Jump to content


Photo

jakie macie przelozenia?


1782 replies to this topic

#761 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 01 February 2011 - 17:16

Nie zmieniaj koronki, tylko ćwicz kadencję... nie trzeba do tego siły, tylko szybkości, a Ty jesteś szczupły i prędzej nadrobisz kadencją niż siłą. Wykorzystaj warunki i kręć do odcięcia:)


#762 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1,415 posts
  • Skądłódź

Posted 01 February 2011 - 17:17

Deadhorse, a ile na dworze na prostej wyciągniesz ? tez 73? :)

u2250y2014v3.gif


#763 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 01 February 2011 - 17:19

On się na Istebną szykuje, powinno mu styknąć 50/12. Tymbardziej nie powinien szaleć na zjazdach których nie zna :-P


#764 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1,415 posts
  • Skądłódź

Posted 01 February 2011 - 17:37

no zobaczymy co dedi tam powalczy :) Trasa raczej dobrze oznaczona, więc nawet jak się nie zna zjazdu a jest niebezpieczne miejsce na nim to jest przed oznaczenie

u2250y2014v3.gif


#765 xubix

xubix
  • Użytkownik
  • 1,552 posts
  • SkądKrotoszyn

Posted 01 February 2011 - 18:01

A Dedi ,który dystans pojedziesz ? :-P

#766 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 01 February 2011 - 19:43

A Dedi ,który dystans pojedziesz ? :-P


ten krótszy ;>

co do koronki to chciałem go własnie tylko na zjazdy wkrecić ;)

#767 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1,415 posts
  • Skądłódź

Posted 01 February 2011 - 19:44

dedi pamietaj ze aby zjechac to trza pier wjechać a uwierz mi, że po pierwszej górze będziesz miał raczej dosc :D

u2250y2014v3.gif


#768 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 01 February 2011 - 19:53

Spoko loko woody, gdybym rok temu miał wiecej czasu to TdP by było moje :D

#769 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 01 February 2011 - 20:01

Spoko loko woody, gdybym rok temu miał wiecej czasu to TdP by było moje :D

do posprzatnaia ?? :-D

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#770 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 01 February 2011 - 20:03

Spoko loko woody, gdybym rok temu miał wiecej czasu to TdP by było moje :D

do posprzatnaia ?? :-D


[...] medali :-P

#771 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1,064 posts
  • SkądBrzesko

Posted 01 February 2011 - 20:24

bidonów ;P

#772 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 01 February 2011 - 20:37

Ja mam 34/50 i kiedyś miałem kasete 25-12 i na tym udało się pociągnąć 83km/h ale z górki rzecz jasna. Teraz mam kasetę 25-11 i zobaczymy ile się uda poprawić na tej samej górce.

#773 mariusz k

mariusz k
  • Użytkownik
  • 836 posts
  • Skądrybnik

Posted 01 February 2011 - 20:45

Na takie amatorskie ściganie nie potrzeba 11. Nawet jadąc w pierwszej grupie dasz radę na zjazdach na 12. Większe znaczenie ma technika pokonywania zakrętów, na tym można nadrobić zdecydowanie więcej ;-) .

#774 Virenque

Virenque
  • Moderator
  • 1,536 posts
  • SkądPoznań

Posted 01 February 2011 - 20:49

Dokładnie, zgadzam się w 100 procentach !!
Dedi jak wjedziesz na górę to będziesz zajechany (tak mi się wydaje patrząc na TdP) i możesz mi wierzyć że będziesz chciał zjechać prawie na luzie bez specjalnego dokręcania.
12 zupełnie wystarczy, tak jak pisze mariusz k lepiej poćwiczyć wchodzenie w zakręty i układanie się w dobrej - aerodynamicznej pozycji.
pzdr

#775 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 01 February 2011 - 20:56

Właśnie gościu w sklepie mówił, że twardo. Ja na to, że korba compact :-)
Kupiłem eksperymentalnie. Jestem szczególnie z tego zadowolony jak fajnie po kasecie sh śmiga łańcuch campy c9.

#776 kovsi

kovsi
  • Użytkownik
  • 32 posts
  • SkądDąbrowa Górnicza

Posted 01 February 2011 - 21:14

Chłopaki (i ew. dziewczyny ;) ) pomóżcie prosze :)

Opis stanu faktycznego:
Zabieram moją lepszą połówkę na tygodniowy wyjazd na trasie Wrocław-Freiburg (przez Pragę, Augsburg) po drodze napewno Sudety na Polsko-Czeskiej granicy i Szwardzwald... pewnie jeszcze z jakieś górki po drodze. Tempo absolutnie turystyczno-amatorskie ale chodzi o to żeby jednak jechać a nie uprawiać spacery z rowerem.
Problem w tym, że moja wybranka jest mocno początkującą kolarką szosową :) i jakkolwiek z kondycją problemów raczej nie ma (po górach prawie jak kozica skacze) to po prostu sił w nóżkach chyba czasem na podjazdach brakuje.
W tej chwili ujeżdża Krossa Venom Enyo (korba na kwadrat 53/39 kaseta 12-26 8rzedowa, przerzutka tylna Sora 8, przerzutka przednia 2200) i na Jurajskich pagórkach tej jesieni już już o mało co przełożeń brakowało.

Problem:
Jaki jest waszym zdaniem najbardziej racjonalny sposób na "wylajtowanie" napędu? (zarówno pod względem ulżenia wybrance jak i pod względem możliwie najmniejszych zmian :) choc zdaje sobie sprawe, że takie rzeczy to tylko w erze :P)

Koncepcje mam następujące:
1. zmiana samej kasety - tu wiele nie wywalczę - w zakresie obsługi tylnej przerzutki max to 27 zębów
2. zmiana korby na kompakt - to chyba by się musiało wiązać z wymianą przerzutek prawda?
3. zmiana na trzy tarcze - tu dochodzi wymiana przerzutek i prawdopodobnie lewej manetki (dobrze mysle?)
4. może tylko zmiana mniejszej tarczy z przodu (o ile są na rynku i czy przy zestawie 53 na 34 lub 36 będzie to działało? przerzutka to obsłuży?)

Każda konstruktywna rada na wagę złota bo wyjazd się zbliża i poza szlifowaniem kondycji również w zakresie sprzętu jakieś ruchy można powoli przygotowywać :)

Z góry dzięki :)

#777 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1,064 posts
  • SkądBrzesko

Posted 01 February 2011 - 21:36

kovsi, na rozpiętości kasety za wiele już nie poszalejesz. Może lepiej zainwestować w jakąś nawet używaną korbę kompaktową, bo tarczy 36 już chyba nie założysz, jeśli rozstaw śrub to 130. Trzy tarcze również byłyby pomocne, ale tutaj dochodzi wkład, przerzutka przednia i jak zauważyłeś, klamka chyba, że ma tam klamki 2/3.

Kup jej ochraniacze na bloki i niech pobiega pod górę ;P

#778 xubix

xubix
  • Użytkownik
  • 1,552 posts
  • SkądKrotoszyn

Posted 01 February 2011 - 21:39

Kup jej ochraniacze na bloki i niech pobiega pod górę ;P

Ja w Istebnej słyszałem na jednym z podjazdów od dopingujących ludzi "złaź pan z rowera, ludzie tu szybciej wchodzili" :lol:

#779 kovsi

kovsi
  • Użytkownik
  • 32 posts
  • SkądDąbrowa Górnicza

Posted 01 February 2011 - 21:43

PsYhOl - spokojnie ;) buty z są z SPD (nie szosowym) więc chodzi się w nich jak w zwykłych ;)

Kompakt to chyba najprostsze rozwiązanie ale jak policzyłem objętość takiego zestawu 26+50-34-12 to wyszło aż 30 a wg tych danych (http://techdocs.shim...69830606897.PDF) maks dla tej przerzutki to 29. Czyli kompakt = wymiana też tylnej przerzutki przynajmniej na nowszą Sorę tak? :)

#780 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 01 February 2011 - 21:54

Dead, ja myśle że kastea od 13 dla amatora jest najlepsza bo ma lepsze stopniowanie w połączeniu z korbą 52/39 , płynniejsze, poza tym więcej zyskasz na podjazdach niż zjazdach bo tam mozesz szybciej , a na zjazdach to za szybko to za bardzo boli .

W sumie jak charakter wyscigu jest górzysty to jak sie uczyliśmy, wygrywa sie na podjeździe, także czy na zjeździe będzie 73 czy 78 ma to małe znaczenie jak pary w nóżkach nie będzie póżniej ;-) , wystarczy że zjedziesz równo .

Co ciekawe, ujeżdzam od ponad pół roku korbe 175 zamaist 170 i efekty widać od razu , te same podjazdy na koronce o jeden stopień niżej a że nie lubie kadencji to mi pasuje bardziej.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo




Reply to this topic