Koła gotowe firmowe
#1082
Posted 13 March 2019 - 12:31
RR21 i PR1400 mają normalne szprychy i nyple. Z przodu aerolite z tyłu aero comp. Obręcze to RR 411 ze zmienionym malowaniem. Piasty z tego co pamiętam mają poprawioną geometrię względem sklepowych 240s i w standardzie ratchet 36t. Bębenek jest standardowy, łożyska ze stali nierdzewnej. Przyzwoite koła jeśli cena nie przekracza 2K.
Alternatywnie w podobnych pieniądzach można kupić Fulcrum Zero i Shimano C24. Oba komplety mają piasty na łożyskach typu "cup and cone".
Koła składane są ciekawą opcją ale tylko pod warunkiem, że ma się dostęp do kogoś z pojęciem w temacie ich budowy. Z doświadczenia wiem, że o takich ludzi raczej trudno.
- kaloo likes this
Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll
#1083
Posted 13 March 2019 - 12:32
Rozumiem, że piasty w tych kołach to DT240s lub konstrukcja bazująca na tym modelu? Jak wygląda temat serwisowania i dostępności np. zamiennych szprych? czy jest to standardowa szprycha do dostania czy specyficzna tylko od DT?
Tych kół używam od prawie 3 lat. Nigdy nie miałem z nimi żadnych problemów. Zapobiegawczo kupiłem zestaw naprawczy z e szprychami, które są troche inne od standardowych, ale nigdy nie było potrzeby ich wykorzystać. Dodam, że dwa lata dłużej używam kół składanych na identycznych co w DT RR21 obręczach i zużycie po ok. 15000km jest niewielkie.
#1086
Posted 13 March 2019 - 17:50
Szprychy w tylnym kole RR21 lubią robić ping ping, kropelka oleju na łączeniu załatwia sprawę. Poza tym pancerne i lekkie koła.
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Faktycznie, zapomniałem o tym. U mnie pomaga przeczyszczenie miejsca krzyżowania się szprych. Zazwyczaj dźwięki znikają na kilkaset kilometrów.
#1087
Posted 27 March 2019 - 17:24
Panowie i Panie,
Potrzebuje na szybko kół. Wymagania: pod tarcze, shimano 11sp, waga jak będzie poniżej 1800 to będzie dobrze, sztywne osie 15x100 i 12x142, tubeless ready. Chciałbym to zamknąć do 1500zł.
Mam na szybko kilka typów:
Alexrims RXD3 - http://www.alexrims.com/products/rxd3/
Alexrims CXD4 - http://www.alexrims.com/products/cxd4/
Fulcrum Racing 5 db - https://www.fulcrumw...els/racing-5-DB
DT Swiss C 1800 spline - https://www.dtswiss....1800-spline-23/
DT Swiss R23 spline - https://www.rowertou...isc-center-lock
Wszystkie jestem w stanie kupić w założonym budżecie.
Cztery pierwsze pozycje to koła nowe z gwarancją. Ostatni set po minimalnym przebiegu (stan idealny), bez gwarancji. Pytanie czy DT Swiss są na tyle awaryjne, że ta gwarancja będzie mi potrzebna, przy założeniu że kół będę używał maksymalnie do przyszłego sezonu.
W Fulcrumach trochę boję się tej piasty i zaplotu 2:1.
Alexrims, miałem kiedyś koła tej firmy i byłem bardzo zadowolony.
Z uwagi, że zależy mi na czasie nie biorę pod uwagę składania.
Co sądzicie o tych propozycjach, może macie inne lepsze pomysły.
crankalicious.pl - profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji roweru
#1088
Posted 25 April 2019 - 23:39
Szybkie pytanie bo chcę sprzedać swoje Alexrims AT480 które miałem w vento 5.0 ( https://www.kross.pl...g?itok=Av9guK7g). Wycentrowane, wyczyszczone, przebieg ok 2,5 tys. km. Waga kół to 2100 gramów. Za ile mogę je sprzedać? Kompletnie nie mam pojęcia ile są warte
#1089
Posted 26 April 2019 - 09:06
Panowie i Panie,
Potrzebuje na szybko kół. Wymagania: pod tarcze, shimano 11sp, waga jak będzie poniżej 1800 to będzie dobrze, sztywne osie 15x100 i 12x142, tubeless ready. Chciałbym to zamknąć do 1500zł.
Mam na szybko kilka typów:
Alexrims RXD3 - http://www.alexrims.com/products/rxd3/
Alexrims CXD4 - http://www.alexrims.com/products/cxd4/
Fulcrum Racing 5 db - https://www.fulcrumw...els/racing-5-DB
DT Swiss C 1800 spline - https://www.dtswiss....1800-spline-23/
DT Swiss R23 spline - https://www.rowertou...isc-center-lock
Wszystkie jestem w stanie kupić w założonym budżecie.
Cztery pierwsze pozycje to koła nowe z gwarancją. Ostatni set po minimalnym przebiegu (stan idealny), bez gwarancji. Pytanie czy DT Swiss są na tyle awaryjne, że ta gwarancja będzie mi potrzebna, przy założeniu że kół będę używał maksymalnie do przyszłego sezonu.
W Fulcrumach trochę boję się tej piasty i zaplotu 2:1.
Alexrims, miałem kiedyś koła tej firmy i byłem bardzo zadowolony.
Z uwagi, że zależy mi na czasie nie biorę pod uwagę składania.
Co sądzicie o tych propozycjach, może macie inne lepsze pomysły.
A udało Ci się znaleźć te Alexrims w polskim sklepie? Jak tak to daj linka bo się nad nimi zastanawiam tylko nigdzie nie ma 😔
#1090
Posted 09 May 2019 - 20:24
Szukam kół na płaskie tereny do 1500zł. Moja waga to ~90kg. Potrzebuje jakichś wytrzymałych kół bo Mavic Aksium wykańczają mnie już nerwowo. Czy da się w tych pieniądzach kupić jakieś mniej problemowe koła?
Znalazłem vision team 35 jednak nie wiem, czy to dobry wybór.
#1092
Posted 10 May 2019 - 10:34
Może masz krzywe te koła bo Aksiumy to ciężkie ale i pancerne kowadła
marvelo
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT
#1093
Posted 10 May 2019 - 11:11
#1094
Posted 10 May 2019 - 12:47
One były dość mocno uderzone i poniekąd juz nie da sie ich idealnie wycentrować.
I wszystko w temacie.
Za 1500 spokojnie złożysz/kupisz DT R460+ DT 350
marvelo
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT
#1095
Posted 10 May 2019 - 14:48
Wyczytałem też, że w tańszych kołach może być problem z wymiana szprych itp przez brak dostępności części zamiennych czy też różne sposoby zaplotu.
Cena nie gra tu większej roli. Jeśli w kole są niestandardowe komponenty to będzie problem z dostępnością części zamiennych lub w najlepszym wypadku ich ceny będą dość wysokie.
Na allegro są teraz wystawione DT Swiss RR21 za 1800 zł z oponami. Po odliczeniu prowizji allegro wychodzi 1650 zł więc jest pole do negocjacji.
Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll
#1096
Posted 10 May 2019 - 15:00
Używane koła nie wchodzą w grę bo nie będę w stanie ocenić ich zużycia. Wole kupić nowe.
Coś w tym stylu by było dobre?
https://lemonbike.eu...ghtpull-cx-ray/
#1097
Posted 10 May 2019 - 15:19
Jak kupisz nowe koła i się 2 razy przejedziesz to będą tak samo używane jak te z allegro. Zasadniczo to co podesłałeś z lemonbike to są takie same koła jak RR21 tylko na znacznie gorszych piastach (łożyska, geometria, waga, uszczelnienie, star ratchet).
Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll
#1098
Posted 10 May 2019 - 15:25
Jak kupisz nowe koła i się 2 razy przejedziesz to będą tak samo używane jak te z allegro. Zasadniczo to co podesłałeś z lemonbike to są takie same koła jak RR21 tylko na znacznie gorszych piastach.
Całkiem możliwe aczkolwiek równie dobrze mogą mieć przejechane 6tyś km i ja tego nie wyłapie. Mogą być też gdzieś uderzone i tylko więcej problemów niż pożytku. Nie znam się na kołach więc wolałbym kupić nowe.
A te które podałem będą wystarczające?
#1099
Posted 10 May 2019 - 15:29
Nie mogą mieć przejechane 6000 bo było by widać po aluminiowym bębenku. To są praktycznie nowe koła w oryginalnym opakowaniu. Jeśli gość ma do nich dowód zakupu to jeszcze mają rok gwarancji. Jakby zszedł z ceną w okolice 1500-1600 zł to wg. mnie warto jest kupić (szczególnie że masz opony w cenie)
To czy koła z lemonbike będą wystarczające zależy od twoich oczekiwań. Na pewno będą gorsze i cięższe niż RR21 ale lepsze niż obecne mavic-i. Plus jest taki że wszystkie części z których są zbudowane można kupić osobno w razie potrzeby.
Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll
#1100
Posted 10 May 2019 - 15:41
Generalnie zależy mi na tym żeby koła były wytrzymałe i bezproblemowe w serwisowaniu. Sądze, że 200g w jedną czy w drugą stronę nie zrobi różnicy w jeździe rekreacyjnej więc kwestia wagi odchodzi na dalszy plan.
Znalazłem też zestaw ale ze szprychami DT Swiss Competition Race za 1200zł. Czy warto dopłacać 400zł dla sapim cx-ray?