Centrowanie kół
#21
Napisano 29 czerwiec 2012 - 11:03
zaglądnij na strone PT tam jest troche o tym.
a wzorca nie ma do kalibracji, teoretycznie spreżyna jest wymienna , jako część.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#23
Napisano 20 lipiec 2012 - 21:10
#24
Napisano 20 sierpień 2012 - 00:11
Dodam jeszcze , że to nie tylko jedna dzwoni . Przy takim właśnie rzucaniu słychać cały fortepian .
#25
Napisano 20 sierpień 2012 - 07:47
Jak to jest mavic to lepiej udaj się do tego serwisu i powiedz, że tak Ci ponaciągali szprychy że wszystko dzwoni, powinni Ci to chyba poprawić, bo zrobili fuszerkę.
Ja w normalnym kole sam sobie ponaciągałem i wycentrowałem.
pzdr
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne
#27 Gosc_marvelo_*
Napisano 21 sierpień 2012 - 17:00
Mam te nyple już w trzech kołach (w jednym nawet z przykrótkimi szprychami - ledwo schował się gwint) i jeszcze żaden nie pękł ani się nie omknął, ale sprawiają wrażenie dosyć miękkich.
Dla odmiany kiedyś podczas rozbierania starego koła na nyplach aluminiowych DT, te rozsypywały się w proch, a kilku w ogóle nie mogłem ruszyć.
Które z aluminiowych nypli (może jeszcze Sapim, Dartmoor) są najlepsze na dłuższą metę i czy czarny Park Tool to odpowiedni klucz do nypli alu? I jeszcze czym najlepiej smarować gwint, żeby się nie zapiekły?
#28
Napisano 21 sierpień 2012 - 18:06
Pare dni temu przeplatalem kolo mtb na cx rayach i polyaxach alu. Po trzech latach nyple zaczely strzelac, niektore przy odkrecaniu rozsypywaly sie. Ale to taki urok alu nypli.
Co do samego klucza, nie widze zadnych sladow na nyplach.
To moj warsztacik:
#29
Napisano 21 sierpień 2012 - 20:15
środek smarujaco , blokujacy - olej ?? może ja czegoś nie rozumiem , ale olej nie blokuje nypla , od tego są inne płyny.
Czego ja używam - rózne specyfiki tajne przez poufne, ale nadmienie że po 2 latach nyple alu odkręca sie łatwo i przyjemnie.
co do kluczy do nypli to mam ich ......w ducke , ale klika porządnych produkcji lepszych firm, do nypli zewnętrznych, wewnętrznych , co ciekawe , drugi sezon używam jednego klucza i nie widać śladu na nim zuzycia, a kół robi sie ......spoooooroo.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#30 Gosc_marvelo_*
Napisano 21 sierpień 2012 - 20:36
Przy ostatnich dwóch kołach na alu nyplach zastosowałem smar miedziowy, ale też czytałem sprzeczne opinie, że niby do aluminium to nie bardzo, bo przyspiesza korozję galwaniczną.
Zobaczymy, jak będzie za jakiś czas, gdy zajdzie potrzeba podcentrowania.
I jeszcze taka ciekawostka. To koło, w którym zapiekły się i kruszyły nyple miało po jednej stronie (kaseta) szprychy Revolution srebrne, a po drugiej Revolution czarne. Dużo większy problem był z odkręceniem nypli z czarnych szprych (kilka musiałem przeciąć). Nie wiem, czy to przypadek, czy da się to jakoś wytłumaczyć.
#31
Napisano 21 sierpień 2012 - 20:43
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#32 Gosc_marvelo_*
Napisano 21 sierpień 2012 - 21:14
http://e-bmx.pl/opis...poke-15-ml.html
Albo taki?
http://www.smaruj.pl...intow 10ml.html
A może Spoke Prep?
#33
Napisano 22 sierpień 2012 - 09:41
Po pewnym czasie zasycha, blokujac gwint.
Moze Spoke Prep jest lepszym rozwiazaniem ale jest pieronsko drogi.
#37
Napisano 23 sierpień 2012 - 20:21
Jest sporo innych specyfików, tylko trzeba pomysleć , ale jak ktoś robi koła dla siebie jedną pare to może sobie gotować olej , margaryne i inne wynalazki, a jak sie robi jeden profi komplet na dzień , dwa , to raczej szukamy środków nowoczesnych .
Każdy porządny serwisant ma swoje tajemnice jak i co stosować :mrgreen:
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#38
Napisano 25 sierpień 2012 - 19:34
#39
Napisano 25 sierpień 2012 - 20:02
A jak tam koła na tych cudownych szprychach , które w kółko polecasz .
A przy okazji, przestrzegam przy stosowaniu jakiś Loctite czy podobnych silnie wiążących klejach , w przypadku montażu kól na ultralekkich plaskich aero szprychach, bardzo łatwo jest przekręcić szpryche w osi, jeśli klej za mocno trzyma .
Takie szprychy to Sapim Cx Ray, Mac 424, i podobnych wymiarów inne.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#40
Napisano 25 sierpień 2012 - 20:49
Jesli odnosisz sie do mac424, to cena/jakosc/waga jest ok. Aczkolwiek nie sa to szprychy moich marzen. Kola na nich zbudowane maja sie bardzo dobrze.
Ostatnio rozkrecalem kolo zbudowane przez Tune, na sapim cx ray i nyplach alu polyax. Szprychy obracaly sie o wiecej niz 180st zanim poscilo laczenie szprycha-nypel.