jakie macie przelozenia?
Started By
deschek
, 03 lip 2006 11:58
1782 odpowiedzi w tym temacie
#822
Napisano 16 maj 2011 - 11:09
Oryginalnie miałem 52/39/30 i kasetę 11-25. W zasadzie używałem tylko 39/15. 52 przydawało się tylko przy jeździe z wiatrem. Zmieniłem najpierw na 46/39/30 (46-stronglight). Ostatnia wersja to 50/39/30(50-tiagra) i kaseta 14-25. Powoli dojrzewam do kompakta 50/34.
#824
Napisano 19 maj 2011 - 18:41
Witam serdecznie,
Przymierzam się do zakupu pierwszej szosy i nie mam pewności jaki napęd wybrać ;-) W grę wchodzi kompatk 50/34 lub trzyrzędowy 50/39/30. Kaseta w oryginalnie 13/25. Nie chcę kupić sprzętu zbyt twardego bo tej pory ujeżdżałem głównie MTB które przepychania oduczają. Czy taki kompakt dla początkującego nie będzie zbyt twardy? A może wystarczy bardziej lajtowa kaseta, coś z koronką 27? W okolicy są raczej pagórki. Maks podjazd to będzie jakieś 150 przewyższenia na gdzieś 1.5km.
Dzięki za wszelkie rady.
Przymierzam się do zakupu pierwszej szosy i nie mam pewności jaki napęd wybrać ;-) W grę wchodzi kompatk 50/34 lub trzyrzędowy 50/39/30. Kaseta w oryginalnie 13/25. Nie chcę kupić sprzętu zbyt twardego bo tej pory ujeżdżałem głównie MTB które przepychania oduczają. Czy taki kompakt dla początkującego nie będzie zbyt twardy? A może wystarczy bardziej lajtowa kaseta, coś z koronką 27? W okolicy są raczej pagórki. Maks podjazd to będzie jakieś 150 przewyższenia na gdzieś 1.5km.
Dzięki za wszelkie rady.
#826
Napisano 19 maj 2011 - 20:58
Tak jak pisze Woody, bierz kompakta bez dwóch zdań
Żeby wygrać trzeba wystartować...
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne
#830
Napisano 20 maj 2011 - 13:07
Heh, no dobrze:
Na samym początku było oryginalne wyposażenie SCR'a, czyli ósemkowy kompakt 50/36 plus ósemkowa kaseta bodajże 12/25. Po modernizacji odbiło mi i założyłem 53/39 i kasetę 12/27. Chyba przez analogię z MTB ta kaseta... Po jakimś czasie plułem sobie w brodę. Nie dość, że 53 za twarda dla mnie, to jeszcze stopniowanie kasety 12/27 jest do bani. Na moim terenie występują raczej niewielkie wzniesienia. Narzuciłem sobie (z uwagi na kolanka, choć nie tylko) naukę jazdy z wyższą kadencją (zaczynałem od bodajże coś koło 70, teraz kręcę pod 90 i jest miodzio) w czym 53 nie bardzo była pomocna.
Przeliczyłem przełożenia i zdecydowałem, że jak dla mnie optymalnym jest napęd kompaktowy z kasetą 11/23 lub 11/21. Nie dość, że w tym przypadku wcale ciężej pod górkę mieć nie będę (39/27 = 1,44 wobec 34/23 = 1,48 - czyli prawie to samo!), to jeszcze mam napęd na najtwardszym przełożeniu nawet minimalnie szybszy (53/12 = 4,42 wobec 50/11 = 4,45). Ogromnym bonusem jest ciaśniejsze zestopniowanie kasety, jazda jest zdecydowanie przyjemniejsza.
W tym sezonie jest już korba kompaktowa z 50/34 plus kaseta 11/23, choć na dobrą sprawę mogłaby być 11/21 (niżej już raczej nie) - jeszcze lepsze zestopniowanie. No ale dostałem OG-1070 w bardzo dobrej cenie i jestem zadowolony.
Obecnie 12/27 jest na kole używanym w trenażerze, ewentualnie może być pomocna w wyjazdach górskich - o ile takie nastąpią szosówką ;-).
Na samym początku było oryginalne wyposażenie SCR'a, czyli ósemkowy kompakt 50/36 plus ósemkowa kaseta bodajże 12/25. Po modernizacji odbiło mi i założyłem 53/39 i kasetę 12/27. Chyba przez analogię z MTB ta kaseta... Po jakimś czasie plułem sobie w brodę. Nie dość, że 53 za twarda dla mnie, to jeszcze stopniowanie kasety 12/27 jest do bani. Na moim terenie występują raczej niewielkie wzniesienia. Narzuciłem sobie (z uwagi na kolanka, choć nie tylko) naukę jazdy z wyższą kadencją (zaczynałem od bodajże coś koło 70, teraz kręcę pod 90 i jest miodzio) w czym 53 nie bardzo była pomocna.
Przeliczyłem przełożenia i zdecydowałem, że jak dla mnie optymalnym jest napęd kompaktowy z kasetą 11/23 lub 11/21. Nie dość, że w tym przypadku wcale ciężej pod górkę mieć nie będę (39/27 = 1,44 wobec 34/23 = 1,48 - czyli prawie to samo!), to jeszcze mam napęd na najtwardszym przełożeniu nawet minimalnie szybszy (53/12 = 4,42 wobec 50/11 = 4,45). Ogromnym bonusem jest ciaśniejsze zestopniowanie kasety, jazda jest zdecydowanie przyjemniejsza.
W tym sezonie jest już korba kompaktowa z 50/34 plus kaseta 11/23, choć na dobrą sprawę mogłaby być 11/21 (niżej już raczej nie) - jeszcze lepsze zestopniowanie. No ale dostałem OG-1070 w bardzo dobrej cenie i jestem zadowolony.
Obecnie 12/27 jest na kole używanym w trenażerze, ewentualnie może być pomocna w wyjazdach górskich - o ile takie nastąpią szosówką ;-).
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#832
Napisano 23 maj 2011 - 19:06
#836
Napisano 24 maj 2011 - 06:24
Zmienić przełożenie :-P
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#837
Napisano 24 maj 2011 - 19:09
Dla tych co zastanawiają się jakie przełożenie zabrać pod Zoncolan :?:
Na pewno więcej niż Przemek Niemiec :-P
http://www.naszosie....poza-zasiegiem/
Na pewno więcej niż Przemek Niemiec :-P
http://www.naszosie....poza-zasiegiem/
#838
Napisano 28 maj 2011 - 12:43
Użytkownicy kół łańcuchowych z przodu 50/34, czy przy przerzucaniu na mniejszą zębatkę nie macie problemów z szybkim przejściem na właściwe przełożenie? Ja przy przerzucaniu z 50 na 36 mam problem z szybkim przejściem na właściwe przełożenie (z tyłu muszę zrzucać w dół o dwie zębatki) i wybija mnie to z rytmu i dodatkowo powstaje dość długa przerwa w przekazaniu napędu na tylne koło.
O wiele lepiej się czuje w układzie 52/39.
Planuję kupić osprzęt Campagnolo i nie wiem dlaczego ale nie widzę tam kaset w zestawieniu np. 11-27 lub 11-28 a takie bym chciał mieć aby dało się tym jechać w górach z przodem 52/39.
Przód 50/34 tył 11/25 byłby ok., tylko boje się tej przepaści pomiędzy 50 a 34.
O wiele lepiej się czuje w układzie 52/39.
Planuję kupić osprzęt Campagnolo i nie wiem dlaczego ale nie widzę tam kaset w zestawieniu np. 11-27 lub 11-28 a takie bym chciał mieć aby dało się tym jechać w górach z przodem 52/39.
Przód 50/34 tył 11/25 byłby ok., tylko boje się tej przepaści pomiędzy 50 a 34.
#840
Napisano 28 maj 2011 - 16:51
Potwierdzam, że przy kompakcie 50/34 po zrzuceniu na mniejszą tarczę jest lekki szok, ale campagnolo pozwala za jednym naciśnięciem bardzo szybko wrzucić mniejsze koronki - jak się jedno z drugim zsynchronizuje to problemu nie ma :-)
Ja używam 50/34 i 14-28 (9s). Po poprzednim właścicielu odziedziczyłem jeszcze kasety 12-23 i 13-26. Stwierdziłem że 12-23 na początek przygody z szosówką może być za ciężkie i dałem w serwisie do założenia 14-28. Ponieważ nie mam klucza do kaset to tak zostało do tej pory i w sumie nie narzekam na brak mocniejszych przełożeń jak 50-14. Niskiej kadencji i przepychania nie lubię (posiatkówkowe kolana także) a do tego kadencja w okolicy 90 wydaje mi się najbardziej dla mnie naturalna.
Może jak kiedyś dopadnę klucz do kaset to coś pokombinuję i złożę jakieś 12-28, choć kilka opinii powyżej raczej taki zabieg odradza.
Ja używam 50/34 i 14-28 (9s). Po poprzednim właścicielu odziedziczyłem jeszcze kasety 12-23 i 13-26. Stwierdziłem że 12-23 na początek przygody z szosówką może być za ciężkie i dałem w serwisie do założenia 14-28. Ponieważ nie mam klucza do kaset to tak zostało do tej pory i w sumie nie narzekam na brak mocniejszych przełożeń jak 50-14. Niskiej kadencji i przepychania nie lubię (posiatkówkowe kolana także) a do tego kadencja w okolicy 90 wydaje mi się najbardziej dla mnie naturalna.
Może jak kiedyś dopadnę klucz do kaset to coś pokombinuję i złożę jakieś 12-28, choć kilka opinii powyżej raczej taki zabieg odradza.