jakie macie przelozenia?
#141
Napisano 02 sierpień 2007 - 13:05
avg to różnie, ale na płaskim to koło 30/h. Przy czym zwykle moje treningi wyglądają tak, że połowę jadę ostro, a połowę włóczę się bez sensu.
Spodziewam się znacznej poprawy osiągów kiedy przyjdzie do mnie moje karbonowe cudo i zjadę z wagi te 10 kg
#143
Napisano 02 sierpień 2007 - 14:50
Wolalbym na pewno 52/34 bym miał przynajmniej jakiś zapas i mógł bardziej kręcić .
#149
Napisano 22 wrzesień 2007 - 21:17
Z tego co wiem powinno się utrzymywać kadencje w okolicach 120 i tu wychodzi , że do jazdy praktycznie powinna mi wystarczyć 39 :shock: .
Oto moje obliczenia prędkości przy utrzymaniu kadencji 120
korba/kaseta 13___14___15___16____17____18___19___20___21
39_________46__42.7__39.9__37.4__35.2__33.2__31.5__29.9__28.5 km/h
50_________59__54.8__51.1__47.9__45.1__42.6__40.4__38.3__36.5 km/h
Mam zamiar zmodernizować swój sprzęt (napęd) ale w ofercie są tylko korby 53/39 (CT odpada).
Z jaką jeździcie kadencją (po płaskim) ?
#150
Napisano 22 wrzesień 2007 - 22:15
Ja jeżdżę zasadniczo na miękko - kadencja w okolicach 100-110. Dlatego używam trzyrzędowej korby. Kiedyś patrzyłem krzywo na trzyrzędówki na szosie, ale jak kiedyś bez roweru poleciałem do Stanów, to oczywiście musiałem se tam jakiś rower zakupić. No i nabyłem Raleigh'a z trzyrzędową korbą 52-42-30, kaseta 12-23. A góre miałem w okolicy galantą - przełęcz 2700 m npm, różnica wzniesień 1400m, 21 km non stop pod górę. Jak ja się cieszyłem z tej trzyrzędówki! I od tamtej pory pod żadne górki nie musze jeździć zygzakiem przepychając z biodra. Teraz mam nową Tiagrę 50-39-30 i kasetę 13-23 i bardzo mi pasuje. I tak 90% czasu jeżdzę na średniej, bo koło poznania płasko jak stół. I miele sobie na 39/16, 39/15, pod wiatr 39/17lub 18 a blata zapodaje tylko z wiatrem lub z górki.
Pozdro!
#152
Napisano 23 wrzesień 2007 - 13:22
Tak sobie rozmyślam o przemijającym sezonie (niestety). Z ciekawości przeliczyłem swoje przełożenia napędu (50/39 - 13-21 s9) i... wychodzi , że po płaskim preferuje kadencje 95-105.
Z tego co wiem powinno się utrzymywać kadencje w okolicach 120 i tu wychodzi , że do jazdy praktycznie powinna mi wystarczyć 39 :shock: .
Oto moje obliczenia prędkości przy utrzymaniu kadencji 120
korba/kaseta 13___14___15___16____17____18___19___20___21
39_________46__42.7__39.9__37.4__35.2__33.2__31.5__29.9__28.5 km/h
50_________59__54.8__51.1__47.9__45.1__42.6__40.4__38.3__36.5 km/h
Mam zamiar zmodernizować swój sprzęt (napęd) ale w ofercie są tylko korby 53/39 (CT odpada).
Z jaką jeździcie kadencją (po płaskim) ?
Hmmm kadencja 120 to trochę dużo, ja jeżdżę z 110 to już się młyni wszystko, a przy 95 też się nie przepycha.
#153
Napisano 23 wrzesień 2007 - 15:03
Z wielkimi prędkościami się nie poruszam.
Średnia mi wychodzi między 29 a 32km/h. Dzisaj wyszedłem lajtowo na Biedrusko, bo jeszcze wczoraj leżałem w wyrze przeziębiony i wyszła mi srednia 29,2 na odcinku 47km - to jest od domu do domu, czyli z uwzględnieniem wyjazdu z miasta (światła) oraz pierwszych i ostatnich 10 min luźnego rozkręcenia. Musze powiedzieć, że najwięcej używałem 39/17 i 39/16. Poza tym jestem jedynie drobnym amatorem - w tym roku przejechałem tylko 4000km i to i tak jest dla mnie dobry wynik.
Macieju, a Ty dużo jeździsz i szybko?
#154
Napisano 23 wrzesień 2007 - 15:28
#156
Napisano 23 wrzesień 2007 - 22:05
Tak sobie rozmyślam o przemijającym sezonie (niestety). Z ciekawości przeliczyłem swoje przełożenia napędu (50/39 - 13-21 s9) i... wychodzi , że po płaskim preferuje kadencje 95-105.
Z tego co wiem powinno się utrzymywać kadencje w okolicach 120 i tu wychodzi , że do jazdy praktycznie powinna mi wystarczyć 39 :shock: .
Oto moje obliczenia prędkości przy utrzymaniu kadencji 120
korba/kaseta 13___14___15___16____17____18___19___20___21
39_________46__42.7__39.9__37.4__35.2__33.2__31.5__29.9__28.5 km/h
50_________59__54.8__51.1__47.9__45.1__42.6__40.4__38.3__36.5 km/h
Mam zamiar zmodernizować swój sprzęt (napęd) ale w ofercie są tylko korby 53/39 (CT odpada).
Z jaką jeździcie kadencją (po płaskim) ?
Dadi nie wiem skąd się dowiedziałeś że się powinno jeździć po płaskim z kadencją 120, ja mam taką kadencję jak trenuje rytm. A w normalnych warunkach po płaskim myślę że kadencja 90-100 jest odpowiednia, a na podjazdach 75-85, chyba że bierzesz przykład z Armstronga
#157
Napisano 24 wrzesień 2007 - 19:26
wyczytałem w internecie i otrzymałem taką radę żeby trenować wytrzymałość z taką kadencją.Dadi nie wiem skąd się dowiedziałeś że się powinno jeździć po płaskim z kadencją 120, ja mam taką kadencję jak trenuje rytm. A w normalnych warunkach po płaskim myślę że kadencja 90-100 jest odpowiednia, a na podjazdach 75-85, chyba że bierzesz przykład z Armstronga
A tak na marginesie to L.A nie jest moim idolem (mimo , że go nawet lubie) ... za to G.Lemond czy E.Merckx już tak.
#158 Gosc_Anonymous_*
Napisano 24 wrzesień 2007 - 19:58
#159
Napisano 25 wrzesień 2007 - 08:10