Jump to content


Photo

Koła składane


1589 replies to this topic

#701 roni303

roni303
  • Użytkownik
  • 65 posts
  • Skądoni maja te koła

Posted 15 November 2014 - 10:18

dzięki za odp. i naświetlenie sprawy

co do piasty przód właśnie rozważałem dt350 i też wydaje mi się dobrym wyjściem, cięższa (ale jak piszesz łożyska + trwałość) i chyba przy tym wyborze zostanę i pójdę w zestaw 28/28  (jak dandy rzekł "lepiej mieć o 4 lub 8 szprych więcej".)

fajne i dosyć mocne te d-light ale chcę srebrne a patrzyłem za d-light i są dostępne tylko czarne u nas, chyba że źle przejrzałem (pozostaje chyba ciągnąć z eu). zastanowię się jeszcze w który zestaw szprych pójść a cx-ray odpuszczam i po kieszeni nie za boli a ka$ę doinwestuje się w inne parts-y :-D .

 

Spytam jeszcze co do optymalnego zaplotu pod taki zestaw. jak dawać z przodu a jak z tyłu? jakie zaploty najlepiej się tu sprawdzą?

 



#702 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 posts
  • SkądWarszawa

Posted 15 November 2014 - 11:51

Jak pod tarcze to 3 krzyże w obu kołach, jak canti to mogą być po 2. Słoneczko z przodu lepiej sobie darować przy kołach do CX. 



#703 roni303

roni303
  • Użytkownik
  • 65 posts
  • Skądoni maja te koła

Posted 15 November 2014 - 13:17

pod canti,

przód na 2x wydaję się chyba najrozsądniejszy

na tyle coś kombinować z zaplotami od napędu i od NDS? czy po obu np dać jak piszesz 2x?



#704 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 posts

Posted 15 November 2014 - 13:20

Co do zaplotu to zgodzę się z kolegą Dandy.

Archetype to jedna z najlepszych jeśli nie najlepsza obręcz aluminiowa (do tego ładna) więc jak Ci nie szkoda ubrudzić takiego cacka to bierz.

W dt350 siedzą łożyska 6000 - w sam raz. 

Co do wyboru szprych.. pocieniane są mocne (przy obecnej inżynierii materiałowej każde są mocne), ale grube są po prostu sztywniejsze.

28 szprych to w teren nie jest jakiś nadmiar, ja bym dał wszędzie 2.0. Taki zestaw waży wg. kalkulatora DT 1765g.

Jeśli chcesz urwać z tego 29g to daj na przód DT competiton - nie poczujesz tej różnicy podczas jazdy. Efekt aero pochodzący ze szprych jest żaden, liczy się głównie obręcz i to też niewiele. W rowerze szosowym spośród wszystkich oporów generowanych przez rower + jeźdźca koła to niecałe 4%. Jeśli zmienisz kwadratową obręcz z 36 parówami na jakiegoś zippa 808 to zdejmiesz z całego układu 1% (gdzieś to wyczytałem). W przypadku mniej drastycznych zmian typu semi-aero -> aero różnice są pomijalne. Głównym źródłem oporów jest rowerzysta, stąd najważniejszy jest fitting. W Warszawie, z tego co widzę 99% ludzi jeździ na niedobranych ramach i w niewłaściwej pozycji. A wystarczy wejść np. tu http://www.competiti...culatorBike.jsp  pomierzyć się i parametry roweru same wyskoczą. Ludzie kupują rowery na oko, przeceniają wagę a nie doceniają geometrii.

 



#705 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 posts
  • SkądWarszawa

Posted 15 November 2014 - 15:27

Według mnie 2 krzyże w obu kołach z obu stron. Słoneczko od strony NDS wagi kół w znaczący sposób nie zmieni, a mogą trochę stracić na wytrzymałości. 

 

Zgadzam się z przedmówcą - jest sporo dużo ważniejszych rzeczy w rowerze niż waga. Tylko wagę łatwo porównać - a większość osób lubi się porównywać. I tak skupiają się na wadze, zamiast na tym, co naprawdę jest istotne i ma wpływ na jakość jazdy - czyli prawidłową pozycję, odpowiednią geometrię ramy, adekwatną do wagi zadownika sztywność i wytrzymałość kół. 



#706 nonamed

nonamed
  • Użytkownik
  • 224 posts

Posted 15 November 2014 - 22:54

Panowie Pytanko, powoli kompletuje części do nowych kółek:
 

Waga: 78-81kg

przeznaczenie: szosa

Piasty: P: Tune mig170 T: mag170

Obręcze: H Plus Son Archetype

 

Dla pewności (podobne pytania padały parę postów wcześniej)

20/24 będzie wystarczajće ? czy 'dla lepszej sztywności' wybrać np. 24/28 ?



#707 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 posts
  • SkądWarszawa

Posted 15 November 2014 - 23:24

Szprychy jak się domyślam CX-Ray? Ja polecam 20/28 - biorąc pod uwagę twoją wagę. Albo 24/28 jeżeli nie masz ciśnienia na wagę. 



#708 hqvkamil

hqvkamil
  • Użytkownik
  • 610 posts
  • SkądBieszczady

Posted 25 November 2014 - 18:02

Wstępnie zastanawiam się nad tymi obręczami mach1 road runner, jest sen brać z wyższym stożkiem czy tyle w zupełności wystarczy, myślałem o 30mm. Ewentualnie co można wziąć pod uwagę?


Focus user! :-P

#709 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,635 posts
  • SkądSzczecin

Posted 25 November 2014 - 18:51

W góry brałbym osobiście znacznie niższy profil. Szczególnie w przypadku alu każdy milimetr wysokości stożka to niepotrzebny wzrost wagi.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#710 hqvkamil

hqvkamil
  • Użytkownik
  • 610 posts
  • SkądBieszczady

Posted 25 November 2014 - 19:07

Czyli zostawić tak jak jest te mach1 road runner czy brać inne? :D


Focus user! :-P

#711 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 12 December 2014 - 11:29

Szybkie pytanie
Koło przód, obręcz carbon 50mm, 20h
Jakie dać do tego szprychy, 2.0 czy może cieniowane 2.0-1.8?
Koło na co dzień, więc raczej nie będzie oszczędzane.

#712 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 posts
  • SkądWarszawa

Posted 12 December 2014 - 16:39

Zdecydowanie cieniowane 2/1,8/2. Są lżejsze i mocniejsze od prostych 2.0. Jedyne co przemawia prostych szprych 2.0 to ich niska cena, więc nadają się głównie do holenderek, topornych trekkingów i tego typu rowerów. 

 

Polecam Sapimy Race.



#713 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 12 December 2014 - 23:55

Dzięki, szprychy zamówione, wybrałem mac db454.



#714 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 13 December 2014 - 15:16

W sumie to jeszcze jedno pytanie, do tego samego koła. Szprychy lepiej żeby szły główką do zewnątrz czy do wewnątrz kołnierza? Zaplot słoneczko.

#715 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 13 December 2014 - 17:03

Wylacznie na zewnatrz.



#716 Gosc_krystianzach_*

Gosc_krystianzach_*
  • Gość

Posted 13 December 2014 - 19:03

Stoję przed złożeniem kół, na początek wybór obręczy:

1.Dt swiss r460 23mm szerokości, 23mm wysokosći, 460g wagi

2. KinLin xc279 23mm szerokosci , 28mm wysokosci, 460g wagi

następnie piasty tył:

1.bitex rar 12

2.novatec f482sb

3. shimano 105 5800

Piasta przód to już raczej bez znaczenia nie mam cisnienia na wage.

Szprychy:

tutaj nie mam pomysłu co by założyć.

Koła maja być pod 90kg, tył 32h 3x, przód 28h 2x ewentualnie 3x.

Zastosowanie: treningi teren płaski, 3-5 startów w ciągu sezonu.

Najważniejsza kwestia czyli budżet: max 1100zł

 



#717 Zawrom

Zawrom
  • Użytkownik
  • 324 posts
  • SkądRacibórz

Posted 13 December 2014 - 19:45

Witam. Zamierzam poskładać nowe kółka. Do tej pory używałem w tylnym kole piastę Novateca NT-F162SB i jestem zadowolony z niej. Obecnie patrzę i jest też w ofercie piasta NT-482-SB. Piasty różnią wielkością kołnierza w modelu f162sb po obu stronach 49mm a w modelu f482sb od strony kasety 49mm a z drugiej 41 mm. W związku z tym pytanko czy daje coś pomniejszenie kołnierza po stronie DS ( oprócz zejścia z wagi jak się domyślam) ?



#718 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 posts

Posted 13 December 2014 - 23:09

Stoję przed złożeniem kół, na początek wybór obręczy:

1.Dt swiss r460 23mm szerokości, 23mm wysokosći, 460g wagi

2. KinLin xc279 23mm szerokosci , 28mm wysokosci, 460g wagi

następnie piasty tył:

1.bitex rar 12

2.novatec f482sb

3. shimano 105 5800

Piasta przód to już raczej bez znaczenia nie mam cisnienia na wage.

Szprychy:

tutaj nie mam pomysłu co by założyć.

Koła maja być pod 90kg, tył 32h 3x, przód 28h 2x ewentualnie 3x.

Zastosowanie: treningi teren płaski, 3-5 startów w ciągu sezonu.

Najważniejsza kwestia czyli budżet: max 1100zł

 

XC279 b.solidna, do tego piasty 105 przód i tył bo to rozsądny prosty sprzęt a nie jakaś biżuteria rowerowa.

Szprychy można dać pocieniane na 1.8 (1.5 to wynalazek, 2.0 za grube do tak sztywnej obręczy). Po odpowiednim zapleceniu taki komplet powinien być niezniszczalny.



#719 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 posts

Posted 13 December 2014 - 23:27

Witam. Zamierzam poskładać nowe kółka. Do tej pory używałem w tylnym kole piastę Novateca NT-F162SB i jestem zadowolony z niej. Obecnie patrzę i jest też w ofercie piasta NT-482-SB. Piasty różnią wielkością kołnierza w modelu f162sb po obu stronach 49mm a w modelu f482sb od strony kasety 49mm a z drugiej 41 mm. W związku z tym pytanko czy daje coś pomniejszenie kołnierza po stronie DS ( oprócz zejścia z wagi jak się domyślam) ?

 

F482 to nowsza piasta odpowiadająca zapotrzebowaniu na lekkie komponenty. Zmniejszono wagę stosując grubą alu oś i filigranowe łożyska. W f162 masz zacne 6001rs w korpusie - nie stosowane w najnowszych konstrukcjach. Co do kołnierza to oczywiście też chodzi o wagę, 5g może spowodować że klient obróci się na pięcie.



#720 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 posts
  • SkądWarszawa

Posted 14 December 2014 - 00:00

Stoję przed złożeniem kół, na początek wybór obręczy:

1.Dt swiss r460 23mm szerokości, 23mm wysokosći, 460g wagi

2. KinLin xc279 23mm szerokosci , 28mm wysokosci, 460g wagi

następnie piasty tył:

1.bitex rar 12

2.novatec f482sb

3. shimano 105 5800

Piasta przód to już raczej bez znaczenia nie mam cisnienia na wage.

Szprychy:

tutaj nie mam pomysłu co by założyć.

Koła maja być pod 90kg, tył 32h 3x, przód 28h 2x ewentualnie 3x.

Zastosowanie: treningi teren płaski, 3-5 startów w ciągu sezonu.

Najważniejsza kwestia czyli budżet: max 1100zł

Ja polecam szprychy Sapim D-light - to spoko kompromis pomiędzy lekkością, a sztywnością i wytrzymałością. Są dużo sztywniejsze niż 1.5 a niewiele cięższe. 

 

Zestaw XC-279 28/32 na D-lightach plus piasty Bitex będzie naprawdę "bombproof".





Reply to this topic