Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła składane


1589 odpowiedzi w tym temacie

#741 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 02 luty 2015 - 10:53

Dzięki smartboy. Przy okazji - widział ktoś, gdzieś może obręcze CXP 33 srebrne? Może gdzieś wiszą w jakimś sklepie? Od dwóch lat robią tylko srebrno - czarne. Mowa o obręczach na 32 szprychy, dwie sztuki.



#742 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 630 postów
  • SkądZgorzała

Napisano 13 luty 2015 - 22:39

A ja właśnie dzisiaj objechałem pierwszy raz nowe koła na góry: obręcze Kinlin xr-200, piasty Novateca: A291SB-Sl oraz F482SB-SL, szprychy Sapim Race, opaski Vittorii, alu nyple - całość poniżej 1400 gram. Do tego, ponieważ to koła na góry - kaseta Ultegra 6700 11-28. Opony z odzysku Schwalbe Ultremo ZX 23mm oraz dętki Maxxis Ultralight. Lekkie to jest niemiłosiernie. 

Zdecydowałem się na składanie lekkich kół, bo mam dom w górach i jeżdżę kilkanaście razy w roku w Beskidach. Nie stać mnie było na kupno firmowych kół o tej wadze. Moje "codzienne" koła (FSA Vision Team 30) uwielbiam, ale chciałem spróbować czegoś lżejszego na te krótkie, ale częste wyjazdy. Części kupowałem na spokojnie od jesieni, także nawet nie odczułem wydatku. Całość, wraz ze złożeniem, kosztowała ok 1000 zł. 

Zaplatał mi @DandyHorse. Po pierwszej jeździe (na płaskim, trochę ponad 100 km) jestem bardzo zadowolony. Wszystko chodzi idealnie. Jeszcze ze dwie-trzy takie jazdy i zabieram je w góry. 

 

Wrażenia z jazdy po tak krotkiej przejażdżce na płaskim są niemiarodajne, ale czuć ich zrywność. Natomiast, co dość oczywiste, łatwiej utrzymywać wyższe prędkości na kołach FSA - trochę cięższych, ale lepszych aero. 

Tak czy siak - jestem bardzo zadowolony. 

 

Waga roweru z pełnym osprzętem - ok 8 kg. Waga rowerzysty 69-70 kg. 

Za jakiś czas zdam relację jak sprawują się w warunkach, do których zostały stworzone. 

 

pozdr

 

kola%20kinlin.jpg

 

 



#743 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1037 postów
  • SkądStargard

Napisano 01 marzec 2015 - 21:42

"Kończy" mi się obręcz DT RR415. Myślę, żeby przepleść koło, a nową obręczą miałby być model DT RR440. Jest szersza o 1,6 mm i wyższa od RR415 tylko o 0,2 mm. Czy w tym przypadku mozna zachować te same szprychy?



#744 lukadabr

lukadabr
  • Użytkownik
  • 122 postów
  • SkądKielcza woj. opolskie

Napisano 01 marzec 2015 - 21:47

Obie obręcze maja te same ERD wieć nie powinno być problemu z przekładką. Jakie masz oczkowanie? W razie czego mam zestaw na 28 oczek.



#745 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1037 postów
  • SkądStargard

Napisano 01 marzec 2015 - 21:48

Potrzebuję jedną obręcz właśnie pod 28.



#746 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 01 marzec 2015 - 21:54

co myslicie o zlozeniu kół na obreczy dt swiss r460(Ewenwtulanie cos innego, kinlin tez moga byc), piasty  dt 350, wszytsko na 28h, choc na przod moge dac 24, ale niestety nie widze niegdzie piasty dt350 na 24h, ale to w sumie drobiazg jak dla mnie. szprychy sapim race. bedzie to grało?? waga moja ok 90kg i raczej spadnie na 85-87:D jak zawsze ;D

kola raczej do rezania codziennego :D


ROSE XEON CRS 5000 Campagnolo Chorus :D http://szosa.org/top...00/#entry261183

 

 


#747 lukadabr

lukadabr
  • Użytkownik
  • 122 postów
  • SkądKielcza woj. opolskie

Napisano 01 marzec 2015 - 21:56

dt 350 pod proste szprych jest dostępna w wersji o 24 oczkach. Cena piast jest taka sama ;) Koła powinny być ok ma twoją wagę.



#748 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 01 marzec 2015 - 21:59

Fakt i 40g w dół na przednim kole by wyszlo :D


ROSE XEON CRS 5000 Campagnolo Chorus :D http://szosa.org/top...00/#entry261183

 

 


#749 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 15 marzec 2015 - 20:48

piasty dt350 leca do mnie w sumie, tylną udało sie złapać na campe za połowe normlanej ceny . teraz kwiestia obreczy stanelo na tym, ze do wyboru raczej mam kinliny 270tki lub cxp 22 i teraz kwestia czy isc w ciezsze drozsze nizsze cxp czy ciut drozsze ale lzejsze i wyzsze obrecze kinlin :D roznica na kolach bylby ok 130 gramow :D nie ukrywam ze cxp podobaja mi sie bardziej :Di badz tu madry :D kompromisem bylopby cxp 33 ktore juz mialem kiedys i bardzo sobie chwale, ale 33 nie widze nigdzie na 28h tylko na 32h.

chetnie wyslucham sugestii :D


ROSE XEON CRS 5000 Campagnolo Chorus :D http://szosa.org/top...00/#entry261183

 

 


#750 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3221 postów
  • SkądPoznań

Napisano 15 marzec 2015 - 20:51

Któreś klinliny szybko się zajeżdżały.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#751 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 15 marzec 2015 - 21:31

Mozliwe jest jeszcze złąpac obrecze DT 450 :( no i teraz sam juz nie wiem :D


ROSE XEON CRS 5000 Campagnolo Chorus :D http://szosa.org/top...00/#entry261183

 

 


#752 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 630 postów
  • SkądZgorzała

Napisano 15 marzec 2015 - 21:46

Pojeździlem trochę na tych kinlinach xr-200. Przód (20 otworów) sprawuje się dobrze, ale tył(24 otwory) niestety pode mną się rozjeżdża. Po 100-200 km zaczyna się bicie i zmniejsza się siła hamowania. Nie mogę na nich jeździć w górach, bo to dla mnie zbyt duże ryzyko. Jestem zbyt ciężki na te obręcze. Ważę obecnie 70 kg przy 178 cm wzrostu i ponad 40 latach na karku - raczej już radykalnie nie chciałbym schudnąć ( w sezonie moja waga to ok. 68kg).
Zmieniam jednak te obręcze na sprawdzone DT RR 440. Będą trochę cieższę, droższe, ale będę czuł się na nich pewnie. Mam nadzieję... Dam znać w kolejnych odcinkach...
Pozdr wszystkich tych, którzy chcieli by i tanio i lekko:)

#753 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 15 marzec 2015 - 22:16

Faktycznie waga ciężka :-P  Jesli przy 70 kg jest jak piszesz, to myślę, że te felgi są po prostu słabe.  pozdr



#754 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 630 postów
  • SkądZgorzała

Napisano 15 marzec 2015 - 22:22

Też tak myślę...

#755 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 15 marzec 2015 - 22:24

Zawodnik nie jest ciężki ale przy projektowaniu kółek postawiono jeden jedyny warunek: waga.



#756 Henry

Henry
  • Użytkownik
  • 94 postów
  • SkądSiemianowice Śląskie

Napisano 17 marzec 2015 - 19:54

kinlinach xr-200 była mowa kilka razy, że są to obręcze bardzo lekkie, ale też bardzo kruche. Dandy pisał że nie poleca i raczej lepiej wybrać coś innego np . XR-19W Może te 24 szprychy to pod tę obręcz zdecydowanie za mało. 



#757 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 17 marzec 2015 - 21:10

no ja pisałem i pytalem o 270 nie o 200 :D ale spoko :D i tak chyba pojde w DT bo i cena, waga i ogolna charakterystyka mi pasuje :Da co wyjdzie to wyjdzie, najwyzej piasty przerzuce na cxp. taki mam plan :D


ROSE XEON CRS 5000 Campagnolo Chorus :D http://szosa.org/top...00/#entry261183

 

 


#758 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 marzec 2015 - 22:50

No niestety, stało się tak jak przepowiadałem - 20/24 na obręczach XR-200 jest możliwe dla dziecka, albo dziewczyny o wadze max 50 kg. XR-200 są tak filigranowe, że według mnie w ogóle nie powinny występować w wersjach poniżej 28 otworów. XR-270 to zupełnie inna liga - na zestawie 20/24 może spokojnie jeździć zawodnik o wadze 75-80 kg. 

 

Jeżeli ktoś nie ufa Kinlinom i wybierze DT R 460 bo woli coś "markowego" to spotka go zawód. Ten model obręczy DT mimo 23 mm szerokości jest niewiele sztywniejszy od XR-200 i też potrzebuje przynajmniej 28 szprych żeby koło trzymało się w kupie. 

 

Polecam najpierw poczytać opinie innych i zasięgnąć języka u kogoś kto składał koła na danych obręczach, niż sugerować się marką. 



#759 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 18 marzec 2015 - 07:47

Kinlin XC-279 to świetny zamiennik DT R460. Umożliwia zejście z liczby szprych jeśli dla kogoś szprychy są w rowerze rzeczą wstydliwą:-)



#760 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 18 marzec 2015 - 09:08

Ciekawe jak się spisują koła R23 Spline które obecnie można kupić w dobrej cenie. Zastosowane w nich obręcze to R450, a R460 to ich następca. TE koła widzę są montowane w Canyon Endurance, a kilka osób z forum zakupiło te rowery. Może się wypowiedzą na temat kół?





Dodaj odpowiedź