Porównanie przełożeń które umieściłem wyraźnie wskazują, że trójtarcz nie miał większego sensu. Prekursorem tego trendu był Sram wprowadzający WiFLi: technology accommodates a wider range of gears than a standard short-cage road derailleur. Compared to a triple chainring setup, it provides faster shifts and significant weight savings. Minimalnie dłuższy wózek przerzutki tylnej pozwolił obsłużyć kasety z zębatkami do 32T co jak widać z wyliczeń odpowiada standardowym trójtarczom z 30/28T (nawet ciut lżej), na dodatek skutkowało znacznie lżejszym mechanizmem korbowym, mniejszym Q-Factor, lżejszą przerzutką przednią (dostosowaną tylko do 2 przełożeń). Czysty zysk. Shimano jeszcze trochę trzymało się trójtarcza, ale obecnie również u nich to rozwiązanie trafiło do lamusa, przynajmniej w wyższych grupach, pozostaje jeszcze obecne jedynie w grupach ekonomicznych Claris i Sora (FC-R3030), Tiagra 4703. Wyższe grupy to tylko 2 rzędówki i tam stosuje się przerzutki tylne z krótkim wózkiem (SS do 28T/30T) i średnim (GS do 32T/34T) - analogicznie jak w przerzutkach Sram, co więcej nowe modele Shimano obsługują nawet do 30T/34T więc tym bardziej nie ma sensu stosowania trójtarczowej korby z tarczą 30, bo zastosowanie korby z tarczą 34T i kasety z największą 34T to już przełożenie równe 1, czyli prawie odpowiednik 30/30 (o ile takie kasety są?).
jakie macie przelozenia?
#1601
Napisano 30 listopad 2017 - 20:13
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#1602
Napisano 01 grudzień 2017 - 15:45
Ale traci się takie ciasne zestopniowanie kasety, niestety. To dla mnie duża wada, bo się przyzwyczaiłem do mojego układu i jak czasem jadę na starym rowerze, gdzie mam co 2 ząbki na kasecie, to jest duża różnica. Oczywiście w pofalowanym terenie nie ma to takiego znaczenia, ale u mnie płasko.
#1603
Napisano 01 grudzień 2017 - 16:16
Na płaskim nie potrzebujesz zakresu, jaki oferowałaby korba 3-rzędowa.
Faktem jest, że w pewnych bardzo specyficznych warunkach napęd 3x ma sens na szosie. Ale to naprawdę skrajnie rzadkie przypadki. Nie dziwię się, że producenci od niego odchodzą.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1605
Napisano 01 grudzień 2017 - 19:13
Przy korbie 50/34 najlepiej będzie używać 2 kasety: na płaskie ciasno zestopniowaną do np.23 czy 25, a na góry do 34.
Tak pewnie zrobię w przyszłości.
Ja do szosy nie brałbym kasety większej niż 32, mało jest podjazdów szosowych które wymagają przełożenia 1:1, w Polsce tylko Przełęcz Karkonoska może stanowić dla niektórych problem z przełożeniem 34:32.
Bianchi Oltre XR3 Disc
Accent Freak
Bulls Copperhead 3
#1608
Napisano 04 grudzień 2017 - 14:32
Jeżeli łańcuch jest w dobrym stanie, nie musisz go wymieniać. Natomiast możesz pomyśleć nad skróceniem go o 1-2 pary ogniw, żeby nie był zbyt długi.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1609
Napisano 16 styczeń 2018 - 00:18
jak ma się tak zwana kompatybilność, którą shimano podaje na swojej tak realnie?
link:
http://productinfo.s...-453&acid=C-454
mając Tiagrę (korba/kaseta) 4700 nie powinno się zakładać łańcucha CN 6701? tylko np CN-HG95?
a jeśli chodzi o kasetę to 105 - CS-5700 11-25 i 11-28 jest tam wymieniona jako kompatybilna, czyli mimo że w ofercie jest CS-5700 12-25 nie powinno się jej brać pod uwagę kaset 12-25 mając grupę Tiagra 4700?
o co tak na prawdę chodzi, czy to marketing czy rzeczywiście ma to jakieś podstawy?
#1610
Napisano 16 styczeń 2018 - 06:37
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1611
Napisano 19 czerwiec 2019 - 12:13
Dowolna 10-rzędowa kaseta i dowolny 10-rzędowy łańcuch będą pasowały.
zamowiłem kasetę chorusa 12-29 , przy kompakcie z przodu. nie jestem nowicjuszem ale 34/26 we Włoszech okazało się za mało, pojedzcie na np Muro di Sormano, przepchałem jakoś ale to było extremalne pchanie jak dla mnie, Mortirolo -bez jaj, w Polsce Gliczarow tez lepiej by się jechało zapewne, na tdpa złąpałem raz niezłe 170 miejsce z duuzą astrata na Gliczarowie własnie z uwag na brak większej koronki z tyłu,warto miec zapas od razu a nie mieszać , brak 11 to żaden brak chyba ze nazywasz się Mark Cavendish
#1612
Napisano 19 czerwiec 2019 - 22:47
Od tygodnia nowy napęd, 50/34+12-30, Ultegra 8000 + Ultegra 10s 6700.
Wcześniej 50/34+12-25 (Ultegra 6750 + 10s 6700).
Sporo w mojej okolicy ostrych sekcji - wcześniej przepychane, a teraz wchodza na wysokiej kadencji.
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
#1613
Napisano 19 czerwiec 2019 - 23:11
Nieprawda. Koronka 11z przydaje się na łatwych, szybkich zjazdach, w TT zapewni lepszą linię łańcucha oraz da gwarancję przełożenia gdy zawieje w plecy nawet z blatem 53/54z. Ponadto na treningach siły to nieodzowny partner do przepychania korby.brak 11 to żaden brak chyba ze nazywasz się Mark Cavendish
Finiszować na Cavendisza z 53:11 to trzeba umieć, bo to już mowa o prędkościach rzędu 70km/h. Ręka w górę, kto rozbuja tak rower na płaskim rozpoczynając z tętna progowego?
- astronom lubi to
#1614
Napisano 20 czerwiec 2019 - 18:06
Hej ja tak swoja maszyne rozbujalem na prostej szerokiej bez wietrznej pogodzie i ze sloneczkiem po dystansie 80km. To byl super wynik 70km/h startujac z pod swiatel. Mialem wtedy blat 53/42 i kasete 11-28 lubie czesto tak sobie po sprintowac. Na swiatlach stanol stary ford transit z paroma robotnikami no i sie zaczelo. Ja wystarowalem oni zostali za chwile mnie doszedl bylo 45km/h a ja caly czas cisne i ich doganiam 60km/h i jeszcze i 70km/h i ich zdziwione miny w szybie a ja z bananem na twarzy
#1615
Napisano 20 czerwiec 2019 - 23:11
Hej ja tak swoja maszyne rozbujalem na prostej szerokiej bez wietrznej pogodzie i ze sloneczkiem po dystansie 80km. To byl super wynik 70km/h startujac z pod swiatel. Mialem wtedy blat 53/42 i kasete 11-28 lubie czesto tak sobie po sprintowac. Na swiatlach stanol stary ford transit z paroma robotnikami no i sie zaczelo. Ja wystarowalem oni zostali za chwile mnie doszedl bylo 45km/h a ja caly czas cisne i ich doganiam 60km/h i jeszcze i 70km/h i ich zdziwione miny w szybie a ja z bananem na twarzy
A co to za problem utrzymać kadencję w okolicy 120 na 53/11. Codzienność. Do pracy tak śmigam całą trasę 25km. Powrót zresztą to samo.
A tak schodząc na ziemię - 52T + 11-28, ale z chęcią przeszedłbym na kompakt. Za dużo po mieście jeżdżę na 52T.
Ribble R872 - Octane One Gridd
#1617
Napisano 21 czerwiec 2019 - 09:44
Hej ja tak swoja maszyne rozbujalem na prostej szerokiej bez wietrznej pogodzie i ze sloneczkiem po dystansie 80km. To byl super wynik 70km/h startujac z pod swiatel. Mialem wtedy blat 53/42 i kasete 11-28 lubie czesto tak sobie po sprintowac. Na swiatlach stanol stary ford transit z paroma robotnikami no i sie zaczelo. Ja wystarowalem oni zostali za chwile mnie doszedl bylo 45km/h a ja caly czas cisne i ich doganiam 60km/h i jeszcze i 70km/h i ich zdziwione miny w szybie a ja z bananem na twarzy
To może warto się wbić do World Touru jak ot tak potrafisz pocisnąć 1500W?
- Mediana, Arni, Robert74 i 2 innych osób lubią to
#1620
Napisano 21 czerwiec 2019 - 20:01
A co to za problem utrzymać kadencję w okolicy 120 na 53/11. Codzienność. Do pracy tak śmigam całą trasę 25km. Powrót zresztą to samo.
A tak schodząc na ziemię - 52T + 11-28, ale z chęcią przeszedłbym na kompakt. Za dużo po mieście jeżdżę na 52T.
To kozak jestes jak 25km smigasz na kadencji 120 na 53/11 , takich to ja widze jak gibaja sie na rowerze przepychajac korbe na twardym przelozeniu 53/11 czy tam 52/11 z predkoscia 20km/h .A mowa bylo o rozbujaniu sie do 70km/h a nie czy ktos pedaluje iles tam kilometrow.