Skocz do zawartości


Zdjęcie

Giant Tcr Advanced 1Disc 2020


63 odpowiedzi w tym temacie

#1 kapa3991

kapa3991
  • Użytkownik
  • 58 postów

Napisano 30 marzec 2021 - 17:20

Cześć,
Czy jest ktoś na forum, kto posiada wyżej wymieniony rower i jest w stanie powiedzieć mi jaką jest prawdziwa waga roweru?
Najlepiej w rozmiarze m/l, ale mogą być rozmiary obok.
Na internecie waga waha się między 8.2-8.75kg.
To 8.75 kg mnie trochę przeraża.
Mam okazję kupić ten rower jeszcze w starej cenie, a chciałbym używać go do jazdy po górach i gdyby okazało się to prawda, że waży 8.75 kg to z akcesoriami wyjdzie ponad 9 kg - troszkę sporo :(

#2 berski

berski
  • Użytkownik
  • 574 postów
  • SkądMałopolska

Napisano 30 marzec 2021 - 17:23

Kwestia, jakie tam są koła wsadzone - pewnie ciężkie klocki - więc przy upgradzie możesz zyskać sensowną wagę.



#3 kapa3991

kapa3991
  • Użytkownik
  • 58 postów

Napisano 30 marzec 2021 - 17:53

Koła to Giant PR2 czyli kowadła około 2030g
Korba to też pozagrupowa wymieniając na Ultegre różnica 250g.
Ale i tak wyjdzie całkiem spora waga.

#4 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 marzec 2021 - 18:27

PR2 z mojego Defy ważyły gołe 2080

wsadziłem tanie dobre Hunt aero light disc i było ponad pół kilo lżej



#5 kapa3991

kapa3991
  • Użytkownik
  • 58 postów

Napisano 02 kwiecień 2021 - 13:38

Kupiłem ten rower i jednak wagowo wychodzi jak klocek.
Z pedalami, koszykami, lampką tylna z Wahoo i uchwytem wychodzi 9.5kg na wadze łazienkowej.
Jest stasznie duża różnica w wadze między licznikiem 2020 a 2021.

#6 zbrozin

zbrozin
  • Użytkownik
  • 95 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 kwiecień 2021 - 19:28

Co tam waga - liczy się aero i tarcze (które podobno nie są aero)  :rolleyes:



#7 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 postów

Napisano 02 kwiecień 2021 - 20:30

Komfort się liczy a nie jakieś aero xd



#8 kapa3991

kapa3991
  • Użytkownik
  • 58 postów

Napisano 02 kwiecień 2021 - 20:39

Nie wiem czy ten rower jest areło.
Ale tarcze robią robotę na zjazdach :)
No, ale waga to troszkę lipa.
A tak serio, to na czym można jeszcze zbić wagę?
Na pewno wymienię koła na Hunty, założę korbe Ultegry, o ile uda mi się dostać w normalnych pieniądzach, która będzie ważyć mniej od tej fabrycznej około 230g.
Koła 600g + 230g korba = czyli mamy jakieś 830 gram mniej.
Pedały i tak muszę zmienić to przy zmianie na Look będzie mniej 60g.
W sumie 900g wyjdzie mniej.

#9 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1963 postów
  • SkądWrocław

Napisano 02 kwiecień 2021 - 21:07

jak zejdziesz o 900 gramów, to już masz OK wagę. Na pewno jest ciężkie siodło i ciężka aluminiowa kierownica. 



#10 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2828 postów

Napisano 02 kwiecień 2021 - 21:47

Ja też nie jestem przekonany czy to jest bardzo oreo.

 

Jeżeli to ten rower:

https://www.giant-bi...-1-disc-pc-2020

(dopytuję, bo ja nigdy nie mogłem skumać nomenklatury Gianta)

to jeszcze na pierwszy rzut oka widać pozasystemowe tarcze, zgaduję, że nie są lekkie.



#11 kapa3991

kapa3991
  • Użytkownik
  • 58 postów

Napisano 03 kwiecień 2021 - 02:01

Ja też nie jestem przekonany czy to jest bardzo oreo.

Jeżeli to ten rower:
https://www.giant-bi...-1-disc-pc-2020
(dopytuję, bo ja nigdy nie mogłem skumać nomenklatury Gianta)
to jeszcze na pierwszy rzut oka widać pozasystemowe tarcze, zgaduję, że nie są lekkie.

Bardziej oreo jest generacja 2021 (inne przekroje rur i takie tam)
Rocznik 2020 to zwyczajny allrounder.
Tak, tarcze to zwyczajny poza grupowy szrot.
Przy zmianie kół wymienię je na jakieś Ultegry.
  • artho lubi to

#12 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 postów

Napisano 03 kwiecień 2021 - 06:30

Jeśli dasz radę je kupić
Zająłbym się mostkiem/kierownicą, nawet małym kosztem wymienić alu na lepsze, używane alu

#13 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 03 kwiecień 2021 - 06:39

A tak serio, to na czym można jeszcze zbić wagę?
Na pewno wymienię koła na Hunty

 

Nie mam pojęcia ile ważą poszczególne części w tym Giancie, ale na przykład:

- siodełko

- tarcze hamulcowe XTR

- opony 

- dętki 

- koła - Hunty są ostatnimi kołami jakie bym kupił. Miałem i z miejsca odesłałem: masa była dużo wyższa od 

            deklarowanej (czytałem również o takich przypadkach na forum WW), nie zgadzała się nawet                        szerokość wewnętrzna obreczy (!!!).

- koszyki na bidony - karbonowe chińskie

- kierownica 

 

Nie wiem jaka w tym rowerze jest rura sterowa widelca - jeśli standardowa 1 1/8" to pojawia się kolejna możliwość obniżenia masy: mostek Kalloy Uno.



#14 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2828 postów

Napisano 03 kwiecień 2021 - 10:15

Tak, tarcze to zwyczajny poza grupowy szrot.
Przy zmianie kół wymienię je na jakieś Ultegry.

Tarcze: jeżeli od samego zakupu już myślisz o schodzeniu z wagą to nie kupuj tarcz Ultegry, tylko poszukaj też jakiś lekkich - opcji wiele, chociaż nie wiem czy nie więcej w standardzie na 6 śrub, zrób research ZANIM kupisz koła, bo centerlock może i jest wygodny ale jeżeli chcesz robić nieco grubsze odchudzanie to przemyśl temat. Temat do 800zł - warto.

 

Strasznie mnie w Giancie irytują te mikro oszczędności, wizerunkowo dla mnie sporo traci dzięki tej korbie. A skoro przy korbie - Ultegra to też nie jest najlżejsza korba na rynku, jeżeli chcesz zostać w standardzie Shimano to najlżej tylko z DuraAce-m, ale może (pisałem w innym wątku) warto zbadać temat, który od lat z powodzeniem robi Cannondale, czyli od razu wsadzanie korb FSA, które ponoć wychodzą lżej. Lub jeszcze inne, opcji jest dość dużo w korbach akurat też, a brak pękającej korby od Ultegry i tani szrot od Shimano można potraktować też jako plus i przemyślenie, czy czasem nie coś w innym kierunku. W zasadzie to jest temat poniżej 1500zł, a 200g raczej zleci więc warto.

 

Dętki i koła to wiadomo, oczywistość, ale to już sobie zrób na spokojne ze zmianą kół, wiadomo też temat zbadaj. Wtedy różnica razem jest przyjemniejsza, bo dorzucisz oszczędność 100-150g do oszczędności na kołach rzędu 600-700g, skoro takie "kowadła" tam dali. A prawie kilo na kołach (z oponami i dętkami) to już jest srogi skok. Zrób dobry research z tymi kołami, uwzględnij na początek czy masz nadwagę (czyli plus minus powyżej 85kg), czy ważysz w miarę normalnie (przeciętnie 75-85kg), czy może kompletny z Ciebie chudzielec poniżej 75kg - w przypadku kół to ma znaczenie, znaczenie ma też budżet, no tak czy tak w skrócie na koła trzeba zarezerwować od 4000zł do plus minus (wiadomo, sky is the limit) 15000zł, więc rozważ mądrze.

 

Z mostkiem kierownicą zwykle jest opcja zrzucić jeszcze jakieś 50g gdy zmieniasz w obrębie alu, ale to będzie 50g za ~600zł inwestycji, nie wiem czy warto. Lepiej od razu rozejrzeć się za karboneum, najlżej wychodzą konstrukcje zintegrowane ("kokpity" mostek + kiera), sprawdź co oferuje Giant bo na pewno od razu będzie ładnie pasować. Wtedy raz zapłacisz więcej, ale zrzucisz więcej (taki kokpit to nieraz tylko 230g cały) oraz odczujesz poprawę komfortu, bo kiera sporo drgań wyłapuje. Temat zwykle do 3000zł - zdecydowanie warto.

 

Drobnica to: przerzutki oraz hamulce, w przypadku Shimano najlżejsze opcje to DuraAce, acz akurat Ultegra jest już w porządku wagowo, chociaż możesz myśleć też tak: raz kupisz hamulce i przerzutki DuraAce to będziesz mieć je na 10 lat pewnie. Wymiana tych elementów mechanicznych z Ultegry na mechaniczne DuraAce to -100g. Warto rozważyć, czy nie iść od razu w Di2. Di2 to inny poziom. Kompletna grupa Di2 to też trochę oszczędności wagowej. Temat... od 3000zł do 8000zł (pierwsze sama wymiana mechanicznych na DuraAce drugie to wymiany na Di2, opcjonalnie na DuraAce). Cena/g ? Umiarkowanie, z drugiej strony komponenty Shimano zostaną z Tobą na lata i przełożysz do kolejnych rowerów. Inwestycja na długo.

 

Siodełko to wiadomo, ale to już trzeba wybrać mądrze, tutaj potrzeba znania swoich preferencji, tak czy tak to jest przyjemny temat bo zaoszczędzić potencjalnie można sporo za niewielkie pieniądze. Oszczędność rzędu 100g może być możliwa nawet za kilkaset zł, większa plus minus do 1500zł. Zdecydowanie warto, ale też mądrze (ten sam temat co z kołami, zastanów się ile ważysz, bo niektóre opcje średnio nadają się dla osób 80kg+).

 

Power meter oraz pedały - zdecydowanie lżejszą opcją jak chodzi o pomiar mocy są tematy przyklejane do lewego ramienia korby jak InPeak. Jeżeli zależy Ci na każdym gramie raczej celuj w przyklejanego InPeaka ważącego 25g (jakoś tak) a niekoniecznie Favero ważące 156g sztuka. Pedały dobierz po prostu lekkie. Acz InPeak tylko z ramieniem Shimano, więc warto sprawdzić opcje dedykowane pod korbę, którą wybierzesz. Temat do 2000zł.

 

Sztyca - w przypadku Gianta niestandardowa, ichniejsza - może mają lżejszą opcję w ofercie, dorzucaną do topowych modeli - temat do zbadania. Niby piszą, że już karbon ale pewnie mają lżejsze opcje w ofercie. No ale tutaj jesteś zdany na Gianta bo taki sobie rower wybrałeś.

 

Łańcuch - dużo nie urwiesz, bo dali już KMC X11EL. Nie warte świeczki.

 

Rama oraz widelec - to nie jest żaden ultralight, do tego widelec z aluminiową rurą sterową (trochę ciężko mi w to uwierzyć). Więc zasadniczo gdy już wymienisz powyższe - co w zależności od posiadanego i zarezerwowanego budżetu zajmie Ci pewnie kilka miesięcy, uwzględniając trudną dostępność części może nawet lat - to czas na zmianę ramy. A może nawet wcześniej, zobaczysz w trakcie przebudowy. Dopłata do lżejszego karboneum, całej kompletnej ramy względem tej to może nawet tylko 5000zł.

 

Zapisz sobie gdzieś tego posta, a nuż się przyda. Ceny podane są w temacie grubego odchudzania, jak widzisz z władowaniem minimum kolejnych 10 000zł a może 20 000zł. Ale spokojnie da się też je podzielić czasem przez pół czasem przez trzy i wybrać opcje chińskie lub po prostu nie wylajtowane na maksa - ot, nieco lżejsze względem Twoich. Bo czy w tą ramę warto wkładać kolejne 15 000zł? Niekoniecznie, ale z drugiej strony jest już współczesna, więc większość komponentów tutaj zakupionych po prostu przełożysz za 2-3 może 4 lata gdy Giant Ci się znudzi albo uznasz, że rama jest słabym ogniwem. Nie wydając absurdalnych pieniędzy (powiedzmy 6000zł), i skupiając się na start na samych kołach siódemka z przodu jest realna. Z drugiej strony koła też trochę posłużą, nie warto oszczędzać bo łatwiej teraz dodać 1000zł (np. za lżejszą piastę) niż potem od nowa kupować inne za 7000zł. Wydając powyżej 12000zł powinieneś zrobić wagę z lekką siódemką a może nawet zejść poniżej 7kg. Zasadniczo zważ ile to naprawdę waży :)



#15 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1963 postów
  • SkądWrocław

Napisano 03 kwiecień 2021 - 11:33

DA jest chyba ze dwa razy droższa od Ultegry i lżejsza o ile? 80 gramów? Pominąłbym w ogóle ten wątek. Ewentualnie wsadziłbym korbę 105 - zyskasz na tym prawie 200 gramów. 

 

Szukałbym: lżejszych kół, skoro już o nich myślisz (polecam np. Evanlite), opon, dętek, siodła i już na tym powinieneś zejść do spoko wagi.

 

Ale jak chcesz, to będę miał do sprzedania kierownicę karbonową Giant Contact SLR, najlżejsza, jaką można u Gianta dostać. W zasadzie nówka. 

 

Arturo podsumował kompleksowo możliwości, ale koszt inwestycji przekroczy dalece obecną wartość roweru, nie warto moim zdaniem. Oczywiście można rozłożyć te modyfikację na 2 lata, ale szczerze wolałbym odkładać tę kasę na przyszłość, może za 3 lata i tak będziesz chciał kupić nową maszynę. Mieszkasz gdzieś w górach, że tak zależy Ci na wadze? Pracuj chłopie nad formą, jak będzie noga, to te 800 gramów więcej na rowerze nie zrobi Ci żadnej różnicy :) To zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż wywalanie kupy kasy na marginal gains i tracenie setek godzin na researche. 

 

 

 

 


  • artho lubi to

#16 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2828 postów

Napisano 03 kwiecień 2021 - 12:03

Licząc nawet małe zmiany to same tanie koła to będzie 4000zł, z oponami, dętkami już masz 4500zł. Tak jak bonobo mówi: już jest prawie pół wartości roweru, takie czasy nam przyszły. Z drugiej jednak strony plus taki, że to jest nowa rama i raczej przez najbliższe 3 lata standardy się nie zmienią diametralnie, więc co kupisz teraz to pewnie wykorzystasz w przyszłym rowerze, .

 

Ultegra oczywiście jest dość lekka, chociaż tu i tam czasem można jeszcze wydłubać trochę gramów, nie wszędzie, np. klamkomanetki to mała różnica ale kilka ciekawych miejsc akurat w przypadku Twojego Gianta (swoją drogą czekamy na fotki):

 

1. Tylna przerzutka:

 

RD-R7000-SS: 225g

RD-R8000-SS: 200g

RD-R9100-SS: 158g

 

Ciekawa opcja to też zadbana używka, opcjonalnie nawet starszej DA R9000.

 

2. Korba. Korba RS-510 w 52/36T waży jakieś 950g (!), upgrade to:

 

FC-R7000: 52/36T: 742g, 50/34T: 713g

FC-R8000: 52/36T: 681g, 50/34T: 674g

FC-R9100: 52/36T: 624g, 50/34T: 614g

 

Na Twoim miejscu aby nie wydać milionów ale jednocześnie nie robić godzin researchu o innych korbach, wymianie suportu w Giancie, to pewnie zmieniłbym na 52/36T lub 50/34T Ultegry i w ramach raz wydanych 900zł zbiłbym prawie 300g. DuraAce to kolejne 700zł za 50g. Chyba nie warto, ewentualnie ponownie, zadbaną: R9000.

 

Podsumowując opcję: "na start i bez turbo szaleństwa ale z dużym wagowym zyskiem":

1. Sprawdź ofertę Evanlite i Dandy Horse, wybierz co Ci się podoba.

2. Opony, dętki, to już trochę kwestia preferencji ale raczej na pewno cośtam ubijesz

3. Korba, najtaniej 105-tkę, acz na nieco droższej Ultegrze, jeszcze bez ładowania się w DuraAce

 

EDTI: tutaj pomocniczy chart wagowy Shimano (jak i innych): https://ccache.cc/bl...ight-comparison


  • kapa3991 lubi to

#17 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1383 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 03 kwiecień 2021 - 13:37

Jezu.... Masz nogę i robisz sprzęt żeby wygrać Tatra Road Race czy to tylko dla lepszego samopoczucia? Rower kozak ale nie psuj sobie zabawy. Co jakiś czas coś. I nie musisz wszystko mieć spasowane. Popatrz na patenty ludzi, którzy w Anglii jeżdżą czasówki pod górę. W necie jest dużo bike porn-ów ich maszyn. Korba DA czy nowe koła to nie zawsze jest najlżejsza i najbardziej opłacalna inwestycja.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
  • 4gotten i Born Ready lubią to

#18 kapa3991

kapa3991
  • Użytkownik
  • 58 postów

Napisano 03 kwiecień 2021 - 15:14

Dziękuję za tak duży odzew :)
Na pewno nie będę się bawił w żadne djuraajsy, bo zwyczajnie nie stać mnie na takie patenty, wystarczy mi Ultegra na to co jeżdżę.
Co do kół to pierwotnie miałem brać jakieś aluminiaki, ale im dłużej myślę na ten temat dochodzę do wniosku, że lepiej będzie dozbierac troszkę pieniędzy i kupić jakieś karbonowe na stozku 38 - podobają mi się kółka od Evanlite.
Na sto procent wymienię pedały, korbe i koła.
Opony myślę, że zostawię sobie te od Gianta całkiem spoko mi się na nich śmiga.
A co do detek to mam założonego tubeles'a i póki co działa to w miarę dobrze, o ile można wyciągać wnioski na ten temat po przejechaniu 300 km :)
Fotki wrzucę na pewno tylko muszę umyć rower, gdyż jest lekko zabrudzony od błota :)
  • artho lubi to

#19 kapa3991

kapa3991
  • Użytkownik
  • 58 postów

Napisano 19 kwiecień 2021 - 20:25

Wrzucam obiecaną fotkę :) dc1693e5d4861a7173ace8af9ba86b02.jpg

#20 mataman

mataman
  • Użytkownik
  • 387 postów

Napisano 21 kwiecień 2021 - 15:59

Opony Gianta też to najlżejszych nie należą. Ja po zmianie kół, tarcz i opon zyskałem dokładnie kilogram.
  • artho i kapa3991 lubią to



Dodaj odpowiedź