podstawowe koła Mavic Aksium Elite, ktoś posiada? używał?
jakieś opinie? dobre/złe?
dzięki za opinie,
a jakaś alternatywa dla tych kół w podobnej cenie polecicie?
na bikestacja.pl są za 799zł
Napisano 27 grudzień 2017 - 20:32
Where was my bicycle made?
http://aushiker.com/...y-bicycle-made/
Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
Napisano 29 grudzień 2017 - 22:21
Ja też mam takie, na razie. Te koła za swoją cenę (którą na szybko podpowiedział mi google, pewnie da się taniej) nie mają zalet poza pancernością czyli cechą dowolnych, ciężkich, tanich, byle jakich kół OEM z dowolnego, taniego roweru za cenę znacznie niższą niż Mavic. Po kilu tysiącach wypadałoby je podcentrować tak jak każde inne koła, w sumie poza napisem Mavic nie wiem co jest w nich lepszego niż w tych z napisem na przykład Rigida czy Remerx.
1) Moje ważą 1851g z opaskami, to tak informacyjnie.
2) Obręcze mają okropnie wykończone łączenia do tego stopnia, że w przednim po prostu czuć mocne hamowanie w górach, szarpie co obrót. W Harfie mówiąc o tym kilka razy usłyszałem, że to podstawowe koła Mavica i droższe mają inną technologię łączenia, Żadne dowolnie tanie koła jakie miałem nie wykazywały takich cech - jak słyszę takie tłumaczenie to we mnie wzbiera, świetne podejście, rączki trzeba całować bo w ogóle się toczą, za płynny obrót to przynajmniej te 2000pln trzeba wydać Na szczęście koła były kupione razem z rowerem w innym kraju, więc po prezentacji zdjęć wysłali mi po prostu w odpowiedzi nowego Aksiuma - leży gdzieś w kartonie, aż tak mi to nie przeszkadza żeby chciało się przekładać a już się nie pogarszało dalej, klocki to w końcu trochę wyrównały. Tanie Fulcrumy (Racing S5 bodaj, kupiłem kiedyś za ~500zł) miały obręcze łączone tak, że nie mogłem znaleźć miejsca łączenia, jak widać da się. W innych kołach jakie miałem dawniej nie przyglądałem się, bo w żadnym nie czułem szarpania przy hamowaniu więc nawet mi to nie przyszło do głowy.
- zdjecie ilustracyjne koła o przebiegu ~1000km. Pod innym kątem (gdzieś mi się zapodziało, nie chce mi się szukać w mailach) byłoby widać, że powierzchnia po prostu nie jest równa, jest schodek i dlatego szarpie. To jest najpaskudniejszy egzemplarz, ale wszystkie trzy jakie mam wyglądają słabo.
woda, papier ścierny 600tka i kilka razy przejechać delikatnie. Powinno się dać zniwelować uskok na tyle aby nie było go czuć przy hamowaniu
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
Napisano 30 grudzień 2017 - 09:33
Z tym, że niekoniecznie
Ale faktem jest, że tak jak pisałem klocki to już trochę wyrównały (albo obręcz dostosowała klocki) - od tego zdjęcia trochę kilometrów wpadło. Teraz czuć już coś tylko w górach i tylko podczas mocnego hamowania. A i tak za wiele już Aksiumy u mnie nie przejadą gdy dostanę nowe koła. Tylne zostanie na trenażer, to przednie z obrazka zostanie na zapas bo i tak jest nic nie warte, nowego Aksiuma puszczę od 1zł bo mi karton w domu przeszkadza. I już, po problemie
Napisano 19 luty 2018 - 11:51
Elo,
fajne koła pod tarcze, 1500g zestaw. Okazja, ja kupowałem 1.5 roku temu za 470funtów, teraz 400 szkoda tylko, że takie mało sexy..
https://www.huntbike...g-28deep-22wide
Napisano 19 luty 2018 - 19:58
Przejechałem nimi w sumie ok 5tys km. Póki co żadnego scentrowania, wszystkie szprychy trzymają mocno. Koła kręcą się bardzo lekko. Przednie wystarczy lekko puścić i się kręci i kręci i kręci.. ale to chyba nie jest nic nadzwyczajnego Minusem dla mnie jest spory warkot zapadek w bębenku tylnego koła. Ja wiem, że kolarze to lubią, ja za tym nie przepadam, wolałbym żeby to ciszej chodziło, ale zdążyłem się przyzwyczaić. Fajnie by było jakby miały fajniejszy design logo np.
Kilka fotek z tras jakie nimi robiłem, i nie sa to jakieś mocno wyjątkowe. 80% asfalt, 20% takie właśnie o:
Napisano 20 luty 2018 - 11:21
Poszukuje kół. Ładnych, lekkich i podobnych do tych :-)
https://www.bike-com...7-Model-p53372/
W sumie to te mi bardzo pasują, ale gdyby było coś lżejszego, czyli ciut poniżej wagi 1400 za komplet i w podobnej cenie to będę wdzięczny.
Napisano 20 luty 2018 - 13:02
To są bardzo dobre koła, według wielu recenzji, bardzo sztywne i wytrzymałe. Nie wiem czy odczujesz różnice nawet 50g. Raczej aluminiowych kół systemowych nie ma lżejszych, jedynie składane.
No chyba, że węższe obręcze w 13C lub 15C, wtedy można zejść trochę z wagą. Obecnie nikt już nie robi chyba tak wąskich obręczy systemowych pod oponę.
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
Napisano 20 luty 2018 - 23:35
http://www.dt4you.pl...cut-p-2900.html
Patrze na te koła tak teraz z linku co podesłałeś, i zastanawiam się dlaczego one takie drogie są ... albo jestem ślepy albo one prawie się nie różnią od RR21 Dicut.
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
Napisano 21 luty 2018 - 00:22
A dlaczego nie polecali?
Nie jest polecane używanie czegoś gęstego - może upośledzić efektywność mechanizmu zapadkowego. Tymczasem często zapadki są maźnięte rzadkim olejem (rzadziej smarem stałym) i dodanie go trochę działa z reguły bardzo skutecznie.
Większość piast na 4 maszynówkach otwiera się szybko, bez problemu i specjalistycznych narzędzi (często bez demontażu kasety - ściągając bębenek i końcówkę ciągnąc za kasetę).
Na zdjęciach widać płaskie nacięcia w adapterach - więc albo się je odkręca albo (wspierając się kluczem płaskim) ściąga z osi.
Napisano 21 luty 2018 - 09:37
http://www.dt4you.pl...cut-p-2900.html
Patrze na te koła tak teraz z linku co podesłałeś, i zastanawiam się dlaczego one takie drogie są ... albo jestem ślepy albo one prawie się nie różnią od RR21 Dicut.
bo to są RR212 Dicut, tyle że obręcze pokryto specjalną powłoką odporną na zużycie, a szprychy i piasty są malowane/anodowane, żeby pod kolor było...
Napisano 27 kwiecień 2018 - 09:58
Ktoś miał już przyjemność przetestować nowe kółka Jagu na sezon 2018
http://jagu-wheels.c...iowe-elite-alu/
np: Elite 24CC waga 1385g
T.