Jaki mechanizm korbowy?
#561
Posted 20 May 2012 - 09:42
#562
Posted 20 May 2012 - 11:39
#564
Posted 21 May 2012 - 11:41
Pozdrawiam
#567
Posted 05 June 2012 - 15:59
Zamierzma kupić rower internetowo i przy zamówieniu mam do wyboru:
- w standardzie kasetę 11-28
-lub za dopłatą 100zł 11-25
Jestem totalnie zielony w tych kwestiach, to będzie moja pierwsza szosówka.
Czy możecie mi wyjaśnić róznice i czy warto dopłacać do tej drugiej kasety?
Z góry dziękuję
#568
Posted 05 June 2012 - 17:15
#573
Posted 17 June 2012 - 22:52
Czy jest w Warszawie jakiś magik który potrafi skręcić korbę bb30 tak żeby nie skrzypiała ??? Wszystko już mam tak jak potrzeba (korba, rama) ale nie umiem tego tak założyć żeby korba nie skrzypiała...
Pytanie jaka to korba? I co skrzypi. Najpewniej Łożyska jęczą w mufie. Niestety ten standard jest niedorobiony pod tym względem. U mnie zaczęło skrzypiec po 6000km. Łożyska trzeba wyciągnąc i wyczyścic przestrzen między łożyskiem a mufą ramy. Tam prędzej czy później coś się dostanie bo nie ma w tym miejscu uszczelnienia. Pozatym może skrzypiec na samym połączeniu łożysko mufa, nawet gdy nie ma brudu. Mufa jest alu a łożyska mają bieżnie stalowe. Przy nieumiejętnym wbijaniu może powstac luz, który spowoduje że będą "strzyki" przy mocniejszych akcentach (łożyska mogą pracowac minimalnie na boki, lub się kosic). No i tu wychodzi cały problem BB30. Wciskane łożyska wyjęte i wsadzone kilka razy z mufy alu spowodują dośc szybko wybicie miękkiej mufy. Zostaje założenie adaptora i przejście na inny standard. Pytanie tylko jak długo wytrzyma klej trzymający adapter... Sam mam dylemat co z tym zrobic u siebie. Cannondale dał dupy wymyślając BB30. Do tego dochodzi mały wybór sensownych korb. FSA w alu ma beznadziejnego Gossamera,w ich korbach karbonowych luzują się mocowania pedałów. Dno. Zostaje SRAM i truvative (czyli też sram) ale też czytałem o problemach ze sztywnością Forca i wypadającymi mocowaniami pedałów. w ogóle pytanie czy karbon jest w tym miejscu wskazany. Jest jeszcze chwalona i śliczna korba HollowGram Cannondala za 1000 Euro. Nie stac mnie. Znalazłem też coś pośredniego ale nie ma nigdzie w europie - aluminiowe Sugino na BB30. W Japoni do wzięcia za 500 $ ale dojdzie cło i VAT... http://www.alexscycl...ml?currency=USD
Wygląda bardzo ładnie.
Achh, byłbym zapomniał. W BB30 łożysk nie ma jak wyjąc nieinwazyjnie - potrzebne drogie narzędzie (Park Tool lub truvatice), którym i tak można łożysko krzywo wybic. NIe wspomnę już o prasie do osadzania łożysk spowrotem, która tania nie jest (choc tu można sobie poradzic inaczej).
#574
Posted 17 June 2012 - 23:35
#575
Posted 18 June 2012 - 00:18
A ze producenci przechodza na ten i temu podobne systemy, nie oznacza ze jest to najlepsze rozwiazanie. Bo trzeba sobie odpowiedziec na pytanie, czemu to ma sluzyc?
Ano teoria mowi, ze sztywnosci i mniejszej wadze. Z ta druga cecha trudno polemizowac, z ta pierwsza mozna.
#576
Posted 18 June 2012 - 21:21
Bb30 jest niedotobione ??? Praktycznie wszyscy znani producenci już na tym bazują , trzeba to włożyć najlepiej w dobrym serwisie , co do korb to sram red pod bb30 koszt ok 380 $ na ebay można poprosić sprzedawcę o wysłanie tego jako gift i nie będzie cła , adaptery można zakładać są takie przejściowo pod shimano na wcisk wszystko ładnie działa . Z droższych korb to jeszcze specialized sworks
Pytanie czy kolega jeździ na BB30. Jeśli tak to zapewne jeszcze nie doznał stukania. Ale spokojnie - przyjdzie z czasem. Kupiliśmy z kolegą dwa Cannondale - u mnie zaczeło się dopiero po 6000km, u kolegi po 300km i to porządnie, w końcu po paru interwencjach w sklepie założyli redukcje i wsadzili korbę Ultegry zamiast gównianego Gossamera. Na zagranicznych forach temat już dobrze znany. Dobry serwis nie ma chyba wiele do rzeczy bo nasze rowery składał producent. Jeśli producent nie potrafi tego zrobic jak należy to kto ma potrafic lepiej?? Korbę Srama ok - można kupic tak jak napisałem. Ale co jak ktos chce wydac 500 zł a nie 1500?? Wtedy nie ma wybory - zostaje Gossamer. Którego porównac np do 105 czy nawet Tiagry jest nie na miescu. A wklejenie mufy to półśrodek. Nie po to się inwestuje w nowy super standard żeby potem jakimuś śmiesznymi metodami ten standard obchodzic. Problem lezy w samej koncepcji konstrukcyjnej. Pomysł był prosty ale tylko pozornie - jak widac nie spradza się jak należy. No chyba że ktoś lubi jak mu ciągle z suportu strzela...
#577
Posted 18 June 2012 - 21:56
Jak masz mały budżet i nie chcesz mieć żadnych problemów ze skrzypieniem, montażem brudem itp. to weź porządny wkład na kwadrat np. Campagnolo Chorus i korbę Chorusa, lub Recorda.Jak myślicie co lepiej kupić:
Campagnolo na kwadrat
czy
Shimano z zintegrowanym supportem
Jestem zielony w wyborze korb szosowych dlatego pytam
I najlepiej podążać za owczym pędem i ładować sakiewkę "wszystkim producentom"Bb30 jest niedotobione ??? Praktycznie wszyscy znani producenci już na tym bazują
Nigdy nie kupię ramy na BB30 :mrgreen:
#579
Posted 19 June 2012 - 12:53
Jak stuka to znaczy że ruszają się łożyska w ramie, jak skrzypi to znaczy że rusza się lewe ramie korby w stosunku do osi korby...Bb30 jest niedotobione ??? Praktycznie wszyscy znani producenci już na tym bazują , trzeba to włożyć najlepiej w dobrym serwisie , co do korb to sram red pod bb30 koszt ok 380 $ na ebay można poprosić sprzedawcę o wysłanie tego jako gift i nie będzie cła , adaptery można zakładać są takie przejściowo pod shimano na wcisk wszystko ładnie działa . Z droższych korb to jeszcze specialized sworks
Pytanie czy kolega jeździ na BB30. Jeśli tak to zapewne jeszcze nie doznał stukania. Ale spokojnie - przyjdzie z czasem. Kupiliśmy z kolegą dwa Cannondale - u mnie zaczeło się dopiero po 6000km, u kolegi po 300km i to porządnie, w końcu po paru interwencjach w sklepie założyli redukcje i wsadzili korbę Ultegry zamiast gównianego Gossamera. Na zagranicznych forach temat już dobrze znany. Dobry serwis nie ma chyba wiele do rzeczy bo nasze rowery składał producent. Jeśli producent nie potrafi tego zrobic jak należy to kto ma potrafic lepiej?? Korbę Srama ok - można kupic tak jak napisałem. Ale co jak ktos chce wydac 500 zł a nie 1500?? Wtedy nie ma wybory - zostaje Gossamer. Którego porównac np do 105 czy nawet Tiagry jest nie na miescu. A wklejenie mufy to półśrodek. Nie po to się inwestuje w nowy super standard żeby potem jakimuś śmiesznymi metodami ten standard obchodzic. Problem lezy w samej koncepcji konstrukcyjnej. Pomysł był prosty ale tylko pozornie - jak widac nie spradza się jak należy. No chyba że ktoś lubi jak mu ciągle z suportu strzela...
Oto moja historia:
nie polecam BB30, to jest totalna niedoróbka !!! W dodatku z korbą FSA która ma ruchomy środek z gwintem w stosunku do ramienia. Co z tego że gwint będzie się dobrze trzymał bo nasmarowałem go specjalnym klejem do gwintów skoro ramie się rusza niezależnie i dlatego skrzypi ??? Druga sprawa to łożyska które nawet jeżeli są dobrze wpasowane w ramę też zaczynają skrzypieć. Więc kupiłem drugi klej do montowania łożysk w tulejach. No to z tym nie ma problemu... Ok, to przyzwyczaiłem się do skrzypienia korby ale okazuje się że jest trzecia rzecz, otóż padają gniazda na pedały w korbach za 3 tysiaki. I tak właśnie miałem na zeszłorocznym bb1008. Wtedy padło mi gniazdo w prawym ramieniu korby na setnym kilometrze i z każdym kilometrem pedał ruszał mi się coraz bardziej. Pomyślałem sobie co tam, bb1008 przejechałem w 2010 roku z ruszającym się lewym pedałem (rok wcześniej padło mi gniazdo na pedał w lewym ramieniu korby) to dam radę i teraz. Nie wziąłem pod uwagę tego że mam mocno osłabioną prawą nogę po wypadku na paralotni w 2006 roku która mi zaczęła puchnąć od tego ruszającego się pedała... Masakra, korby drogie, a 3 poważne błędy. Ostatnio jeździłem na pożyczonym rowerze od kolegi na hollowtech II z korbami shimano 105. Rewelacja, żadnego skrzypienia, cisza spokój, pedały się mocno trzymają. Czy są jakieś różnice w sztywności ? Nie wiem, nie zauważyłem...
czegevara, dopiero teraz przeczytałem to co napisałeś wyżej ale już nie kasuję tego co napisałem...
acha jeszcze coś mi się przypomniało !
otóż w rowerach pewnej firmy skrzypiały te mufy które są aluminiowe i ruszały się w stosunku do karbonowej ramy... Więc 4 miejsce niedoróbki ! Wymienili mi tą tuleję ale okazało się że jest ona niewymiarowa... Już mi się nie chce pisać więcej...