Składam obecnie nieco old schoolowego przełaja do jazdy zimą i po mieście. Rama jest stalowa i widełki mają rozstaw 126mm, nie chcę jej rozszerzać. Szukam obecnie jakiś kół/piast Shimano najlepiej pod kasety HG 7 rzędowe, idealne byłyby 105ki, model 1055. Brakuje mi ich do kompletnej grupy osprzętu. Ciężko znaleźć wersję pod HG i UG, więc myślałem o 600, np 6402 i zmianie bębenka na HG, jednak nie mam takiego będenka od Shimano, za to mam inne bębenki w domu. Czy bębenek pod kasesty 8/9 HG jest innej szerokości niż pod 7 rzędowe HG i UG? Czy może są takie same i zmienia się tylko rozstaw konusów w piastach? Druga sprawa, czy bębenki z piast innych producentów mogą być kompatybilne z piastami Shimano? Mam jakieś stare piast na łożyskach kulkowych. Pytam o to wszystko, ponieważ wszystkie graty mam w domu, a aktualnie wynajmuję mieszkanie. Nie mam możliwości sprawdzenia osobiście jak to wygląda, a chciałbym już złożyć jakieś zamówienia by działać podczas kolejnej wizyty w domu
Kasety - wonlobiegi - bębenki - łańcuchy - koronki
#225
Posted 24 October 2014 - 09:54
Od kilku dni czytam o kompatybilnościach napędów 8, 9, 10s i mam już mały mętlik, połączony z niepewnością.
Z tyłu wożę piastę Shimano hb-1056 z kasetą 8. Opierając się również na stronie
http://www.forumrowe...-napedow-6-11s/
wyczytałem, że na bębenku 8s da się założyć kasetę 9, 10.
Chciałbym skorzystać z faktu, że pojawiła się 11 biegowa wersja 105, więc ceny 10 rzędowych klamkomanetek, przerzutek zaczną schodzić z ceny i unowocześnię trochę napęd. Z przodu mam Tiagrę pod 10s więc korba nie będzie stała na przeszkodzie.
To rzeczywiście zadziała? Ktoś robił taki przeskok bez wymiany bębenka?
A możne znajdzie się rzeszowianin, który ma na półce nie używaną w tej chwili 10s, bym mógł tylko podjechać, na miejscu założyć ją na bębenek, skręcić, upewnić się, że z moim egzemplarzem to działa/nie działa?
"MAMIL"
#226
Posted 24 October 2014 - 10:00
- Kekacz likes this
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#229
Posted 04 December 2014 - 16:31
Pytanie brzmi jednak: PO CO, skoro po chwili jazdy znów będzie nalot?
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#231
Posted 04 December 2014 - 16:50
Tak się zastanawiam bo sporo gratów zostało.
Jest opcja składania roweru ( brakuje ''tylko'' ramy - no chyba, że ten złom = Peugeot na którym jeździłem parę lat przed 1995 http://i57.tinypic.com/97qo82.jpg doprowadzić do stanu używalności - ale to bardziej jako antyk, do tego ma za wąskie widełki do WHR-S20)
Druga opcja to spróbować sprzedać te części( większość ma niecałe 2 lata) min. kasetę(roczna) dlatego pytałem jak to podczyścić.
#235
Posted 29 November 2015 - 18:37
Mam zamiar przeserwisować swoje piasty (Shimano 600). Przy okazji chcę odkręcić bębenek, wyczyścić i posmarować. Zacząłem drążyć temat i jeden mechanik na filmie DIY do smarowania używał "ciężkiego oleju mineralnego". Czy znajdę w Polsce odpowiednik takiego oleju? Nie chcę smarować łożysk w bębenku i zapadek smarem stałym żeby się nie skleiły. Macie może jakieś doświadczenia w tym temacie?
#236
Posted 05 March 2016 - 01:38
Cześć,
W zeszłym tygodniu po zdjęciu roweru z trenażera zaczęło mi coś "dzwonić" w tylnej piaście, koła to Shimano WH-R501
Wyjąłem oś, po 9 kulek łożysk z każdej strony (odpowiednia ilość), a w środku piasty znalazłem dodatkowe dwie kulki, tej samej wielkości co te na łożyskach.
Wstępnie myślałem, że w jakiś (magiczny) sposób może wyleciały z bębenka, ale tam przecież są mniejsze kulki.
Może ktoś jakiś ma pomysł, skąd wzięły się dwie gratisowe kulki w mojej piaście?
Pozdrawiam
Yeti
#237
Posted 05 March 2016 - 09:56
Jak nic, to gratisowy pakiet części zamiennych A tak na poważnie: jeżeli koło było kupione jako używane, prawdopodobnie ktoś serwisował piastę, dwie kulki wypadły i przeskoczyły na drugą stronę stożka podczas skręcania osi, a właściciel zamiast je usunąć, zostawił je tam.
Opcja druga: bardzo wielu użytkowników piast Shimano myśli, że kulek jest za mało (bo faktycznie przy 9 szt. zostaje trochę miejsca, więc nie mając doświadczenia można pomyśleć, że czegoś tam brakuje) i dokłada 10. kulkę. A potem podczas montażu dodatkowe kulki mogły wypaść podczas montażu całej osi.
Jeżeli koło było fabrycznie nowe, pozostaje tylko błąd w montażu, ale w to nie wierzę - to skrajnie mało prawdopodobne.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#240
Posted 15 June 2016 - 12:37
Dzień dobry Pany
Mam pytanie związane z modyfikacją napędu ale zacznę od początku. Na starej ramie MTB (Cannon DeltaV1500 z 93') zbudowałem klasycznego górala. Z czasem jednak coraz rzadziej jeździłem w góry a rower modyfikowałem pod kątem miejskiego pomykacza. Obecnie setup wygląda tak, że na suporcie 110mm mam jednoblatową korbę bcd 110 42t, przerzutka xtr m970 na średnim wózku, kaseta xtr 9. Mam możliwość kupienia w dobrej cenie i dobrym stanie szarą eminencję na długim wózku i teraz pytanie: myślę o wymianie blatu korby na jakiś większy (50t) o ile długość osi suportu pozwoli. Docelowo myślę o takim zestawie: blat 50t, szara eminecja na długim i stara kaseta (11-36t). Czy to w ogóle jest możliwe? Zanim wszyscy się na mnie rzucą z wyzwiskami uprzedzam - chciałbym zachować charakter oryginalnego górala ale z kopem szosy. Może to dziwne wszystko brzmi ale tak bym to widział
pozdrawiam
P.