Skocz do zawartości


Jaki mechanizm korbowy?


1141 odpowiedzi w tym temacie

#801 Gregorkross

Gregorkross
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 11 marzec 2016 - 17:44

Witam

Od kilku dni jestem posiadaczem mojej pierwszej szosy TREK 1.1 H2 2016. Napęd 2x8 claris czyli podstawa. Mam problem z przednim napędem korba Vuelta Corsa, 50/34 (Kompakt) podobno FSA wkład suportu na kwadrat. Przy jeździe przód duży blat  1x1, 1x2, 1x3 ociera wózek przerzutki przy mocniejszym depnięciu, po regulacji wózka jest prawie oki czyli lekko ociera jego zew część przy 1x1 ale przy przełożeniu 2x6, 2x7, 2x8 ociera wew. część wózka. W serwisie regulowano mi na wszystkie strony i nie ma złotego środka!!! Powiedział mi serwisant że ta korba i wkład suportu na kwadrat są za miękkie i przeginają sie przy mocniejszym nacisku (nawet bez stawania na pedałach) Moje pytanie brzmi czy wymiana na korbę Clarisa i wkład octalink coś pomoże ewentualnie korba na HT2 ze zintegrowaną osią ale one są komptybilne z napędem 2x9 czy odesłać na gwarancję do TREKA i czekać na moim zdaniem raczej wątpliwą wymianę na lepszy sprzęt.



#802 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 12 marzec 2016 - 10:28

Wcześniej w 1.1 była jakaś korba, bez logo producenta. Nie wiedziałem że tak się zwie :)
To prawda że korba jest słabym punktem tego roweru; w innych egzemplarzach są albo krzywe zębatki, albo krzywa całość, do tego tani suport.
Wymiana na octalinka albo zintegrowaną os zdecydowanie pomoże. Co do reklamacji - nie powinno być tak jak jest, skrajne przekosy mogą generować tarcie, powiedzmy 2 zewnętrzne koronki ale problem przy pedalowaniu nie powinien się powiększać. Treki od 1.1 do 1.5 mają ten sam problem, wyższe modele mają korbe FSA Vero i tez tak jest. Możesz powalczyć i zobaczyć reakcje sprzedawcy.
W książce dołączonej do roweru masz maila do Treka, napisz i przedstaw problem, trek szczyci się troska o rozwiązywanie problemów swoich klientów. Powinni zareagować.
Jeśli nie znasz angielskiego skrobnij do mnie na pw, pomogę.

#803 Gregorkross

Gregorkross
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 12 marzec 2016 - 16:32

Pisałem do TREKA w odpowiedzi dostałem: Proszę o udanie się do miejsca zakupu i złożenie roszczenia gwarancyjnego na ten rower. Kiedy roszczenie to wpłynie do naszego systemu zobaczymy jak możemy to rozwiązać.
Myślę że podejdą do sprawy profesjonalnie ale nie nastawiam się na wielki sukces i pewnie będę musiał zainwestować w nową korbę i wkład suportu.

#804 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 12 marzec 2016 - 17:44

Jeśli podejdą do sprawy profesjonalnie a Ty napisałeś jak się problem objawia to powinni zareagować adekwatnie do problemu, którego rozwiązaniem jest korba innej konstrukcji.



#805 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 12 marzec 2016 - 23:46

Czy korba ma zauważalne bicie blatów również bez obciążenia?

W przypadku korb na kwadrat czasem udaje się uzyskać poprawę poprzez ponowne zamontowanie korby w innej pozycji (po obróceniu o kąt 90/180/270 st.). Niedoskonałości wykonania suportu i korby mogą się wzajemnie znosić lub potęgować. Chodzi o to, by uzyskać to pierwsze.

 

Pewnym ratunkiem może być również założenie łańcucha 9-biegowego (np. HG53) (który trwałością bije na głowę HG40, a jest od niego niewiele droższy).

Rozwiązaniem hardcorowym jest jeszcze nieznaczne rozgięcie prowadnika przerzutki. Mi kiedyś udało się w ten sposób zniwelować ocieranie w przypadku przerzutki Sora, bez zauważalnych negatywnych skutków w rodzaju upośledzonej zmiany biegów. 



#806 MikeSkywalker

MikeSkywalker
  • Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 13 kwiecień 2016 - 14:21

Witajcie koledzy szosowcy :) 

 

Poszukuję korby. 

 

Będzie wykorzystywana z piastą Shimano Alfine i chciałbym zostawić na korbie tylko zębatkę 39T. 

 

Udało mi się ustalić że potrzebuję korby 5 ramiennej, z rozstawem 130mmm prawdopodobnie dwurzędowej żeby zębatka zamocowana "na zewnątrz" dogadała się z linią łańcucha ~47mm Alfine. 

Chciałbym żeby była czarna, długości 175mm i ze sztywną osią. 

 

Czy poza dwurzędową 105 5700 znajdę jeszcze coś innego? 

 

Z tańszych podoba mi się Sora 3550 ale jest na 110mm, na 130BCD jest trzyrzędowa 3503 - pytanie jak rozłoży się linia łańcucha w takiej korbie. 

 

Z góry dziękuję. 

 



#807 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 kwiecień 2016 - 14:35

Są dwie opcje:

 

1. Droższa 105 i zdjęcie dużej tarczy

 

2. Tańsza Sora i wymiana obu tarcz - z łatwością znajdziesz na rynku tarcze 39T z BCD 110, ot choćby taką: http://rowerplus.pl/...-korbowego.html

 

BCD 110 jest o tyle wygodniejsze, że na przyszłość daje Tobie więcej opcji w kwestii wyboru rozmiaru tarczy. Z kolei 105 to odrobinę większy prestiż i nieco niższa waga, ale w praktyce różnica będzie minimalna, szczególnie jeżeli nie nastawiasz się na korzystanie z przedniej przerzutki.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#808 MikeSkywalker

MikeSkywalker
  • Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 13 kwiecień 2016 - 14:55

BCD 110 jest o tyle wygodniejsze, że na przyszłość daje Tobie więcej opcji w kwestii wyboru rozmiaru tarczy. 

Tak mówisz? Bo jak na razie znajduję sporo zębatek pod 39T począwszy od taniej stalowej Sory poprzez 105 do Ultegry, w sumie wszystkie z nich są względnie tanie. 

 

Na prestiżu mi nie zależy, na wadze podobnie. Pewnie wyda się to dziwne ale 5700 jakoś wizualnie mi nie leży (choć chciałbym się do niej przekonać). 



#809 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 kwiecień 2016 - 15:08

Tak mówię :) BCD 110 mm daje Tobie minimalny rozmiar tarczy 34T, a przy 130 mm jesteś ograniczony do rozmiarów od 39T wzwyż.

 

Jeżeli z jakiegokolwiek powodu najdzie Cię kiedyś na zakup mniejszej tarczy, przy BCD 130 mm będziesz miał związane ręce.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#810 MikeSkywalker

MikeSkywalker
  • Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 13 kwiecień 2016 - 15:14

A biorąc pod uwagę dostępność zębatek 39/46T? Bo w mniejsze nie planuję iść. 



#811 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 kwiecień 2016 - 15:26

39T to standardowy rozmiar młynka dla BCD 130 mm, a więc spotykany bardzo często.

 

46T to standardowy rozmiar blatu w cyclocrossie. Jest zwykle łączony z młynkiem 36T, a to z kolei oznacza korzystanie z BCD kompaktowego (110). Tarcze 46T w standardzie 130 mm też znajdziesz, ale mimo wszystko nieco rzadziej.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#812 MikeSkywalker

MikeSkywalker
  • Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 13 kwiecień 2016 - 15:34

Dziękuję, sporo mi się rozjaśniło bo z korb szosowych nigdy nie korzystałem. 



#813 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 13 kwiecień 2016 - 17:05

Tak mówię :) BCD 110 mm daje Tobie minimalny rozmiar tarczy 34T, a przy 130 mm jesteś ograniczony do rozmiarów od 39T wzwyż.

 

Na BCD 130 mm najmniejsze tarcze mają 38 zębów, choć są rzadkością.

http://www.wiggle.co...inrings-38-46t/



#814 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 kwiecień 2016 - 18:29

Są rzadkością, a oprócz tego mają tendencję do zaciągania łańcucha. Dlatego je pominąłem, choć faktycznie masz rację.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#815 MikeSkywalker

MikeSkywalker
  • Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 14 kwiecień 2016 - 14:45

A co powiecie o 105 5600? 



#816 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 14 kwiecień 2016 - 14:53

https://www.merlincy...nset-46301.html

 

 

Merlin szaleje. Brać, póki jest ;)


 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#817 MikeSkywalker

MikeSkywalker
  • Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 14 kwiecień 2016 - 22:51

Brać, póki jest ;)

A nie wiesz ile zajmuje im przesłanie zakupów do Polski? 



#818 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 15 kwiecień 2016 - 02:29

Za friko, 3-5 dni pocztą lotniczą.


 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#819 MikeSkywalker

MikeSkywalker
  • Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 15 kwiecień 2016 - 09:19

Faktycznie, nie zauważyłem w opisie produktów. Szkoda że nie mają tej wersji 105 której między innymi szukam. 



#820 pingpongista2

pingpongista2
  • Użytkownik
  • 98 postów
  • SkądPołudnie

Napisano 26 kwiecień 2016 - 22:31

Czy do korby Tiagra 4500 podejdzie mi blat 52T z nowszej 105ki? niestety nie moge znalesc nigdzie blatu dedykowanego do starej Tiagry 9s





Dodaj odpowiedź