Jaki mechanizm korbowy?
#1041
Posted 12 October 2020 - 12:20
#1042
Posted 12 October 2020 - 12:53
Do napędu 10sp możesz założyć korby 10 I 11 sp. Nie będzie działać płynniej, kwestia tego co przez to rozumiesz, będzie działać bezproblemowo. Z mojego doświadczenia: korby 11sp, przynajmniej 105 I wyższe modele są dość humorzaste jeśli chodzi o jakość pracy na zużytym łańcuchu czy przy zużytych lub nawet niezbyt zużytych tarczach.
Dziękuję @tobo za konkretną odpowiedź. W sensie płynności chodziło mi o to, czy korba 9s będzie działać gorzej, niż korba 11s, przy reszcie napędu 10s. Z tym, że już wiem, że 9s jest "niekompatybilne".
Jeżdżę na razie na swojej 10s, bo blaty mam jeszcze w naprawdę dobrym stanie, ale jak wspomniałem, szukam 10s na zapas, ale za dużo tego nie ma, ewentualnie same zębatki.
.
Jak piszesz, o " humorzastości " 11s, tym bardziej skłaniam się ku staremu 10s, oczywiście, jeżeli coś dorwę, jak nie, trudno, będziemy się żenić 11s.
Dzięki.
#1043 Gosc_lukasamd_*
Posted 05 November 2020 - 10:39
Podepnę się pod temat. Jako że ostatnio zrobiłem z MTB monster-gravela, do dotychczasowy rower (przełajka używana jako gravel/szosa) idzie w stronę szosy endurance. W okolicy są raczej średnie asfalty więc zdecydowałem się na GP5000 700x32c.
Teraz zastanawiam się nad napędem.
Jest:
- korba ultegra 6800 46/34T (taki custom nieco)
- kaseta HG700 11-34T
- na tyle Ultegra RX
I to działało do tej pory super w zastosowaniach gravelowo/szosowych na kapciach 35-37c.
W sumie mogę to zostawić, ale rozważam też zmianę na (i to bardzo, bo nawet już wystawiłem korbę na sprzedaż ).
- korba GRX600 46/30T
- kaseta 11-30T lub 11-28T
Dlaczego tak?
- Ano górny zakres tj 46T jest dla mnie w zupełności wystarczający - nie ścigam się, ale jeżdżę dosyć ambitnie i czesto mocno, niemniej brakować to mogłoby dopiero na zjazdach. Na płaskim nawet na oponach 25c nie jestem w stanie jakoś szalenie długo wytrzymać na 46x11 nie mówiąc o sensownej kadencji
- Takie coś nadal dawałoby mi ratio 1:1 lub bliskie jemu - a to mi się przydaje gdy wybieram się w góry i atakuję np. Karkonoską.
- Dodatkowo zmniejsza się różnica w koronkach na kasecie, a więc na asfalcie da się przyjemniej dobrać przełożenie... na szutrach te różnice po 2 ząbki na 11-34 to było coś idealnego, ale na asfalcie może (choć czy musi?) przeszkadzać.
- Gdybym natomiast wtedy zechciał znów używać go gravelowo, to w razie jakiejś niesamowitej potrzeby pakuję do niego kasetę 11-32/11-34 i mam bardzo dużą rozpiętość (choć wątpliwe, abym naprawdę potrzebował).
Jak uważacie, jest sens się bawić w ten sposób, czy może lepiej zostać przy tym, co jest?
Od razu dodam, że moja przednia przerzutka na 100% poradzi sobie ze zmienioną linią łańcucha w korbie RX600 - to już sprawdziłem i będzie git.
#1045 Gosc_lukasamd_*
Posted 05 November 2020 - 13:29
Podejrzewam, że w konfiguracji korba 46/30 + kaseta 11-28 mógłbym już niczego nie przekładać. Raz umarłem na Karkonoskiej pod sam koniec jadąc na minimalnym przełożeniu 34x30. W tym roku jadąc dwa razy na 34x34 nie tylko nie umarłem (choć z boku można by mówić co innego na tych dwóch słynnych ściankach płaczu), ale na górze byłem dużo szybciej niż wtedy. Patrząc na ratio, takie połączenie uznałbym już za wystarczające do wszystkiego w moim przypadku. I to też kusi do przekładki.
#1047 Gosc_lukasamd_*
Posted 05 November 2020 - 16:41
Właśnie dlatego tak kusi Z jednej strony daje 46T do normalnej jazdy po okolicach na płasko czy małych górkach, z drugiej jadąc w konkretne góry mozna zrzucić na 30T z przodu i nawet mając gęsto upakowaną kasetę nadal nie wypluwać płuc
Do tej pory zawsze było albo - albo tj. albo większa rozpiętość, albo ciasne upakowanie kasety
#1048
Posted 09 January 2021 - 00:02
Ktoś wie jak wygląda mieszanie blatów w korbach shimano? Mam korbę Ultegry 6800 i do wymiany blat 52t. Problem w tym, że blat 6800 jest kuriozalnie drogi, taniej mogę mieć blat R8000 lub po prostu 105'kę (5800). Pomijając kwestie wizualne czy to będzie pasować do siebie?
#1049
Posted 09 January 2021 - 01:17
Tu jest ładna cena: https://allegro.pl/o...owa-10038963518
też niexle: https://www.cykloman...zna,id4800.html
jeszcze lepiej: https://www.sbike.pl..._169_11102.html
- piotrkol likes this
#1053
Posted 09 January 2021 - 20:37
Rotor robi w ogóle Q-Ring Aero pod korbę Ultegry 4x100 BCD?
Chodzi mi o konkretnie ten model:
https://rotorbike.co...0-bcd-aero.html
#1057
Posted 19 January 2021 - 14:02
Niestety kupiłem coś takiego
https://www.cannonda...tone-carbon-105
Jest szansa na zmianę korby na taką, do której da się zamontować pomiar mocy inpeak i żeby nie było to z cannondale ?
#1058
Posted 19 January 2021 - 14:06
A to nie jest czasem poprostu ramię SiSL do którego inpeak może włożyć pomiar??Niestety kupiłem coś takiego
https://www.cannonda...tone-carbon-105
Jest szansa na zmianę korby na taką, do której da się zamontować pomiar mocy inpeak i żeby nie było to z cannondale ?
Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
#1059
Posted 19 January 2021 - 14:11
No niestety dziadostwo daje jakieś kowadła do których inpeak nie pasuje. W ogóle chce się odczepić od tej korby. Najchętniej na grx810.
Myślałem, że to załatwi sprawę
https://sklep.token-...bb30a-p-65.html
ale mechanik stwierdził, że to do szosy a ja mam jakiś inny support.
#1060
Posted 10 May 2021 - 09:12
Cześć wszystkim, tym postem chciałem się przywitać ze wszystkimi na forum i przy okazji poprosić o o ocenę stanu pająka cannondale. Mocno ujechany? Jest sens się ładować w zakup?
Reszta zdjęć na dysku:
https://drive.google...ZLD?usp=sharing