Skocz do zawartości


Zdjęcie

jakie macie przelozenia?


1782 odpowiedzi w tym temacie

#181 Gosc_Anonymous_*

Gosc_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 13 marzec 2008 - 19:53

Najczęściej korzystam z kombinacji przełożenia 52/17 czy 52/19. i w zasadzie w moich stronach wystarczyły by mi dwie zębatki z tyłu i jedna z przodu. :-D .
A tak na marginesie> SQEERN skąd bierzesz 44 i 46 zębów ? To ty nie szosowiec? :shock:

#182 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 13 marzec 2008 - 19:54

Najczęściej korzystam z kombinacji przełożenia 52/17 czy 52/19. i w zasadzie w moich stronach wystarczyły by mi dwie zębatki z tyłu i jedna z przodu. :-D .
A tak na marginesie> SQEERN skąd bierzesz 44 i 46 zębów ? To ty nie szosowiec? :shock:


szososwiec.... ale bardzo mlody szosowiec.

ja natomiast polecam "szukaj".

#183 Mika

Mika
  • Użytkownik
  • 298 postów
  • SkądGliwice

Napisano 13 marzec 2008 - 19:55

zdziwisz się może, ale to jest popularny rozmiar tarcz na szosę; 46 używają wszyscy polscy młodzicy,młodziczki,juniorki i juniorzy mł... a 44 niektórzy montują jako małą tarczę...

#184 Gosc_Anonymous_*

Gosc_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 13 marzec 2008 - 19:56

No tak faktycznie nie spojrzałem na wiek. Jednak kolega śmiga również przełaje. ;-)

#185 Mika

Mika
  • Użytkownik
  • 298 postów
  • SkądGliwice

Napisano 13 marzec 2008 - 19:59

w sumie przełajowa tarcza ma chyba 48 zębów... choć sporo osób jeździ też na 46 ;]

#186 Gosc_Anonymous_*

Gosc_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 13 marzec 2008 - 20:05

ma chyba 48 zębów

Przełajowe tarcze mają napewno 48 zębów a także 50. ;-)

#187 Mika

Mika
  • Użytkownik
  • 298 postów
  • SkądGliwice

Napisano 13 marzec 2008 - 20:12

a tam, na 50 cały sezon na szosie jeździłam, ten też mam zamiar ;p co prawda mogę mieć 52,ale nie oszukujmy się, nie rozkręce tego ;p

#188 Gosc_felipe_*

Gosc_felipe_*
  • Gość

Napisano 14 marzec 2008 - 21:44

23-11
53-39

#189 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 marzec 2008 - 22:33

21-12
50-42

#190 Gosc_zejen_*

Gosc_zejen_*
  • Gość

Napisano 14 marzec 2008 - 22:38

Ja tam śmigam na 52-42 12-15 ;-)

#191 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • Skądokolice Łowicza

Napisano 16 marzec 2008 - 17:16

Po przepracowanej na rolce zimie zdecydowanie więcej używam tarczy 39. Czasami jak dochodze do napotkanego kolarza to mam niemal 2 razy większą kadencje niż on na blacie. Minus jest taki , że dość szybko "zahaczam" o dolny zakres kasety (12-21). Sens zapodania blatu widze przy ~36 km.

#192 SQEERN

SQEERN
  • Użytkownik
  • 88 postów
  • SkądOstrów W.L.K.P

Napisano 16 marzec 2008 - 17:33

zdziwisz się może, ale to jest popularny rozmiar tarcz na szosę; 46 używają wszyscy polscy młodzicy,młodziczki,juniorki i juniorzy mł... a 44 niektórzy montują jako małą tarczę...


Tak jest- 46 na trening ; 44 na rozjazd i ewentualne górki (których koło Kalisza niewiele) A że jestem w klubie (no w sumie to w kadrze wlkp juniora mł. :-P) i startuje w wyścigach organizowanych przez WZKol , PZKol no to jak już pisałem - przepisy UCI zobowiązują... i nie mam nic do gadania odnośnie przełożeń.

#193 lucjan

lucjan
  • Użytkownik
  • 79 postów
  • Skądnieopodal

Napisano 16 marzec 2008 - 18:11

Po przepracowanej na rolce zimie zdecydowanie więcej używam tarczy 39. Czasami jak dochodze do napotkanego kolarza to mam niemal 2 razy większą kadencje niż on na blacie. Minus jest taki , że dość szybko "zahaczam" o dolny zakres kasety (12-21). Sens zapodania blatu widze przy ~36 km.


To z jaką kadencja i na jakich przełożeniach Ty kręcisz, skoro pedałujesz dwa razy szybciej niż kolarz jadący na blacie?

A tak na marginesie, to weź w rękę kalkulatorek i przelicz sobie przełożenia i wnet się przekonasz, że nie do końca masz rację. Dla przykładu przyzwoita kadencja 90 na przełożeniu 53/19 pozwala jechać z prędkością 30-31 km/h (w zależności od obwodu koła). To samo uzyskasz na 39/14. Więc jaki sens jest robić duże przekosy łańcucha i zdzierać małą tarczę napędu do jazd po płaskim?

#194 Gosc_czajam_*

Gosc_czajam_*
  • Gość

Napisano 16 marzec 2008 - 21:14

przyzwoita kadencja 90 na przełożeniu 53/19 pozwala jechać z prędkością 30-31 km/h (w zależności od obwodu koła). To samo uzyskasz na 39/14. Więc jaki sens jest robić duże przekosy łańcucha i zdzierać małą tarczę napędu do jazd po płaskim?

W pełni zgadzam sie z tobą lucjan. Ja jezdze na duzym blacie i sporadycznie wrzucam na mały. Od piątku mam nową ścigaczke :mrgreen: z kasetą 22/12 i 52/42 z przodu. Z początku balem sie takiech duzych blatow bo myślalem ze tego nie pociągne (w starej szosie mialem 50/34 i 14/26) ale teraz juz wiem ze dobrze zrobiłem biorac taki naped. Mowie wam rakieta!

#195 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 16 marzec 2008 - 21:38

zależy dla kogo, bo ja dzisiaj w ogóle nie potrafiłem znaleźć dobrego przełożenia, w miarę pasowało 52/19, ale czasem potrzebne by było 52/20... ale za jakiś czas będe trochę mocniejszy i będzie ok:)


#196 Gosc_@ndy_*

Gosc_@ndy_*
  • Gość

Napisano 16 marzec 2008 - 21:52

ja często jak sam jeżdże jak jest ciepło to 52\21 ale to było w zeszłym sezonie ;]
w tym napewno bedzie lepiej.
a w ogóle to mam 52\39 26\13

#197 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • Skądokolice Łowicza

Napisano 17 marzec 2008 - 07:49

To z jaką kadencja i na jakich przełożeniach Ty kręcisz, skoro pedałujesz dwa razy szybciej niż kolarz jadący na blacie?

A tak na marginesie, to weź w rękę kalkulatorek i przelicz sobie przełożenia i wnet się przekonasz, że nie do końca masz rację. Dla przykładu przyzwoita kadencja 90 na przełożeniu 53/19 pozwala jechać z prędkością 30-31 km/h (w zależności od obwodu koła). To samo uzyskasz na 39/14. Więc jaki sens jest robić duże przekosy łańcucha i zdzierać małą tarczę napędu do jazd po płaskim?


Nie dotyczy to oczywiście wszystkich napotkanych ale mam wrażenie , że prawie zawsze mam większa niż inni.
Przy moich obecnych średnich 28-30 km/h nie widze sensu jeździć na 50 (korba 53/39 czeka na montaż). Kasetę mam 12-21 9s i używam praktycznie max 39-15 (14 w ostateczności) właśnie żeby nie kosić łańcucha.
Zresztą 50/19 w moim przypadku też daje spory przekos tyle , że w drugą stronę.
Nie mam licznika z pomiarem kadencji wiec nie wiem dokładnie z jaką jeżdze kadencją ale przeliczyłem sobie kiedyś to:
39 , kadencja 110 , obwód koła 2,133
kaseta , prędkość km/h
12 - 45,7
13 - 42,2
14 - 39,2
15 - 36,6
16 - 34,3
17 - 32,3
18 - 30,5
19 - 28,9
21 - 26,1

#198 Von Munchhausen

Von Munchhausen
  • Użytkownik
  • 273 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 marzec 2008 - 14:12

Od tygodnia mam nową kasetę: Ultegra, 12-21, kupiona na Gibalskiego. Stara 105 została wymontowana ale jeszcze z niej skorzystam - nie została całkiem zajeżdżona i wolałem wymienić póki z tamtej jeszcze może być jakiś pożytek w przyszłości :)

#199 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 postów
  • SkądGalicja

Napisano 17 marzec 2008 - 15:02

Mam 53/39, 12-25/10s, korba 172.5mm (w tamtym roku ... 177.5mm)

Używam wszystkiego, od 52/12 po 39/25, na moich traskach beskidzkich praktycznie ciągle mieszam i wykorzystuje wszystko co mam. I nie wyobrażam sobie aby ktoś chciał wyjeżdżać na czymś "cięższym" na np Żar, Przełęcz Targanicka, Hrobacza czy Magurka ...
No i fajnie mieć 10tke - mniejsze skoki, wieksza mozliwość "dopasowania" mocy do kadencji ...

No i staram sie w miare mozliwości uzywać wszystkich zębatek, aby za szybko nie padały te mniejsze ... Więc moze nie te ekstremalne 52/25 i 39/12, ale np 52/23 czy 39/13 nie unikam, gdy to jest krótkotrwałe, to czemu nie ...

#200 Gosc_czajam_*

Gosc_czajam_*
  • Gość

Napisano 22 marzec 2008 - 21:10

Jak już wcześniej pisalem mam korbe 42/52 i kasete 12/22. Nie wiem czy post pasuje do tego tematu ale doradzcie mi co mam zrobić. Dzisiaj chcialem zobaczyć ile wyciągne po płaskim. Starą szosą wciągnąłem 48km/h i tak sobie myśle ze jak stara tyle jechalem to nową sciagczką bez problemu przekroczę 50km/h. I udało mi sie. Leciałem 50,5 :mrgreen: na przełożeniu 52/15 więc zostaja mi jeszcze 3 przełożenia a ja juz nie miałem siły kręcic. Moje pytanie jest takie: co robić (jak trenować) żeby wyciągnąć więcej?

-sorki ze trochę nie na temat-



Dodaj odpowiedź