Kasety - wonlobiegi - bębenki - łańcuchy - koronki
#241
Napisano 15 czerwiec 2016 - 12:51
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#242
Napisano 15 czerwiec 2016 - 15:52
Dzień dobry Pany
Mam pytanie związane z modyfikacją napędu ale zacznę od początku. Na starej ramie MTB (Cannon DeltaV1500 z 93') zbudowałem klasycznego górala. Z czasem jednak coraz rzadziej jeździłem w góry a rower modyfikowałem pod kątem miejskiego pomykacza. Obecnie setup wygląda tak, że na suporcie 110mm mam jednoblatową korbę bcd 110 42t, przerzutka xtr m970 na średnim wózku, kaseta xtr 9. Mam możliwość kupienia w dobrej cenie i dobrym stanie szarą eminencję na długim wózku i teraz pytanie: myślę o wymianie blatu korby na jakiś większy (50t) o ile długość osi suportu pozwoli. Docelowo myślę o takim zestawie: blat 50t, szara eminecja na długim i stara kaseta (11-36t). Czy to w ogóle jest możliwe? Zanim wszyscy się na mnie rzucą z wyzwiskami uprzedzam - chciałbym zachować charakter oryginalnego górala ale z kopem szosy. Może to dziwne wszystko brzmi ale tak bym to widział
pozdrawiam
P.
O ile nie zalezy Ci strasznie na szarej eminencji, to z jednym blatem i kasetą 11-36 ( na 9 rzędach? Co za kaseta? ) wystarczy i krótki wózek.
Możesz zaś mieć taki problem, że szosowy blat nie zmieści się w ramie - będzie się ocierać o widełki. W starszych rowerach to może nie być problem, ale to kwestia sprawdzenia.
#243
Napisano 15 czerwiec 2016 - 16:30
Zapodaj blat od trekinga 48z na BDC 104mm, powinno być dobrze jeśli wsadzisz go w miejsce zewnętrznego. Problem może stanowić jednak linia łańcucha, musisz wiedzieć ile masz na korbie obecnie i ile na kasecie, powinno się to +/- zgrać.
#244
Napisano 15 czerwiec 2016 - 17:34
A w jaki sposób chcesz przymocować do 4 ramiennej korby MTB pięcioramienny blat szosowy o innym rozstawie śrub?
O ile dobrze widzę, wszystko pozostaje pod kontroląObecnie setup wygląda tak, że na suporcie 110mm mam jednoblatową korbę bcd 110 42t
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#249
Napisano 16 czerwiec 2016 - 08:04
Sunrace nie produkuje takich kaset, a przynajmniej nie ma ich w obecnym katalogu dla Europy.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#250
Napisano 16 czerwiec 2016 - 10:56
Wyjaśnisz nam sprawę z tą kasetą?
To jakaś kombinowana, bo fabrycznie takiego zestawienia chyba nie ma (9-ka 12-36 jest, ale 11-36 nie widziałem)?
Tu masz przepis na samoróbę w budżecie: http://uzurpator.com...-po-swojemu,142
Sunrace nie produkuje takich kaset, a przynajmniej nie ma ich w obecnym katalogu dla Europy.
Ale ogólnie, to miał w ofercie.
#251
Napisano 16 czerwiec 2016 - 16:08
Tu masz przepis na samoróbę w budżecie: http://uzurpator.com...-po-swojemu,142
Świetna robota.
Odnośnie zbudowanej twoim sposobem 11-36 9s, nie podoba mi się skok przełożenia z 15 na 18, może to lekko wnerwiać. Ja chciałem sobie zrobić taka kasetę poprzez wywalenie 34z z 11-34 i wsadzenie do niej 36. Wolał bym więcej % przełożenia właśnie pomiędzy 30 a 36 niż 15 a 18.
Nie opisałeś też mojego sposobu na wkładanie koronek pomiędzy. Z kasety 11-32 robiłem sobie 12-32 poprzez wywalenie 11z, a wsadzenie 13z (powstał układ 12/13/14/16...). Musiałem jednak tę koronkę 13z okręcić, po ówczesnym spiłowaniu tego wąskiego wypustu pozycjonującego. Ułożyłem ją zgodnie z układem nacięć całej sekwencji kasety i wszystko grało. Co uważasz na taki sposób? Jak będę przerabiał 11-34 w 11-36 też tak okręcę tą 36 i powinno moim zdaniem wszystko grać.
#252
Napisano 27 lipiec 2016 - 12:22
Grzegoez30, w jaki sposób pancerz może ocierać o łańcuch?
[url="http://www.forumszos...topic.php?t=208[@ /url] :arrow: tu masz napisane jak regulować przerzutkę.
#253
Napisano 21 sierpień 2016 - 11:02
http://allegro.pl/ka...6432737380.html
Znacie tego sprzedawcę? Jak oceniacie tę kasetę, warto? Trochę słabo widać koronki ale...
Są jeszcze takie kwiatki i też nie wiem jak to tak:
http://allegro.pl/ca...6424957497.html
http://allegro.pl/ca...6424957742.html
http://allegro.pl/ca...6424957419.html
Wyglądają na zdrowe, co sądzicie?
#254
Napisano 01 wrzesień 2016 - 18:47
Nabyłem ostatnio koła z bębenkiem pod kasety Shimano 11s i jak na razie posiadam napęd 10 rzędowy, więc muszę zastosować podkładkę. Po przeczytaniu kilku wątków byłem już przekonany że wszystko co potrzebuję to podkładka 1.85 mm, np:
https://www.centrumr...tml#description
Jednak znalazłem wątek z tabelką konwersji http://szosa.org/top...dka-pod-kasetę/ wg. którego potrzebuję 2 podkładki: 1.85 i 1mm. Czy w takim razie potrzebuję obie? Jak należy je umieścić? Dodatkowo wraz z kołami dostałem podkładkę o szerokości ok 1.8 mm z rowkami pasującymi do bębenka. Ta Shimano z pierwszego linka jest gładka, więc sam już nie wiem co lepsze.
20160901_192609.jpg 56,67 KB 26 Ilość pobrań
#255
Napisano 15 wrzesień 2016 - 08:44
Nie wiem, gdzie to umieścić, więc wstawiam do ogólnego tematu. Chodzi chyba o bębenek.
Wczoraj zauważyłem, że przy ciągłym pedałowaniu nic się nie dzieje. Natomiast po przejechaniu jakiegoś odcinka na luzie rozpoczęcie przenoszenia napędu (pedałowania) przeważnie rozpoczyna się od wybrania minimalnego luzu i "stuknięcia", które chyba przenoszone jest w okolice suportu (na pedały). Tak samo jest przy zmianie przełożenia. Zaczyna się od specyficznego "kopnięcia- stuku" i ustępuje.
Nie ma problemu przy ciągłym pedałowaniu. Czy to objaw awarii bębenka?
#256
Napisano 15 wrzesień 2016 - 08:48
Ten objaw pojawił się nagle czy był taki od początku? Może po prostu masz bębenek z małą liczbą "zaczepień" na obrót? A może po prostu zaczyna ubywać w nim smaru i nie amortyzuje on uderzeń zapadki o ząb, dlatego zacząłeś to odczuwać.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#257
Napisano 15 wrzesień 2016 - 08:56
Od połowy kwietnia przez 7 800km było OK.
Ostatnio rower stał sobie spokojnie 2 dni. Wczoraj wsiadam i zdziwienie.
Czyli nie ma rady i trzeba przeczyścić i naoliwić bębenek? Musze coś z tym zrobić, bo kiepsko to wygląda stuk jest dość głośny i ogólnie obciachowy. Nie mówiąc już o dyskomforcie przy rozpoczynaniu podjazdu na pedałach.
#258
Napisano 15 wrzesień 2016 - 09:03
Ciężko powiedzieć, ale bardzo możliwe, że tak jest.
Pozostaje Ci zakup klucza do bębenka, rozebranie mechanizmu i sprawdzenie go.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?