Jump to content


Photo

jakie macie przelozenia?


1782 replies to this topic

#61 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 posts
  • SkądKraków

Posted 10 January 2007 - 11:34

czyli ona powinna miec ostatnia koronke luzem.. ma?
moja ultegra miala ostatnia luzem i nastepne 3 na pajaku.


Ostatnie (duże) w Ultegrze i 105 są zanitowane w zestaw (pakiet lub na pająku). Trza by roznitowywać. Może dobrym rozwiązaniem jest drugie koło tylne - górskie. Np. 13-27?

#62 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 10 January 2007 - 11:41

6500 nie byly cale na pajaku, a na pewno nie wersja 13-25. ostatnia koronka byla luzem i to wedlug mnie jest najlepsze rozwiazanie.
horny majac taka kasete moglby sobie ja bez problemu przerobic.
np. 12, 13 wywalic zamiast ich dac koncowa 13ke i dorzucic 27ke.
wyjdzie "troche" taniej jak skladanie nowego kola z nowa kaseta, lancuchem itd ;-)

#63 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Posted 10 January 2007 - 14:24

... kolejne 2 zęby (zamiana kasety 12-25 na 12-27), odczuję znaczną różnicę przy podjeździe? W Alpach np. nie tacy kolarze zakładają mechanizmy korbowe z 3 tarczami, ....
pozdro horny


26 moze tak ale, 27 to juz troche przesada. Jak mam w jednym z rowerkow 25 ... ale tarcze mala 42 a wiec podobnie do 39/23 i uwazam ze to wystarcza. Co do korb z 3 blatami to troche "obciachowe" sa ;-) Lubie klasyke 53/39 12/23 ...

Pzdr
Stas

#64 horny

horny
  • Użytkownik
  • 530 posts
  • Skądmazowieckie

Posted 10 January 2007 - 16:33

No to całkiem dobrze, że posłuchałem sprzedawcę podczas zakupu mojego BH. Powiedział mi, jak z trzema blatami kupię teraz, to co założę, jak pójdę na emeryturę :mrgreen:

#65 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 posts
  • SkądKraków

Posted 10 January 2007 - 18:10

6500 nie byly cale na pajaku, a na pewno nie wersja 13-25. ostatnia koronka byla luzem i to wedlug mnie jest najlepsze rozwiazanie.
horny majac taka kasete moglby sobie ja bez problemu przerobic.
np. 12, 13 wywalic zamiast ich dac koncowa 13ke i dorzucic 27ke.
wyjdzie "troche" taniej jak skladanie nowego kola z nowa kaseta, lancuchem itd ;-)


Jestes pewien? 6500 to była (jak rozumiem) ostatnia 9s Ultegra... Podobnie jak inne kasety S. tego czasu miała bodaj piątkę od góry na pająku i cztery zębatki luzem. Ale mogę się mylić... :roll:

[ Dodano: 2007-01-10, 18:26 ]

... kolejne 2 zęby (zamiana kasety 12-25 na 12-27), odczuję znaczną różnicę przy podjeździe? W Alpach np. nie tacy kolarze zakładają mechanizmy korbowe z 3 tarczami, ....
pozdro horny


26 moze tak ale, 27 to juz troche przesada. Jak mam w jednym z rowerkow 25 ... ale tarcze mala 42 a wiec podobnie do 39/23 i uwazam ze to wystarcza. Co do korb z 3 blatami to troche "obciachowe" sa ;-) Lubie klasyke 53/39 12/23 ...


W Campie dostajesz 26, ale w Shimano - 25 albo 27, więc albo, albo ;-)

#66 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 10 January 2007 - 19:06

6500 nie byly cale na pajaku, ...


Jestes pewien? 6500 to była (jak rozumiem) ostatnia 9s Ultegra... Podobnie jak inne kasety S. tego czasu miała bodaj piątkę od góry na pająku i cztery zębatki luzem. Ale mogę się mylić... :roll:


na milion procent ;-)

TUTAJ zdjecie tej kasety, gdzie widac, ze ostatnia koronka nie jest polaczona z reszta.

#67 Mika

Mika
  • Użytkownik
  • 298 posts
  • SkądGliwice

Posted 15 January 2007 - 19:02

ja nie nazwałabym 27 przesadą... Wszystko zależy od preferencji w kwestii "twardości" przełożeń no i od samego podjazdu oczywiście... Ale 3 tarczy to bym nie wzieła za nic :P

#68 epafras

epafras
  • Użytkownik
  • 11 posts
  • SkądMuszyna/Kraków

Posted 23 January 2007 - 09:11

ja mam 2 blaty z przodu 53/39 i więcej nie chciałbym wozić te dwa w zupełności mi wystarczają :) z tyłu mam Campe 9s - 13/26 i myślę że to jest świetne przełożenie przynajmniej dla mnie gdyż w moich okolicach są prawie same górki :) myślę że te 27 nawet czasami sie przydaje jeśli ktoś lubi jeździć na miękkich przełożeniach ale to już indywidualna sprawa każdego zawodnika :)

#69 Gosc_MaciekR_*

Gosc_MaciekR_*
  • Gość

Posted 23 January 2007 - 09:40

W Campie dostajesz 26, ale w Shimano - 25 albo 27, więc albo, albo


W katalogu Campagnolo 2006 są kasety 10s 12-25;

#70 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 23 January 2007 - 10:45

na 2007 sa takie zestawienia:
11-21
11-23
11-25
12-23
12-25
13-26
13-29
14-23

#71 Gosc_MaciekR_*

Gosc_MaciekR_*
  • Gość

Posted 23 January 2007 - 10:50

Właśnie miałem to dopisać... :mrgreen:

#72 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 23 January 2007 - 10:58

szkoda, ze nie robia juz campy na 9ke.
w naszym kraju nigdzie nie znalazlem kasety veloce na 9ke.
najblizej gdzie ta kaseta jest dostepna to sklep u naszych zachodnich sasiadow. www.bike24.net


wiedzialem kiedy to napisac...
znalazlem veloce 12-23 9ke na allegro - firma kalita.
szkoda ze kalita nie jezdzi juz samochodem ze sprzetem po Polsce :/ teraz tylko mozna zamowic przez net/tel.

#73 szymon72

szymon72
  • Użytkownik
  • 86 posts
  • SkądKraków

Posted 02 April 2007 - 20:23

Witam

Czytam sobie ten post i wydaje mi się, że większość z was spłyca problem przełożeń sprowadzając go do kwestii "podjedzie" - "nie podjedzie" zapominając o rzeczy chyba najważniejszej - "z jaką kadencją"? Najbardziej efektywna zamiana mocy mięśni na pokonywany dystans odbywa się przy kadencji powyżej 80 obrotów. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że przeciętny amator robi 4 kilometrowy podjazd o średnim nachyleniu 8% z kadencją 80 obrotów na przełożeniu 39/23. Armstrong używał w górach kasety 12-25 nie dlatego, że nie dałby rady na 21 zębach tylko dlatego, żeby utrzymać wysoką kadencję. I nie jest to sprawa indywidualna, zawsze wyższa kadencja będzie bardziej efektywna z punktu widzenia mechaniki ruchu.
Z własnego doświadczenia powiem, że po założeniu kompaktowej korby (50/34) średni czas podjazdu przy podobnym wytrenowaniu zmniejszył się o 7-10% w porówaniu do klasycznej korby (53/39).

#74 horny

horny
  • Użytkownik
  • 530 posts
  • Skądmazowieckie

Posted 04 April 2007 - 07:09

szymon72, chyba nie sposób odmówić Ci racji.

pozdro horny

#75 pañcio

pañcio
  • Użytkownik
  • 49 posts
  • SkądGorzów Wlkp

Posted 04 April 2007 - 07:36

39/53 12-25 i powiem, że lekko nie jest;

na razie nawet podjazdy o małym stopniu nachylenia dają w kość
pozdr
pańcio

#76 horny

horny
  • Użytkownik
  • 530 posts
  • Skądmazowieckie

Posted 04 April 2007 - 08:28

Podjazdy dają w kość, ale zależne są nie od stopnia nachylenia (wykluczam "ściany"), ale od tego z kim jedziesz. Jeżeli jadą z Tobą mocni kolarze, a Ty chcesz im dorównać, to faktycznie "lekko nie jest". Jeżeli zabierzesz ze sobą na wycieczkę nowicjuszy, to wtedy Ty poczujesz się Armstrongiem. :-P :mrgreen:

pozdro horny

#77 Gosc_zawodowiec_;)_*

Gosc_zawodowiec_;)_*
  • Gość

Posted 04 April 2007 - 13:55

ja mam 52\42 i 14-25 (zakres juniorski :-P ) i na górki w zupełności wystarcza ;-)

#78 Mika

Mika
  • Użytkownik
  • 298 posts
  • SkądGliwice

Posted 04 April 2007 - 14:00

zawodowiec_;), pytanie na jaką kadencje Ci wystarcza... byłeś na zeszłorocznych GMP? Wątpie żeby Ci starczyło...

#79 Gosc_Arek_*

Gosc_Arek_*
  • Gość

Posted 04 April 2007 - 14:20

Dokładnie, ja na gorska w tamtym roku (junior) zalozylem z tylu kasete 14-28 i byla w sam raz. Wiele razy uzywalem "asa" dzieki czemu nie musialem przepychac i obciazac niepotrzebnie miesni szkieletowych.

#80 Apache71

Apache71
  • Użytkownik
  • 29 posts
  • SkądPiekary Śl.

Posted 04 April 2007 - 15:06

Kiedyś mialem 52/40 (takie nietypowe te 40, ale tak było) + 12/26 (Suntour) - w górach spokojnie wystarczyło.

Potem dałem się skusić na 52/42/30 + 12/23 (Sora). Po pewnym czasie doszedłem do wniosku, że to był poważny błąd. Utrzymanie dobrej kadencji jest gorsze niż na 2 tarczach.
W terenie górzystym często 42 było dla mnie za twarde, a zrzut na 30 dawał mało efektywny młynek.

Teraz 105 czeka na montaż: 52/39 + 12/27 Widzę, że na razie jestem jedyny z 27, ale biorąc pod uwagę upływający czas (wiek) i chęc do jazdy w prawdziwych górach (choć nie tak często jak bym chciał), to takie koło ratunkowe będzie ok. Lepiej mieć rezerwę niż jechać wężykiem pod górę.



Reply to this topic