Jump to content


Photo

Koła składane


1589 replies to this topic

#801 Apollo

Apollo
  • Użytkownik
  • 49 posts
  • SkądTychy

Posted 10 May 2015 - 08:55

[...] Za Archetypami przemawia wygląd i waga ale niepokoi mnie anodowany rant i to jak będzie wyglądał zanim wytrze się do gołego alu. Może macie jakieś zdjęcia, doświadczenie w tym zakresie. [...]

 

Rant przeciera się po ok. 2000 km, wygląda jak na zdjęciu poniżej. Nie moje foto, ale wkrótce będę składał koło na tej obręczy.

 

291794d1391540175-h-son-archetype-quick-



#802 GoscNiedzielny

GoscNiedzielny
  • Użytkownik
  • 563 posts
  • SkądWarszawa

Posted 10 May 2015 - 12:23

Wszystko zależy od stylu i warunków jazdy. Ja przejechałem na nich coś ok. 3tys i są w zasadzie nadal czarne.

#803 JxxK

JxxK
  • Użytkownik
  • 49 posts
  • SkądKatowice

Posted 13 May 2015 - 10:45

Dzięki wielkie za odzew i pomoc. 

Pozdrawiam



#804 tomekvolvo240

tomekvolvo240
  • Użytkownik
  • 12 posts

Posted 11 July 2015 - 08:30

Witam wszystkich :)

nie zakładam nowego tematu więc pytam:

chciałbym złożyć koła szosowe typowo na starty pod  11s shimano. Moja waga oscyluje w okolicy 77 kg. Budżet 1500 pln.  Od kół oczekuje sztywności, w miarę dobrej aerodynamiki, niezawodnych piast tj. łatwych w serwisie jak już zajdzie taka potrzeba.

Myślałem o obręczach Mavic CPX 33 lub Mavic Open Pro, może coś z DT Swiss, na szprychach się nie znam więc proszę o propozycję Ogólnie proszę o opinie znawców tematu składania kół ew. może być cały komplet systemowych kół. Do treningu używam Mavik Aksium.

Pozdrawiam



#805 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 posts

Posted 11 July 2015 - 09:44

Daj Open Pro na Ultegrach i będzie piękny klasyczny zestaw na lata. Szprychy markowe DT albo Sapim - im więcej tym lepiej, na przód coś cieniowanego a na tył każde dobre.



#806 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1,727 posts
  • SkądDolnośląskie

Posted 11 July 2015 - 13:33

Tomekvolvo, może karbon z Tajwanu pod szytki? Dołóż trochę i poczekaj, może w zimie ktoś będzie sprzedawał lekko używane w dobrej cenie... CXP to ciężkie kloce, dobre na trening, podobne do Aksiumów



#807 tomekvolvo240

tomekvolvo240
  • Użytkownik
  • 12 posts

Posted 11 July 2015 - 14:58

to tego karbonu z Tajwanu mam mieszane uczucie różne są opinie....CPX waży ok 470 g, wiec nie tak źle....



#808 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1,727 posts
  • SkądDolnośląskie

Posted 11 July 2015 - 17:03

CXP będą cięższe od Aksiumów, więc nie wiem jaki sens się na nich ścigac?



#809 tomekvolvo240

tomekvolvo240
  • Użytkownik
  • 12 posts

Posted 11 July 2015 - 19:13

wiem że nie w temacie ale taki zestaw kupić...   http://www.wertykal....-ZERO-2015/1942



#810 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 posts

Posted 11 July 2015 - 19:19

Tak troche przekracza twój budżet :)

#811 tomekvolvo240

tomekvolvo240
  • Użytkownik
  • 12 posts

Posted 11 July 2015 - 19:28

ale mogę dołożyć....tylko czy warto :)?



#812 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1,727 posts
  • SkądDolnośląskie

Posted 11 July 2015 - 20:26

Dlaczego nie 5 albo Quattro? Nie warto, za tą cenę kup karbon :) do 2200 się zmieścisz z zestawem pod szytki 1400g albo mniej

możesz po sezonie lekko używane kupić :) do tego Veloflex i latasz



#813 Romson

Romson
  • Użytkownik
  • 14 posts

Posted 15 July 2015 - 15:11

Witam. 

Od dłuższego czasu przeglądam forum z zamiarem zbudowania kół odpowiednich do mojej wagi (77 kg). Obecnie mam Shimano WH-RS10, takie kupiłem z rowerem. Zrobiłem kilkadziesiąt km na kołach kolegów i dostrzegam różnicę na niekorzyść mojego zestawu. Po długim namyśle zdecydowałem się na ekonomiczny cenowo zestaw: Piasty Novatec F172SB (32 szprychy) oraz A291SB (28 szprych); obręcze Kinlin XR-19W; szprychy Sapim Laser i nyple też Sapim aluminiowe. Teoretycznie całość powinna ważyć około 1470 gram plus opaski. 

Jak myślicie, czy taki zestaw, zapleciony na trzy krzyże spokojnie wytrzyma moje 77 kg + 8 kg roweru?

Waga nie jest najważniejsza, choć masa rotująca będzie lekka. Priorytetem jest połączenie sztywności i odchudzenie roweru do 8 kg.

Miałem kiedyś takie koło do mtb. Spokojnie wytrzymało wiele tysięcy km bez centrowania.

https://www.dropbox....iaXmC7wfra?dl=0



#814 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1,727 posts
  • SkądDolnośląskie

Posted 15 July 2015 - 17:41

Daj sobie sztywniejsze szprychy, chociaz na tylne kolo :)

te obrecze tez sa delikatne, jak znajdziesz cos 50g ciezszego będzie sztywniej



#815 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1,727 posts
  • SkądDolnośląskie

Posted 15 July 2015 - 17:46

http://www.bikeforum...n-xr-270-a.html

http://www.bikeforum...st-unlucky.html

 



#816 Romson

Romson
  • Użytkownik
  • 14 posts

Posted 16 July 2015 - 21:19

Wiktor24, dzięki za kilka uwag. Przeczytałem wypowiedzi z podanych linków, trudno odnieść się do nich jednoznacznie. Część ludzi miała problemy z obręczami Kinlin ale podają inne modele niż mój. Moje wcześniejsze doświadczenia z Mavicami z MTB też są różne. 

Jeśli chodzi o delikatność obręczy, watro wziąć pod uwagę, że w 90% śmigam po równym asfalcie w terenie lekko pagórkowatym. Nie będą narażone na silne uderzenia, dziury w jezdni itp. Silne hamowanie z pewnością wystąpi niejednokrotnie, co może mieć wpływ na zużycie bocznych ścian obręczy. Wyjaśni się to w krótkim czasie.

Większość użytkowników XR-19W nie zgłaszała kłopotów z tą obręczą. Kupowanie cięższej obręczy mija się z celem. 

Kwestia szprych. Czytając dane ze strony Sapima, utwierdzam się w przekonaniu, że w moim wypadku Lasery są jednak lepszym wyborem niż D-Light. Zaplot na trzy krzyże przy takiej ilości szprych i ich silne naprężenie gwarantują dużą sztywność. Większość lekkich kół jest zbudowana na +- 20 szprychach. Mój zapas jest większy. Konsultowałem to miedzy innymi z Dandy-Horse. 

Koła powinny być gotowe na niedzielną przejażdżkę, mam taką nadzieję. Wtedy się przekonam czy był słuszny wybór.



#817 Romson

Romson
  • Użytkownik
  • 14 posts

Posted 21 July 2015 - 15:42

Koła zostały zaplecione i odebrałem je dopiero dzisiaj. Mały poślizg czasowy. Prezentują się całkiem przyjemnie jak na tak mały budżet, za jaki powstały. Prawdopodobnie dostaną jeszcze nalepki z jakimś napisem lub coś w tym rodzaju. W środę postaram się zrobić pierwsza jazdę i kilka ostrych podjazdów aby ocenić ich zachowanie podczas wspinaczki.

Kilka zdjęć obrazujących obecny wygląd.

 

 

C9A4053JP_waqwexa.jpg

 

C9A4055JP_waqwenp.jpg

 

C9A4057JP_waqwenr.jpg

 

C9A4060JP_waqwenn.jpg

 

 

 

C9A4067JP_waqwenw.jpg

 

Moja waga ma dokładność co 2 gramy, dlatego zawsze zaokrągla do tej wartości.

 

C9A4070JP_waqwens.jpg

 

C9A4073JP_waqwena.jpg

 

 

 

Pozostaje jeszcze założyć opaski, dętki i opony, a jutro w drogę.

 

C9A4082JP_waqweqq.jpg

 

Mam problem ze wstawieniem zdjęć we właściwych rozmiarach.

 

Link do galerii gotowych kół ze zdjęciami w oglądalnym formacie:

https://www.dropbox....VXI0L55sYa?dl=0

 

 

 

 

 

 

 



#818 dejo

dejo
  • Użytkownik
  • 68 posts

Posted 22 July 2015 - 09:10

Bardzo ładnie to wyszło wizualnie i wagowo. Ciekawe ja będą się spisywać pod 77kg.

#819 DrMike

DrMike
  • Użytkownik
  • 62 posts
  • SkądSzczecin

Posted 22 July 2015 - 12:02

Możesz podać cenę tych kół?



#820 Romson

Romson
  • Użytkownik
  • 14 posts

Posted 22 July 2015 - 15:04

Wrażenia z pierwszej jazdy w temp 30 stopni na plusie, w samo południe. Nie mogłem się powstrzymać, he he he...
Różnica na plus w stosunku do poprzednich znaczna. Uwidacznia się to podczas jazdy. Bardziej odczuwam drobne nierówności asfalt, typu kamyczki, grys itp. Wchodzę w dobrze mi znany zakręt z prędkością 30-31 km/h (więcej się boję bo to 90 stopni i wąsko), pokłon w prawo jak zwykle i zamiast wyjechać do zewnętrznej rower idzie osią drogi. Nie wyniosło mnie, a więc koło zapewniło lepsze, precyzyjniejsze prowadzenie.
Podjazd 4% pod górkę, krótki na 500 m. Połowę robię na siodełku z kadencją 95-100, druga to redukcja i jazda na stojąco 76-78 obrotów nogami. Różnica w przyśpieszeniu jest bardzo wyraźnie odczuwalna. Szczególnie ten moment zrywu, odskoku od np. grupy, jest zdecydowanie zauważalny i sprawia dużą frajdę podczas jazdy. Tym bardziej, że zrobiłem to kilka razy aby nabrać pewności co do zachowania kół.
Zjazdy i jazda bez pedałowania, siłą grawitacji też jest poprawa za sprawą naprawdę małych oporów toczenia na łożyskach. Moje stare piasty już swoje przejechały i nie toczyły się rewelacyjnie. Opony oczywiście zostały te same.
Poprawiła się też stabilność jazdy na wprost. Wcześnie podejrzewałem o tę nerwowość w prowadzeniu geometrę ramy, a tu się okazuje, że stare koła po prostu myszkowały sobie po jezdni prawo-lewo i trudno mi było jechać po białym pasie nie opuszczając go co chwila. Teraz jechałem bez problemu. :)
Podsumowując ten przydługawy tekst powiem, że koła zaskoczyły mnie bardzo pozytywnie. Gdzieś tam w głębi czaił się strach czy aby te Sapim Laser nie będą zbyt wiotkie. Zdecydowanie nie są. Mała masa rotująca, ta na zewnętrznej części koła (obręcz, nyple, opaska i opona) pozwala się cieszyć z łatwości przyśpieszania. Cięższa piasta tylna, to ukłon w stronę kosztów. W hurcie była tańsza o 50% niż piasta lżejsza o 35 gram, a w jeździe nie ma to znaczenia.
Łącznie z zapinkami zyskałem 512 gram i tym samym cel - zejście z masą kompletnego, gotowego do jazdy roweru, poniżej 8 kg został osiągnięty.

Ostateczna cena jeszcze nie jest ustalona. Dzięki współpracy z zaprzyjaźnionym sklepem części kupowałem w cenach hurtowych. Małą marżę z pewnością trzeba będzie doliczyć. Szprychy i nyple (2x36 szt) kosztowały mnie 180 zł, obręcze 250 zł, piasty po 17 euro i tu trzeba coś doliczyć. Robocizna nie powinna być droga. Super lekkie opaski Toma Ritcheya ma z innych kół.

Kompletne koła (bez kasety) z ogumieniem ważą 2012 gram.





Reply to this topic