Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jaki mechanizm korbowy?


931 odpowiedzi w tym temacie

#921 Prozor

Prozor
  • Użytkownik
  • 5050 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 26 marzec 2018 - 08:27

Problemem jest kombinacja przełożeń. Tarcza 34T jest zalecana do tarczy 50T, a tarcza 36T jest do 52T albo 46T. Zmiana biegów może być nieco mniej płynna.

 

Chyba nie czytałeś postów od #901 - bo pytanie jest pewno kontynuacją poprzedniego... Mam 52/34 w szosie i 46/34 w CX i to "nieco mniej płynna" jest praktycznie niezauważalne. Tak, wiem - przeszlifowania i piny w blacie są zoptymalizowane do kombinacji tarcz którą podałeś, ale w praktyce działa to dobrze. Jedynie do 52/34 warto było założyć chwytak łańcucha (czy jak to się tam zwie), żeby zabezpieczyć przed zrzuceniem łańcucha poza małą zębatkę, akurat to może być większym problemem, niż podniesienie z 34 na 52, bo do tego nie mam zastrzeżeń. Zresztą podobnie jak do pracy napędu w CX tj. 46/34 zamiast 45/36 - łańcuch przy zmianach wchodzi na zęby bezproblemowo. 


Focus Izalco ::::Powered by SRAM REDTM      24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png    GarminConnect.png

                                                                                     Grupa Forum na Garmin Connect


#922 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 6435 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 marzec 2018 - 09:44

I właśnie dlatego napisałem "nieco mniej płynna", a nie "nie da się, rower wybuchnie".


rowerplus-logo-2.png
 
Nowa grupa SHIMANO 105 R7000 od teraz w ROWERPLUS.PL!


#923 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 2234 postów
  • SkądWLKP

Napisano 27 marzec 2018 - 22:40

Dać podkładki 0,5mm pod małą zębatkę, by przesunąć ją do osi ramy. Łańcuch powinien przestać spadać na mufę. To wynika z niekompatybilności zębatek.

A Chain Catcher i tak warto mieć zawsze.

#924 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 215 postów

Napisano 30 marzec 2018 - 14:36

Hej, mam w ramie (MTB) suport oznaczony jako PF30 73mm. Łożyska wciskane w to są o 'obudowie', nie 'gołe' jak w przypadku BB30 i mają wewnętrzną średnicę o ile dobrze pamiętam 24mm. Do takiego zestawu będzie pasować dowolna korba oznaczona jako 'GPX'?

 

I drugie pytanie. Korba która ma oznaczenie pod 1x11s będzie pasować po 1x12s?



#925 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 2076 postów
  • SkądWałbrzych

Napisano 30 marzec 2018 - 21:16

Pf30 ogólnie mówiąc wymaga osi 30mm.
A gxp to Sramowskie 24/22 mm.
Ta korba nie jest kompatybilna z tym suportem.

#926 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 6435 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 30 marzec 2018 - 21:40

W swojej standardowej wersji wymaga. Ale jest cała masa adapterów, więc jeżeli, @mareksabik, masz już korbę i zmieniasz ramę, to wystarczy dokupić adapter TOKEN TF46GXP - łożyska suportu i masz problem z głowy.


rowerplus-logo-2.png
 
Nowa grupa SHIMANO 105 R7000 od teraz w ROWERPLUS.PL!


#927 lukasamd

lukasamd
  • Użytkownik
  • 259 postów

Napisano 08 kwiecień 2018 - 20:36

Ogólnie to z połączenia korby kompatkowej 105 50/34 i blaty Ultegry 46 z tymi osobnymi nakrętkami wyszedł wizualnie nieco Frankenstein, ale działa to bardzo ładnie. Nie ma problemów ani z wrzucaniem, ani zrzucaniem. Dla mnie natomiast jest to o wiele praktyczniejsze bo przy blacie 46 lepiej wykorzystuję kasetę, a na drogach które mam nie brakuje. Zresztą, jakbym chciał się wybrać w np. góry i zjazdy to mam w zanadrzu ciągle blat 50... i wydaje mi się, że to jest kapitalna opcja, lepsza niż zwykła korba CX'owa (za ultegrę 6800/R8000 nieco trzeba jednak dać) bo przy kasecie 11-28T to znów blat 36 wydaje mi się już zdecydowanie za twardy. Już teraz mam dylematy czy nie sięgnąć po długi wózek bo są okazje czy zawody, gdzie jednak jest sporo przepychania na 34/28 przy kadencji, której nie uważam za zdrową. O ile krótki dystans to ok, ale jeśli w jakichś pętlach itd. to na każdej kolejnej bardziej to czuć.. No chyba, że kwestia wyrobienia nogi. 

 

rXvJSed.jpg


  • 4gotten lubi to

#928 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 358 postów

Napisano 26 sierpień 2018 - 20:49

Cześć, 

 

jadę "w góry" ;) z sakwami i w związku z tym zastanawiam się nad założeniem lżejszych przełożeń. Teraz mam Shimano 105 50/34 i 11-32. Myślałem nad zmianą przodu np. na 38/28 żeby to było odczuwalne. Co o tym myślicie?

Tutaj przełożenia: http://www.gear-calc...,28,32&UF2=2150

 

 

1. O ile się orientuje nie ma 28T do 110 BCD, czyli będę musiał też zmienić korbę. Najtaniej na allegro znalazłem "SHIMANO DEORE FC-M6000 KORBA 38/28T 175mm MTB" (https://allegro.pl/s...7128122500.html) za 300 zł - nada się? Niby jest do 10rz napędów...

 

Z droższych, ale 11rz jest "SHIMANO SLX FC-M7000https://www.centrumr...ASABEgIIg_D_BwE

 

 

2. Czy przerzutka przyjmie takie tarcze? Mam Shimano 105, nie wiem dokładnie jaki wariant... Mogę sprawdzić jeśli to istotne...



#929 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 6435 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 sierpień 2018 - 21:26

W wątku obok: https://szosa.org/to...m-porady/page-8jest kilka świeżych wpisów na bardzo podobny temat.

rowerplus-logo-2.png
 
Nowa grupa SHIMANO 105 R7000 od teraz w ROWERPLUS.PL!


#930 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 358 postów

Napisano 27 sierpień 2018 - 12:09

Dzięki, dopiszę się tam

#931 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądKrak/Inwałd

Napisano 27 sierpień 2018 - 12:29

Nie lepiej wsadzić 11-40 i założyć roadlinka? Chyba ze stopiowanie Ci wtedy nie leży. Ew mala zębatka na 30 i 11-36 z roadlinkiem na tyle.

#932 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 358 postów

Napisano 27 sierpień 2018 - 21:25

Nie lepiej wsadzić 11-40 i założyć roadlinka? Chyba ze stopiowanie Ci wtedy nie leży. Ew mala zębatka na 30 i 11-36 z roadlinkiem na tyle.

 

Na stopniowaniu nie zależy mi tak bardzo.

 

Tylko czy 105 średni wózek obsłuży mi 11-40 ? 

 

Alternatywą byłaby korba 30-46, ale to chyba droższa zabawa... i przełożenia ciut twardsze... ( http://www.gear-calc...,28,32&UF2=2215 )

 

 

Dopisek: doczytuję sobie... 

 

1. w.g. http://si.shimano.co...90B-003-ENG.pdf105 średni wózek ma pojemność 39 zębów

2. w.g. https://www.wolftoot...dlink-tech-pagewymagana pojemność (50 - 34) + (40 - 11) = 46 zębów

 

Czyli trzeba by jeszcze tylną przerzutkę wymienić - to już wychodzi finansowo chyba podobnie jak wymiana korby z tarczami 

 

 

Dopisek 2: czytam sobie https://szosa.org/to...żenia-do-szosy/i wygląda na to, że miększe przełożenia to nie taka prosta sprawa :(


  • Piotreq77 lubi to



Dodaj odpowiedź