Skocz do zawartości


Zdjęcie

Giant Tcr Advanced 1Disc 2020


63 odpowiedzi w tym temacie

#21 kapa3991

kapa3991
  • Użytkownik
  • 58 postów

Napisano 21 kwiecień 2021 - 17:05

Opony Gianta też to najlżejszych nie należą. Ja po zmianie kół, tarcz i opon zyskałem dokładnie kilogram.

Wiem, zmienię na pewno te koła. Ale póki co zbieram kasę, bo opony plus tarcze jeszcze do tego, to już spory wydatek :)
A można wiedzieć jaki masz teraz zestaw tzn. jakie koła, opony i tarcze?

#22 mataman

mataman
  • Użytkownik
  • 387 postów

Napisano 21 kwiecień 2021 - 17:15

Koła aluminiowe od fitwheels

https://fitwheels.eu...670g-p-228.html

Opony Schwalbe One 30mm I tarcze shimano XT MT-800

#23 kapa3991

kapa3991
  • Użytkownik
  • 58 postów

Napisano 21 kwiecień 2021 - 17:57

Koła aluminiowe od fitwheels

https://fitwheels.eu...670g-p-228.html

Opony Schwalbe One 30mm I tarcze shimano XT MT-800

I na tym zestawie Ci wyszło jeden kilogram mniej? To ile te koła ważą?
Kolega pisał tutaj, że 2100g

#24 mataman

mataman
  • Użytkownik
  • 387 postów

Napisano 21 kwiecień 2021 - 18:11

Łącznie całe koła z oponami i tarczami oraz kasetą ważyły ponad 3800g. Same opony Gianta podobno 500g sztuka.

#25 renton

renton
  • Użytkownik
  • 431 postów

Napisano 21 kwiecień 2021 - 19:39

Łącznie całe koła z oponami i tarczami oraz kasetą ważyły ponad 3800g. Same opony Gianta podobno 500g sztuka.

 

Ważyłeś te opony czy tylko słyszałeś "że ważą 500 g sztuka" ???

Jak już to opona Giant Gavia AC1 tubeless : 

  • Waga : 330g (700x25c), 373g (700x28C)


#26 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 postów

Napisano 21 kwiecień 2021 - 19:51

I tak jeśli nie potrzebujesz tubeless to przy 28c do urwania 140-150g na sztuce a mówimy o masie z katalogu, nie wiadomo ile to realnie waży

#27 mataman

mataman
  • Użytkownik
  • 387 postów

Napisano 21 kwiecień 2021 - 19:52

Pisałem o moim przypadku. Miałem opony Gavia Fondo 2.

Różnicę w wadze do jakiekolwiek opony Gianta pokazuje waga moich schwalbe 30c, ważą 300g.

#28 przegibek

przegibek
  • Użytkownik
  • 259 postów

Napisano 02 maj 2021 - 15:23

Najpierw koniecznie pakują się ludzie w tarczówki które potrzebne są amatorowi jak kur... dziecko, a potem od razu po zakupie zaczyna się walka z wagą. Rower za 11 tysięcy ważący 9kg?! Niezły żart :)))

 

Mój TCR na 105-ce w rozmiarze M z 2016 roku ważył poniżej 8kg i kosztował 6200zł...


  • beskidbike lubi to

#29 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 postów

Napisano 02 maj 2021 - 15:43

Mój TCR na 105-ce w rozmiarze M z 2016 roku ważył poniżej 8kg i kosztował 6200zł...

 

A mój Wigry 2 był jeszcze tańszy i jeszcze lepszy.



#30 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1144 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 02 maj 2021 - 15:48

Koła vinci na niskim stożku to 975g za komplet :-) 

 

Ja w Madone zmieniając same koła urwałem 780g. Wymienię jeszcze siodło na wersję carbon i pedały - jak się uda na Wahoo te najlżejsze i może uda się zejść poniżej 7,5 kg.



#31 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 postów

Napisano 02 maj 2021 - 17:50

Rower za 11 tysięcy ważący 9kg?! Niezły żart :)))

Mój TCR na 105-ce w rozmiarze M z 2016 roku ważył poniżej 8kg i kosztował 6200zł...


Zapoznaj się z terminem inflacji. Ile dzisiaj kosztuje tcr na szczękach i wadze poniżej 8? 10k?

#32 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2832 postów

Napisano 02 maj 2021 - 20:11

Najpierw koniecznie pakują się ludzie w tarczówki które potrzebne są amatorowi jak kur... dziecko, a potem od razu po zakupie zaczyna się walka z wagą. Rower za 11 tysięcy ważący 9kg?! Niezły żart :)))

 

Mój TCR na 105-ce w rozmiarze M z 2016 roku ważył poniżej 8kg i kosztował 6200zł...

A tak serio - któryś producent jeszcze sprzedaje nowe rowery na hamulcach szczękowych? Ktoś jeszcze sprzedaje sensowne koła pod hamulce szczękowe? I czy nowe grupy osprzętowe mają jeszcze hamulce szczękowe? :P

 

No i jak można pisać, że "amatorowi jak kur... dziecko" skoro to amatorom bardziej się tarczówki przydadzą niż prosom :P.



#33 ibanezz

ibanezz
  • Użytkownik
  • 120 postów

Napisano 02 maj 2021 - 20:26

Akurat z tym nie ma problemu. Bianchi, Pinarello to tylko pierwsze z brzegu przykłady. Corima ma w ofercie więcej kół pod szczęki niż pod dyski póki co. Shimano póki co w każdej grupie ma szczęki. Myślę że temat hamulców szczękowych ma się jeszcze całkiem dobrze. Także nie przesadzaj.
  • EmPe lubi to

projektowanie wnętrz www.wlodarski.org aranżacje rezydencji i apartamentów


#34 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 02 maj 2021 - 20:48

Spokojnie, niektórzy nie mogą sobie wyobrazić, że kiedyś mogło być inaczej i też dało się żyć i jeździć.

Konsumpcjonizm pełną gębą :D



#35 kapa3991

kapa3991
  • Użytkownik
  • 58 postów

Napisano 02 maj 2021 - 20:49

Mi jako osobie jeżdżącej amatorsko tarczę na prawdę zapewniają pewny margines bezpieczeństwa podczas zjazdów, oferują zdecydowanie większą moc hamowania w porównaniu do szczęk.
A co do ceny i wagi, no cóż, mamy z roku na rok coraz większą inflację, pieniądze mają mniejszą wartość, więc wiadomo musi być drożej...
Rower waży aktualnie 8.6 kg z korba Ultegry i oponami Veloflex Corsa.
Zmieniając koła i tarcze myślę, że uda mi się zjechać do poziomu poniżej 8 kg :)

#36 Kufir

Kufir
  • Użytkownik
  • 117 postów
  • SkądCzęstochowa

Napisano 02 maj 2021 - 21:12

Że tak spytam... Prócz samopoczucia jaka jest różnica dla amatora czy rower waży 9 kg czy 8 czy nawet 7.5?

Miałem Pinarello dogme f8 waga 7,5 kg. Teraz smigam na wilier cento 1NDR disc i mam 8,75 kg. (gotowy do jazdy)

Czy odczuwam ta różnice wagi? NIE. Czy zwiększył się komfort jazdy i hamowania? TAK.

Wyleczyłem się z wagi roweru skutecznie.
  • Kufir lubi to

Moje rowerowe foty z Jury:

https://www.instagra...ufir_jura_bike/


#37 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2832 postów

Napisano 02 maj 2021 - 21:21

Akurat z tym nie ma problemu. Bianchi, Pinarello to tylko pierwsze z brzegu przykłady. Corima ma w ofercie więcej kół pod szczęki niż pod dyski póki co. Shimano póki co w każdej grupie ma szczęki. Myślę że temat hamulców szczękowych ma się jeszcze całkiem dobrze. Także nie przesadzaj.

Coraz więcej producentów rezygnuje z rowerów z hamulcami szczękowymi jak i kół ale oczywiście - moja wypowiedź była nadal jeszcze nieco na wyrost, choć w pro tourze już ostali się tylko jedni. Nieco na wyrost, o dokładnie tą samą odległość co pisanie o rowerze z 2016 w roku 2021. Z innej strony, Shimano ostatnią nową grupę wydało de facto 3 lata temu.

 

Rowery jak i cały świat po prostu się zmieniają, mój enduranceowy Trek z 2016 roku kosztował jakieś 3000zł ważył 9.5 kg na fabrycznych kołach, które po trzech latach zmieniłem z oponami, dętkami, wydaje mi się że zamknąłem się na 9.0kg z koszykami. Dzisiaj rowery po 6000zł ważą więcej. Jakie to ma zaś znaczenie dzisiaj?



#38 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 02 maj 2021 - 21:34

Że tak spytam... Prócz samopoczucia jaka jest różnica dla amatora czy rower waży 9 kg czy 8 czy nawet 7.5?
 

Miałem to już napisać w temacie nowego Treka, który jest "ciężki" (bo jest w porównaniu do konkurencji).

Jeśli taki rower w rozmiarze 56 waży "aż" 9 kg i kupuje go osobnik ważący 90-100 kg to nie ma to ŻADNEGO znaczenia. Ale jeśli użytkownik jest na maxa wycieniowany i się ściga, to już inna rozmowa


  • Kufir lubi to

#39 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 postów

Napisano 02 maj 2021 - 21:37

Spokojnie, niektórzy nie mogą sobie wyobrazić, że kiedyś mogło być inaczej i też dało się żyć i jeździć.

Konsumpcjonizm pełną gębą :D

 

Wyjdź ze swojej skorupy i uwierz, ze niektórzy lepiej czują się na tarczach i są skłonni za to zapłacić oraz poświęcić wagę. Nie wszyscy kupują rower na tarczach "bo taka moda". Gdybym miał wybierać między najnowszą Dogmą na szczękach i moją prozaiczną Emondą na tarczach, wybrałbym ponownie tarcze.

Bo każdy jest inny, Dasz radę to jakoś ogarnąć?



#40 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2832 postów

Napisano 02 maj 2021 - 21:48

Miałem to już napisać w temacie nowego Treka, który jest "ciężki" (bo jest w porównaniu do konkurencji).

W sumie w porównaniu do konkurencji to wychodzi plus minus na zero, tańsze są trochę cięższe, droższe są lżejsze itd.

 

 





Dodaj odpowiedź