Skocz do zawartości


Jaki mechanizm korbowy?


1141 odpowiedzi w tym temacie

#881 dav80

dav80
  • Użytkownik
  • 57 postów

Napisano 18 październik 2017 - 18:42

Mam do zaznajomionych w temacie dwa pytania.

1. Czy długość osi korb szosowych w systemie HTII jest taka sama?

2. Czy przy zmianie napędu na 11s 105 będę nadal mógł uzywać obecnej korby FC R565 (teoretycznie dedykowana po 9s, 10s)?

 



#882 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 18 październik 2017 - 20:07

Ad.1 Tak, z tą różnicą że korby trzyrzędowe mają dłuższe osie.

Ad.2 Jeżeli zębatki masz nie zajechane to bez problemu.



#883 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 18 październik 2017 - 20:45

W jaki sposób w korbach 1x Srama dostosowuje się je do szerokości tylnej piasty? Przykładowo taka korba: https://www.sram.com...s350-1-cranksetKompatybilność niby "Compatible with 130mm, 135mm and 142mm OLD frames". Między 130, a 142mm jest już duża różnica i jakoś trzeba dostosować linię łańcucha.



#884 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 18 październik 2017 - 22:37

To są korby z dłuższą osią (tzw. Wide Axle)

 

Różnica w linii łańcucha między 130 a 135 to 2.5mm. Natomiast 135 i 142 ma taką samą linię łańcucha, a przynajmniej taki jest "standard".



#885 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1367 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 19 październik 2017 - 17:53

Rozglądam się w dalszym ciągu za mechanizmem korbowym do nowobudowanej "szosy". Byłem już niemal zdecydowany na schodzący model 6800, kiedy przeszukując internet w poszukiwaniu dobrych ofert natknąłem się na artykuł na pewnym blogu http://carlinthecycl...11-speed-crank/ Czy ktoś z forum spotkał się z czymś takim, słyszał bądź dosiadczył sam lub znajomi?

Przez ten katastroficzny artykuł coraz bardziej skłaniam sie ku R-8000 :-/ Wiem, że to pewnie jednostkowe przypadki, ale wizja kolejnej mojej kraksy mnie zniechęca.

 

Mark Beaumont złamał Ultegrę jadąc teraz niedawno dookoła świata, poszła blisko ośki pedała, koło wytłoczonego napisu Shimano jak w tym przykładzie...


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#886 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 20 październik 2017 - 07:29

Korby z pełnymi ramionami też nie są w 100 % bezpieczne: https://www.forumrow...by-a-gwarancja/



#887 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 388 postów

Napisano 21 październik 2017 - 21:28

Hej, mam teraz korbę shimano rs500 52/36, chciałbym ją zmienić na 50/34. Najchętniej bym tam włożył 105, bo będzie współpracować z manetkami i kasetą 105 (11-28 lub 11-32). Ale jest trochę droga według mnie. I teraz co zrobić?
- szukać okazji przez zimę (mogę poczekać, raczej mniej/wcale nie będę jeździł)
- szukać korby rs500
- szukać jakiejś innej korby (sram?)
- coś innego?

Co byście polecali?

#888 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 21 październik 2017 - 22:27

Wymień zębatki na 50/34.

#889 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 388 postów

Napisano 21 październik 2017 - 22:41

Nie da się ich znaleźć...

#890 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 22 październik 2017 - 08:32

Dostepne od reki:

https://www.tweekscy...cB&gclsrc=aw.ds

Z tym, za ta kase mozna kupic nowa cala korbe rs lub dolozyc 150pln do 5800.


#891 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 388 postów

Napisano 22 październik 2017 - 08:42

Zębatki to 160 zł plus przesyłka 80 zł to wciąż 2x mniej niż około 500 zł za 105. Jak ci wyszło tylko 150 zł do 105?

#892 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 388 postów

Napisano 22 październik 2017 - 09:00

Dodam jeszcze, że potrzebuję kolor czarny i 175mm korbę

#893 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 22 październik 2017 - 12:31

Zębatki to 160 zł plus przesyłka 80 zł to wciąż 2x mniej niż około 500 zł za 105. Jak ci wyszło tylko 150 zł do 105?

Dobrze policzył, bo 105 można kupić poniżej 400 zł, więc zakup samych zębatek jest nieopłacalny.



#894 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1367 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 22 październik 2017 - 14:12

Korby z pełnymi ramionami też nie są w 100 % bezpieczne: https://www.forumrow...by-a-gwarancja/

 

Teoretycznie powinny być słabsze niż drążone.


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#895 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 22 październik 2017 - 14:37

Teoretycznie powinny być słabsze niż drążone.

Raczej klejone, z tego co widać. Nie są słabsze bo są masywniejsze. Przy tej samej masie oczywiście byłyby słabsze. Zresztą w tym przypadku pękła wycieniowana oś.



#896 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 388 postów

Napisano 23 październik 2017 - 20:00

Dobrze policzył, bo 105 można kupić poniżej 400 zł, więc zakup samych zębatek jest nieopłacalny.

 

Gdzie?

 

A co myślicie o zakupie tarcz do FC-5750? Podobno mają pasować. Nowe można bez problemu dostać za jakieś 190 zł z przesyłką, np. 

http://allegro.pl/ko...6913164967.html

http://allegro.pl/ta...6659704020.html



#897 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 388 postów

Napisano 27 październik 2017 - 21:27

Czy jest duża różnica między korbą 175 mm a 172.5 mm ? (Tak, więc 2.5 mm ;))

 

Według http://porady.bikebo...i-korb-podstawydłuższa korba powoduje " wyższe ryzyko kontuzji kolan."

 

W.g. http://szosa.org/top...ie-kolan/page-1nie ma większego znaczenia czy 175, czy 172.5. 



#898 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 28 październik 2017 - 06:38

Bikeboard i jego jak zawsze rzetelne porady :D

 

Długość korb dobiera się do wzrostu, a dokładniej: do długości nóg. Choć ostatecznie to i tak sugestia, a nie żelazna zasada - wiele zależy od osobistych preferencji.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#899 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1367 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 28 październik 2017 - 09:27

Czy jest duża różnica między korbą 175 mm a 172.5 mm ? (Tak, więc 2.5 mm ;))

 

Według http://porady.bikebo...i-korb-podstawydłuższa korba powoduje " wyższe ryzyko kontuzji kolan."

 

W.g. http://szosa.org/top...ie-kolan/page-1nie ma większego znaczenia czy 175, czy 172.5. 

 

Na początku miałem 172.5mm (mam 177 cm wzrostu). Od kilku lat ujeżdżam 175 zamiast 172.5mm. Choć nieco łatwiej przepychać pod górę, to źle mi na niej  młynkować, a wstając z siodła nienaturalnie wychylam się na boki. Biodra i nie tylko kolana obrywają. Ciało musi wykonywać zauważalnie większe ruchy, poza granicę komfortu i dynamiki, jaka jest potrzebna przy ciśnieniu pod górę. Kupiłem znowu 172.5 mm, zakładam ją na wiosnę. Więcej razy na 175mm  nie wrócę.

Martwe punkty to kolejna sprawa, zysk jaki ma się z dłuższych ramion jest tracony właśnie w martwych punktach...


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#900 przemasso

przemasso
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 10 listopad 2017 - 15:30

Czy lewe ramię korby ultegra 6800 będzie pasować do napędu 105?

Z racji tego, że weszła nowa ultegra, komponenty od 6800 potaniały. Przymierzam się do pomiaru mocy który jest tańszy dla ultegry niż 105. 





Dodaj odpowiedź