Najprościej stwierdzić czy dokręciłeś za mocno top cap po tym, że kierownica zaczyna ciężko się obracać. Ogólnie najważniejsze jest sksować luz.
Cube Agree C62 - Geometria
#21
Posted 13 November 2022 - 16:27
- ogreczek likes this
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#22
Posted 13 November 2022 - 16:31
4 Nm na topcap to ZDECYDOWANIE za dużo. Ty masz tam skasować luz i tyle. To się wręcz palcami robi.
5-6 Nm na mostek jest ok.
Ups ... Mam nadzieje że przez to nie uszkodziłem rury sterowej taka podkładkę pod mostkiem można obrócić w palcach, więc nie jest dokręcone na sztywno
#24
Posted 13 November 2022 - 19:32
po przykręceniu mostka możesz ją w ogóle odkręcić
Takiego hintu jeszcze nie słyszałem ale w sumie ma to sens...
Czy instalacja ekspandera - to jest po prostu jego wepchnięcie w rurę sterową? On się rozpiera w momencie kręcenia imbusem? Wiem że pytania level entry, ale nie miałem wcześniej karbonowej ramy. Dzięki !
#26
Posted 13 November 2022 - 19:57
Expander ma swoją śrubę którą musisz go zablokować w rurze sterowej. Nie może być tak, że przykręcając kapsel wyciągasz expander z rury sterowej.
Człowiek to się uczy całe życie Dzięki!
https://photos.app.g...6MNwcZ6KGJ8k5E9
Faktycznie między gwintem jest jakby śruba na imbus - to pewnie o to chodzi. Czyli jak mi się udało wyciągnąć ekspander, to nie był dobrze osadzony... Widzę że nie można go wsadzić głębie, bo opera się na kołnierzu o rurę sterową. Pytanie z jaką siłą dokręcić śrubę ekspandera ? 2 NM ?
początkowo - wsadziłem mniejszą podkładkę pod mostek i wyglądało to tak :
https://photos.app.g...iBiFEVFdwdNvQ58
Chyba musze zainwestować w podkładkę mniejszą niż 5 mm albo ciut większą niż 10
Jeszcze raz dzięki za pomoc !
#27
Posted 13 November 2022 - 20:02
Generalnie ekspander wkładasz do rury sterowej i skręcasz dedykowaną śrubą. Ta śruba jest zwykle wydrążona w środku i później "w to wydrążenie" wchodzi ci śruba od kapsla sterów.
Mniej więcej widać na zdjęciu jak jest to zbudowane. Oczywiście istnieją też inne rozwiązanie jak np. token z linka ale jest to zdecydowanie rzadziej spotykane
https://sklep.token-...html-p-182.html
- ogreczek likes this
#28
Posted 13 November 2022 - 20:05
Generalnie ekspander wkładasz do rury sterowej i skręcasz dedykowaną śrubą. Ta śruba jest zwykle wydrążona w środku i później "w to wydrążenie" wchodzi ci śruba od kapsla sterów.
Mniej więcej widać na zdjęciu jak jest to zbudowane. Oczywiście istnieją też inne rozwiązanie jak np. token z linka ale jest to zdecydowanie rzadziej spotykane
Dokładnie tak to wygląda u mnie, pytanie - z jaką siłą dokręcić imbus ?
#29
Posted 13 November 2022 - 22:07
Tak, żeby ekspander się nie ruszał, a jednocześnie żebyś po wkręceniu śruby top capa nie poluzowało samego expandera. Ciężko powiedzieć mi jaki to jest moment, ale to musi dosyć mocno siedzieć na pewno więcej niż +- 5nm.
- ogreczek likes this
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#31
Posted 15 November 2022 - 22:44
Wyjąłem ekspander i włożyłem ponownie. Przykręciłem go z siłą 2 NM (i sam ekspander i później top cap), mostek z siłą 4 NM. Luzów nie ma. Pytanie - czy taki komin jest ok (ekspander raczej jest dość krótki), wrzuciłem 3 podkładki, tak żeby na sam koniec zastosować oryginalną podkładkę. Wygląda to tak
oryginalna podkładka pod mostek
https://photos.app.g...4fFbqdcEKSdEPcA
nowa podkładka pod mostek
https://photos.app.g...sHALeLcedbdUdC9
po skręceniu
https://photos.app.g...EbWMGVMNK6ThRa7
#32
Posted 16 November 2022 - 05:59
Jest OK. Jeżeli upewnisz się, że ta wysokość Tobie odpowiada, docelowo będziesz mógł jeszcze przyciąć komin i zostawić tylko ostatnią podkładkę.
- ogreczek likes this
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#33
Posted 18 January 2023 - 09:13
Podpowiecie jeszcze czy pozycja jest ok? Cały czas wydaje mi się że kupiłem za małą ramę wysuniecie sztycy 27 cm) (mam duży przekrok 89cm i problemy z kolanem) mostek stockowy 110 mm. Wymieniona sztyca na 400 mm (w tej standardowej brakowało mi około 10 mm)