Skocz do zawartości


Zdjęcie

jakie macie przelozenia?


1782 odpowiedzi w tym temacie

#81 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 kwiecień 2007 - 09:44

Apache71, nie łam się, ja wprawdzie mam 13-25 ale korby 30-42-52. Gdybym miał brać 39-53 to z pewnością wziąłbym do tego coś na x-27. Ale ja jeżdżę na trójce i oponach 28, bo turysta jestem :-P A tak poważnie to teraz nie brałbym korby trzyrzędowej, tylko kompakt 34-50.

#82 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 postów
  • SkądGalicja

Napisano 05 kwiecień 2007 - 09:51

Mam 47 w tym roku .... kurdekurde :(
Aktualnie jestem po drugim wypadku i przed drugim remontem rowerka ...
Miałem 52/39 na korbie 177.5 i 9tka 12-23 - wyjezdzam wszedzie w moim pagórkowatym terenie ... a zawsze zaliczam jeden lub wiecej jednorazowo z "pagurków" takich jak Żar, Przegibek, Hrobacza, Magurka, Kocierz ...
Nie jest łatwo, ale jakos przepycham, choc 23 używałem tylko na Magurke i Hrobaczą.
Teraz planuje 10tke załozyć, czyli jedno zebatke więcej z tyłu - tzn 25.
Trza jednak nie przepychac, ale wiecej luziku .... Kurde, nozyska mi obrosły w muły, m.inn chyba z tego siłowego kręcenia ...

#83 Apache71

Apache71
  • Użytkownik
  • 29 postów
  • SkądPiekary Śl.

Napisano 05 kwiecień 2007 - 10:41

Teraz widzę, że zapomniałem dodać ważne info.
Kaseta w Sorze - była to 8-ka. Teraz w 105-ce (wersja 2006) jest 10-ka. Zatem "koła ratunkowe", czyli zębatka 24 i 27 doszły mi z urzędu, a do zębatki 21 wszystko jest jak w innych kasetach 10-kach - jeżeli dobrze pamiętam :roll:

#84 Gosc_szudri_*

Gosc_szudri_*
  • Gość

Napisano 08 kwiecień 2007 - 23:02

ja jeżdziłem na 53/42 i korba 172,5 tył mam 14-24 bo na sześć jak na razie, 8-) ale teraz założyłem korbe 175 i 52/39 tył został bez zmian. W przyszłym sezonie pomyśle o kasecie.

#85 horny

horny
  • Użytkownik
  • 530 postów
  • Skądmazowieckie

Napisano 03 maj 2007 - 05:57

Wczoraj zadałem pytanie koledze jak w temacie "jakie masz przełożenia?" Trochę zdziwiła mnie jego mina, bo ściga się w mastersach już ładnych parę lat, a sprawia wrażenie, że nie rozumie prostego pytania.
- O kasety ci chodzi? Ja mam chyba z 5 kaset. Zakładam odpowiednią, zależnie od wyścigu i terenu w którym przyjdzie mi jeździć. :-D
Pięć, jak pięć, ale jeszcze jedną z 27ząbkami na duże górki mam chęć sobie sprawić. KK, PB, dookoła Tatr, coraz bliżej, więc może gdzieś bym się wybrał?... :-P

pozdro horny

#86 tomacias

tomacias
  • Użytkownik
  • 208 postów
  • Skądopolskie

Napisano 03 maj 2007 - 12:15

Do niedawna śmigałem na 53/42 - kaseta 7ka 13-21 na większe górki miałem kasetę górską 13-27 ale skoki przełożeń były zabójcze.
Aktualnie do nowej maszyny wrzuciłem kompakta 50/34 i kasetę 9ka 13-23 i jest OK :lol:

#87 Gosc_Qba_*

Gosc_Qba_*
  • Gość

Napisano 09 maj 2007 - 20:56

Ja mam dwa blaty; 53/39 SG i 9- rzędową kasetę 13/25 HG (oczywiście sch- 105).
P.S. Co znaczą te SG i HG? Pozdro!

#88 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Napisano 09 maj 2007 - 21:20

SH to Super Glide a HG to Hyper Glide to jest technologia kształtu zębów, ale niestety nie wiem nic więcej na ten temat. HG jest lepsze od SH i chyba jest precyzyjniejsza zmiana biegów.

#89 Gosc_Qba_*

Gosc_Qba_*
  • Gość

Napisano 09 maj 2007 - 21:25

Oki, dzięki, trzeba się będzie jeszcze rozejrzeć w necie za informacjami. Pozdro!

#90 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Napisano 09 maj 2007 - 21:34

Już znalazłem. SG to technologia kształtu zębów korbowodu. HG technologia kształu zębów kasety. HG pozwala na płynniejszą i cichszą zmianę biegów przez to że łańcuch ześlizbuje się z jednej koronki na drugą.

#91 Gosc_Qba_*

Gosc_Qba_*
  • Gość

Napisano 09 maj 2007 - 21:46

Nie trzeba było sobie tak szybko głowy zawracać. Dzięki, pozdro!

#92 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Napisano 09 maj 2007 - 21:47

Sam byłem ciekaw :-)

#93 kaktus188

kaktus188
  • Użytkownik
  • 22 postów
  • SkądBiłgoraj

Napisano 10 maj 2007 - 21:58

ja mam 52 duza tarzcza a mala niewiem bo wogule jej prawie nieuzwam nawet na rozgrzewce mam 52 z przodu(musze zmienic na 53) a z tylu 19 i to wystarczy z tylu mam 21/11 :-) ale przyznam szczezre ze 21 z tylu to bardzo zadko uzywam prawie wogule :-) bo uwazam ze niema sensu tak miekko no chyba ze pojade kiedys na podjazdy 12% to wtedy spewnoscia sie przelozenia przydadza tylu 21/23 z tyly :-)

#94 Gosc_Urban_*

Gosc_Urban_*
  • Gość

Napisano 11 maj 2007 - 08:42

Czy tylko ja jestem tutaj na forum który praktycznie nie używa dużej tarczy ??
Lubię miekką jazdę, dlatego też wrzucam duża tarczę jak mam powiedzmy 35-36 km/h na liczniku. Jeżdzę z kadencją około 93-95.
Myślałem nad korbą kompaktową, ale boję się, że 34T będzie za mało.50T by było w porządku. Mam mały mętlik bo nie chcę wyrzucić kasy w błoto.

#95 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Napisano 11 maj 2007 - 10:38

Też miałem ten dylemat, jeśli obence przełożenia Ci w zupełności wystarczają i nie masz w pobliżu samych gór to uważam że nie warto się pakowac w kompaktowe korby.

#96 FairFaX

FairFaX
  • Użytkownik
  • 42 postów
  • SkądKrosno

Napisano 11 maj 2007 - 12:29

podobnie jak urban wiekszosc czasu jezdze na malej tarczy (42T), a z recji ze konczy mi sie powoli korba(CPI-9) to trzeba bedzie cos kupic. i tutaj sie zastanawiam nad czyms.

myslalem nad kompakterm 34T+50T. Ale bede chyba musial razem z korba wymieic kasete(aktualna 13-26) na jakas szybsza, zeby utrzymac kadencje w podobnym stopniu, albo nawet troche ja zwiekszyc.

Jezdze w takim terenie ze czesto 42+26 nie daje rady... i albo kupie z 39T, albo kompakta.


Macie moze doswiadczenia z takimi wlasnie kompaktowymi korbami?

#97 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • Skądokolice Łowicza

Napisano 11 maj 2007 - 17:44

Ja polecam korbę 50/39 lub 50/42. Lubie miekko jeździć a tujesze pagórki nie są specjalnie wymagające.
Podobnie jak FairFaX czy Urban zastanawiałem się nad kompaktem ale 34 to już w moim przypadku przesada. W sumie małej tarczy używam tylko na rozgrzewkę lub gdy opadłem z sił na jakimś podjeździe.
Dla mnie idalna kaseta to 13 14 15 16 17 18 19 20 21 (najwiecej używam 50/17 do 50/15) Niestety nie mogłem kupić pierwszej koronki 13 (miche) więc pozostałem przy takim zestawie
12 14 15 16 17 18 19 20 21 (z 12 praktycznie nie korzystam).
Drugra strona medalu , że jeżdże tylko w pojedynkę.

#98 Gosc_Urban_*

Gosc_Urban_*
  • Gość

Napisano 11 maj 2007 - 18:31

A może właśnie kupić kompakta i używać małej tarczy 39 ? Tak jak Dadi...Tylko wtedy bym musiał prócz korby dokupić tarczę.

#99 Damiano

Damiano
  • Użytkownik
  • 321 postów
  • SkądDąbrowa Górnicza

Napisano 11 maj 2007 - 18:51

Ja od paru dni kombinuje jak zmiękczeć moję przełożenia z zamiarem (mam nadzieję) wybrania sie kiedyś w beskidy i zmierzenia się z osławionymi juz podjazdami:-)
Mam przełożenia 53x39 a z tyłu kasete 9tke 12x25. Najpierw myślałem o zakupie korby kompaktowej, ale:
1. nie wiem czy przednia przerzytka obsłuzy małą zebatke 34
2. tu gdzie mieszkam jest teren pofałdowany, ale nie ma takich gor zeby uzywac tarczy 34 wiec to chyba nienajlepszy pomysł.
I tak mysląc wykombinowałem by kupić kasetę 9tke 14x25 i spróbować wyrzucić którąś ze srodkowych zebatek a dokupic i dołożyc na koncu 27 lub 28 - tylna przerzutka taką obsłuzy.
Tylko teraz mam małą zagwozdkę czy 14 z tyłu nie bedzie za mało? Nie jestem wycinakiem, a stosunek 53/14 to prawie 3,8 obrotu tylnego kola. Mam do Was pytanie - z jaką prędkością jeździcie na tym przełożeniu? Ja sam nie pamiętam, a sprawdzić teraz nie mogę (kłopoty zdrowotne).

#100 FairFaX

FairFaX
  • Użytkownik
  • 42 postów
  • SkądKrosno

Napisano 11 maj 2007 - 19:02

Ja uzywam kasety 9s 13-26, ale 26 prawie nie uzywam, bo mam klamke Campy na 8s i nie moge jej zbyt dobrz ustawic zeby wrzucala 26 i 13, wiec zrezygnowalem z 26 na rzecz 13T.
Od czasu do czasu przy mocniejszym przycisnieniu klamki 26 wchodzi, ale i tak sporadycznie.

Wiem, ze mnie pewnie skrytykujecie, ale za takie zestawienie, ale mialem okazje kupic troche juz sedziwego Recorda 8s za ok 200pln i takiego kupilem. Traz wlasnie szukuje gdzies wlasnie rolki 9s(na ktora nawija sie linka) do klami Campy, zeby sobie przerobic klameczke z 8s na 9s wlasnie.



Dodaj odpowiedź