O jakim typie terenu mówisz? Szutrowych drogach? Płaskim czy górki?
Mtb (?)
#22
Posted 30 October 2021 - 16:04
Mój Spec Epic Expert miał kierownicę 760 mm. Ledwo w futrynie w mieszkaniu się mieściłem. Nie wyobrażam sobie jechać SINGLA z tak szeroką kierą ( choć singli nie jeżdżę ). Szybko skróciłem ją na 700 mm i jak na razie jest ok.A jeździłeś na nowoczesnym MTB z kierownicą >780mm
Wysłane ze składanego Folda 3 ...
#23
Posted 30 October 2021 - 16:35
Kolega jeździ i ledwo mieści się na singlach między drzewami. Mam 420 z flarą czyli w dolnym chwycie ponad 500mm
Dobra, każdy z nas ma pewnie racje. Jak w terenie jeździsz w dolnym chwycie … to znaczy że o innym terenie piszemy. Albo masz wybitne umiejętności jazdy w terenie na pełnym gazie. Albo jedno i drugie
#24
Posted 30 October 2021 - 16:37
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
- Marcin321 likes this
#25
Posted 30 October 2021 - 16:53
Tam gdzie potrzebna pełna koncentracja zawisze dolny chwyt.Dobra, każdy z nas ma pewnie racje. Jak w terenie jeździsz w dolnym chwycie … to znaczy że o innym terenie piszemy.
Absolutnie nie chcę przekonywać, że gravel lepszy/równy MTB ale tu było pisane o mazowieckich lasach i w takim lajtowym terenie prawdziwe MTB nie pokaże żadnych zalet. Właśnie synowi składam MTB i też zrezygnowaliśmy z amortyzatora. No ale dla młodego bezpieczna prosta kierownica i mięciutkie przełożenia 12s 11-50 z korbą 34.
Góra Altana na południu mazowieckiego bez problemu, podparcia podjechania i zjechana więc o takim terenie mówię.
- X-RAY likes this
#26
Posted 30 October 2021 - 17:05
- B00mer likes this
#28
Posted 30 October 2021 - 18:35
+1 też lubię tak uwalić gravela
+1 drugie "plusjeden" za koncepcję: albo na sztywno albo full. Po przerwie od MTB i przyzwyczajeniu do gravela źle mi się jeździ na hard-tailu brata. Z przodu sprężynowanie nierówności (bo sprężynowy amor) a z tyłu twardo, hard tail to jednak dziwna koncepcja i chyba wolę skrajności, czyli albo sztywność albo pełna amortyzacja.
- KonradTrek800 likes this
#31
Posted 30 October 2021 - 23:19
Kolega jeździ i ledwo mieści się na singlach między drzewami. Mam 420 z flarą czyli w dolnym chwycie ponad 500mm
Mój Spec Epic Expert miał kierownicę 760 mm. Ledwo w futrynie w mieszkaniu się mieściłem. Nie wyobrażam sobie jechać SINGLA z tak szeroką kierą ( choć singli nie jeżdżę ).
Obecnie w swoim Remedy (a żeby było śmieszniej, mam go w barwach celeste) mam kierę 780, w poprzednim rowerze 800 i NIGDY nie miałem problemu ze zmieszczeniem się między drzewami na singlach, a od 2015 swoje objechałem W MTB szersza kiera to owszem lepsza stabilność ale przede wszystkim dużo lepsza kontrola – długa dźwignia ułatwia szybkie manewrowanie i balansowanie w technicznym terenie. Szerokość kierownicy dobierz do szerokości ramion: zrób kilka pompek w wygodnej pozycji, zmierz odległość od zewnętrznych krawędzi dłoni = masz optymalną szerokość kiery
A w temacie – bierz MTB! Pełna amortyzacja na pewno nie zaszkodzi ale to się przydaje do łomotania po trudniejszym terenie, na śmiganie po singlach i szczególnie na początek przygody wystarczy hardtail z odrobiną techniki (czyli pozycja i amortyzowanie kończynami dolnymi hehehe). Skok amora dobrałbym do rodzaju terenu, takowoż hamulce i szerokość/rodzaj opon. Koło 29". Reszta mocno nieistotna
- Senninho likes this
#37
Posted 15 November 2021 - 14:20
Tak w temacie to właśnie złożyłem kolejne koła na chińskich piastach i fajne jest to, że dostaje się w śmiesznej cenie (60$) adaptery pod QR, bo produkcja pod sztywne osie jest tańsza.
#40
Posted 15 November 2021 - 20:19
Za 3 tysie widziałem ostatnio kilka fajnych rowerów na grupach FB. Był chociażby Canyon aluminiowy ze sztywnymi osiami na rebie i SLX 3x10 za 3 tys.
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany