"Możliwość ewentualnej wymiany pękniętej obręczy." - w Maviku, przy polskim dystrybutorze? Zapomnij.
Chcesz mieć łatwość serwisowania, wybierz koła składane. Nie będziesz do nikogo uwiązany.
Napisano 08 marzec 2019 - 14:52
"Możliwość ewentualnej wymiany pękniętej obręczy." - w Maviku, przy polskim dystrybutorze? Zapomnij.
Chcesz mieć łatwość serwisowania, wybierz koła składane. Nie będziesz do nikogo uwiązany.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 08 marzec 2019 - 21:41
Nigdy nie masz gwarancji, ale serwisowanie kół składanych jest zawsze prostsze. Z dużym prawdopodobieństwem łatwiej będzie też Tobie znaleźć części zamienne za X lat.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 08 marzec 2019 - 21:49
Nie zdawałem sobie sprawy że to takie skomplikowane. Czy rozcentrowana obręcz lub pęknięta szprycha również będzie problemem do naprawienia w "piwnicy"?
Jak kupisz mavica, lub campagnolo/fulcrum z zaplotem 3G to zapomnij. Nawet w serwisie tego dobrze nie zrobią. Jak kupisz wylajtowane, typu 18 szprych przód to również prawdopodobnie sam tego nie zrobisz. Klasyczny zaplot min 20/24h to masz już w miarę szanse aby samemu wycentrować/wymienić szprychę (zakładam że w budowie kół nie masz doświadczenia)
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
Napisano 11 marzec 2019 - 09:22
Dzięki za opinię nt kół systemowych. Możliwość samodzielnej naprawy obręczy lub wymiana szprychy były dla mnie największa obawą przy wyborze systemowe/składane. Marzą mi się Mavici. Znalazłem taki zestaw Mavic Ksyrium z 2017 roku (wtedy zaplot był 20/24):
https://www.cycology...5-para-p321873/
Mavici te wydają się być bardzo solidne jednak ewentualna naprawa w przyszłości obręczy i szprych opierając się na waszych sugestiach wydaje się być trudna (szczególnie w warunkach domowych lub w prowincjonalnym serwisie).
Wśród składaków znalazłem coś takiego:
https://fitwheels.eu...-1590g-p-8.html
Mam jednak wątpliwośc czy aby DT swiss 350 jest odpowiednią piastą do szosy. Dobry to będzie wybór czy macie coś bardziej odpowiedniego dla mnie?
Napisano 12 marzec 2019 - 08:14
Jak kupisz mavica, lub campagnolo/fulcrum z zaplotem 3G to zapomnij. Nawet w serwisie tego dobrze nie zrobią.
Tyle że za każdym razem jak kupiłem koła składane to musiałem bujać się z dociąganiem. A Campagnolo Zonda po 30000km śmigają jak po zakupie.
Trzeba samemu zdecydować
Napisano 12 marzec 2019 - 08:51
Przymierzam się do zakupu drugiego zestawu kół i zastanawiam się nad No Limited. Ktoś używa i mógłby się wypowiedzieć?
Napisano 12 marzec 2019 - 09:21
Możesz rozwinąć te wątpliwości co do DT 350?
Wg mnie DT swiss 240/350 są bardzo wytrzymałymi piastami. W swojej budowie sa bardzo proste. Dzięki prostocie bardzo łatwo wykonać podstawowe czynności serwisowe jak np czyszczenie i smarowanie systemu Ratched. Proste nie zawsze znaczy dobre. Wg mnie prosta budowa pozwala tym piastom na bardzo uniwersalne zastosowanie. Jeżeli chodzi o MTB - na pewno wybrałbym Dt swiss z ratchedem bo system ten jest bardziej efektywny do przenoszenia dynamicznie zmiennych momentów. W szosie 18/36/54 zębów na bębenku ciągle ślizgających się po sobie z tarciem jakie wywołane jest dwoma solidnymi sprężynami nie jest (wg mnie) konieczne - rozwiązanie to zwyczajnie wprowadza dodatkowy opór w piaście obniżając jej całkowitą sprawność. Druga sprawa to sławetne serwisowanie bębenka bez narzędzi. Dobry chwyt marketingowy ale raczej nie jest to zaleta w wypadku piasty rowerowej.
Oczywiście to jest tylko moje subiektywne zdanie.
Napisano 12 marzec 2019 - 09:50
Tyle że za każdym razem jak kupiłem koła składane to musiałem bujać się z dociąganiem. A Campagnolo Zonda po 30000km śmigają jak po zakupie.
Trzeba samemu zdecydować
Jeżeli musiałeś dociągać składane koła to zostały źle zrobione i tyle.
Campanolo/Fulcrum to bardzo dobre koła a zaplot G3 jest bardzo mocny i robi sztywne koło. Jedyna wada: urwana szprycha = najczęściej kończy się to nowym kołem
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
Napisano 12 marzec 2019 - 09:51
Napisano 12 marzec 2019 - 10:16
A czemu prostota i brak specjalistycznych narzedzi nie jest zaleta w serwisowaniu piast rowerowych?
Tak jak napisałem prostota w budowie sprawiła, że piasta jest uniwersalna. Ratchet jest dobrym rozwiązaniem, szczególnie w MTB. W szosie myślę że zapadki są jednak lepsze.
Mocowanie kapy na wcisk i przeświadczenie, że zejdzie ona bezproblemowo z ośki (podobnie zresztą jak sam bębenek) jest słuszne tylko jeżeli będziemy to robić wystarczająco często tak aby części nie zapiekły się. Z drugiej strony częste zdejmowanie bębenka i kap będzie powodować coraz luźniejsze połączenie i coraz trudniej będzie utrzymać solidne szczelne połączenie.
Napisano 12 marzec 2019 - 10:22
Opory bębenka to dopiero chwyt marketingowy. Nie wiem jak Wy, ale ja większość czasu na rowerze pedałuję.
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Nie chcę być złośliwy, ale idąc tym tokiem myślenia możesz zrezygnować ze sprzęgła całkowicie. Piata lżejsza, sztywniejsza i trwalsza będzie.
Napisano 13 marzec 2019 - 00:03
Panowie koła: DT Swiss RR 21 DICUT - ktoś może używa ich dłużej? jak z jakością i trwałością tych kół?
Tak patrzę tutaj na recenzję i komentarze - gdzie gość pisze, że po 2000 milach zużycie obręczy
Warto czy jednak lepiej iść w składaki np. na Kinlinach, bitexach itd.
Napisano 13 marzec 2019 - 06:00
Napisano 13 marzec 2019 - 10:16
Rr21 mam od stycznia 2015. Pod koniec 2018 kupiłem dopiero drugi komplet składanych (fanaberia). Przez 3 pełne sezony zrobione tylko smarowanie ratcheta. Nic więcej. Do tej pory mam je na zapasie. Dobre koła.
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Rozumiem, że piasty w tych kołach to DT240s lub konstrukcja bazująca na tym modelu? Jak wygląda temat serwisowania i dostępności np. zamiennych szprych? czy jest to standardowa szprycha do dostania czy specyficzna tylko od DT?