Quote
Mieści nawet 2.2 czy pewno i 2.5 - wystarczy lekko rozchylić te blaszki i wchodzi miodzio.
a po takim wygięciu powracają do pierwotnego rozstawu czy trzymają nadmiarową szerokość?
geos
Posted 18 April 2011 - 20:09
Quote
Mieści nawet 2.2 czy pewno i 2.5 - wystarczy lekko rozchylić te blaszki i wchodzi miodzio.
Posted 19 April 2011 - 22:26
Quote
No i cały sobotni wieczór bawiłem się w majsterklepkę. Stojak zdał egzamin, choć do modyfikacji jednak będzie gniazdo pod mufę. Jeśli nie ma ślizgów pod linki (np. rower żony ma linki prowadzone górną rurą ramy) to leży idealnie. Przy ślizgach trzeba kombinować - moja szosówka ma inaczej, mój góral ma jeszcze inaczej umiejscowione i trzeba kombinować z ułożeniem roweru na tym gnieździe. Jak się dopasuje i odpowiednio dokręci haki, to już jest OK.
Co prawda wykręcenie suportu octalink musiałem wykonać i tak w położeniu poza stojakiem z racji zapieczenia się gwintu, ale po wkręceniu już łożysk zewnętrznych samo zamocowanie korby i wyregulowanie przerzutek nastąpiło już na stojaku. Podobnie wymiana kasety, łańcucha i parę innych drobiazgów, a także smarowanie i regulacja dwóch rowerów.
Zmieniłbym tak jak wspomniałem gniazdo i mocowanie z haków na np. paski samozaciskowe parciane. Na stabilność nie narzekam, bo narzekać nie mogę.
Dementuję plotę, że koło górala z oponą 1,9" nie mieści się. Mieści nawet 2.2 czy pewno i 2.5 - wystarczy lekko rozchylić te blaszki i wchodzi miodzio.
Posted 21 April 2011 - 20:13
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Posted 21 April 2011 - 21:14
Posted 06 March 2012 - 21:28
Posted 06 March 2012 - 23:26
Posted 23 April 2012 - 20:27
Posted 23 April 2012 - 22:30
Posted 06 November 2012 - 09:37
Posted 10 October 2016 - 13:50
Mój stary stojak serwisowy uległ poważnemu wypadkowi i odszedł w zapomnienie. Więc muszę kupić coś nowego bo zima już tuż tuż.
I tak się zastanawiam, bo nie widzę sensu kupować jakiegoś za 1000+ kiedy nie prowadzę warsztatu, tylko czasem coś trzeba wymienić, wyregulować, nasmarować czy wyczyścić. Więc rozglądam się za czym w normalnej, rozsądnej cenie.
Znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/se...6342798679.html
Czy ktoś może używa czegoś podobnego, bądź w podobnej cenie?
Aktualnie mam dwie szosy carbon, ale o sam uchwyt się nie boję. Udźwigu też raczej nie, bo to jakieś góra 8kg.
Na pewno fajna ta przedłużka do trzymania kierownicy. Nic innego w rozsądnej cenie nie widziałem, a nie wydaje mi się, żeby sprzęty za 600 czy 800zł miały mi w czymś pomóc?
Posted 11 October 2016 - 13:00
A zamiast niszczyc rame nie lepiej zwykly stojak na tylne widelki za 40zl? Tylne kolo w powietrzu wiec mozna przerzutki wyregulowac, przy napedzie porobic. Jedynie przedniego kola nie zdejmiesz, bo na nim stoi. No ale to da sie przeciez przezyc.
Posted 11 October 2016 - 15:47
Taka opcja nie wchodzi w grę. Kiedyś popełniłem ten błąd sądząc, że to ma jakiś sens.
I powiedziałem sobie, że drugi raz tego nie uczynię. Szkoda roweru. Do prostych rzeczy, jak przemycie roweru + jakaś regulacja, zmiana łańcucha może ma to sens, ale do naprawy roweru nie widzę tutaj zastosowania. A ja rower w przerwie zimowej rozbieram do zera, czyszczę i składam.
Posted 11 October 2016 - 16:38
Jak wolisz. Szukalbym jednak czegos co chwyta rower za sztyce, a nie za rame. No chyba, ze sztyce sie ma karbonowa, ale w sumie to i tak taniej wymienic ja niz rame.
Posted 11 October 2016 - 19:07
To nie tak, że tak wolę. Wolałbym aby to samo spełniał stojak za 40zł. Ale już raz tak robiłem i po prostu głębszego serwisu tak się nie da robić, bo ciągnie się w nieskończoność, a takie zamocowanie nie daje żadnej stabilności podczas pracy.
Ten stojak co podlinkowałem też spokojnie można złapać za sztycę. Łapie za ramę to i za sztycę złapie.
Wcześniej miałem stojak za grubsze pieniądze, ale uległ wypadkowi, a nie bardzo mam ochotę wydawać znowu grubszy pieniądz na stojak. Więc zastanawiam się nad tańszą wersją. Pytanie jak bardzo te tańsze wersje są stabilne do pracy i w miarę wytrzymałe?
Posted 11 October 2016 - 19:18
Mam podobny stojak (z Lidla) i używam go z 2 szosówkami (jedna z ramą alu, druga z karbonową), MTB alu i 2 mieszczuchami. Nie ma problemów. Do sporadycznego użytku nadaje się w sam raz. Stabilność powiedzmy, że odpowiednia do ceny
Posted 11 October 2016 - 19:34
To fakt, serwis szybciej pojdzie przy stojaku wysokim, jak rower bedzie na odpowiedniej wysokosci.