Magene - Czujniki, Mierniki, Liczniki I Inne
#61
Posted 13 September 2022 - 08:52
Pozdrawiam
PS: dyskusja zdaje się toczyć w około "czy warto wydać X zł na ten gadżet?". Jazda na rowerze jest sama w sobie zwiększa ryzyko jakiegoś urazu. Jeśli jest cokolwiek co pomaga zmniejszyć to ryzyko (albo przynajmniej subiektywne poczucie) to dlaczego z tego nie skorzystać?
- EmPe likes this
#62
Posted 13 September 2022 - 11:53
To prawda, że zdarzają się false-positive (tj. radar pika ale tam nie ma samochodu a np blaszany kiosk...)
Te false-positive jak to nazwałeś to wg mnie żadne false-positive, a raczej sytuacje gdy pojazd dopiero się znalazł w zasięgu radaru i po chwili zniknął bo, np skręcił w boczną drogę albo po prostu się zatrzymał...
U mnie też nigdy jeszcze się nie zdarzyło żeby nie zapikał jeśli coś się zbliża lub wyprzedza.
#63
Posted 21 September 2022 - 21:15
Zaczyna pojawiać się już w polskich sklepach w cenie 650zł:
https://www.dmtrade....-z-radarem.html
... i za 540zł:
https://www.wasserma...ene-l508-638500
#66
Posted 21 November 2022 - 22:45
Na allegro pojawiła się niezła oferta na ten radar od magene (520 zł) - dostępne jeszcze 22 sztuki: https://allegro.pl/o...lne-12661276095
- piotrkol likes this
#67
Posted 21 November 2022 - 23:47
Dobra cena, jak ktoś się zastanawia to brać. U mnie już prawie 3 miesiące minęły jak z nim jeżdżę i ciężko sobie wyobrazić już jazdę bez radaru. Komfort jest zbyt duży żeby z niego zrezygnować Niniejszym dołączyłem więc do zdecydowanych fanów tego urządzenia
Ze strony technicznej wszystko hula jak należy po tych 3 miesiącach (~2,5kkm) - zero zastrzeżeń.
- artho likes this
#72
Posted 17 January 2023 - 17:37
Do jazdy w dzień Flare jest zdecydowanie lepszy niż Varia oraz Magene. Flare posiada soczewkę, dzięki której światło widziane jest z kilkuset metrów. Przy odległości większej niż 25m Varia i Magene wypadają przy Flarze bardzo słabo.
Ja zostawiłem sobie Flare do świecenia, a w radarze światełko wyłączyłem - dodatkowy tego bonus jest taki, że działa sporo dłużej na jednym ładowaniu
- ogreczek likes this
#73
Posted 17 January 2023 - 17:59
Do jazdy w dzień Flare jest zdecydowanie lepszy niż Varia oraz Magene. Flare posiada soczewkę, dzięki której światło widziane jest z kilkuset metrów. Przy odległości większej niż 25m Varia i Magene wypadają przy Flarze bardzo słabo.
Ja zostawiłem sobie Flare do świecenia, a w radarze światełko wyłączyłem - dodatkowy tego bonus jest taki, że działa sporo dłużej na jednym ładowaniu
Dzięki ! Czy oprócz tego, że sam radar ma krótszy czas działania i nie miga, ma jeszcze jakieś minusy w stosunku do pełnoprawnej vari ? Jakieś światło stopu jak w Magene ?
#74
Posted 17 January 2023 - 18:51
- ogreczek likes this
#75
Posted 18 January 2023 - 12:15
Zwróć uwagę że Varia 315 ma dużo krótszy czas działania (6-7 godzin) w stosunku do Varia 515 (do 16 godzin). Nie wiem jak wypada przy tym Magene. Ja stojąc ostatnio przed dylematem 315 vs 515 dołożyłem do 515 że względu właśnie na czas działania.
Wtrącę swoje trzy grosze o Varii bo już trochę używam.
Jest fajna aplikacja do IQ mybiketraffic która zlicza i określa prędkość samochodów które nas wyprzedziły.
Niby nic ale w razie wypadku wiadomo z jaką prędkością nadjechał sprawca.
Popełnił ją amerykański profesor który miał właśnie takie zdarzenie a sprawca wiadomo wyparł się szybkiej jazdy. Niby nic a jednak trochę lżej na duszy.
#77
Posted 18 January 2023 - 15:24
Do jazdy w dzień Flare jest zdecydowanie lepszy niż Varia oraz Magene. Flare posiada soczewkę, dzięki której światło widziane jest z kilkuset metrów. Przy odległości większej niż 25m Varia i Magene wypadają przy Flarze bardzo słabo.
Ja zostawiłem sobie Flare do świecenia, a w radarze światełko wyłączyłem - dodatkowy tego bonus jest taki, że działa sporo dłużej na jednym ładowaniu
Varia - przynajmniej 515 - widoczność w dzień przy trybie flash daylight to realne ok. 900 - 1000 m
Katalogowo podają nawet 1 milę, czyli 1,6 km.
#78
Posted 18 January 2023 - 16:24
Ja też nie mam wrażenia, że Varia wypada przy Flare RT "bardzo słabo". Ok, wypada troszkę gorzej, ale nie bardzo słabo. W dodatku zmiana częstotliwości świecenia wraz ze zbliżaniem się samochodu też jest ważna i dodatkowo zwraca uwagę kierowcy na rowerzystę, czego we flarze nie ma. Czyli jest coś za coś, ale nie ośmieliłbym się powiedzieć, że Flare jest lepsza.
#80
Posted 02 February 2023 - 13:53
I znów dylemat
Flare RT+ RT315 (koszt RT 515 PLN)
RT515 (do wyrwania za 750 PLN w PLN 699 - w zagranicznych sklepach)
Magene L508 w PLN za 550 do 600 PLN
Brtyon Gardia - na włoskim Amazonie 600 PLN
Jeżdżę przeważnie trasy do 200 km maks, raz w roku przejadę jakieś 300 - 400 km (czasowo tak do 14 h)
Generalnie wygrywa cena/możliwości Bryton - czas pracy dłuższy niż w Garminie i Magene, ma też opcje rozbłysku w momencie kiedy mija nas samochód, ale w takiej opcji jak Varia (czyli przejeżdża jeden samochód - błyska, przejeżdża drugi w krótkim odstępie czasu - błyska - a w Magene błysk jest tylko dla pierwszego samochodu). Minus - nie ma dostępnych wszystkich trybów świecenia z poziomu licznika. Czy ktoś może miał tą lampkę i jest w stanie potwierdzić? A może jest specjalny widżet jak dla Flare?
Na plus dla Garmina - na pewno polityka gwarancyjna + lepsza współpraca ze swoimi licznikami.