jakie macie przelozenia?
Started By
deschek
, 03 lip 2006 11:58
1782 odpowiedzi w tym temacie
#801
Napisano 04 luty 2011 - 19:59
eib8 poszperał byś trochę na forum, o wymianie łańcucha jest dłuuuugi wątek:
http://www.forumszos...der=asc&start=0
pzdr
http://www.forumszos...der=asc&start=0
pzdr
Żeby wygrać trzeba wystartować...
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne
#804
Napisano 04 luty 2011 - 21:47
(...)Jak dla mnie akurat tego typu wyliczenia były podstawą do zmiany korby klasycznej 53/39 na kompaktową plus kaseta 11/21. Zrezygnowałem ze "szpanowania" korbą z dużym kołem zębatym, na rzecz wygody i aktywnego korzystania z całego zakresu kasety.(...)
fakt prozor dla mnie również i po dwóch sezonach wróciłem z powrotem do kompakta zobaczę jak się będzie jeździło.
CO do kasety wygodniej jest dobierać przełożenia w ciasno zestopniowanej. W góry zakładałem kasetę z 27 ką ale trudno mi było stopniować pozostałe. Bo ostatnia 4 w kupie czyli 27-24-21-19 potem kombinowałem 18-17-16-15-13-12.
Nawet na sztywnych górkach jak szedł gaz to ostatecznie nie było tak wesoło bo 4 ostatnie przełożenia co 3 zęby. Jak wiecie dla tej samej prędkości różnica 1 zęba daje różnice kadencji ok. 5 obr /min. Często bywało że trudnoo było dobrać optymalne przełożenie, szczególnie gdy zakładamy znacząco "{odmienne" przełożenia okazjonalnie bez objeżdżenia ich trochę.
Odnośnie RD SS spokojnie obsłuży ale łańcuchy należy skrócić. Mam przygotowany krótszy łańcuch w zestawie górskim, kiedy przekładałem korę kompaktową, zmieniałem łańcuch i bez problemów.
fakt prozor dla mnie również i po dwóch sezonach wróciłem z powrotem do kompakta zobaczę jak się będzie jeździło.
CO do kasety wygodniej jest dobierać przełożenia w ciasno zestopniowanej. W góry zakładałem kasetę z 27 ką ale trudno mi było stopniować pozostałe. Bo ostatnia 4 w kupie czyli 27-24-21-19 potem kombinowałem 18-17-16-15-13-12.
Nawet na sztywnych górkach jak szedł gaz to ostatecznie nie było tak wesoło bo 4 ostatnie przełożenia co 3 zęby. Jak wiecie dla tej samej prędkości różnica 1 zęba daje różnice kadencji ok. 5 obr /min. Często bywało że trudnoo było dobrać optymalne przełożenie, szczególnie gdy zakładamy znacząco "{odmienne" przełożenia okazjonalnie bez objeżdżenia ich trochę.
Odnośnie RD SS spokojnie obsłuży ale łańcuchy należy skrócić. Mam przygotowany krótszy łańcuch w zestawie górskim, kiedy przekładałem korę kompaktową, zmieniałem łańcuch i bez problemów.
#805
Napisano 15 maj 2011 - 07:08
mam pytanie którą kasetę wybrać,
-HG50-9 14-25
-HG50-9 12-23
będę jeździł po górach ale też po płaskim, teraz mam kasetę CS-HG50-9 (12-25T) i brakuję mi przełożeń na podjazdach czasami.Aha i łańcuch chciałbym kupić ten:
http://allegro.pl/la...1607870237.html
(korbę mam (50x34T))
Pozdr
-HG50-9 14-25
-HG50-9 12-23
będę jeździł po górach ale też po płaskim, teraz mam kasetę CS-HG50-9 (12-25T) i brakuję mi przełożeń na podjazdach czasami.Aha i łańcuch chciałbym kupić ten:
http://allegro.pl/la...1607870237.html
(korbę mam (50x34T))
Pozdr
#806
Napisano 15 maj 2011 - 11:02
kevino, zmiana na którąkolwiek z wymienionych kaset nic nie da a tym bardziej nie pomoże. Ta druga wręcz da ci twardsze przełożenie niż dotychczasowa.
Jeżeli brakuje Tobie przełożeń na podjazdach przy 34x25, to jedynie możesz pomyśleć o kasecie z 27.
Uważam że na góry tam gdzie mieszkasz, masz optymalnie zestopniowane przełożenia.
Ale nie sądzę by to był problem z przełożeniami.
Troszkę więcej jazd i treningu.
Jeżeli brakuje Tobie przełożeń na podjazdach przy 34x25, to jedynie możesz pomyśleć o kasecie z 27.
Uważam że na góry tam gdzie mieszkasz, masz optymalnie zestopniowane przełożenia.
Ale nie sądzę by to był problem z przełożeniami.
Troszkę więcej jazd i treningu.
#808
Napisano 15 maj 2011 - 12:57
Kevinio, wszystko jest kwestią pary w nogach.
25x34 to dość miękki przełożenie i nie trzeba być kozakiem by takim przełożeniem przejechać podjazdy 15-20%. Oczywiście jak się nie ma na tyle pary to wtedy pozostają dwie opcje: kaseta 27 lub 28 druga opcja to trzy blaty i kaseta tą co masz.
Mając góry na codzień zdecydowałbym się na wytrenowanie do takiego stopnia, które umożliwiłoby przepychanie na 34x25 Zmiana na miękksze przełożenie to troche pójście na łatwiznę, bo wrzucisz sobie młynek i jakoś przekręcisz ów podjazd, ale nic to Ci nie da poza tym, że go po prostu pokonałeś
Ja teraz jak napotykam hopki to staram się pokonywać je z takim przełożeniem by było szybko i z wysoką kadencją czyli np 30km/h i kadencja powyżej 90-95. A w ogóle to myśle, że za chwile zacznę jeździć na twardych przełożeniach by zmusić się do wysiłku, bo jazda 50x21-19, kadencja około 100 i prędkość około 35km/h może i jest przyjemna, ale mam wrażenie, że niewiele daje
25x34 to dość miękki przełożenie i nie trzeba być kozakiem by takim przełożeniem przejechać podjazdy 15-20%. Oczywiście jak się nie ma na tyle pary to wtedy pozostają dwie opcje: kaseta 27 lub 28 druga opcja to trzy blaty i kaseta tą co masz.
Mając góry na codzień zdecydowałbym się na wytrenowanie do takiego stopnia, które umożliwiłoby przepychanie na 34x25 Zmiana na miękksze przełożenie to troche pójście na łatwiznę, bo wrzucisz sobie młynek i jakoś przekręcisz ów podjazd, ale nic to Ci nie da poza tym, że go po prostu pokonałeś
Ja teraz jak napotykam hopki to staram się pokonywać je z takim przełożeniem by było szybko i z wysoką kadencją czyli np 30km/h i kadencja powyżej 90-95. A w ogóle to myśle, że za chwile zacznę jeździć na twardych przełożeniach by zmusić się do wysiłku, bo jazda 50x21-19, kadencja około 100 i prędkość około 35km/h może i jest przyjemna, ale mam wrażenie, że niewiele daje
#816
Napisano 15 maj 2011 - 20:47
a czy ten łańcuch: http://allegro.pl/la...1609145952.html będzie pasował do tej kasety http://allegro.pl/ka...1606309423.html ??
#818
Napisano 15 maj 2011 - 21:07
a do Ustronia jaką kasetę bierzecie
Ja w sumie za dużego wyboru nie mam. W Zakopcu używam 11-23 i starcza. Choć czasami przyznam, że 25 by się przydało. Oczywiście Gliczarowa na 23 nie podjadę także ten podjazd omijam z daleka. Druga jaką mam to 13-29 (ostatnie cztery to 21,23,26,29) i jak pojadę to biorę tą. Nie sądzę, żebym używał 29 (aż tak młynkować to ja nie lubię) ale tą jedną koronkę w zapasie warto mieć (choćby pod Równicę, nie znam podjazdu i pierun jeden wie czy się wtoczę po 120 km w nogach).
#819
Napisano 16 maj 2011 - 09:37
Ja niestety az tak bardzo nie przemyslalem czy kupic kompact czy standard i wybralem to drugie czyli 53-39 i kasete 10s 12-25. Po jednym sezonie zauwazylem, ze przelozen 53-12,13 bardzo zadko uzywam, z kolei na podjazdach ponad 10% 39:25 to za malo. Dlatego na ten sezon zakupilem kasete 12-27 i juz znacznie lepiej sie jezdzi podjazdy. Z drugiej strony patrzac na liste przelozen z rozwinieciami w metrach to faktycznie bardziej by mi odpowiadala korba 50-34 i kaseta 12-23 lub 12-25 do tego ciut mniejsza waga by byla. Coz nastepnym razem tak zrobie.
Przelozenia dla obwodu kola: 2.135m 11 12 13 14 15 16 17 19 21 23 24 25 26 27 34 6.60 6.05 5.58 5.18 4.84 4.54 4.27 3.82 3.46 3.16 3.02 2.90 2.79 2.69 39 7.57 6.94 6.40 5.95 5.55 5.20 4.90 4.38 3.96 3.62 3.47 3.33 3.20 3.08 50 9.70 8.90 8.21 7.63 7.12 6.67 6.28 5.62 5.08 4.64 4.45 4.27 4.11 3.95 53 10.29 9.43 8.70 8.08 7.54 7.07 6.66 5.96 5.39 4.92 4.71 4.53 4.35 4.19