Skocz do zawartości


Zdjęcie

Centrowanie kół


49 odpowiedzi w tym temacie

#21 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 czerwiec 2012 - 11:03

ma owszem , ale do kalibracji - tego raczej nie ruszamy, naciąg szprychy odczytujemy z przyrzadu i potem odczytujemy z tabeli .

zaglądnij na strone PT tam jest troche o tym.

a wzorca nie ma do kalibracji, teoretycznie spreżyna jest wymienna , jako część.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#22 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 29 czerwiec 2012 - 15:34

Zawsze po kilku latach można skalibrować wedle nowego. Ale cóż jak nie ma tańszej alternatywy, to zamawiam Park Toola. Dzięki za linki, zamówię jednak na miejscu.


#23 Zawrom

Zawrom
  • Użytkownik
  • 324 postów
  • SkądRacibórz

Napisano 20 lipiec 2012 - 21:10

Też zamówiłem to urządzenie. Mam pytanko jaki powinien być naprężenie w kole tylnym ze szprychami stalowymi 2mm a jakie w kole ze szprychami 2-0,9-2 mm ( obręcze aluminiowe kinlin xr-300 28H )

#24 erico329

erico329
  • Użytkownik
  • 419 postów
  • SkądWielkopolska

Napisano 20 sierpień 2012 - 00:11

Mam takie pytanko , mam ksyriumy ES , i przy mocnym depnięciu czy wstaniu w korby i "rzucaniu rowerem" słyszę szprychy tak jakby dzwoniły . Denerwuje mnie to , szprychy w tylnym kole oczywiscie , ( kolo było na serwisie z pol roku temu po kraksie , centrowane itp) od tej pory slychać to dzwonienie . wydaje mi się ze są poprostu za słabo naciągnięte ( nie ma zadnych pęknięć na obręczy , zauwazył bym to ) czy mogę lekko dociągnąć szprychy , i jak , każdą po koleji , czy co któraś począwszy od znacznej czerwonej np ? szprychy wszystkie zdają się nie być jakoś super mocno naciągnięte . Centrowałem nie jedno koło , ale nic z mavic , poprostu zwykłe koła na alu obręczach . Jakieś wyczucie w ręce mam .Ps ,czy dokręcając normalnie w prawo , bedę naciągał szprychę czy , gwint jest odwrotny ?

Dodam jeszcze , że to nie tylko jedna dzwoni . Przy takim właśnie rzucaniu słychać cały fortepian .

#25 Virenque

Virenque
  • Moderator
  • 1536 postów
  • SkądPoznań

Napisano 20 sierpień 2012 - 07:47

Ewidentnie niedociągnięte szprychy, miałem to samo.
Jak to jest mavic to lepiej udaj się do tego serwisu i powiedz, że tak Ci ponaciągali szprychy że wszystko dzwoni, powinni Ci to chyba poprawić, bo zrobili fuszerkę.
Ja w normalnym kole sam sobie ponaciągałem i wycentrowałem.

pzdr

#26 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 20 sierpień 2012 - 16:01

Dokładnie. Nie ma co się bawić w to samemu. Z doświadczenia przy starszych Mavikach prawidłowy naciąg według producenta jest bardzo istotny .Zresztą czytałem nieraz o obręczach MTB tej firmy, że pękają. Bo są źle naciągnięte szprychy!

#27 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 21 sierpień 2012 - 17:00

Składałem ostatnio koło na szprychach Sapim Laser i aluminiowych nyplach Cn. Przy dociąganiu szprych chciałem użyć czarnego Park Toola (podobno jeden z lepszych kluczy). Wchodził na nypel dosyć łatwo, ale ze zdjęciem był już duży problem. W dodatku po zdjęciu go widać było wyraźny ostry ślad (pozioma kreska) na nyplu. Wróciłem do starego klucza (potrójny), i tym udało się uzyskać właściwe naprężenie szprych bez wyraźnych śladów na tych Cn-ach.
Mam te nyple już w trzech kołach (w jednym nawet z przykrótkimi szprychami - ledwo schował się gwint) i jeszcze żaden nie pękł ani się nie omknął, ale sprawiają wrażenie dosyć miękkich.
Dla odmiany kiedyś podczas rozbierania starego koła na nyplach aluminiowych DT, te rozsypywały się w proch, a kilku w ogóle nie mogłem ruszyć.
Które z aluminiowych nypli (może jeszcze Sapim, Dartmoor) są najlepsze na dłuższą metę i czy czarny Park Tool to odpowiedni klucz do nypli alu? I jeszcze czym najlepiej smarować gwint, żeby się nie zapiekły?

#28 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 21 sierpień 2012 - 18:06

Uzywam tego klucza i jak dla mnie jest swietny. Stosuje tylko nyple sapima, ze wzgledu na ich budowe. Jako srodek smarujaco-blokujacy uzywam gotowanego oleju lnianego.
Pare dni temu przeplatalem kolo mtb na cx rayach i polyaxach alu. Po trzech latach nyple zaczely strzelac, niektore przy odkrecaniu rozsypywaly sie. Ale to taki urok alu nypli.
Co do samego klucza, nie widze zadnych sladow na nyplach.

To moj warsztacik:
Dołączona grafikaDołączona grafika

#29 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 21 sierpień 2012 - 20:15

nyple Sapima nie sa dobre do wszystkich obręczy , zresztą to mit że są najlepsze podobnie jak i Dt, choćby nyple Mac są tak samo dobre, a ostatnia partia Ht 12 mm jak doszła, także stoi na wysokim poziomie.

środek smarujaco , blokujacy - olej ?? może ja czegoś nie rozumiem , ale olej nie blokuje nypla , od tego są inne płyny.

Czego ja używam - rózne specyfiki tajne przez poufne, ale nadmienie że po 2 latach nyple alu odkręca sie łatwo i przyjemnie.

co do kluczy do nypli to mam ich ......w ducke , ale klika porządnych produkcji lepszych firm, do nypli zewnętrznych, wewnętrznych , co ciekawe , drugi sezon używam jednego klucza i nie widać śladu na nim zuzycia, a kół robi sie ......spoooooroo.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#30 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 21 sierpień 2012 - 20:36

O tym oleju lnianym kiedyś czytałem, że smaruje, a po pewnym czasie twardnieje (na skutek jakiegoś procesu - może utleniania/jełczenia?) i działa podobnie jak słaby klej do gwintów. Więc może ma to sens?
Przy ostatnich dwóch kołach na alu nyplach zastosowałem smar miedziowy, ale też czytałem sprzeczne opinie, że niby do aluminium to nie bardzo, bo przyspiesza korozję galwaniczną.
Zobaczymy, jak będzie za jakiś czas, gdy zajdzie potrzeba podcentrowania.

I jeszcze taka ciekawostka. To koło, w którym zapiekły się i kruszyły nyple miało po jednej stronie (kaseta) szprychy Revolution srebrne, a po drugiej Revolution czarne. Dużo większy problem był z odkręceniem nypli z czarnych szprych (kilka musiałem przeciąć). Nie wiem, czy to przypadek, czy da się to jakoś wytłumaczyć.

#31 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 21 sierpień 2012 - 20:43

miedzy nypel a szpryche musisz zastosować taki środek , aby ulegl zerwaniu, abo poruszeniu przy obrocie nyplem, ale normalnie w kole nie puszczał.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#32 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 21 sierpień 2012 - 21:14

A taki może być?
http://e-bmx.pl/opis...poke-15-ml.html
Albo taki?
http://www.smaruj.pl...intow 10ml.html
A może Spoke Prep?


#33 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 22 sierpień 2012 - 09:41

Olej lniany to stary jak swiat patent. Nawet w tym filmiku z youtuba "spoke prep" gosc o tym mowi i jest pokazany.
Po pewnym czasie zasycha, blokujac gwint.
Moze Spoke Prep jest lepszym rozwiazaniem ale jest pieronsko drogi.

#34 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 22 sierpień 2012 - 21:07

Miałem w domu trochę oleju lnianego (linseed oil - tak, było w filmiku), ale już zjadłem :-).

#35 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 22 sierpień 2012 - 21:23

Ale to ma byc gotowany ;-)

#36 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 22 sierpień 2012 - 21:43

Najzdrowszy podobno na surowo do sałatek.

#37 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 sierpień 2012 - 20:21

tak oczywiscie w 2012 r będe gotował olej , zakraplał, itd....... i usluga bedzie kosztowała stówe od koła .
Jest sporo innych specyfików, tylko trzeba pomysleć , ale jak ktoś robi koła dla siebie jedną pare to może sobie gotować olej , margaryne i inne wynalazki, a jak sie robi jeden profi komplet na dzień , dwa , to raczej szukamy środków nowoczesnych .

Każdy porządny serwisant ma swoje tajemnice jak i co stosować :mrgreen:

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#38 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 25 sierpień 2012 - 19:34

:?: Spodziewalbym sie, ze ktos kto zajmuje sie profesjonalnie budowaniem kol zna "boiled linseed oil" :!:

#39 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 sierpień 2012 - 20:02

Ja stosuje swoje środki sprawdzone przez lata i nie interesują mnie inne wynalazki z którymi póżniej są problemy..

A jak tam koła na tych cudownych szprychach , które w kółko polecasz .

A przy okazji, przestrzegam przy stosowaniu jakiś Loctite czy podobnych silnie wiążących klejach , w przypadku montażu kól na ultralekkich plaskich aero szprychach, bardzo łatwo jest przekręcić szpryche w osi, jeśli klej za mocno trzyma .

Takie szprychy to Sapim Cx Ray, Mac 424, i podobnych wymiarów inne.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#40 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 25 sierpień 2012 - 20:49

Z w/w specyfikiem nie ma zadnych problemow. Nie ja go wynalazlem i nie ja jestem pierwszym go stosujacym.
Jesli odnosisz sie do mac424, to cena/jakosc/waga jest ok. Aczkolwiek nie sa to szprychy moich marzen. Kola na nich zbudowane maja sie bardzo dobrze.
Ostatnio rozkrecalem kolo zbudowane przez Tune, na sapim cx ray i nyplach alu polyax. Szprychy obracaly sie o wiecej niz 180st zanim poscilo laczenie szprycha-nypel.



Dodaj odpowiedź