Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jaki mechanizm korbowy?


926 odpowiedzi w tym temacie

#921 Prozor

Prozor
  • Użytkownik
  • 5023 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 26 marzec 2018 - 08:27

Problemem jest kombinacja przełożeń. Tarcza 34T jest zalecana do tarczy 50T, a tarcza 36T jest do 52T albo 46T. Zmiana biegów może być nieco mniej płynna.

 

Chyba nie czytałeś postów od #901 - bo pytanie jest pewno kontynuacją poprzedniego... Mam 52/34 w szosie i 46/34 w CX i to "nieco mniej płynna" jest praktycznie niezauważalne. Tak, wiem - przeszlifowania i piny w blacie są zoptymalizowane do kombinacji tarcz którą podałeś, ale w praktyce działa to dobrze. Jedynie do 52/34 warto było założyć chwytak łańcucha (czy jak to się tam zwie), żeby zabezpieczyć przed zrzuceniem łańcucha poza małą zębatkę, akurat to może być większym problemem, niż podniesienie z 34 na 52, bo do tego nie mam zastrzeżeń. Zresztą podobnie jak do pracy napędu w CX tj. 46/34 zamiast 45/36 - łańcuch przy zmianach wchodzi na zęby bezproblemowo. 


Focus Izalco ::::Powered by SRAM REDTM      24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png    GarminConnect.png

                                                                                     Grupa Forum na Garmin Connect


#922 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 6351 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 marzec 2018 - 09:44

I właśnie dlatego napisałem "nieco mniej płynna", a nie "nie da się, rower wybuchnie".


rowerplus-logo-2.png
 
Nowa grupa SHIMANO 105 R7000 od teraz w ROWERPLUS.PL!


#923 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 2177 postów
  • SkądWLKP

Napisano 27 marzec 2018 - 22:40

Dać podkładki 0,5mm pod małą zębatkę, by przesunąć ją do osi ramy. Łańcuch powinien przestać spadać na mufę. To wynika z niekompatybilności zębatek.

A Chain Catcher i tak warto mieć zawsze.

#924 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 195 postów

Napisano 30 marzec 2018 - 14:36

Hej, mam w ramie (MTB) suport oznaczony jako PF30 73mm. Łożyska wciskane w to są o 'obudowie', nie 'gołe' jak w przypadku BB30 i mają wewnętrzną średnicę o ile dobrze pamiętam 24mm. Do takiego zestawu będzie pasować dowolna korba oznaczona jako 'GPX'?

 

I drugie pytanie. Korba która ma oznaczenie pod 1x11s będzie pasować po 1x12s?



#925 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 2031 postów
  • SkądWałbrzych

Napisano 30 marzec 2018 - 21:16

Pf30 ogólnie mówiąc wymaga osi 30mm.
A gxp to Sramowskie 24/22 mm.
Ta korba nie jest kompatybilna z tym suportem.

#926 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 6351 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 30 marzec 2018 - 21:40

W swojej standardowej wersji wymaga. Ale jest cała masa adapterów, więc jeżeli, @mareksabik, masz już korbę i zmieniasz ramę, to wystarczy dokupić adapter TOKEN TF46GXP - łożyska suportu i masz problem z głowy.


rowerplus-logo-2.png
 
Nowa grupa SHIMANO 105 R7000 od teraz w ROWERPLUS.PL!


#927 lukasamd

lukasamd
  • Użytkownik
  • 245 postów

Napisano 08 kwiecień 2018 - 20:36

Ogólnie to z połączenia korby kompatkowej 105 50/34 i blaty Ultegry 46 z tymi osobnymi nakrętkami wyszedł wizualnie nieco Frankenstein, ale działa to bardzo ładnie. Nie ma problemów ani z wrzucaniem, ani zrzucaniem. Dla mnie natomiast jest to o wiele praktyczniejsze bo przy blacie 46 lepiej wykorzystuję kasetę, a na drogach które mam nie brakuje. Zresztą, jakbym chciał się wybrać w np. góry i zjazdy to mam w zanadrzu ciągle blat 50... i wydaje mi się, że to jest kapitalna opcja, lepsza niż zwykła korba CX'owa (za ultegrę 6800/R8000 nieco trzeba jednak dać) bo przy kasecie 11-28T to znów blat 36 wydaje mi się już zdecydowanie za twardy. Już teraz mam dylematy czy nie sięgnąć po długi wózek bo są okazje czy zawody, gdzie jednak jest sporo przepychania na 34/28 przy kadencji, której nie uważam za zdrową. O ile krótki dystans to ok, ale jeśli w jakichś pętlach itd. to na każdej kolejnej bardziej to czuć.. No chyba, że kwestia wyrobienia nogi. 

 

rXvJSed.jpg


  • 4gotten lubi to



Dodaj odpowiedź