jakie macie przelozenia?
#769
Napisano 01 luty 2011 - 20:01
do posprzatnaia ?? :-DSpoko loko woody, gdybym rok temu miał wiecej czasu to TdP by było moje
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#774
Napisano 01 luty 2011 - 20:49
Dedi jak wjedziesz na górę to będziesz zajechany (tak mi się wydaje patrząc na TdP) i możesz mi wierzyć że będziesz chciał zjechać prawie na luzie bez specjalnego dokręcania.
12 zupełnie wystarczy, tak jak pisze mariusz k lepiej poćwiczyć wchodzenie w zakręty i układanie się w dobrej - aerodynamicznej pozycji.
pzdr
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne
#776
Napisano 01 luty 2011 - 21:14
Opis stanu faktycznego:
Zabieram moją lepszą połówkę na tygodniowy wyjazd na trasie Wrocław-Freiburg (przez Pragę, Augsburg) po drodze napewno Sudety na Polsko-Czeskiej granicy i Szwardzwald... pewnie jeszcze z jakieś górki po drodze. Tempo absolutnie turystyczno-amatorskie ale chodzi o to żeby jednak jechać a nie uprawiać spacery z rowerem.
Problem w tym, że moja wybranka jest mocno początkującą kolarką szosową i jakkolwiek z kondycją problemów raczej nie ma (po górach prawie jak kozica skacze) to po prostu sił w nóżkach chyba czasem na podjazdach brakuje.
W tej chwili ujeżdża Krossa Venom Enyo (korba na kwadrat 53/39 kaseta 12-26 8rzedowa, przerzutka tylna Sora 8, przerzutka przednia 2200) i na Jurajskich pagórkach tej jesieni już już o mało co przełożeń brakowało.
Problem:
Jaki jest waszym zdaniem najbardziej racjonalny sposób na "wylajtowanie" napędu? (zarówno pod względem ulżenia wybrance jak i pod względem możliwie najmniejszych zmian choc zdaje sobie sprawe, że takie rzeczy to tylko w erze )
Koncepcje mam następujące:
1. zmiana samej kasety - tu wiele nie wywalczę - w zakresie obsługi tylnej przerzutki max to 27 zębów
2. zmiana korby na kompakt - to chyba by się musiało wiązać z wymianą przerzutek prawda?
3. zmiana na trzy tarcze - tu dochodzi wymiana przerzutek i prawdopodobnie lewej manetki (dobrze mysle?)
4. może tylko zmiana mniejszej tarczy z przodu (o ile są na rynku i czy przy zestawie 53 na 34 lub 36 będzie to działało? przerzutka to obsłuży?)
Każda konstruktywna rada na wagę złota bo wyjazd się zbliża i poza szlifowaniem kondycji również w zakresie sprzętu jakieś ruchy można powoli przygotowywać
Z góry dzięki
#777
Napisano 01 luty 2011 - 21:36
Kup jej ochraniacze na bloki i niech pobiega pod górę ;P
#779
Napisano 01 luty 2011 - 21:43
Kompakt to chyba najprostsze rozwiązanie ale jak policzyłem objętość takiego zestawu 26+50-34-12 to wyszło aż 30 a wg tych danych (http://techdocs.shim...69830606897.PDF) maks dla tej przerzutki to 29. Czyli kompakt = wymiana też tylnej przerzutki przynajmniej na nowszą Sorę tak?
#780
Napisano 01 luty 2011 - 21:54
W sumie jak charakter wyscigu jest górzysty to jak sie uczyliśmy, wygrywa sie na podjeździe, także czy na zjeździe będzie 73 czy 78 ma to małe znaczenie jak pary w nóżkach nie będzie póżniej ;-) , wystarczy że zjedziesz równo .
Co ciekawe, ujeżdzam od ponad pół roku korbe 175 zamaist 170 i efekty widać od razu , te same podjazdy na koronce o jeden stopień niżej a że nie lubie kadencji to mi pasuje bardziej.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo