Jump to content


Photo

Warto Dopłacić 4000 Zł (Zamiast R7000 -> R8000 ) Oraz 1 Kg Mniej Wagi?


44 replies to this topic

#1 nolimts

nolimts
  • Użytkownik
  • 171 posts
  • SkądPoznan

Posted 17 September 2021 - 15:46

Różnica wydaje się być spora. Rama , Koła wszystko takie same 1kg mniej tylko przez wyższą grupe?

Dopłacalibyście ?

 

Niby człowiek kupuje rower na lata , niby dużo ale może lepiej jednak dopłacić aby mieć rower 1kg lżejszy ?

 

jakie są wasze przemyślenia w tej kwesti?

 

Celowo nie podaje modelu aby zachęcić do dyskusji



#2 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 17 September 2021 - 15:49

Różnica kilograma między R7000,a R8000? Prędzej jakieś 200g.

4k się przeważnie dopłaca za Di2 - czy warto? zależy.



#3 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 17 September 2021 - 15:57

Sama grupa na pewno nie generuje kilograma różnicy. Czyli najprawdopodobniej któraś część specyfikacji roweru jest nieprawdziwa.

 

Jeżeli różnica rzeczywiście dotyczy tylko grupy, to absolutnie nie warto dopłacać 4000 zł.

 

Natomiast jeżeli jest to grupa oraz kilogram różnicy na wadze, wówczas należałoby dowiedzieć się, co powoduje resztę różnicy - i wtedy, z pełną informacją w ręku, można się zastanawiać nad sensownością zakupu.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4 nolimts

nolimts
  • Użytkownik
  • 171 posts
  • SkądPoznan

Posted 17 September 2021 - 16:03

Sama grupa na pewno nie generuje kilograma różnicy. Czyli najprawdopodobniej któraś część specyfikacji roweru jest nieprawdziwa.

 

Jeżeli różnica rzeczywiście dotyczy tylko grupy, to absolutnie nie warto dopłacać 4000 zł.

 

Natomiast jeżeli jest to grupa oraz kilogram różnicy na wadze, wówczas należałoby dowiedzieć się, co powoduje resztę różnicy - i wtedy, z pełną informacją w ręku, można się zastanawiać nad sensownością zakupu.

 

No właśnie sprawdzam i jest rzeczywiście nie precyzyjnie opisane. Rower za 7k ma klamki - hamulce r7000 , korba sram force,

Tak więc skąd ta różnia - ciekawe?

 

Różnica kilograma między R7000,a R8000? Prędzej jakieś 200g.

4k się przeważnie dopłaca za Di2 - czy warto? zależy.

 

No właśnie wolałbym również Di 2 kupując rower za 10 tyś.

 

To może lepiej kupić tansza wersje za 7 tyś i zmienić całą grupe we włanym zakresie na DI2 - chyba wyjdzie najlepiej
 



#5 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 17 September 2021 - 16:57

Rozmyślania na temat może to, a może tamto, a może zmienię sobie na co będę chciał po zakupie obecnie nie mają sensu. Dostępność jest co najmniej znikoma.

Jak chcesz w rowerze za 10k mieć Di2 to musisz szukać używek.



#6 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 posts

Posted 17 September 2021 - 17:14

 Rower za 7k ma klamki - hamulce r7000 , korba sram force,

 

Jaki producent takiego frankensteina wypuścił?



#7 Inoodles

Inoodles
  • Użytkownik
  • 63 posts

Posted 17 September 2021 - 17:19

Force ma w ogóle korbę powyżej 48 zębów? W ogóle w opisie masz R7000 do R8000 a korba jest Sram Force wiec to już nie są pełne grupy



#8 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1,429 posts

Posted 17 September 2021 - 17:40

Najlepiej byłoby dać linki do obu rowerów.

#9 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 17 September 2021 - 18:32

Klamki 105 i korba Force na jednym rowerze to na 99% błąd w specyfikacji. To by mogło wyjaśniać, skąd później biorą się różnice w wadze - najprawdopodobniej rower ma kompletnie inny osprzęt, który faktycznie może ważyć więcej, tylko nie jest poprawnie opisany.

 

Zakup osprzętu z rynku zamiast na gotowym rowerze na 99% Ci się nie opłaci. Nie istnieje tańszy sposób na zakup gotowej grupy niż zakup kompletnego roweru.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#10 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 17 September 2021 - 19:50

Celowo nie podaje modelu aby zachęcić do dyskusji

wobec tego dyskusja wg mnie to opowieści z mchu i paproci ;)


  • tadzikpl likes this

#11 Severian

Severian
  • Użytkownik
  • 148 posts

Posted 18 September 2021 - 17:25

Przez jakiś czas jeździłem na zmianę dwoma rowerami jeden na 105 drugi na ultegrze i nie było aż takiej różnicy wartej 4k dopłaty.Obiektywnie .Bo gdyby uwierało mnie akurat cztery tysie to dopłaciłbym :) Głównie dla prestiżu,designu i fajnej nazwy.To co ja zauważyłem to wygodniejsze klamkomanetki w 105.Są po prostu wyraźnie mniejsze,a ja mam małe rączki.Dźwignie hamulca w 105 bardziej zapadają się niż te w ultegrze i w ogóle hamowanie w wyższej grupie wydawało mi się ciut pewniejsze.Co do późniejszego przejścia na di 2 wydaje mi się to pozbawione sensu ekonomicznego.Lepiej pracować jeszcze ciężej i kupić sobie od razu kompletny rower na wypasie :)



#12 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 18 September 2021 - 18:41

Różnica wydaje się być spora. Rama , Koła wszystko takie same 1kg mniej tylko przez wyższą grupe?

Dopłacalibyście ?

 

Niby człowiek kupuje rower na lata , niby dużo ale może lepiej jednak dopłacić aby mieć rower 1kg lżejszy ?

 

jakie są wasze przemyślenia w tej kwesti?

 

Celowo nie podaje modelu aby zachęcić do dyskusji

 

Co jest nie tak z Twoim pytaniem, bo różnica w grupie to chyba jednak nie 1 kg, myślę że są inne różnice w komponentach a może przeskok o 2 grupy.

Bez podania modeli dyskusja nie ma sensy bo nie podałeś konkretnych informacji


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#13 nolimts

nolimts
  • Użytkownik
  • 171 posts
  • SkądPoznan

Posted 19 September 2021 - 09:44

a co myślice np o tym

 

https://www.rosebike...ight laser grey

 

jeszcze inny wynalazek. Gravel - z jedną tarczą z przodu? pierwsze widze. Dlaczego tylko jedna tarcza. Jaką tym prędkośc na prostej gladkiej drodze wyciągne ? Ktos ma doswiaczenia?

 

 

co do samej grupy DI2 - mysle ze to rzeczywiscie komfort - o ile sie nie psuje i nie ma później jaj z naprawą - wymianą - a mogą być takowe coś tak czuje.

 

Generalnie szukam w sklepach zagranicznych i jakos nie ma tych grup za bardzo - dlaczego?

 

a moze cos innego elektrycznego aniżeli DI 2? jakies chinskie gówna czy coś ?



#14 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 239 posts

Posted 19 September 2021 - 09:50

Daj link do dokładnie dwóch rowerów. BO tak to nie ma co gadać.

 



#15 mataman

mataman
  • Użytkownik
  • 394 posts

Posted 19 September 2021 - 14:38



a co myślice np o tym

https://www.rosebike...ight laser grey

jeszcze inny wynalazek. Gravel - z jedną tarczą z przodu? pierwsze widze.


Żyłeś pod kamieniem ostatnie pare lat?
  • piotrkol and bonobo like this

#16 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2,019 posts
  • SkądBrzesko

Posted 19 September 2021 - 14:46

Generalnie szukam w sklepach zagranicznych i jakos nie ma tych grup za bardzo - dlaczego?

 

 

Mniej więcej od półtora roku nie ma niczego w sklepach, szczególnie komponentów napędowych. Braki są tak duże, że nawet producentom rowerów brakuje i są wielomiesięczne obsuwy w dostarczaniu zamówionych rowerów.

 

Co do gravelów - teraz to ciężej dostać gravel z 2 tarczami niż z jedną więc nie wiem skąd to zdziwienie :) Patent znany i całkiem dobry w tego typu rowerach. 



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#17 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 19 September 2021 - 19:55

a co myślice np o tym

 

https://www.rosebike...ight laser grey

 

jeszcze inny wynalazek. Gravel - z jedną tarczą z przodu? pierwsze widze. Dlaczego tylko jedna tarcza. Jaką tym prędkośc na prostej gladkiej drodze wyciągne ? Ktos ma doswiaczenia?

 

 

co do samej grupy DI2 - mysle ze to rzeczywiscie komfort - o ile sie nie psuje i nie ma później jaj z naprawą - wymianą - a mogą być takowe coś tak czuje.

 

Generalnie szukam w sklepach zagranicznych i jakos nie ma tych grup za bardzo - dlaczego?

 

a moze cos innego elektrycznego aniżeli DI 2? jakies chinskie gówna czy coś ?

 

Czy gravel to rower do ścigania czy rower do turystyki ? no zastanów się .....w określonych zastosowaniach i przeznaczeniach wymagane są  tylko takie przełożenia jakie są wystarczające.

Jeśli rower typu gravel jest przeznaczony do szutrów i lekkich łagodnych wzniesień  to po co mu przełożenia do ścigania na szosie lub ewentualnie do podjazdów szlakami pieszymi w Gorcach.

W tym roku robiłem sporo kół do graveli własnie do turystyki typu bickepacking  i touring i coraz więcej kupuje te rowery z takim przeznaczeniem.

System biegów 1x12 to już standardem zaczyna być w grupach od Deore wzwyż, ale dać 5 koła eu za to, to trzeba być desperatem.

na kilku czy kilkunastodniowe wyprawy system Di2 nie polecam, linka jednak bezpieczniejsza.


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#18 nolimts

nolimts
  • Użytkownik
  • 171 posts
  • SkądPoznan

Posted 20 September 2021 - 14:43

Czy gravel to rower do ścigania czy rower do turystyki ? no zastanów się .....w określonych zastosowaniach i przeznaczeniach wymagane są  tylko takie przełożenia jakie są wystarczające.

Jeśli rower typu gravel jest przeznaczony do szutrów i lekkich łagodnych wzniesień  to po co mu przełożenia do ścigania na szosie lub ewentualnie do podjazdów szlakami pieszymi w Gorcach.

W tym roku robiłem sporo kół do graveli własnie do turystyki typu bickepacking  i touring i coraz więcej kupuje te rowery z takim przeznaczeniem.

System biegów 1x12 to już standardem zaczyna być w grupach od Deore wzwyż, ale dać 5 koła eu za to, to trzeba być desperatem.

na kilku czy kilkunastodniowe wyprawy system Di2 nie polecam, linka jednak bezpieczniejsza.

 

No ale czy nie jest tak że wynalezek "gravel" został własnie stworzony w tym celu aby również szmigać na szosie ? Czyli znaleźć pośrednie rozwiązanie dla tych co z dobrego asfaltu lubią wjechać w uporczywy teren. Napęd 2x wydaje się być znacznie bardziej praktyczny.

 

Jakie są korzyści korzystania z jednej tarczy ?



#19 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2,019 posts
  • SkądBrzesko

Posted 20 September 2021 - 16:33

Tak i nie: Do śmigania na szosie służy szosa, a do śmigania w terenie służy przełaj. Gravel z kolei to wymysł z nastawieniem typowo turystycznym, gdzie prędkości są dużo niższe i nikt na nie nie zwraca większej uwagi - i przy takim nastawieniu jedna tarcza jest spoko. Korzyści? Lżej, czyściej, mniej pieprzenia się z regulacją, mniej do myślenia w trakcie jazdy. Po prostu mniej problemów. Tutaj ma być łatwo i przyjemnie i bezobsługowo :) 



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#20 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 239 posts

Posted 21 September 2021 - 05:13

Gravele oryginalnie powstały jako rowery do jazdy po drogach, pierwsze modele miały typowe opony gravelowe  od 30-40c. Napędy to oczywiście 1x1 albo typowe ostre. Jazda po drogach przez las, piaskowych ubitych itp Asfaltów za dużo nie było. 

Generelanie jeśli zakładamy że chcemy podjechać każdy podjazd to 1x i tu 40-42 powinno wystarczyć. Jeśli zakładamy że średnia solo ma być od 25-35 to też obgonimy 40/42-11/12/13. Problem jest jak chcemy dokręcić ostry zjazd lub zespawać grupę przy 60km/h. I do tego właśnie potrzebne są 2 blaty do ścigania, i ustawieniu optymalnej linii łańcucha aby nie tracić watów. Strata 3-4W na lekkim przekosie nie ma znaczenia w amatorskiej jeździe. 

Ja kupiłem w tym roku 1x11 di2, i uważam że samo DI2 to overkill w tym wypadku, bo najwięcej daje przy przedniej przerzutce  i bajerach typu synchro. Niemniej napęd jest bezobsługowy kompletnie, zero kabli, zero brudu a czyszczenie korby to 30sekund. Różnica w wadze jest pomijalna bo 170g.





Reply to this topic