Jaki mechanizm korbowy?
#221
Napisano 29 czerwiec 2009 - 22:50
#223
Napisano 29 czerwiec 2009 - 23:06
a mnie denerwuje, że mocniej depne i 39 staje sie bezuzyteczny. Ja mam 53/39 i własnie 53 jest za twarda bo musze jechać na 3,4 koronce gdy odpoczywam, a to sie wiąże z krzyżowaniem łancucha i nieprzyjemnych świstem, albo dać na 39 i krecic na 6-7 koronce. Co ciekawe jazda na małym blacie jest dosłownie bezszelestna, a na duzym juz nie, ciekawe czemu
Dla tego ja teraz mam korbę 50/34, z tym że 34 zdejmę (albo zostawie, w każdym razie nie używam). I myślę że to będzie dobra opcja Choc jeszcze nie wypróbowalem, bo brak mi ramy No i zawsze kilka gram mniej
acha, a korbe mam zresztą na sprzedaż, tylko że nie jest to żaden hiend ale może ten blat ci sie przyda, choc po zdejmowaniu bez ściągascza to nie wiem czy jest prosty
#224
Napisano 01 lipiec 2009 - 14:24
Siemka
A co do korby, to mam taki problem:
Dzisiaj jechałem i po 15 km odpadło mi lewe ramię korby. Jest to korba Shimano, pasuje imbus, ale ma dwie dziurki i napis Shimano, ONE KEY RELEASE
Shimano 600, na ramieniu napis Shimano 170
Czym mogę to dokręcic? próbowałem imbusem, ale krzywo się dokręca.
Nie odkrecaj z tym sruby bo rozwlisz sobie gwint, ja tak w swojej zrobilem ;[
Co do samych korb, chce kupic teraz korbe ultegry, na allegro sa po okolo 420.
http://allegro.pl/it...ysylka_0zl.html
Jezli rozwala sie lozyska , mozna je wymienic czy trzeba od razu caly wklad? Ile waży taka korba wraz z wkladem?
Nie jest to jakis syf? W centrumrowerowym 105 z 2007 chodza po 540.
#226 Gosc_Stas_*
Napisano 01 lipiec 2009 - 14:46
Tak to prawda, a nawet reguła. Jednym z powodów jest "opasanie" łańcucha, który bardziej hałasuje gdy jego ogniwa stykają się z większą ilością zębów. Praktycznie największy hałas powinien wydawac napęd przy układzie 53 - 25 (duża tarcza a z tyłu największa zębatka) Taki układ hałasuje jeszcze bardziej ze względu na przekos łańcucha...... Co ciekawe jazda na małym blacie jest dosłownie bezszelestna, a na duzym juz nie, ciekawe czemu
Stas
#228
Napisano 10 lipiec 2009 - 18:33
Spojrzałem na tę :
http://www.allegro.p...a_octalink.html
Na co mam patrzyć przy zakupie korby i supportu? Jakieś wymiary itp.?
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
#230
Napisano 11 lipiec 2009 - 06:51
#231 Gosc_Stas_*
Napisano 11 lipiec 2009 - 11:24
To brzmi z całym szacunkiem dla Ciebie, jak często padające słowa z ust pryszczatych młodzieńców: "Bill Gates dead - Linux cool" :-)wielowpust to przezytek
kup zintegrowane
Faktycznie wielowpusty zostały zastąpione przez suporty zintegrowane, ale nie wyparły ich całkowicie z użytkowania amatorskiego. Sztywnośc - sztywnością, ale dla amatora lepszym wyborem będzie dobra korba na octalink, czy nawet kwadrat np; ultegra, DA czy też Rekord, Chorus niż super SORA zintegrowana ... Oczywiście moim zdaniem.
Stas
#234
Napisano 11 lipiec 2009 - 13:55
Shimano najtaniej wychodzi w zakupie i eksploatacji.
Kwadrat ?? - pakiet koszt ok 30 zł i pare tysięcy jazdy jest
Octalink - to samo
H II - no tu już łożyska lecą częściej , ale nawet miski z łozyskami są już od ok 40-50 zł za szt.
Wielowpust - typu FSA - pakiety drogie w porównaniu i jakosciowo nienajlepsze, to samo łozyska zewnętrzne typ HII FSA takze się sypia.
Wszystko zalezy od zasobów portfela, jak sie jeżdzi dużo - traktując kolarke jako wyżymaczke to czy płacenie dwu-trzy krotne za szpeja ma sens.
Mam korbe Suntour Superbe na kwadrat koszt ok 140-150 zł, pakiet - 30 zł ( ceny detal ) i używam tego na codzień, przebieg ok 3500 km i sladów zużycia niewielkie.
No chyba że ktoś trenuje podjazdy to tutaj sztywna korba by się przydała HII conajmniej 105
Przy doborze trzeba wziaść pod uwage potrzeby i zastosowanie.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#236
Napisano 11 lipiec 2009 - 14:47
choć nie wiedziałem że tak sie łożyska sypią,choć można było sie spodziewać po szimano.
Korbę chcę zmienić bo moja obecna jest już dość starawa,suport sie sypie i jednak wole 50z na górze niż 52z,szczególnie że niedługo jadę w góry i przydało by sie przełożenie na miare możliwości :-P
#237
Napisano 14 luty 2010 - 09:48
To niby daje obniżenie masy, ale czy trwałość nie jest niższa, bo kiedyś początkowo takie osie dawali do Xt i wycofali się z tego.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#238 Gosc_Stas_*
Napisano 14 luty 2010 - 11:35
Zachęcam do konsekwencji w działaniu. Jeśli jest możliwość korby należy zmienić. Między 170 a 175 jest duża różnica. Pisałem kiedyś, że nie wierzyłem, że taką różnicę można ewidentnie odczuć, ale tak właśnie jest bo kiedyś spróbowałem. 172,5 może być ... ale nie ... 175Idź do sklepu i powiedz co i jak. Skoro chciałeś 170 to niech je dadzą. W końcu rp pawlak ma te korby na stanie (co mnie dziwi).
Stas
#239
Napisano 15 luty 2010 - 18:44
Rozdział pierwszy - długość korb ;-)
Obecnie mam korby 172,5 mm. Wzrost 181 cm, noga 86 cm. Zgodnie z rozpiską, którą podał kr1zje "powinienem" mieć korby 175, chociaż 86 jest niejako na pograniczu, więc 172,5 też byłoby okej. Chodzi o to, że jeżdżę właściwie tylko po płaskim i wolę kręcić z niską kadencją, więc bardziej skłaniałbym się ku 175 - to z kolei może ponoć mieć nienajlepszy wpływ na moje kolana, czego oczywiście wolałbym uniknąć. Może w takim razie kupić 170 i "zrekompensować to" używaniem mniejszych zębatek z tyłu (mam nadzieję, że zbytnio nie upraszczam)? Biorąc pod uwagę tabelkę z książki Carmichaela (długość korb w zależności od rozmiaru ramy) powinno to być raczej 170. Piszę dotąd tylko o 170 i 175, ponieważ Tiagra, o ile się nie mylę, nie występuje w rozmiarze 172,5. Zresztą skoro zmiana o 2,5 mm jest odczuwalna to może warto coś przy okazji zmienić na lepsze. Czas więc na...
Rozdział drugi - Tiagra/105 ;-)
105 za to oferuje 172,5 ale przyznam, że 200 zł różnicy ma dla mnie niemałe znaczenie. Obecny napęd mam 9sp. Czy warto wg Was dopłacić do 105tki? "Za" może przemawiać prawdopodobna (choć na chwilę obecną raczej się do tego nie przymierzam) zmiana napędu na 10s w przyszłości i masa niższa o 100 g (chyba coś koło tego). Zakładam, że łańcuch 9sp nie będzię gryzł się z korbą 5600? Czy trwałość wychodzi jakoś znacznie bardziej na plus w przypadku 105? Czy może nie mam co się zastanawiać i do mojej amatorskiej jazdy Tiagra będzie w zupełności wystarczająca, a różnicę w cenie zostawić na łańcuchy?
Mam nadzieję, że za bardzo wszystkiego nie pokręciłem ;-) Będę wdzięczny za jakieś wskazówki (zwłaszcza w kwestii długości korb).
Pozdrowienia ;-)