Jaki mechanizm korbowy?
#461
Napisano 31 maj 2011 - 21:47
Na początku zeszłej zimy tata wymieniał z kolei łożyska na nowe (po jednym sezonie, w którym nie wiem czy zrobił 5 tys) z powodu tajemniczego cykania.
#462
Napisano 31 maj 2011 - 22:18
Coś jak tutaj.
A tutaj rozwiązanie problemu. http://roguemechanic...gnolo-ul-1.html
Wsio pomierzyć, zrobić podkładki i po sprawie. I przede wszystkim nie bać się loctite'a.
Do tego celu najlepiej użyć kleju 222 (bądź jakiegoś odpowiednika), który jest dość plastyczny i super nadaje się do wszelkiej maści gwintów od właśnie środków suportu po nyple.
Dziwi mnie reakcja na Twoją sytuację ze strony wertykala.
Mój chorus UT siedział w sumie w 3 różnych ramach i w 2 różnych systemach.
W ŻADNYM przypadku nic mi nie trzeszczało i z niczym nie miałem problemów. No może jedynie tylko przy nowej ramie gdzie miski były wciskane w ramę, a nie wkręcane ;-) Parę dni to trwało zanim odkryłem loctite'a 222.
Wybacz, nieco się zagalopowałem. Już widziałem przed oczami wariata katującego taki sprzęt zimą w solance itp.Tak tak , najprosciej tak napisac zwlaszcza nie znajac kompletnie osoby piszacej posta brawo...
Malik coś w tym może jednak jest (w tym co pisał wyżej @Bikemaster). Grupę kupowałem w lutym, na szosie (wcześniej tylko rolki) zacząłem jeździć w połowie marca. Jakieś dwa tyg temu zmieniałem ramę, P.Poręba przekręcał cały mechanizm (klucza nie mam to raz, dwa kupowałem miski z włoskim gwintem) i sam był w szoku, że tyle syfu było. Pytał kiedy korby kupowałem i szok był jeszcze większy.
Syf pewnie przedostał się przez otworek w okolicach tylnego trójkąta przy mufie suportowej, ewentualnie przez inne otwory w ramie.
U mnie takowych ni ma ;-) Stąd zapewne brak syfu na łożyskach.
IMO przy ramach alu rozwiązanie jest proste. Trzeba pozatykać wsie dziury przez, które może się dostać pył i problem znika. Wspomniane otwory przy tylnym widelcu, dziury na koszyki na bidony, mocowanie pod bagażnik (jeśli, ktoś ma). Dodatkowo można naciągnąć kawałek dętki na łączeniu sztycy z ramą. W tym miejscu syf też lubi przenikać do wew. ramy.
#464
Napisano 01 czerwiec 2011 - 07:16
#465
Napisano 01 czerwiec 2011 - 07:26
Dzisiaj obaj jeździmy już na innych ramach i problemu już nie ma.
Dodam, że jakiś czas temu rozmawiałem o tym z trenerem z mojego byłego klubu i chłopaki w Dynatekach mają to samo. Widać taki już urok tych ram. Bodajże dwa razy w sezonie korby są wykręcane i czyszczenie.
#466
Napisano 01 czerwiec 2011 - 08:02
No nie wiem - Truvativ GXP do cudów nie należą, pamiętaj o smarowaniu łożysk co 100h pracy, lub po każdym narażeniu suportu na kontakt z wodą (ulewa, przejazd przez wodę, mycie ciśnieniowe itp. - zgodnie z instrukcją...)SRAM Rulez! :-D
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#468
Napisano 18 sierpień 2011 - 15:51
http://allegro.pl/ra...1770176322.html
Czy będzie problem ze współpracą z kasetą 10spd? Seria 7700 jak wiadomo jest na 9 biegów. Czy może zainwestować w 7800/7900? Jeździłem na tych korbach i jest kosmos, bardzo sztywne, ale wizualnie 7700 bardziej by mi podpasowała; chodzi mi też o trwałość; jak wiadomo Shimano z lat 90-tych to wysoka jakość i długowieczność.
Mam blaty DA do kupienia za 5 dyszek; cała korba wyjdzie więc jakieś 4 stówki taniej, a nie mam fortuny do wydania.
Mam taki oto dylemat; doradzi ktoś? :-)
#472
Napisano 26 sierpień 2011 - 12:38
#474
Napisano 27 sierpień 2011 - 22:06
http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera
#477
Napisano 29 sierpień 2011 - 19:48
Np.:
http://allegro.pl/ko...58.html#gallery
Konstrukcje na kwadrat od Campy też były produkowane w wersjach kompaktowych.
Jak chociażby:
http://allegro.pl/ca...65.html#gallery
#478 Gosc_Campagnolo_*
Napisano 29 sierpień 2011 - 22:16
A co do kwadratu to juz przeżytek i ceny dużo niższe korb, bo za ok 200 zł są do kupienia.
Jeśli ktoś kupował korbę na stronie wiggle i wie jak to sprzedają to proszę o informację.
http://www.wiggle.co.uk/chainsets/