest dostępne. W sklepach dystrybuujących Treka są jeszcze Emondy chyba, że potrzebujesz bardzo nietypowego rozmiaru. Zachęcam Cię także do zrezygnowania z SL6 Pro, ponieważ koła dołączone do SL6 Pro Aeolus Elite 35 nie powalają swoimi parametrami a głównie wagą. Co innego SL7 - tam dali zdecydowanie lepsze koła - ale to już koszt 25k. Kilka fajnych opcji kół do Emondy zamiast tych z SL6 Pro znajdziesz w tym wątku:

https://szosa.org/to...koła-karbonowe/

 

Jak co pytaj, postaram się pomóc lub możesz pisać na PW też.


  • matomi lubi to



Dodaj odpowiedź