Skocz do zawartości


Zdjęcie

jakie macie przelozenia?


1782 odpowiedzi w tym temacie

#821 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 596 postów
  • Skądz Polski

Napisano 16 maj 2011 - 10:47

Korba 50/38 i kaseta 12-25. U mnie jest "płaska" okolica. Kilka podjazdów. Przy wymianie kasety nastepna będzie 12-23.

#822 tcp

tcp
  • Użytkownik
  • 501 postów
  • SkądZ nienacka

Napisano 16 maj 2011 - 11:09

Oryginalnie miałem 52/39/30 i kasetę 11-25. W zasadzie używałem tylko 39/15. 52 przydawało się tylko przy jeździe z wiatrem. Zmieniłem najpierw na 46/39/30 (46-stronglight). Ostatnia wersja to 50/39/30(50-tiagra) i kaseta 14-25. Powoli dojrzewam do kompakta 50/34.

#823 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 16 maj 2011 - 14:40

W CX mam 46/36 i kasetę 12-23 Centaur 10sp. Jest ok, jak widać dość ciasno zestopniowana, co akurat mi odpowiada, takie podjazdy 6-7% na 36-21 pokonuje ze spokojem. Gorzej pewnie by było jakbym miał w okolicy podjazdy 18-20%, ale nie mam :mrgreen:

#824 maku

maku
  • Użytkownik
  • 101 postów

Napisano 19 maj 2011 - 18:41

Witam serdecznie,

Przymierzam się do zakupu pierwszej szosy i nie mam pewności jaki napęd wybrać ;-) W grę wchodzi kompatk 50/34 lub trzyrzędowy 50/39/30. Kaseta w oryginalnie 13/25. Nie chcę kupić sprzętu zbyt twardego bo tej pory ujeżdżałem głównie MTB które przepychania oduczają. Czy taki kompakt dla początkującego nie będzie zbyt twardy? A może wystarczy bardziej lajtowa kaseta, coś z koronką 27? W okolicy są raczej pagórki. Maks podjazd to będzie jakieś 150 przewyższenia na gdzieś 1.5km.
Dzięki za wszelkie rady.

#825 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1415 postów
  • Skądłódź

Napisano 19 maj 2011 - 18:48

50/34 x 11/25 taki zestaw sobie kup

u2250y2014v3.gif


#826 Virenque

Virenque
  • Moderator
  • 1536 postów
  • SkądPoznań

Napisano 19 maj 2011 - 20:58

Tak jak pisze Woody, bierz kompakta bez dwóch zdań :)

#827 marthin

marthin
  • Użytkownik
  • 34 postów
  • SkądPoznań/Kłodawa

Napisano 19 maj 2011 - 22:09

U mnie korba 52/42, a na kasecie 13-23 a czasem 13-26. Płaska okolica.

#828 maccacus

maccacus
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 19 maj 2011 - 22:48

Ja podobnie jak marthin: korba 52-42 ale kaseta 12-25. U mnie też płasko, ale chętnie zmieniłbym blat na 50 bo 52 trochę za twardy.

#829 piotrfala

piotrfala
  • Użytkownik
  • 861 postów
  • SkądPoznań

Napisano 20 maj 2011 - 11:37

Ja mam 53/39 i 12-23 i na "wielkąpłaską" jest idealnie :D

www.facebook.com/strato.bike

 

gallery_2798_164_47484.jpg


#830 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 20 maj 2011 - 13:07

Heh, no dobrze:
Na samym początku było oryginalne wyposażenie SCR'a, czyli ósemkowy kompakt 50/36 plus ósemkowa kaseta bodajże 12/25. Po modernizacji odbiło mi i założyłem 53/39 i kasetę 12/27. Chyba przez analogię z MTB ta kaseta... Po jakimś czasie plułem sobie w brodę. Nie dość, że 53 za twarda dla mnie, to jeszcze stopniowanie kasety 12/27 jest do bani. Na moim terenie występują raczej niewielkie wzniesienia. Narzuciłem sobie (z uwagi na kolanka, choć nie tylko) naukę jazdy z wyższą kadencją (zaczynałem od bodajże coś koło 70, teraz kręcę pod 90 i jest miodzio) w czym 53 nie bardzo była pomocna.
Przeliczyłem przełożenia i zdecydowałem, że jak dla mnie optymalnym jest napęd kompaktowy z kasetą 11/23 lub 11/21. Nie dość, że w tym przypadku wcale ciężej pod górkę mieć nie będę (39/27 = 1,44 wobec 34/23 = 1,48 - czyli prawie to samo!), to jeszcze mam napęd na najtwardszym przełożeniu nawet minimalnie szybszy (53/12 = 4,42 wobec 50/11 = 4,45). Ogromnym bonusem jest ciaśniejsze zestopniowanie kasety, jazda jest zdecydowanie przyjemniejsza.

W tym sezonie jest już korba kompaktowa z 50/34 plus kaseta 11/23, choć na dobrą sprawę mogłaby być 11/21 (niżej już raczej nie) - jeszcze lepsze zestopniowanie. No ale dostałem OG-1070 w bardzo dobrej cenie i jestem zadowolony.
Obecnie 12/27 jest na kole używanym w trenażerze, ewentualnie może być pomocna w wyjazdach górskich - o ile takie nastąpią szosówką ;-).

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#831 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 20 maj 2011 - 23:56

Brrrrrr.... sama myśl o braku 52-53 zębów na dużej tarczy w szosówce napawa mnie odrazą, co innego mała tarcza, tu czasami można by wrzucić jakieś 36 zębów :lol:

#832 kevino

kevino
  • Użytkownik
  • 93 postów
  • SkądTarnów

Napisano 23 maj 2011 - 19:06

myślę że 14-25 wystarczy na ten podjazd:
http://www.genetyk.c...hrebienok1.html czy nie za bardzo ?

#833 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 23 maj 2011 - 19:21

kevino, to zależy od kopyta - jednemu wystarczyłoby 21, a drugiemu braknie 27 ;)

#834 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 23 maj 2011 - 22:48

co robić by nie podskakiwać przy kadencji powyżej 110? :-)

#835 Gosc_KeNaJ_*

Gosc_KeNaJ_*
  • Gość

Napisano 23 maj 2011 - 23:12

trenować, trenować, trenować... dodatkowo pilnować co by noga równo pracowała naciskając i ciągnąc pedał.

#836 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 24 maj 2011 - 06:24

Zmienić przełożenie :-P

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#837 sewi

sewi
  • Użytkownik
  • 236 postów
  • SkądOpole

Napisano 24 maj 2011 - 19:09

Dla tych co zastanawiają się jakie przełożenie zabrać pod Zoncolan :?:

Na pewno więcej niż Przemek Niemiec :-P

http://www.naszosie....poza-zasiegiem/

#838 Koroliow

Koroliow
  • Użytkownik
  • 384 postów
  • SkądKaszuby

Napisano 28 maj 2011 - 12:43

Użytkownicy kół łańcuchowych z przodu 50/34, czy przy przerzucaniu na mniejszą zębatkę nie macie problemów z szybkim przejściem na właściwe przełożenie? Ja przy przerzucaniu z 50 na 36 mam problem z szybkim przejściem na właściwe przełożenie (z tyłu muszę zrzucać w dół o dwie zębatki) i wybija mnie to z rytmu i dodatkowo powstaje dość długa przerwa w przekazaniu napędu na tylne koło.
O wiele lepiej się czuje w układzie 52/39.
Planuję kupić osprzęt Campagnolo i nie wiem dlaczego ale nie widzę tam kaset w zestawieniu np. 11-27 lub 11-28 a takie bym chciał mieć aby dało się tym jechać w górach z przodem 52/39.
Przód 50/34 tył 11/25 byłby ok., tylko boje się tej przepaści pomiędzy 50 a 34.

#839 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 28 maj 2011 - 12:47

Miałem kompakt 50/34 i faktycznie przy zrzucie na małą koronkę zaczyna się młynkowanie. Na płasko - pomarszczone tereny wielkopolski w przyszłym rowerze zarzuciłbym korbę 53/42 i kasetę 12-26.

#840 natus

natus
  • Użytkownik
  • 324 postów
  • Skądwrocław

Napisano 28 maj 2011 - 16:51

Potwierdzam, że przy kompakcie 50/34 po zrzuceniu na mniejszą tarczę jest lekki szok, ale campagnolo pozwala za jednym naciśnięciem bardzo szybko wrzucić mniejsze koronki - jak się jedno z drugim zsynchronizuje to problemu nie ma :-)

Ja używam 50/34 i 14-28 (9s). Po poprzednim właścicielu odziedziczyłem jeszcze kasety 12-23 i 13-26. Stwierdziłem że 12-23 na początek przygody z szosówką może być za ciężkie i dałem w serwisie do założenia 14-28. Ponieważ nie mam klucza do kaset to tak zostało do tej pory i w sumie nie narzekam na brak mocniejszych przełożeń jak 50-14. Niskiej kadencji i przepychania nie lubię (posiatkówkowe kolana także) a do tego kadencja w okolicy 90 wydaje mi się najbardziej dla mnie naturalna.

Może jak kiedyś dopadnę klucz do kaset to coś pokombinuję i złożę jakieś 12-28, choć kilka opinii powyżej raczej taki zabieg odradza.



Dodaj odpowiedź