mikroos, dnia 25 Sie 2019 - 05:25, napisał:
Ta Ultegra jest może i piękna, ale technologicznie jest niżej nawet od dzisiejszego Clarisa.
No i w jaki sposób ta technologiczna niższość będzie się objawiać w użytkowaniu?
Ja wiem, zaraz padnie magiczne słowo "sztywność". Tylko ile ta sztywność realnie poprawia prędkość? Da się to wykazać?
Natomiast jeśli chodzi o porównanie wagi to taki Claris nawet bez suportu jest znacznie cięższy od 6400 z suportem, np. Neco z aluminiowymi miskami (który waży 287g ze śrubami przy długości 113.5 mm, z dodatkowym uszczelnieniem, cena 30 zł). Sama 6400 waży około 650g (pomimo większych zębatek), więc komplet z suportem wyjdzie poniżej 950g.
https://allegro.pl/o...h-ii-7672220911
Do tego zębatki na pięć śrub na rozstaw 130 mm można wciąż tanio kupić, jest tego pełno na Allegro, Shimano, Stronglight i inne.
Trwałość łożysk suportów zewnętrznych też bywa różna. Kwadrat, z racji schowania w mufie, jest dużo mniej narażony na zabrudzenia i zwykle w szosówce spokojnie wytrzymuje kilkanaście czy nawet więcej tysięcy kilometrów.