Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła składane


1589 odpowiedzi w tym temacie

#761 soar

soar
  • Użytkownik
  • 219 postów

Napisano 18 marzec 2015 - 11:57

Jeżeli ktoś nie ufa Kinlinom i wybierze DT R 460 bo woli coś "markowego" to spotka go zawód. Ten model obręczy DT mimo 23 mm szerokości jest niewiele sztywniejszy od XR-200 i też potrzebuje przynajmniej 28 szprych żeby koło trzymało się w kupie. 

 

 

Ale przecież obręcze R460 są w gotowych kołach DT R23 Spline, co słusznie zauważył beskidbike, w zestawie 20 + 24 szprych.

Te koła mają limit wagowy 110kg i są uznawane za bardzo solidne.

Może więc problemem nie jest miękka obręcz a umiejętności składacza kół...



#762 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 18 marzec 2015 - 11:58

Obręcze dt alu w kołach fabrycznych są miękkie i jak na mój gust szybko ulegają wytarciu. Słabo sprawdzają się jako koła na każdą pogodę.



#763 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 18 marzec 2015 - 12:33

@tobo, wg Ciebie chyba wszystko jest "miękkie" i "słabe",Shimano złe, DT złe, Bontrager w Treku złe, a jakoś ludzie na tym jeżdżą i nawet nie narzekają. Ja na kołach Bontrager Race w Treku zrobiłem ok.8000 km i też nie narzekam. Ważę ponad 80 kg, nie patyczkuję się z nimi jeśli chodzi o nawierzchnię, bruk, dziury, wszystko przeżyły, nigdy ich nie centrowałem, nie serwisowałem, piasty kręcą się jak nowe, obręcze nie są "miękkie" i nie widać zużycia. Więc gdzie tu szukać tego co pisałeś? Że piasty słabe, że obręcze słabe...



#764 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 18 marzec 2015 - 12:59

Może mam "wymagania"?...

 

Jeśli po niecałych 2 sezonach miejskiej jazdy szosą obręcze dt są wytarte to mam takie koła polecić do codziennej, beztroskiej jazdy? Sam je montowałem w czasie serwisu, więc tym bardziej rzucają mi się w oczy.

Pracuję jako mechanik, styczność z wymienionymi przez Ciebie częściami mam dużą. Sam mam starsze i nowe Race i te starsze mają obręcze mniej zużyte niż zdecydowana większość nowych w rowerach klientów, a są na rynku od 2 lat.

Ktoś pyta, ja odpowiadam. Nie pracuję dla dt ani dla nikogo innego, natomiast mam dobre wspomnienia z eksploatacji osobiście wielu części parę lat wstecz, jakość materiału jest obecnie dużo niższa.

 

Oceniaj jak uważasz,w moich oczach większość popularnego sprzętu ma mizerną trwałość, cieszę się, że serwisuję a nie sprzedaję, bo nie muszę klientom patrzeć w oczy. 

 

Nikt mi wierzyć nie musi, jednak jest spore prawdopodobieństwo, że trzymałem w rękach więcej takich kół dt czy bonti niż ktokolwiek inny na tym forum, poza użytkownikami-serwisantami, bo u mnie zarówno jedne jak i drugie są bardzo popularne jako koła w gotowcach lub sprzedawane zużyciu. Mieszkając w Polsce nie widziałem ani razu przetartej obręczy, obecnie stykam się z tym setki razy w roku. I prawie na pewno większość użytkowników tego forum nie ma na co dzień takich warunków pogodowych/klimatycznych jakie są tu.

 

Takie samo zdanie mam o wielu innych komponentach.

 



#765 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 18 marzec 2015 - 13:35

Oczywiście, rozumiem i sam mam takie zdanie, że obecnie trwałość sprzętu jest niższa niż kiedyś. I nie ma znaczenia cena.

Wiesz, to polskie forum i mało kogo obchodzi jakie Ty tam masz warunki klimatyczne i jak szybko zużywa się w nich sprzęt.

Ja odniosłem się do kół które posiadam i użytkuję tu gdzie mieszkam, czyli w Beskidach. Moje wyjazdy to pewnie w 80% góry, czyli podjazdy i zjazdy, a "płaska" trasa 80 km, to ok.700m w pionie ;) Do tego 80 kg mojej wagi i jakość naszych dróg...

W związku z powyższym uważam, że koła nie mają lekko i wcale po tym przebiegu nie oceniam ich jako "słabe".

Myślę, że z DT będzie podobnie, kwestia jakości zaplotu.



#766 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 18 marzec 2015 - 14:07

Dobra - to są wspaniałe komponenty dla tych którzy nie jeżdżą albo eksploatuja rower w kalifornijskim klimacie. Znalazłem tu też masę uwag, że szosą się nie hamuje, poza tym większość posiadaczy szos jeździ po terenach płaskich. W takich okolicznściach przecieranie się obręczy nie ma najmniejszego znaczenia i praktycznie każde będą co najmniej dobre.

 

Jeśli ktoś używa roweru na co dzień, czyli niezależnie od warunków pogodowych to ma sporą szansę turlać się w takich warunkach jak tu - a kontakt z krajem mam, info o pogodzie również i ta rzadko odbiega w ciągu ostatnich lat od tutejszej. 

 

Jeśli ktoś uzna moje spostrzeżenia za znacząco odbiegające od standardu to zwyczajnie nie weźmie ich pod uwagę przy decyzji - proste. Uważam jednak że taki zestaw kółek dt na polskie warunki jest sporym wydatkiem (patrząc na spektrum dylematów cenowych przeciętnego forowicza) i umoczenie sporej kasy w tym przypadku jest warte uniknięcia, skoro są produkty mniej w tym względzie zaskakujące.

 

I na koniec małe spostrzeżenie:

- jeśli dwa zestawy kół są eksploatowane w tych samych warunkach i jeden po x miesiącach jest w (dużo) lepszym stanie niż drugi to w analogicznych polskich warunkach jeden będzie miał przewagę na drugim w podobny sposób tylko ewentualnie po innym okresie czasu. A ciut smutno jest mi czytać że ktoś sprzedał nerkę, żeby spełnić swoje marzenie i teraz zastanawia się czy było warto.

 



#767 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 18 marzec 2015 - 14:21

Hmm...900 zł za DT R23 Spline nie jest chyba wysoką ceną jak za "gotowce" w dobrej wadze? Nawet na "polskie warunki" ekonomiczne. Nie sadzę też aby taka firma wypuszczała totalne buble.

Co więcej, uważam, że to jedne z najlepszych obecnie kół biorąc pod uwagę stosunek jakość/cena/dostęp do części, bo za 30 zł można dokupić "zestaw naprawczy" gdzie otrzymujemy kilka szprych w różnych długościach potrzebnych do tych kół.

W powyższych kategoriach nie widzę konkurencji: Campa? Fulcrum? Mavic? Shimano? Albo nie ta cena, albo wyższa waga, albo gorszy dostęp do choćby zapasowych szprych.

Alternatywą jest oczywiście składanie, czego jestem gorącym wyznawcą, ale jak można poczytać, też trzeba wiedzieć co z czym i przez kogo to będzie robione.



#768 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 630 postów
  • SkądZgorzała

Napisano 18 marzec 2015 - 20:24

Ja tylko zaznaczę, że @DandyHorse uprzedzał mnie, że z tymi obręczami bywają problemy. To była moja decyzja, on zaplątał na moją prośbę. Luz, człowieki. Po prostu xr-200 są do dupy, o czym przekonałem się na własnym zadzie.
A na tył zamiast tych kinlinów kupiłem już DT 440 asymetric. Limit wagi 110, opinie raczej pancernych, waga dość lekka, cena umiarkowana.

#769 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 18 marzec 2015 - 21:49

na 24 szprychy tył to i z dt440 cudów nie będzie



#770 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 630 postów
  • SkądZgorzała

Napisano 19 marzec 2015 - 08:19

Zobaczymy. Opinie o tej obręczy DT są bardzo dobre, na wheelbuilder.com polecają nawet jako obręcze do przełajów, limit wagi 110 kg. Myślę, że powinny być wystarczająco mocne na moje 68-70 kg. Zresztą skoro obręcz wydaje się mocna, to chyba 24 szprychy nie powinno stanowić problemu. W końcu mam w jednym komplecie kół (mocne codzienne kowadła FSA Vision Team 30) 24 szprychy; tak samo w drugim komplecie zapasowych kowadeł shimano o niskim profilu. 

Mam nadzieję, że będzie ok, ale dam znać - może innym się przyda na przyszłość. pozdr

 



#771 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 19 marzec 2015 - 08:41

Dokładnie, to że jest "tylko" 24 szprychy o niczym nie świadczy. Ja w kołach Bontrager Race mam 20/24  i przy moich ponad 80 kg + rower ok.9 kg nie dzieje się absolutnie nic.

Więc wszystko zależy od konkretnego modelu i jakości zaplotu.

Niedługo będę użytkował i testował DT R23 Spline, podzielę się informacjami jak się spisują.



#772 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8635 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 19 marzec 2015 - 08:43

Tak z ciekawości: warto ryzykować dla czterech szprych? 20 gramów to naprawdę aż tak wiele, żeby pakować min. kilkaset złotych w tak niepewny interes?

To nie tak, że się czepiam, bo na szczęście to nie moje koła. Ale zwyczajnie ciekawi mnie, czy stosunek ryzyka to potencjalnej korzyści w ogóle jest tego wart.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#773 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 19 marzec 2015 - 08:56

Mówisz o tych "moich" DT R23 Spline? Też wolałbym dla pewności np. 24/28 bo aż tak mi na wadze nie zależy, no ale producent nie przewidział takiej opcji ;) A że cena jest akurat dobra, to zaryzykowałem.

Myślę, że jeśli DT określa limit wagowy na 110 kg to moje 80 kg powinny wytrzymać, zobaczymy.



#774 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 630 postów
  • SkądZgorzała

Napisano 19 marzec 2015 - 09:09

Tak z ciekawości: warto ryzykować dla czterech szprych? 20 gramów to naprawdę aż tak wiele, żeby pakować min. kilkaset złotych w tak niepewny interes?

 

Mam tylną piastę na 24 szprychy. Jeśli bym wymieniał i piastę, i obręcz, to by się zrobiło zupełnie nowe koło...



#775 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 19 marzec 2015 - 09:25

Mówisz o tych "moich" DT R23 Spline? Też wolałbym dla pewności np. 24/28 bo aż tak mi na wadze nie zależy, no ale producent nie przewidział takiej opcji ;) A że cena jest akurat dobra, to zaryzykowałem.

Myślę, że jeśli DT określa limit wagowy na 110 kg to moje 80 kg powinny wytrzymać, zobaczymy.

 

Piszesz n-ty post o kole systemowym na wątku o kołach składanych.



#776 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 19 marzec 2015 - 09:53

Tak, zdążyłem zauważyć ;) Ale chodziło tylko o ideę ilości szprych w kołach, a nie o konkretne modele kół gotowych.

O takich opinie będę pisał już w odpowiednim wątku.



#777 nikodem

nikodem
  • Użytkownik
  • 206 postów
  • SkądPoznań

Napisano 19 marzec 2015 - 15:43

Przelatałem trochę na dt swiss r23 Spline
Waga ok.
Toczenie ok.
Ale to nie są pancerne koła. Przy moich 65kg bardzo mocno odczuwałem to, że są miękkie.Obręcz na dziurach obijała się jak głupia o klocki o sprintach nie wspominając.
Używałem je głównie do wyścigów w deszczu albo bardzo silnym wietrze i czasem do treningów.
Jeżeli ktoś szuka pancernych kół do codziennej jazdy odradzam głównie ze względu na obręcz. Piasty są super!



#778 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 20 marzec 2015 - 09:05

Przelatałem trochę na dt swiss r23 Spline
Waga ok.
Toczenie ok.
Ale to nie są pancerne koła. Przy moich 65kg bardzo mocno odczuwałem to, że są miękkie.Obręcz na dziurach obijała się jak głupia o klocki o sprintach nie wspominając.
Używałem je głównie do wyścigów w deszczu albo bardzo silnym wietrze i czasem do treningów.
Jeżeli ktoś szuka pancernych kół do codziennej jazdy odradzam głównie ze względu na obręcz. Piasty są super!

 

Jeździłeś na modelu 2013/2014 czy nowszych? Nowe R23 mają inną obręcz, szerszą i zdaje się (po ok 500 km na tych kołach) trochę twardszą/bardziej wytrzymałą. 



#779 nikodem

nikodem
  • Użytkownik
  • 206 postów
  • SkądPoznań

Napisano 21 marzec 2015 - 06:51

A to możliwe, ja faktycznie jeździłem na modelu 2013.
Pozdro 



#780 jeson

jeson
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 04 kwiecień 2015 - 12:37

Czołem. Miał ktoś do czynienia z kołami składanymi przez tą firmę http://allegro.pl/ko...5220937983.html. Cenowo wygląda korzystnie. Z góry dzięki za obiektywne oceny.





Dodaj odpowiedź