Dzięki smartboy. Przy okazji - widział ktoś, gdzieś może obręcze CXP 33 srebrne? Może gdzieś wiszą w jakimś sklepie? Od dwóch lat robią tylko srebrno - czarne. Mowa o obręczach na 32 szprychy, dwie sztuki.
Koła składane
#742
Napisano 13 luty 2015 - 22:39
A ja właśnie dzisiaj objechałem pierwszy raz nowe koła na góry: obręcze Kinlin xr-200, piasty Novateca: A291SB-Sl oraz F482SB-SL, szprychy Sapim Race, opaski Vittorii, alu nyple - całość poniżej 1400 gram. Do tego, ponieważ to koła na góry - kaseta Ultegra 6700 11-28. Opony z odzysku Schwalbe Ultremo ZX 23mm oraz dętki Maxxis Ultralight. Lekkie to jest niemiłosiernie.
Zdecydowałem się na składanie lekkich kół, bo mam dom w górach i jeżdżę kilkanaście razy w roku w Beskidach. Nie stać mnie było na kupno firmowych kół o tej wadze. Moje "codzienne" koła (FSA Vision Team 30) uwielbiam, ale chciałem spróbować czegoś lżejszego na te krótkie, ale częste wyjazdy. Części kupowałem na spokojnie od jesieni, także nawet nie odczułem wydatku. Całość, wraz ze złożeniem, kosztowała ok 1000 zł.
Zaplatał mi @DandyHorse. Po pierwszej jeździe (na płaskim, trochę ponad 100 km) jestem bardzo zadowolony. Wszystko chodzi idealnie. Jeszcze ze dwie-trzy takie jazdy i zabieram je w góry.
Wrażenia z jazdy po tak krotkiej przejażdżce na płaskim są niemiarodajne, ale czuć ich zrywność. Natomiast, co dość oczywiste, łatwiej utrzymywać wyższe prędkości na kołach FSA - trochę cięższych, ale lepszych aero.
Tak czy siak - jestem bardzo zadowolony.
Waga roweru z pełnym osprzętem - ok 8 kg. Waga rowerzysty 69-70 kg.
Za jakiś czas zdam relację jak sprawują się w warunkach, do których zostały stworzone.
pozdr
#743
Napisano 01 marzec 2015 - 21:42
"Kończy" mi się obręcz DT RR415. Myślę, żeby przepleść koło, a nową obręczą miałby być model DT RR440. Jest szersza o 1,6 mm i wyższa od RR415 tylko o 0,2 mm. Czy w tym przypadku mozna zachować te same szprychy?
#745
Napisano 01 marzec 2015 - 21:48
Potrzebuję jedną obręcz właśnie pod 28.
#746
Napisano 01 marzec 2015 - 21:54
co myslicie o zlozeniu kół na obreczy dt swiss r460(Ewenwtulanie cos innego, kinlin tez moga byc), piasty dt 350, wszytsko na 28h, choc na przod moge dac 24, ale niestety nie widze niegdzie piasty dt350 na 24h, ale to w sumie drobiazg jak dla mnie. szprychy sapim race. bedzie to grało?? waga moja ok 90kg i raczej spadnie na 85-87:D jak zawsze ;D
kola raczej do rezania codziennego
#748
Napisano 01 marzec 2015 - 21:59
Fakt i 40g w dół na przednim kole by wyszlo
#749
Napisano 15 marzec 2015 - 20:48
piasty dt350 leca do mnie w sumie, tylną udało sie złapać na campe za połowe normlanej ceny . teraz kwiestia obreczy stanelo na tym, ze do wyboru raczej mam kinliny 270tki lub cxp 22 i teraz kwestia czy isc w ciezsze drozsze nizsze cxp czy ciut drozsze ale lzejsze i wyzsze obrecze kinlin roznica na kolach bylby ok 130 gramow nie ukrywam ze cxp podobaja mi sie bardziej :Di badz tu madry kompromisem bylopby cxp 33 ktore juz mialem kiedys i bardzo sobie chwale, ale 33 nie widze nigdzie na 28h tylko na 32h.
chetnie wyslucham sugestii
#751
Napisano 15 marzec 2015 - 21:31
Mozliwe jest jeszcze złąpac obrecze DT 450 no i teraz sam juz nie wiem
#752
Napisano 15 marzec 2015 - 21:46
Zmieniam jednak te obręcze na sprawdzone DT RR 440. Będą trochę cieższę, droższe, ale będę czuł się na nich pewnie. Mam nadzieję... Dam znać w kolejnych odcinkach...
Pozdr wszystkich tych, którzy chcieli by i tanio i lekko:)
#757
Napisano 17 marzec 2015 - 21:10
no ja pisałem i pytalem o 270 nie o 200 ale spoko i tak chyba pojde w DT bo i cena, waga i ogolna charakterystyka mi pasuje :Da co wyjdzie to wyjdzie, najwyzej piasty przerzuce na cxp. taki mam plan
#758
Napisano 17 marzec 2015 - 22:50
No niestety, stało się tak jak przepowiadałem - 20/24 na obręczach XR-200 jest możliwe dla dziecka, albo dziewczyny o wadze max 50 kg. XR-200 są tak filigranowe, że według mnie w ogóle nie powinny występować w wersjach poniżej 28 otworów. XR-270 to zupełnie inna liga - na zestawie 20/24 może spokojnie jeździć zawodnik o wadze 75-80 kg.
Jeżeli ktoś nie ufa Kinlinom i wybierze DT R 460 bo woli coś "markowego" to spotka go zawód. Ten model obręczy DT mimo 23 mm szerokości jest niewiele sztywniejszy od XR-200 i też potrzebuje przynajmniej 28 szprych żeby koło trzymało się w kupie.
Polecam najpierw poczytać opinie innych i zasięgnąć języka u kogoś kto składał koła na danych obręczach, niż sugerować się marką.
#760
Napisano 18 marzec 2015 - 09:08
Ciekawe jak się spisują koła R23 Spline które obecnie można kupić w dobrej cenie. Zastosowane w nich obręcze to R450, a R460 to ich następca. TE koła widzę są montowane w Canyon Endurance, a kilka osób z forum zakupiło te rowery. Może się wypowiedzą na temat kół?