Jump to content


Photo

Smar do Łańcucha


2121 replies to this topic

#461 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 08 August 2013 - 20:35

Faktycznie to jest smar. Po roztopieniu zanurza się w nim cały łańcuch, a po schłodzeniu smar znowu zastyga i dlatego tak długo się utrzymuje.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#462 czmiel

czmiel
  • Użytkownik
  • 471 posts
  • SkądWlkp

Posted 08 August 2013 - 20:38

buzzgrow no ja bym na tym nie jeździł. To nie jest, chyba, smar taki, jaki potrzeba na trasie. Kumpel założył ostatnio łańcuch i nie nasmarował dodatkowo, a zostawił go tak posmarowany, jak kupił. Po 40 km zaczął piszczeć.



#463 buzzgrow

buzzgrow
  • Użytkownik
  • 24 posts
  • SkądWałcz

Posted 09 August 2013 - 07:22

Hej czmiel, no może. A może troche to zależy od łańcucha. Ja przejechalem 500km na nowym, sprawował się bardzo dobrze. W poniedziałek zaczął "popiskiwac", a że w trase jadę w sobote to przeczysciłem i FLem zielonym go.

FL jest generalnie OK, ale ta lekka konsystencja mnie troche drażni.

pozdry.



#464 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 09 August 2013 - 07:36

buzzgrow no ja bym na tym nie jeździł. To nie jest, chyba, smar taki, jaki potrzeba na trasie. Kumpel założył ostatnio łańcuch i nie nasmarował dodatkowo, a zostawił go tak posmarowany, jak kupił. Po 40 km zaczął piszczeć.

To ciekawe (mówię bez złośliwości), bo u mnie nigdy coś takiego się nie zdarzyło, a jeździłem na różnych łańcuchach. Czy pamiętasz może, jaki to był model?


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#465 buzzgrow

buzzgrow
  • Użytkownik
  • 24 posts
  • SkądWałcz

Posted 09 August 2013 - 07:44

Shimano CN-HG73, dedykowany do LX ale dobrze chodzi pod 105 w moim przełaju.



#466 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 posts
  • SkądKraków

Posted 09 August 2013 - 08:54

Faktycznie to jest smar. Po roztopieniu zanurza się w nim cały łańcuch, a po schłodzeniu smar znowu zastyga i dlatego tak długo się utrzymuje.


mikroos, byłem przekonany, że shimanowe kiety traktują fabrycznie wazeliną techniczną (która nie jest smarem). Ale żadnej pewności nie mam...

#467 czmiel

czmiel
  • Użytkownik
  • 471 posts
  • SkądWlkp

Posted 09 August 2013 - 10:45

@mikroos

nie wiem. Wiem jedynie, że na pewno nie był to jakiś drogi model, bo koleś szosówkę traktuje jako drugą opcję do MTB i tyle w niego nie inwestuje. Tego dnia nie padało ani nic, a po 40 zaczęło tak skrzypieć, że dwa rowery za nim było słychać.



#468 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 09 August 2013 - 10:57

mikroos, byłem przekonany, że shimanowe kiety traktują fabrycznie wazeliną techniczną (która nie jest smarem). Ale żadnej pewności nie mam...

Nie wykluczam, bo formuły chemicznej tego środka nie znam. Natomiast na pewno jest nakładany na gorąco, bo w przeciwnym wypadku nie znajdowałby się także wewnątrz rolek (a tak jest, co sprawdzałem na nowym łańcuchu).


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#469 JAMIS

JAMIS
  • Użytkownik
  • 99 posts
  • Skądżywiecczyzna

Posted 13 August 2013 - 10:46

TYLKO CERAMICZNY....



#470 vuki

vuki
  • Użytkownik
  • 494 posts
  • SkądRawicz

Posted 10 September 2013 - 16:31

usuwacie ten fabryczny "smar" z nowego łańcucha? zwykle tak robiłem

teraz jednak kupiłem rower z łańcuchem bez spinki i tylko z wierzchu go przeleciałem rozpuszczalnikiem

mój smar jednak coś ciężko w niego wchodził



#471 marcin270

marcin270
  • Użytkownik
  • 56 posts
  • SkądBorek Szlachecki

Posted 11 September 2013 - 07:18

Do fabrycznego "smaru" wszystko się lepi. Ja przed założeniem od razu zszejkowałem go w benzynie.

Do tego smar Shimano PTFE; napęd czysty i wszystko nasmarowane!



#472 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 11 September 2013 - 08:22

yyyy jak już wsppominałem nie raz, olej w sprayu Castrola , no Rohlof ewentualnie, ale w porównaniu pozostałe to kicha  totalna nadająca sie wyłacznie do Mtb , chocby Fl zielony na trudne warunki błotno sniegow !!! a nie suchą szose.

Suche teflonowe sie nadają na dojazd na sume i z powrotem

 

Chyba że mówimy o rowersze "szosowym" - czytaj drogowy ,  do tyrania to jemu tu jest wszystko jedno, bo w "SZOSÓWCE "  wole mieć jednak czysty łańcuch optycznie a nasmarowany wewnątrz.


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#473 87Tomasz

87Tomasz
  • Użytkownik
  • 280 posts
  • SkądMrzeżyno

Posted 11 September 2013 - 10:39

Ja używam Pilarolu i jest tanio i dobrze.



#474 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1,111 posts
  • SkądRzeszów

Posted 11 September 2013 - 11:00

Używałem czerwonego Finish Line (dry). Tandeta. Po 50 km łańcuch suchy jak pieprz a dźwięki z niego straszyły psy, koty, żubry, bobry,  łosie, lisy, wilki, kuny, konie, wydry, ryjówki, zające. Po deszczu nie jeżdżę.
Teraz używam go do zamków.


Trzepak 

"MAMIL"


#475 System

System
  • Użytkownik
  • 643 posts
  • Skądz netu

Posted 11 September 2013 - 17:49

W Finishach nawięcej jest marketingu, co chwila trzeba łańcuch smarować.

Używam Rohlofa i na kolarce przejeżdżam w granicach 500 km na  jednym smarowaniu (muszę sprawdzić dokładnie ile km :P )

Pilarol - cena/jakość też w miarę, tylko trzeba po pierwszym smarowaniu na pierwszych jazdach łańcuch czyścić.

 

System



#476 Gosc_RafalPolo_*

Gosc_RafalPolo_*
  • Gość

Posted 11 September 2013 - 18:39

usuwacie ten fabryczny "smar" z nowego łańcucha? zwykle tak robiłem

teraz jednak kupiłem rower z łańcuchem bez spinki i tylko z wierzchu go przeleciałem rozpuszczalnikiem

mój smar jednak coś ciężko w niego wchodził

a zmieniałem łańcuch w moim crossie mule transportowym i zostawiłem taki od niechcenia. Powiem, że trzyma dobrze póki co po 200km w każdych warunkach, a nawet już się tak nie lepi po deszczu :-)



#477 luki99

luki99
  • Użytkownik
  • 426 posts
  • Skąddolny slask

Posted 12 September 2013 - 11:08

Ja z fabrycznego lancucha nigdy nie sciagam tego co tam nalozyli a przejechac na tym moge spokojnie okolo 1k km - mowie o szosie czyli lancuchy campy bo w goralu krocej ale on sluzy mi do jazdy w inne pogody/warunki i mniej  go czyszcze.

Uzywam rolhoff'a ale nastepnym razem sprobuje castrola. Rolhoff starcza mi na ok 500-600km czasami pod 700 jak nie mam czasu wyczyscic akurat :) Oczywiscie tylko suche warunki i szosa ogolnie jest zawsze bardzo wycyckana ;)



#478 Lobster

Lobster
  • Użytkownik
  • 351 posts
  • SkądTcity

Posted 12 September 2013 - 14:21

yyyy jak już wsppominałem nie raz, olej w sprayu Castrola , no Rohlof ewentualnie, ale w porównaniu pozostałe to kicha  totalna nadająca sie wyłacznie do Mtb ,

SPIKE spróbuj jeszcze tego http://chain-l.com/. Stosuję ten olej i system typu " 2 łańcuchy ", smaruję i zmieniam łańcuch co 500km, tak więc zawsze mam nasmarowany łańcuch w zapasie, poza tym przy takim systemie napęd zużywa się zdecydowanie wolniej. Bury kolor napędu mi nie przeszkadza, przede wszystkim ma być cicho o trwałości już nie wspomonając.



#479 vuki

vuki
  • Użytkownik
  • 494 posts
  • SkądRawicz

Posted 12 September 2013 - 22:16

ja często dosmarowuje po 50 czy 100 km, przecieram z nadmiaru po każdej jeździe

jednak system zmiany łańcucha co 500 czy 800 km może i jest dobry ale ...upierdliwy

kto by mi kazał co 2 tygodnie zmieniać łańcuch? na spinki czy piny  nie zarobie:(



#480 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 13 September 2013 - 05:51

A czy ktoś Ci każe używać spinek jednorazowych? KMC MissingLink albo Wippermann Connex i Twój problem znika ;)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Reply to this topic