To gdzie masz ten hałas? W mufie czy hamulcu?
Nowy Wilier Problem Z Głośnym Suportem Pomocy!
#62
Posted 29 March 2022 - 07:40
Moje rowerowe foty z Jury:
#63
Posted 29 March 2022 - 07:52
Mufa do reklamacji, hamulec na 99% wystarczy wyregulować. Chyba, że widelec albo koła są aż tak wiotkie.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#64
Posted 29 March 2022 - 07:56
delikatne ocieranie tarcz to raczej upierdliwa kosmetyka i problem powszechny.
A z tą mufą to może jednak inny problem? U mnie czasami coś cyka - w obecnym rowerze ze sztywnymi osiami i w poprzednim z QR też czasami to miewałem. I w 100% przypadków to było coś z kołem. Zdejmowałem koło, a w przypadku sztywnych odkręcam oś, skręcam jeszcze raz i cykanie znika. Ostatnio gdy to miałem, to byłem przekonany, że cykanie dochodzi z okolic główki ramy. A źródłem była znów tylna oś.
- Kufir likes this
#65
Posted 29 March 2022 - 08:31
Moje rowerowe foty z Jury:
#66
Posted 05 April 2022 - 07:17
Kazali zmienić koła i korbę i pojeździć aby sprawdzić czy usterka nie zniknie.
( koła już były zmieniane jakiś czas temu )
Moje rowerowe foty z Jury:
#67
Posted 05 April 2022 - 08:18
Miałem z 10 lat temu doświadczenie z włoską myślą techniczną, co prawda to było auto, ale też było kilkanaście razy w serwisie od nowości ( usterka polegała na wydawaniu metalicznego dźwięku z okolic podszybia podczas jazdy, głośne piski) pomogła dopiero ekspertyza rzeczoznawcy i pismo z dobrej kancelarii , może miałem szczęście ale oddali mi całą kasę. Rower masz pewnie kupiony prywatnie to uderz do Rzecznika Praw Konsumenta. Wszystko powinieneś mieć na piśmie. Powodzenia w walce .
#68
Posted 07 April 2022 - 23:36
Nie mam insertu aluminiowego wiec klejony jest bezpośrednio do mufy, suport wchodzi bardzo ciasno.
Znajdź jakiegoś tokarza i niech dotoczy Ci jakieś walce na testy, 41,00 kategorycznie nie może wchodzić, 40,97-40,98 ma wchodzić ciasno,
40,95-40,96 najlepiej luźno,wtedy będziesz wiedział co dalej. Tutaj też trzeba zmierzyć okrągłość otworów bo może być za ciasno w jednej osi a w drugiej rozbity i tu klej powinien pomóc. Za ciasno też nie może wchodzić support bo ściśnie tego tokena, nie poprawi też nic z symetrycznością gniazd bo się do nich krzywo ułoży.
Natomiast jak masz za luźno gniazda to do tego jest właśnie token C3 czyli +0,1mm grubszy.
Co do innych przyczyn trzeszczenia, pół roku walczyłem kiedyś bo za lekko skręcałem piastę i łożyska skrzypiały jak głupie. Również brudny lub suchy bębenek robi takie problemy. No ale koło zmieniałeś...
W rowerze mtb mam gniazda bb92, które miały wymiar 40,89 i poza gorszym kręceniem się korby i szybszym zużyciem łożysk nie powodowały skrzypienia. Jak zaczęło skrzypieć byłem pewny, że to support, zeszlifowałem gniazda na 40,94 tarczą listkową jak Hambini. (to jest ostateczność, bo można pogorszyć równoległość gniazd - no ale byłem zdecydowany że i tak będę to robić, żeby montować na klej tokena)
Walczyłem miesiąc, sprawdziłem wszystko poza hakiem tylnej przerzutki, w która wkręcana tylna oś... dostał się brud w połączenie z ramą i wystarczyło nawet lekko nacisnąć na korbę i był koncert na który nie pomagały nawet zatyczki...
#69
Posted 08 April 2022 - 04:51
Generalnie wszystko prawda co mówisz, ale... to producenta zadanie, żeby wyprostować sytuację, a nie klienta, żeby się teraz gimnastykować, bo ktoś nie umie poprawnie wykonać mufy suportu..
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#74
Posted 29 April 2022 - 11:54
Nie czytałem całości. Ten rower to twój "składak" czyli kupiłeś od nich ramę?
Cały rower.
Wilier twierdzi że mufa ramy jest OK, dostałem inne koła do testowania i póki co cisza.
Być może jednak problem leży w tych kołach Vision.... (40 mm karbon)
Moje rowerowe foty z Jury:
#75
Posted 29 April 2022 - 11:55
____a możesz fotki dać, jak ten rower wygląda i ten suport ?
Fotki roweru poniżej:
https://www.instagra...ablo_jura_bike/
Moje rowerowe foty z Jury:
#79
Posted 29 April 2022 - 12:33
U mnie to były zawsze koła i pisałem o tym tutaj rok temu. Ale dźwięk, cykanie wydobywało się z rozmaitych miejsc. Raz niemal w furii rozkręciłem cały pedał, bo byłem pewny, że to tam. Sprawdzałem śruby blatów korby, rozkładałem suport, smarowałem wszystko. Teraz już wiem, że gdy tylko coś podobnego, to w pierwszej kolejności sprawdzam koło. Teraz mam doskonałe warunki do diagnozowania, z dwoma kompletami kół.
- artho likes this