Skocz do zawartości


Jaki mechanizm korbowy?


1141 odpowiedzi w tym temacie

#441 Gosc_Valanthil_*

Gosc_Valanthil_*
  • Gość

Napisano 02 maj 2011 - 19:14

Mam pytanie, czy aż tak bardzo źle chodziłaby korba pod 10 rzędów z 9 rzedówym łańcuchem. Wg shimano nie są kompatybilne ale czy ktoś tak jeździł?

#442 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 postów
  • Skądirlandia

Napisano 04 maj 2011 - 09:30

witam, ja mam pytanie czy korba campagnolo super record 11 bedzie kompatibilna z napedem 10rzedowym ,wszedzie pisza ze nie ale producenci znani są z tego.
Porosze o odopowiedz kogś w temacie ,aha i czy ta korba bedzie chodziła na suporcie bsa angielski gwint dodam ze obecnie ma ultegre 6700 z hallowtech 2.

#443 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 04 maj 2011 - 15:22

Będzie kompatybilna z napędem 10sp. Więcej, nawet przerzutka 11sp obsłuży kasetę 10sp. Sama korba będzie pasowała na suport angielski, musisz zakupić tylko miski UT Super Record na BSA:
http://www.chainreac...x?ModelID=35087 - English thread

#444 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 postów
  • Skądirlandia

Napisano 05 maj 2011 - 00:15

Dzięki za pomoc ,miski ok a co z łożyskami?

#445 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 05 maj 2011 - 04:49

Łożyska są osadzone fabrycznie na osi korby.
Co z czym i jak masz przystępnie opisane pod tym linkiem http://www.campagnol...MANUAL 2011.pdf

Korby UT - strona 18 tegoż PDFa.

#446 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 postów
  • Skądirlandia

Napisano 05 maj 2011 - 10:37

Jeszcze raz dzięki za pomoc.
Pozdr

#447 radziobiker

radziobiker
  • Użytkownik
  • 138 postów
  • SkądBożepole Małe

Napisano 15 maj 2011 - 20:31

Witam
Mam pytanie. Czy korba Veloce PT 10s będzie współpracować z resztą z łańcuchem 9 (cała reszta napędu to Veloce 9s)?
Pozdrawiam

#448 Gosc_Valanthil_*

Gosc_Valanthil_*
  • Gość

Napisano 16 maj 2011 - 10:45

A ja mam pytanie o kompatybilność korby 10 rzędowej Campagnolo z sramowskim łańcuchem (też 10s)?

#449 kurier

kurier
  • Użytkownik
  • 293 postów
  • Skądkatowice/kielce

Napisano 21 maj 2011 - 20:38

czy jest możliwe kupić gdzieś blat mniejszy 34T do korby 105 z rozstawem śrub 130mm
bo nigdzie nie moge namierzyc czy przy tym rozstawie można taki mały blat załozyć
prosze o podpowiedź

#450 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 21 maj 2011 - 21:05

kurier, ale do takich korb nie złożysz mniej jak 38T

#451 kurier

kurier
  • Użytkownik
  • 293 postów
  • Skądkatowice/kielce

Napisano 21 maj 2011 - 21:20

oki dzięki bardzo. czyli z czystym sumieniem moge kupic poprostu cały kompakt

#452 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 23 maj 2011 - 15:10

Jaka jest średnica otworu śruby od regulacji luzu w korbach DA? Potrzebna taka śruba i jeśli to M15, to nie ma problemu, a jeśli M20, to muszę zaczekać kilka dni, aż gościu je dorobi - z gniazdem pod imbusa..
Wie ktoś może?

#453 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 29 maj 2011 - 20:02

Dobra. Już mam, M20 - gość ma mi dorobić..

Teraz kolejne pytanie. Mam ramę Poison Opium i szukam do niej korb kompaktowych. Problem jaki z nią mam jest taki, że do korb rx100 musiałbym zastosować wkład aż 127mm, żeby mi ramiona nie uderzały o widelec.
Kupiłem później kompaktową korbę z osią zintegrowaną i żeby mi nie wadziły o tylny widelec, musiałbym założyć po dwie podkładki(po 4mm z każdej strony) przy wkładzie, żeby było ok.
Co w tym przypadku poradzić? Jakie korby zastosować, żeby nie byłoz a drogo, a dało się w końcu złożyć tę przełąjówkę?

Dołączona grafika

Zdjęcie zrobione na niedokręconym wkładzie i z podkładkami, ale chodziło mi o pokazanie szerokości rozstawu dolnych widełek.

#454 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 31 maj 2011 - 08:33

Musisz sobie zmierzyć Q-Factor jaki masz w ramie i dobrać do tego korby.
Q-Factor to nic innego jak odległość między jedną korbą, a drugą na ich krańcach przy otworach na pedały.

#455 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 31 maj 2011 - 13:44

Ok, dzięki za tę radę.

Podmieniłem zdjęcie. Po nakręceniu 4,8mm podkładek(przyjmując z drugiej strony tyle samo) i tej korby, którą mam, q-factor wyszedł mi 138, więc pewnie ze 150 by pasowało.
Ale problem polega na tym, że o ile 34T się mieści wtedy bez problemu, to 50T ma w miejscu, które zaznaczyłem 1,5 mm luzu.
Zębatka 48 chyba i tak niewiele zmieni, a jakbym np. chciał Truvativa Elita, to ma on coś bardziej odsunięte zębatki od wkładu czy nie bardzo? Jeżeli wezmę wkład i wpakuję tam 5mm podkładkę od strony tarcz, to powinien zmieścić mi się blat obok widełek? ;>

#456 Gosc_fazi25_*

Gosc_fazi25_*
  • Gość

Napisano 31 maj 2011 - 13:58

Co byscie polecili z korb szosowych przystepnych cenowo zamiast korby campa UT i jaki support?

Dlugi czas jezdzilem na shimano i popelnilem blad kuszac sie na zakup grupy campy z systemem UT, jakosc tej marki i slynna niezawodnosc chyba dawno minely, Ci ktorzy maja ut na pewno wiedza o co chodzi (denerwujace dzwieki z korby, czeste rozbieranie/czyszczenie, lozyska smiesznie niski przebieg wytrzymuja itd).

#457 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 31 maj 2011 - 19:33

A ja źle zmierzyłem... Q-Factor 160mm ;/ Orientuje się ktoś co może być w miarę tanie(do 300zł używka) z takim lub większym rozstawem?

#458 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 31 maj 2011 - 20:55

Co byscie polecili z korb szosowych przystepnych cenowo zamiast korby campa UT i jaki support?

Dlugi czas jezdzilem na shimano i popelnilem blad kuszac sie na zakup grupy campy z systemem UT, jakosc tej marki i slynna niezawodnosc chyba dawno minely, Ci ktorzy maja ut na pewno wiedza o co chodzi (denerwujace dzwieki z korby, czeste rozbieranie/czyszczenie, lozyska smiesznie niski przebieg wytrzymuja itd).


No faktycznie niewiele można na nich zrobić.

Na moim chorusie UT zrobiłem coś ok 25-30 tyś km, a korba wygląda tak jak na zdjęciu poniżej
.
Dołączona grafika

Yyy, że jak? Nowa korba? Ano.. moja wygląda niemal identycznie!! Nowe łańcuchy będzie łykać jeszcze przez kolejnych x sezonów i xx tyś km.
Łożyska również się kręcą jak nowe, nic nie zgrzyta, nic nie piszczy.

Kto dba ten ma. A kto nie dba, bądź nie ma pojęcia jak postępować z takim sprzętem to później się dziwi i psioczy na forum, że campagnolo robi lipne korby.
Jeśli w Twoich rękach, a raczej nogach campa wymięka to nie chcę wiedzieć w jakim stanie byłaby korba oraz łożyska shimano. Zapewne łożyska by się zatarły, a korba rozleciała w drobny mak niczym sprzęt najwyższej klasy z oszołoma czy innego tesco.

Ile km ma ta korba? Jakich używałeś łańcuchów? Czym smarowałeś łańcuchy? W jakich warunkach jeździłeś?

#459 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 31 maj 2011 - 21:33

Malik, prawda jest taka, że łożyska w UT są słabo uszczelnione. Brud dostaję się do środka w jakiś magiczny sposób poprzez sprzegło Hirtha (osadza się na łączeniu półosi), i przełazi dalej.

Jak ktoś jeździ w kiepskich warunkach to łożyska zalezą w moment, już kiedyś sporo tu o tym pisałem, powtarzać się nie będę.

Moje zaszły chyba po 2 tyś. i jedno łożysko już zacinało. Po wyczyszczeniu i nawaleniu nowego smaru chodzi już lepiej, aż do teraz.

Nie bez powodu Campa wprowadziła do nowych grup CX oś Power Torque wzorowaną na patentach Shimano. To właśnie nietrwałość, a konkretnie niewystarczające uszczelnienie łożysk powoduje, że tak łatwo załażą. Pełna, niedzielona oś pomaga w zachowaniu czystości.

I nikt mi nie powie, że nie umiałem się "zająć" korbą, po protu ona tak ma 8-)

Ale korba odwdzięcza się małym Q, sztywnością i niesłychanie trwałymi blatami, tak wiec i tak postawię na Campę :roll:

#460 Gosc_fazi25_*

Gosc_fazi25_*
  • Gość

Napisano 31 maj 2011 - 21:40

Tak tak , najprosciej tak napisac zwlaszcza nie znajac kompletnie osoby piszacej posta brawo...

Akurat wiem jak dbac o sprzet i robie to regularnie. Z shimano nigdy nie mialem takich klopotow. Korba jest prawie nowa bo przebiej ma niecale 4500km - carbnowy centaur. Warunki tylko suche, łańcuchy C10. Jedyne czego nie robilem to mocowanie misek loctitem ale to bez sensu bo potem moge ich nie odkrecic jak mowil gosc z wertykala oraz nie sciagalem lozysk zeby dokladniej wyczyscic tamte miejsca (klucz park toola w velo beda miec polowa zcerwca ale do tego czasu raczej wroce do shimano...). Serwisy tez sie poddaja wlacznie z wertykalem gdzie sie wybralem pomio odleglosci bo juz bylem strasznie wkurzony na to tykanie/cykanie ale nie pomogli... Sam sciagalem korbe i miski kilka razy - czysto ladnie, lozyska ladnie sie trzymaja i nie maja zadych luzow. Wszystko pozostale zostalo wykluczone wlacznie z przelozeniem korby do roweru kolegi gdzie oczywiscie drazniace dzwieki po jej zalozeniu sie pojawily.
Jezeli myslisz , ze to odosobniony przypadek poczytaj troche zagranicznych for, np.

http://forums.roadbi...ead.php?t=93288

Mam objawy dokladnie jak co niektorzy tam opisuja.



Dodaj odpowiedź