Kasety - wonlobiegi - bębenki - łańcuchy - koronki
#62
Posted 29 July 2011 - 20:22
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#66
Posted 06 August 2011 - 10:06
Mam rowerek z osprzętem Shimano 600:
http://www.velobase....3b-68c33dc9924d
z dokładnie taką piastą:
http://www.velobase....e1f598&Enum=110
Jak rozumiem mam kasetę...
Zmieniam właśnie łańcuch i chciałbym wyczyścić wszystkie zębatki.
Pytanie: jak zdjąć kasetę, jakich narzędzi potrzebuję?
Oto rzeczywista fotka:
#70
Posted 09 August 2011 - 22:04
po pierwsze to jak często należy smarować łańcuch ? (mniej więcej ile razy w roku bądź co ile km)
czy przed smarowaniem łańcucha trzeba go zdjąć i umyć w benzynie ?
max dst:
412 km Kraków - Warszawa (2020)
#72 Gosc_westham2_*
Posted 08 September 2011 - 12:40
Chciałbym Was zapytać na czym polega praktyczna różnica w ilości zębów dla kaset ULTEGRA CS 6600 ?SHIMANO w swoim katalogu podaje takie wartości : 11-23 T, 12-23T, 12-25T, 12-27T.Czym one się od siebie różnią w użytkowaniu na co dzień.Czy możecie mi to wyjaśnić ?Będę wdzięczny.
mam pytanie co ile km wyminiacie kasetę?
moja ultegra padła po 8tys?
#73
Posted 09 September 2011 - 10:55
Na to chyba nie ma jednej słusznej odpowiedzi, bo to zależy, ile kto w sezonie przejeżdża, w jakich warunkach łańcuch pracuje itd. Ja np. smaruję wtedy kiedy zaczyna trzeszczeć.jak często należy smarować łańcuch ? (mniej więcej ile razy w roku bądź co ile km)
Jeśli jest bardzo zabrudzony, to jest to wg mnie dobre rozwiązanie. Szosa ma tą "przewagę" nad MTB, że napęd (o ile oczywiście nie jeździmy co chwilę w deszczu itd.) wymaga rzadszej konserwacji. Niektórzy zamiast płukania w benzynie stosują np. takie ustrojstwo - nie wymaga zdejmowania łańcucha. Niektórzy też, przy małym zabrudzeniu łańcucha w ogóle go nie czyszczą tylko od razu smarują ;-) Osobiście jednak wolę przed każdym smarowaniem wyczyścić dokładnie łańcuch (właśnie w benzynie), bo jakiś brud i tak się tam zbiera i po pewnym czasie tworzy ze smarem lepką wersję papieru ściernego ;-)czy przed smarowaniem łańcucha trzeba go zdjąć i umyć w benzynie ?
EDIT: Sorry, dopiero teraz zauważyłem, że to było pytanie równo sprzed miesiąca :oops: No ale może ktoś skorzysta. Jeśli jednak któryś z moderatorów uzna, że raczej nie, to śmiało usuwać ;-)
#74
Posted 07 October 2011 - 19:33
Mam pytanie odnośnie ściągania kasety. Czy wszystkie kasety w rowerach szosowych są ściągane za pomocą dwóćh bacików na pierwszą zębatkę czy inaczej? Jeśli inaczej to czy są kasety ściągane kluczem nastawnym, wielowpustem oraz bacikiem czyli tradycyjnie ? Jeśli takie są to po czym to rozpoznać?
#76 Gosc_bula_*
Posted 30 November 2011 - 09:12
Po czym to poznać?po tym czy ta nakrętka o której wspomniałem jest oddzielna od kasety inacz. mówiąc czy nie jest ona częścią kasety.
Miguel, będzie współpracować również z 8 bębenkami. Współpraca jest możliwa, ale zważ, że manetka ma 9 speed a kaseta 10, czyli jednego biegu nie obsłuży. Poza tym jest inny naciąg linki przez manetkę, kaseta ma inny rozstaw zębatek (węższe w 10) stąd wniosek taki , że będzie na którymś skrajnym biegu "krzaczyć"/rzęzić
#77
Posted 07 December 2011 - 16:47
#78
Posted 09 December 2011 - 08:16
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#80
Posted 09 December 2011 - 14:19
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo