Mam do zaznajomionych w temacie dwa pytania.
1. Czy długość osi korb szosowych w systemie HTII jest taka sama?
2. Czy przy zmianie napędu na 11s 105 będę nadal mógł uzywać obecnej korby FC R565 (teoretycznie dedykowana po 9s, 10s)?
Napisano 18 październik 2017 - 20:07
Ad.1 Tak, z tą różnicą że korby trzyrzędowe mają dłuższe osie.
Ad.2 Jeżeli zębatki masz nie zajechane to bez problemu.
Napisano 18 październik 2017 - 20:45
W jaki sposób w korbach 1x Srama dostosowuje się je do szerokości tylnej piasty? Przykładowo taka korba: https://www.sram.com...s350-1-cranksetKompatybilność niby "Compatible with 130mm, 135mm and 142mm OLD frames". Między 130, a 142mm jest już duża różnica i jakoś trzeba dostosować linię łańcucha.
Napisano 18 październik 2017 - 22:37
To są korby z dłuższą osią (tzw. Wide Axle)
Różnica w linii łańcucha między 130 a 135 to 2.5mm. Natomiast 135 i 142 ma taką samą linię łańcucha, a przynajmniej taki jest "standard".
Napisano 19 październik 2017 - 17:53
Rozglądam się w dalszym ciągu za mechanizmem korbowym do nowobudowanej "szosy". Byłem już niemal zdecydowany na schodzący model 6800, kiedy przeszukując internet w poszukiwaniu dobrych ofert natknąłem się na artykuł na pewnym blogu http://carlinthecycl...11-speed-crank/ Czy ktoś z forum spotkał się z czymś takim, słyszał bądź dosiadczył sam lub znajomi?
Przez ten katastroficzny artykuł coraz bardziej skłaniam sie ku R-8000 :-/ Wiem, że to pewnie jednostkowe przypadki, ale wizja kolejnej mojej kraksy mnie zniechęca.
Mark Beaumont złamał Ultegrę jadąc teraz niedawno dookoła świata, poszła blisko ośki pedała, koło wytłoczonego napisu Shimano jak w tym przykładzie...
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
Napisano 20 październik 2017 - 07:29
Korby z pełnymi ramionami też nie są w 100 % bezpieczne: https://www.forumrow...by-a-gwarancja/
Napisano 21 październik 2017 - 21:28
Napisano 22 październik 2017 - 08:32
Napisano 22 październik 2017 - 14:12
Korby z pełnymi ramionami też nie są w 100 % bezpieczne: https://www.forumrow...by-a-gwarancja/
Teoretycznie powinny być słabsze niż drążone.
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
Napisano 23 październik 2017 - 20:00
Dobrze policzył, bo 105 można kupić poniżej 400 zł, więc zakup samych zębatek jest nieopłacalny.
Gdzie?
A co myślicie o zakupie tarcz do FC-5750? Podobno mają pasować. Nowe można bez problemu dostać za jakieś 190 zł z przesyłką, np.
http://allegro.pl/ko...6913164967.html
http://allegro.pl/ta...6659704020.html
Napisano 27 październik 2017 - 21:27
Czy jest duża różnica między korbą 175 mm a 172.5 mm ? (Tak, więc 2.5 mm )
Według http://porady.bikebo...i-korb-podstawydłuższa korba powoduje " wyższe ryzyko kontuzji kolan."
W.g. http://szosa.org/top...ie-kolan/page-1nie ma większego znaczenia czy 175, czy 172.5.
Napisano 28 październik 2017 - 06:38
Bikeboard i jego jak zawsze rzetelne porady
Długość korb dobiera się do wzrostu, a dokładniej: do długości nóg. Choć ostatecznie to i tak sugestia, a nie żelazna zasada - wiele zależy od osobistych preferencji.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 28 październik 2017 - 09:27
Czy jest duża różnica między korbą 175 mm a 172.5 mm ? (Tak, więc 2.5 mm )
Według http://porady.bikebo...i-korb-podstawydłuższa korba powoduje " wyższe ryzyko kontuzji kolan."
W.g. http://szosa.org/top...ie-kolan/page-1nie ma większego znaczenia czy 175, czy 172.5.
Na początku miałem 172.5mm (mam 177 cm wzrostu). Od kilku lat ujeżdżam 175 zamiast 172.5mm. Choć nieco łatwiej przepychać pod górę, to źle mi na niej młynkować, a wstając z siodła nienaturalnie wychylam się na boki. Biodra i nie tylko kolana obrywają. Ciało musi wykonywać zauważalnie większe ruchy, poza granicę komfortu i dynamiki, jaka jest potrzebna przy ciśnieniu pod górę. Kupiłem znowu 172.5 mm, zakładam ją na wiosnę. Więcej razy na 175mm nie wrócę.
Martwe punkty to kolejna sprawa, zysk jaki ma się z dłuższych ramion jest tracony właśnie w martwych punktach...
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."