Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła składane


1589 odpowiedzi w tym temacie

#681 GoscNiedzielny

GoscNiedzielny
  • Użytkownik
  • 563 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 wrzesień 2014 - 18:57

Za ostro hamujesz ;-)

#682 soar

soar
  • Użytkownik
  • 219 postów

Napisano 20 wrzesień 2014 - 19:44

no szkoda tej ścierającej się anody, ale nic na to nie poradzimy.

Ile szprych polecacie na 76kg wagi, 20/24 dadzą radę?



#683 GoscNiedzielny

GoscNiedzielny
  • Użytkownik
  • 563 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 wrzesień 2014 - 21:24

Da. Ja mam tak u siebie a ważę 75-76kg.
  • soar lubi to

#684 severall

severall
  • Użytkownik
  • 690 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 20 wrzesień 2014 - 22:49

Ja podobnie ważę i zdecydowałem się na 20/28h. Ale 24h też da radę.

#685 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 20 wrzesień 2014 - 23:03

U mnie tłuszczu sporo więcej, 28 na tyle i kółko prościutkie. Na wasze kilogramy, jak koło jest dobrze zrobione, to 24 w zupełności wystarcza.

#686 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1367 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 21 wrzesień 2014 - 09:52

Pewno, na moje 80-100kg 20+24 tez dzialaja latami (43000km) bez uwag...


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#687 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 24 wrzesień 2014 - 20:53

AREK74

 

Pierwsze składane prze zemnie koła ..., możecie ocenić czy prawidłowo to zaplotłem? Miało być na dwa krzyże od napędu i słoneczko po przeciwnej ale coś mi się te szprychy nie układają.
post-767-0-43152900-1410853156_thumb.jpg 

 

Tak sie nie zaplata tych piast, tak nie będzie dobrze, koło  będzie sie rozcentrowywać .

Na dodatek zastosowaleś grube szerokie szrychy , które wymagają spro większego naciagu niż wytrzyma obręcz aby usyskać odp sztywność koła .

 

Tutaj masz przykład jak prawidłowo zrobić zaplot takiej piasty 

 

https://picasaweb.go...nWheelPrzerobka

 

na początku pokazałem jak był zrobiony oryginał, a potem przeróbka.

W tym drugim przypadku zastosowałem cieńsze szprychy, a koło wcale nie straciło , wręcz zyskało na sztywności bocznej  i stabilności i tak ma być .

 

Mobilo 

Panowie idzie złożyć coś  w przedziale 350-450 zł tylne koło - waga 80 - kompatybilność z shimano 105 5700 - 10 rz. najlepiej już z kasetą . Użytkowanie bardziej amatorskie niż wyczynowe - tak aby nie pokrzywiło się przy pierwszej lepszej dziurze ??

Jeżeli to możliwe to proszę o jakiś konkretny namiar.

 

takie w miare sensowne to np .  http://www.velotech....-10s-black.html

albo podobne   http://www.velotech....ora-czarne.html

 

takie do codziennego tyrania 


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#688 mobilo

mobilo
  • Użytkownik
  • 41 postów
  • Skądsilesia

Napisano 25 wrzesień 2014 - 11:43

SPIKE dzięki za odpowiedź. Mam już zamówione u Ciebie - czekam na realizację :)



#689 kapu925

kapu925
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 20 październik 2014 - 10:29

Idzie złożyć koło na tył w okolicach 400-500zł o wadze koło 900g? Przydałoby się stożek 27-30mm (względy estetyczne).



#690 COST

COST
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądRADOM

Napisano 20 październik 2014 - 13:46

Tak. nawet lżejsze-zależy ile ważysz/jak jeździsz

Nie chce robić reklamy sklepów. Poszukaj np: obręcz Kinlin XR-300, piasta bitex lub novatec, 24 szprychy Sapim Race- taki zestaw przekroczy tylko trochę twój budżet-chyba że uda ci się coś taniej trafić.


  • kapu925 lubi to

#691 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2024 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 27 październik 2014 - 14:13

Panowie, potrzebuje wskazówek. Komplet kół do 600zł, limit wagowy 85kg, pod kasetę 8rz (napęd Shimano). Jazda treningowa. Przeglądałem ofertę sklepu kolegi Spike'a i zastanawiam się nad tymi:

http://www.velotech....mano-8-10s.html
lub tymi kołami
http://www.velotech....c-8-10s-15.html

Średnio się znam więc jaka jest różnica pomiędzy bębenkiem alu, a stalowym? 2 inne różnice w tych kołach to obręcze oraz grubość(?) szprych (1.7 i 1.8). Czy ktoś może rozjaśnić różnice? Wagowo prawie identycznie wychodzą...

Nie wiem też jak jest z kasetą i piastą. Przesiadam się z kół 3,9kg w wolnobiegiem ;P Czytałem coś o różnych pająkach w kasetach, i że nie zawsze kaseta spasuje do piasty?

Będę wdzięczny za rozjaśnienie tych kwestii :)


53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#692 COST

COST
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądRADOM

Napisano 27 październik 2014 - 16:06

Weź bębenek stalowy, bo masz kasetę pewnie bez pająka (znitowaną tylko) w aluminiowym zębatki ponacinają bębenek.

Oba te zestawy są bardzo podobne, takiej małej różnicy w cieniowaniu szprych nie odczujesz.

 

 

BTW. Widzę że Spike zrobił sobie z szosa.org prywatną platformę sprzedaży swoich szpejów rowerowych. Opłaca serwer czy jak?



#693 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2024 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 27 październik 2014 - 16:21

Ok, dzięki. Kasety jeszcze nie mam ;)

Nie wiem jak jest z tym co mówisz dalej, po prostu znajomy polecił koła od Spike'a więc zapytałem o nie tutaj. Nic poza tym. Jestem jak najbardziej otwarty na inne propozycje jeśli ktokolwiek może takie podać :)


53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#694 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 27 październik 2014 - 22:21

Żadne figo-fago, ale klasyczne koła, z którymi nie będziesz miał problemów. pozdr

#695 roni303

roni303
  • Użytkownik
  • 65 postów
  • Skądoni maja te koła

Napisano 12 listopad 2014 - 16:52

Stoję przed złożeniem kółek do przełaju. Mam kilka kwestii zanim to zrobię :-P

75kg ważę i plecak często wożę :-D co do kółek to jak każdy by było lekko, wytrzymale na lata. Jak się mawia raz a pożądnie wole teraz dołożyć niż potem kombinować i coś zmieniać.

 

Myślałem nad takim zestawem - waga nie wyjdzie powalająca ale i też nie zastraszająca, kosztem szerszych obręczy i mosiężnych nypli:

archetype w zestawieniu 24/28

piasty - na tył mam dt 240s 28h

          - na przód stoje przed wyborem, nie koniecznie dt 240 tu jestem otwarty na sugestie piast do cx

szprychy - tu się bije z myślami co by włożyć? czy np. jakieś parówy 2.0/1.8/2.0 czy może odżałować i włożyć cx-ray? w jakie zaploty pójść by spokojnie dawały radę w terenie

 

jakie sugestie i wasze odczucia?



#696 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 12 listopad 2014 - 17:52

Stoję przed złożeniem kółek do przełaju. Mam kilka kwestii zanim to zrobię :-P

75kg ważę i plecak często wożę :-D co do kółek to jak każdy by było lekko, wytrzymale na lata. Jak się mawia raz a pożądnie wole teraz dołożyć niż potem kombinować i coś zmieniać.

 

Myślałem nad takim zestawem - waga nie wyjdzie powalająca ale i też nie zastraszająca, kosztem szerszych obręczy i mosiężnych nypli:

archetype w zestawieniu 24/28

piasty - na tył mam dt 240s 28h

          - na przód stoje przed wyborem, nie koniecznie dt 240 tu jestem otwarty na sugestie piast do cx

szprychy - tu się bije z myślami co by włożyć? czy np. jakieś parówy 2.0/1.8/2.0 czy może odżałować i włożyć cx-ray? w jakie zaploty pójść by spokojnie dawały radę w terenie

 

jakie sugestie i wasze odczucia?

 

Archetype to eleganckie wyglansowane obręcze - po co takie coś do terenu?

24/28 to nie jest pancerne koło do katownia. Jeśli już takie koniecznie musi być to bym dał szprychy alpine3 albo proste 2.0.



#697 roni303

roni303
  • Użytkownik
  • 65 postów
  • Skądoni maja te koła

Napisano 12 listopad 2014 - 18:20

chcę szerokie wytrzymałe obręcze które sprawdzą się w terenie a archetypy zbierają dość pochlebne opinie. Ogólnie to z szerokich za dużego wybóru NIE ma. rozważałem także HED C2 ale droższe i ciężej dostać. Dlaczego uważasz że 24/28 za mało? z tego co widzę to dużo osób tak jeździ i chyba nie narzeka.

288658d1384041154-23mm-wide-rims-width-t



#698 roni303

roni303
  • Użytkownik
  • 65 postów
  • Skądoni maja te koła

Napisano 14 listopad 2014 - 09:56

Brać szosowa rozwiejcie trochę wątpliwości, pomóżcie :-D też chciałbym pojeździć :-P a jeszcze zejdzie mi z zakupem części i ze składaniem :-( a jeszcze nie dokonałem wyboru hehe

Koła do cyclocross

mam na tył tą dt 240s 28h (chciałbym wykorzystać) czy pchać się w to czy standardowo i pójść w 32h. czy te 28/28 w zupełności dla mnie by wystarczyły (75kg+). jeśli 28h wystarczająco to jakie szprychy czy jak napisał smartboy iść w takie parówy czy można przemyśleć coś innego?

Jak WY byście widzieli kółka dla takiego typa jak Ja :-o wasze przemyślenia

archetypy 28 czy 32

piasty ?

szprychy ?

Dzięki

 



#699 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 14 listopad 2014 - 10:43

Brać szosowa rozwiejcie trochę wątpliwości, pomóżcie :-D też chciałbym pojeździć :-P a jeszcze zejdzie mi z zakupem części i ze składaniem :-( a jeszcze nie dokonałem wyboru hehe

Koła do cyclocross

mam na tył tą dt 240s 28h (chciałbym wykorzystać) czy pchać się w to czy standardowo i pójść w 32h. czy te 28/28 w zupełności dla mnie by wystarczyły (75kg+). jeśli 28h wystarczająco to jakie szprychy czy jak napisał smartboy iść w takie parówy czy można przemyśleć coś innego?

Jak WY byście widzieli kółka dla takiego typa jak Ja :-o wasze przemyślenia

archetypy 28 czy 32

piasty ?

szprychy ?

Dzięki

Piastę dt 240 bym wykorzystał. Pisałeś o plecaku, terenie i "na lata".. b.mocna jest obręcz xc279.

Zapleć ją 28/28 przód szprychy cieniowane 2.0/1.8, tył proste 2.0 będzie zestaw jak złoto. Piastę na przód dać możesz dt350 - mam taką w jednym zestawie i jest b.dobra. W lżejsze się nie baw bo po co zmieniać co chwilę łożyska wielkości paznokcia. 

 

Ja podchodzę konserwatywnie. Jakbyś wszedł na forum weightweenies, to tam przeczytasz że koła na 16 laserach dla 300-funtowego gościa są "bombproof":-)



#700 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 listopad 2014 - 13:17

Niestety, panuje trend na super ekstra lekkie koła na jak najmniejszej ilości szprych. Wszyscy, niezależnie od wagi chcą koła 20/24 najlepiej na laserach albo CX-Rayach. Według mnie lepiej mieć o 4 lub 8 szprych więcej - większa sztywność, mniejsza podatność na rozcentrowanie i większa wytrzymałość to sprawy dużo łatwiejsze do zauważenia i docenienia niż 20 lub 40 gramów lżejsze koła. Medal dla tego, kto tę różnicę w wadze wyczuje w czasie jazdy. 

 

roni303 - ja polecam 28/28 i szprychy Sapim D-light, albo D-light w przednim i Race w tylnym kole. 





Dodaj odpowiedź