Jaki mechanizm korbowy?
#442
Napisano 04 maj 2011 - 09:30
Porosze o odopowiedz kogś w temacie ,aha i czy ta korba bedzie chodziła na suporcie bsa angielski gwint dodam ze obecnie ma ultegre 6700 z hallowtech 2.
#443
Napisano 04 maj 2011 - 15:22
http://www.chainreac...x?ModelID=35087 - English thread
#445
Napisano 05 maj 2011 - 04:49
Co z czym i jak masz przystępnie opisane pod tym linkiem http://www.campagnol...MANUAL 2011.pdf
Korby UT - strona 18 tegoż PDFa.
#453
Napisano 29 maj 2011 - 20:02
Teraz kolejne pytanie. Mam ramę Poison Opium i szukam do niej korb kompaktowych. Problem jaki z nią mam jest taki, że do korb rx100 musiałbym zastosować wkład aż 127mm, żeby mi ramiona nie uderzały o widelec.
Kupiłem później kompaktową korbę z osią zintegrowaną i żeby mi nie wadziły o tylny widelec, musiałbym założyć po dwie podkładki(po 4mm z każdej strony) przy wkładzie, żeby było ok.
Co w tym przypadku poradzić? Jakie korby zastosować, żeby nie byłoz a drogo, a dało się w końcu złożyć tę przełąjówkę?
Zdjęcie zrobione na niedokręconym wkładzie i z podkładkami, ale chodziło mi o pokazanie szerokości rozstawu dolnych widełek.
#454
Napisano 31 maj 2011 - 08:33
Q-Factor to nic innego jak odległość między jedną korbą, a drugą na ich krańcach przy otworach na pedały.
#455
Napisano 31 maj 2011 - 13:44
Podmieniłem zdjęcie. Po nakręceniu 4,8mm podkładek(przyjmując z drugiej strony tyle samo) i tej korby, którą mam, q-factor wyszedł mi 138, więc pewnie ze 150 by pasowało.
Ale problem polega na tym, że o ile 34T się mieści wtedy bez problemu, to 50T ma w miejscu, które zaznaczyłem 1,5 mm luzu.
Zębatka 48 chyba i tak niewiele zmieni, a jakbym np. chciał Truvativa Elita, to ma on coś bardziej odsunięte zębatki od wkładu czy nie bardzo? Jeżeli wezmę wkład i wpakuję tam 5mm podkładkę od strony tarcz, to powinien zmieścić mi się blat obok widełek? ;>
#456 Gosc_fazi25_*
Napisano 31 maj 2011 - 13:58
Dlugi czas jezdzilem na shimano i popelnilem blad kuszac sie na zakup grupy campy z systemem UT, jakosc tej marki i slynna niezawodnosc chyba dawno minely, Ci ktorzy maja ut na pewno wiedza o co chodzi (denerwujace dzwieki z korby, czeste rozbieranie/czyszczenie, lozyska smiesznie niski przebieg wytrzymuja itd).
#458
Napisano 31 maj 2011 - 20:55
Co byscie polecili z korb szosowych przystepnych cenowo zamiast korby campa UT i jaki support?
Dlugi czas jezdzilem na shimano i popelnilem blad kuszac sie na zakup grupy campy z systemem UT, jakosc tej marki i slynna niezawodnosc chyba dawno minely, Ci ktorzy maja ut na pewno wiedza o co chodzi (denerwujace dzwieki z korby, czeste rozbieranie/czyszczenie, lozyska smiesznie niski przebieg wytrzymuja itd).
No faktycznie niewiele można na nich zrobić.
Na moim chorusie UT zrobiłem coś ok 25-30 tyś km, a korba wygląda tak jak na zdjęciu poniżej
.
Yyy, że jak? Nowa korba? Ano.. moja wygląda niemal identycznie!! Nowe łańcuchy będzie łykać jeszcze przez kolejnych x sezonów i xx tyś km.
Łożyska również się kręcą jak nowe, nic nie zgrzyta, nic nie piszczy.
Kto dba ten ma. A kto nie dba, bądź nie ma pojęcia jak postępować z takim sprzętem to później się dziwi i psioczy na forum, że campagnolo robi lipne korby.
Jeśli w Twoich rękach, a raczej nogach campa wymięka to nie chcę wiedzieć w jakim stanie byłaby korba oraz łożyska shimano. Zapewne łożyska by się zatarły, a korba rozleciała w drobny mak niczym sprzęt najwyższej klasy z oszołoma czy innego tesco.
Ile km ma ta korba? Jakich używałeś łańcuchów? Czym smarowałeś łańcuchy? W jakich warunkach jeździłeś?
#459
Napisano 31 maj 2011 - 21:33
Jak ktoś jeździ w kiepskich warunkach to łożyska zalezą w moment, już kiedyś sporo tu o tym pisałem, powtarzać się nie będę.
Moje zaszły chyba po 2 tyś. i jedno łożysko już zacinało. Po wyczyszczeniu i nawaleniu nowego smaru chodzi już lepiej, aż do teraz.
Nie bez powodu Campa wprowadziła do nowych grup CX oś Power Torque wzorowaną na patentach Shimano. To właśnie nietrwałość, a konkretnie niewystarczające uszczelnienie łożysk powoduje, że tak łatwo załażą. Pełna, niedzielona oś pomaga w zachowaniu czystości.
I nikt mi nie powie, że nie umiałem się "zająć" korbą, po protu ona tak ma 8-)
Ale korba odwdzięcza się małym Q, sztywnością i niesłychanie trwałymi blatami, tak wiec i tak postawię na Campę :roll:
#460 Gosc_fazi25_*
Napisano 31 maj 2011 - 21:40
Akurat wiem jak dbac o sprzet i robie to regularnie. Z shimano nigdy nie mialem takich klopotow. Korba jest prawie nowa bo przebiej ma niecale 4500km - carbnowy centaur. Warunki tylko suche, łańcuchy C10. Jedyne czego nie robilem to mocowanie misek loctitem ale to bez sensu bo potem moge ich nie odkrecic jak mowil gosc z wertykala oraz nie sciagalem lozysk zeby dokladniej wyczyscic tamte miejsca (klucz park toola w velo beda miec polowa zcerwca ale do tego czasu raczej wroce do shimano...). Serwisy tez sie poddaja wlacznie z wertykalem gdzie sie wybralem pomio odleglosci bo juz bylem strasznie wkurzony na to tykanie/cykanie ale nie pomogli... Sam sciagalem korbe i miski kilka razy - czysto ladnie, lozyska ladnie sie trzymaja i nie maja zadych luzow. Wszystko pozostale zostalo wykluczone wlacznie z przelozeniem korby do roweru kolegi gdzie oczywiscie drazniace dzwieki po jej zalozeniu sie pojawily.
Jezeli myslisz , ze to odosobniony przypadek poczytaj troche zagranicznych for, np.
http://forums.roadbi...ead.php?t=93288
Mam objawy dokladnie jak co niektorzy tam opisuja.