Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła gotowe firmowe


1149 odpowiedzi w tym temacie

#1061 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 08 marzec 2019 - 14:52

"Możliwość ewentualnej wymiany pękniętej obręczy." - w Maviku, przy polskim dystrybutorze? Zapomnij.

 

Chcesz mieć łatwość serwisowania, wybierz koła składane. Nie będziesz do nikogo uwiązany.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1062 mutos

mutos
  • Użytkownik
  • 89 postów
  • SkądOlkusz/Kraków/Mielec

Napisano 08 marzec 2019 - 14:57

Nie zdawałem sobie sprawy że to takie skomplikowane. Czy rozcentrowana obręcz lub pęknięta szprycha również będzie problemem do naprawienia w "piwnicy"? 



#1063 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 08 marzec 2019 - 21:41

Nigdy nie masz gwarancji, ale serwisowanie kół składanych jest zawsze prostsze. Z dużym prawdopodobieństwem łatwiej będzie też Tobie znaleźć części zamienne za X lat.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1064 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 08 marzec 2019 - 21:49

Nie zdawałem sobie sprawy że to takie skomplikowane. Czy rozcentrowana obręcz lub pęknięta szprycha również będzie problemem do naprawienia w "piwnicy"? 

Jak kupisz mavica, lub campagnolo/fulcrum z zaplotem 3G to zapomnij. Nawet w serwisie tego dobrze nie zrobią. Jak kupisz wylajtowane, typu 18 szprych przód to również prawdopodobnie sam tego nie zrobisz. Klasyczny zaplot min 20/24h to masz już w miarę szanse aby samemu wycentrować/wymienić szprychę (zakładam że w budowie kół nie masz doświadczenia)


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#1065 mutos

mutos
  • Użytkownik
  • 89 postów
  • SkądOlkusz/Kraków/Mielec

Napisano 11 marzec 2019 - 09:22

Dzięki za opinię nt kół systemowych. Możliwość samodzielnej naprawy obręczy lub wymiana szprychy były dla mnie największa obawą przy wyborze systemowe/składane. Marzą mi się Mavici. Znalazłem taki zestaw Mavic Ksyrium z 2017 roku (wtedy zaplot był 20/24):

https://www.cycology...5-para-p321873/

Mavici te wydają się być bardzo solidne jednak ewentualna naprawa w przyszłości obręczy i szprych opierając się na waszych sugestiach wydaje się być trudna (szczególnie w warunkach domowych lub w prowincjonalnym serwisie).

 

Wśród składaków znalazłem coś takiego:

https://fitwheels.eu...-1590g-p-8.html

 

Mam jednak wątpliwośc czy aby DT swiss 350 jest odpowiednią piastą do szosy. Dobry to będzie wybór czy macie coś bardziej odpowiedniego dla mnie?

 

 



#1066 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 12 marzec 2019 - 06:25

Możesz rozwinąć te wątpliwości co do DT 350?

#1067 przegibek

przegibek
  • Użytkownik
  • 260 postów

Napisano 12 marzec 2019 - 08:14

Jak kupisz mavica, lub campagnolo/fulcrum z zaplotem 3G to zapomnij. Nawet w serwisie tego dobrze nie zrobią.

 

Tyle że za każdym razem jak kupiłem koła składane to musiałem bujać się z dociąganiem. A Campagnolo Zonda po 30000km śmigają jak po zakupie.

 

Trzeba samemu zdecydować ;)


  • Jedi23 i mutos lubią to

#1068 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1527 postów
  • SkądSK

Napisano 12 marzec 2019 - 08:51

Przymierzam się do zakupu drugiego zestawu kół i zastanawiam się nad No Limited. Ktoś używa i mógłby się wypowiedzieć?



#1069 mutos

mutos
  • Użytkownik
  • 89 postów
  • SkądOlkusz/Kraków/Mielec

Napisano 12 marzec 2019 - 09:21

Możesz rozwinąć te wątpliwości co do DT 350?

Wg mnie DT swiss 240/350 są bardzo wytrzymałymi piastami. W swojej budowie sa bardzo proste. Dzięki prostocie bardzo łatwo wykonać podstawowe czynności serwisowe jak np czyszczenie i smarowanie systemu Ratched. Proste nie zawsze znaczy dobre. Wg mnie prosta budowa pozwala tym piastom na bardzo uniwersalne zastosowanie. Jeżeli chodzi o MTB - na pewno wybrałbym Dt swiss z ratchedem bo system ten jest bardziej efektywny do przenoszenia dynamicznie zmiennych momentów. W szosie 18/36/54 zębów na bębenku ciągle ślizgających się po sobie z tarciem jakie wywołane jest dwoma solidnymi sprężynami nie jest (wg mnie) konieczne - rozwiązanie to zwyczajnie wprowadza dodatkowy opór w piaście obniżając jej całkowitą sprawność. Druga sprawa to sławetne serwisowanie bębenka bez narzędzi. Dobry chwyt marketingowy ale raczej nie jest to zaleta w wypadku piasty rowerowej.

Oczywiście to jest  tylko moje subiektywne zdanie.


  • Bzyk lubi to

#1070 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 12 marzec 2019 - 09:50

Tyle że za każdym razem jak kupiłem koła składane to musiałem bujać się z dociąganiem. A Campagnolo Zonda po 30000km śmigają jak po zakupie.

 

Trzeba samemu zdecydować ;)

 

Jeżeli musiałeś dociągać składane koła to zostały źle zrobione i tyle. 

 

Campanolo/Fulcrum to bardzo dobre koła a zaplot G3 jest bardzo mocny i robi sztywne koło. Jedyna wada: urwana szprycha = najczęściej kończy się to nowym kołem


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#1071 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 12 marzec 2019 - 09:51

A czemu prostota i brak specjalistycznych narzedzi nie jest zaleta w serwisowaniu piast rowerowych?

#1072 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 389 postów

Napisano 12 marzec 2019 - 10:01

Nie dla każdego to zaleta. Niektórzy jeżdżą z dziurawą dętką do serwisu 😉

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka



#1073 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 389 postów

Napisano 12 marzec 2019 - 10:04

Opory bębenka to dopiero chwyt marketingowy. Nie wiem jak Wy, ale ja większość czasu na rowerze pedałuję.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka


  • thomasz lubi to

#1074 mutos

mutos
  • Użytkownik
  • 89 postów
  • SkądOlkusz/Kraków/Mielec

Napisano 12 marzec 2019 - 10:16

A czemu prostota i brak specjalistycznych narzedzi nie jest zaleta w serwisowaniu piast rowerowych?

Tak jak napisałem prostota w budowie sprawiła, że piasta jest uniwersalna. Ratchet jest dobrym rozwiązaniem, szczególnie w MTB. W szosie myślę że zapadki są jednak lepsze.

Mocowanie kapy na wcisk i przeświadczenie, że zejdzie ona bezproblemowo z ośki (podobnie zresztą jak sam bębenek) jest słuszne tylko jeżeli będziemy to robić wystarczająco często tak aby części nie zapiekły się. Z drugiej strony częste zdejmowanie bębenka i kap będzie powodować coraz luźniejsze połączenie i coraz trudniej będzie utrzymać solidne szczelne połączenie.



#1075 mutos

mutos
  • Użytkownik
  • 89 postów
  • SkądOlkusz/Kraków/Mielec

Napisano 12 marzec 2019 - 10:22

Opory bębenka to dopiero chwyt marketingowy. Nie wiem jak Wy, ale ja większość czasu na rowerze pedałuję.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Nie chcę być złośliwy, ale idąc tym tokiem myślenia możesz zrezygnować ze sprzęgła całkowicie. Piata lżejsza, sztywniejsza i trwalsza będzie.



#1076 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 389 postów

Napisano 12 marzec 2019 - 19:07

Torowcy już dawno zrezygnowali.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka



#1077 nonamed

nonamed
  • Użytkownik
  • 224 postów

Napisano 13 marzec 2019 - 00:03

Panowie koła: DT Swiss RR 21 DICUT - ktoś może używa ich dłużej? jak z jakością i trwałością tych kół?

 

Tak patrzę tutaj na recenzję i komentarze - gdzie gość pisze, że po 2000 milach zużycie obręczy

 

 

Warto czy jednak lepiej iść w składaki np. na Kinlinach, bitexach itd.

 

 

 

 



#1078 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 389 postów

Napisano 13 marzec 2019 - 06:00

Rr21 mam od stycznia 2015. Pod koniec 2018 kupiłem dopiero drugi komplet składanych (fanaberia). Przez 3 pełne sezony zrobione tylko smarowanie ratcheta. Nic więcej. Do tej pory mam je na zapasie. Dobre koła.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka



#1079 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 13 marzec 2019 - 09:58

To teraz pytanie,

Fulcrum Racing Quattro Carbon vs No-Limited Race 50?

Gotowe czy składane?

#1080 nonamed

nonamed
  • Użytkownik
  • 224 postów

Napisano 13 marzec 2019 - 10:16

Rr21 mam od stycznia 2015. Pod koniec 2018 kupiłem dopiero drugi komplet składanych (fanaberia). Przez 3 pełne sezony zrobione tylko smarowanie ratcheta. Nic więcej. Do tej pory mam je na zapasie. Dobre koła.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

 

Rozumiem, że piasty w tych kołach to DT240s lub konstrukcja bazująca na tym modelu? Jak wygląda temat serwisowania i dostępności np. zamiennych szprych? czy jest to standardowa szprycha do dostania czy specyficzna tylko od DT?





Dodaj odpowiedź